Yamaha NMAX, PCX 150, PCX 125 karşılaştırması...
-
10 Ağustos 2016, 11:33
#21
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Mustaphalanx; Ben de forza kullandım testlerimde çok atak gelmedi bana. Hatta bir düzlük buldum tapagaz kalktım düzlüğün sonunda forzayla hızım 100dü pcx ile 90. Ona göre hantal dedim. Herkes bu çok anormal dedi ama gidin siz de ataşehir drd motorda test motoru var test edin.
Yok hocam öyle bir şey olabilir mi o motosiklette bir numara vardır Pcx' den Forza'ya yeni geçtim şuan bu konuda deneyimim çok taze bana güvenebilirsin.
Pcx 150 13 beygir - 14 tork /
Forza 25,8 beygir 26 tork
PCX 150: https://www.youtube.com/watch?v=SxSbNTI9SMs [ " 0 - 60 km 6 sec " - " 0 - 80 km 11 sec " - " 0 - 100 km 18 sec "
Bana da öyle geldi bi numara var gibi. Ama sonuç olarak bütçem 9000den yukarı değil. Forzayı her halukarda eliyorum :/ Belki seneye..
Şimdilik pcx 150 üzerinde yoğunlaştım. Nmax 100üstü hızlarda 4 litreyi rahatlıkla geçiyormuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
trattataa adlı üyeden alıntı
Evet doğrudur.
Ki aslında daha az yakıyordu.
Sonuçta sayacı sıfırladığım için 100 km öncesi veri yanıltıcı oluyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
Ehem ben birazdan Tazmanya Cumhuriyetine gitmek zorundayım 😂
Benden kaçamazsınız daha motorunuzu test edicemmmm Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim Demek ki yol bilgisayarının bizim lehimizde bir hata payı var.
Reklamlar
-
10 Ağustos 2016, 11:36
#22
Piaggio nun liberty 150 abs modelinide listeye almanızı öneririm. büyük tekerin avantajları yadsınamaz. ve ortası boş olduğu için çarşı pazar her şeyinizi asabilirsiniz. ;)
-
10 Ağustos 2016, 12:25
#23
-
10 Ağustos 2016, 12:42
#24
Deeplord adlı üyeden alıntı
Piaggio nun liberty 150 abs modelinide listeye almanızı öneririm. büyük tekerin avantajları yadsınamaz. ve ortası boş olduğu için çarşı pazar her şeyinizi asabilirsiniz. ;)
2. Eli yok malesef.
-
10 Ağustos 2016, 12:59
#25
Mustaphalanx kardeşim
Bu arada NMax'in 4 lt gibi bir değeri bulacağına ihtimal veremiyorum ancak teknik açıdan bakarsak 12 beygir / 11 tork.
Kesinlikle bir Pcx 150 değil. ( Bak dikkat et ! Pcx 125 özellikle demiyorum. )
http://www.yakittuketimi.net/yamaha-nmax-125/
http://www.yakittuketimi.net/honda-pcx-150/
-
10 Ağustos 2016, 13:35
#26
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
2. Eli yok malesef.
Çevre yollarında yolculuk yapacak mısın ? TEM vb. boğazdan sürekli geçecek misin? Ardcı ile kullanacak mısın? Ona göre sana bazı bilgiler verebilirim.
-
10 Ağustos 2016, 13:40
#27
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Nmax kullanıcı yorumlarında yazmış kullanıcısı. 80-90 dan sonra 4 ltleri görüyor demiş. Ben forumun yalancısıyım. Siz hangisini öneriyorsunuz? Pcx 150mi Nmax mı? Neden?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Çevre yollarında yolculuk yapacak mısın ? TEM vb. boğazdan sürekli geçecek misin? Ardcı ile kullanacak mısın? Ona göre sana bazı bilgiler verebilirim.
Zaman zaman elbette. Artçım da olacak boğazdan da geçeceğim. Ama ayda en fazla 2-3 kez falan geçerim. Artçım her zaman olmayacak. Ben genellikle temde kullanıyorum zaten. Bu arada ekipman taşımayı sevmiyorum. Bagaj çok önemli benim için. Bu yüzden cb500f imi sattım. Motoru sokakta bırakmayacağım. Garajla ev arasındaki mesafe yürüyerek 20 dk.
Bilgilerinize her zaman ihtiyacımız var
-
10 Ağustos 2016, 13:57
#28
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Nmax kullanıcı yorumlarında yazmış kullanıcısı. 80-90 dan sonra 4 ltleri görüyor demiş. Ben forumun yalancısıyım. Siz hangisini öneriyorsunuz? Pcx 150mi Nmax mı? Neden?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
Zaman zaman elbette. Artçım da olacak boğazdan da geçeceğim. Ama ayda en fazla 2-3 kez falan geçerim. Artçım her zaman olmayacak. Ben genellikle temde kullanıyorum zaten. Bu arada ekipman taşımayı sevmiyorum. Bagaj çok önemli benim için. Bu yüzden cb500f imi sattım. Motoru sokakta bırakmayacağım. Garajla ev arasındaki mesafe yürüyerek 20 dk.
Bilgilerinize her zaman ihtiyacımız var
Kardeşim diyorum kusura bakma yaşını bilmiyorum ben 40 yaşımdayım. Köprüde rüzgar alır seni haberin olsun. Hele bir de uzun cam ve çanta ile Allah kolaylık versin. TEM de kamyonları seri bir şekilde sollayamazsın, sinir olursun. Ardcı ile bozuk yollarda PCX arka amortisörü vuruyor bunu da bil.
Yani bu iki motordan hangisini alırsan al beğenmeyeceksin NET. Sonra tekrar konu açacaksın NET.
Hem az yakacak hem çok kacacak, hem rüzgarda etkilenmeyecek, hem uzun yolda kasmayacak, hem bagajı olacak, hem ucuz olacak, hem büyük cc olmayacak, hem o hem bu.
Ben de arıyorum halen öyle bir motosiklet, ama YOOOOOK. NET.
PCX şehir içinde fıtı fıtı gezmek istiyorsan inanılmaz. Bak sana kendi çektiğim pcx yakıt fotoğrafını gönderiyorum. 1.7lt /100km görebilirsin bileğin iyi ise. Adamlar pcx i yakıt koklasındiye yapmış, varyatör değiştireyim falan, olmaz o iş.
Netice itibari ile boşuna kasıyorsun aradığın motorlar bunlar değil ama ne onu da bilmiyorum. Alınca lütfen bana haber ver ben de alacağım yeminle. Al sana yakıt tüketimi daha aşağısı elektrikli bisiklet. Ha bir de bir daha pcx alır mıyım ? HAAAYIIRRRR....
-
10 Ağustos 2016, 14:17
#29
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Nmax kullanıcı yorumlarında yazmış kullanıcısı. 80-90 dan sonra 4 ltleri görüyor demiş. Ben forumun yalancısıyım. Siz hangisini öneriyorsunuz? Pcx 150mi Nmax mı? Neden?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
Zaman zaman elbette. Artçım da olacak boğazdan da geçeceğim. Ama ayda en fazla 2-3 kez falan geçerim. Artçım her zaman olmayacak. Ben genellikle temde kullanıyorum zaten. Bu arada ekipman taşımayı sevmiyorum. Bagaj çok önemli benim için. Bu yüzden cb500f imi sattım. Motoru sokakta bırakmayacağım. Garajla ev arasındaki mesafe yürüyerek 20 dk.
Bilgilerinize her zaman ihtiyacımız var
Dostum 4 lt yakan adam yağını, hava filtresini falan değiştirmemiş olmalı X Max 250 , Burgman 200 , Forza 300 bunlar 4 lt yakmıyor yahu bence imkansız.
Ama bak şimdi bir sorun var demişsin ki " boğazdan da geçeceğim " hadi bu neyse kırk yılda bir geçecekmişsin ama " Ben genellikle temde kullanıyorum zaten " işte burada bir dur ! Ben sırf bu yüzden Forza'ya geçiş yaptım yoksa Pcx ile gayet mutluydum.
" Bagaj önemli " demişsin bu da topcase olmadan Pcx'de bir eksi maalesef. Topcase taksan minicik alet topcase sırıtıyor falan, ufak taksan anca kaskını koyarsın bir çelişkili durum daha.
Bence 9.000 TL gibi bir bütçe ile maxi scooter ( Kymco , Sym v.b. ) alabilirsin.
Madem bu kadar Pcx dedik bu fotoğraf da burayı şenlendirsin bari.
-
10 Ağustos 2016, 15:19
#30
Forzanın vergilendirme ile ilgili şöyle bir handikapı var, madem bir üst vergi dilimine giriyorum 400cc scooter alırım hiç olmazsa daha kuvvetli olur diyor insan. Bu yüzden ben de listemde olan forza yerine eski göz ağrım maxsym 400 e yöneldim tekrar. 34 hp, 34,5 nm tork ön jant 15" arka jant 14 gibi bir sürü de avantajı var.
-
10 Ağustos 2016, 15:59
#31
MimTolga adlı üyeden alıntı
Forzanın vergilendirme ile ilgili şöyle bir handikapı var, madem bir üst vergi dilimine giriyorum 400cc scooter alırım hiç olmazsa daha kuvvetli olur diyor insan. Bu yüzden ben de listemde olan forza yerine eski göz ağrım maxsym 400 e yöneldim tekrar. 34 hp, 34,5 nm tork ön jant 15" arka jant 14 gibi bir sürü de avantajı var.
Bu konuda haklısınız ancak bu daha çok sıfır km alan sürücüyü bağlıyor. Mesela ben 2. el Forza'yı ( şimdi kaça aldığımı yazmayayım ) ucuz bir fiyat değil ancak " X - Max 250 2015 model, düşük km " kaç para ise o paraya aldım.
Yani maddi açıdan cebimden ekstra bir şey çıkmadı. Farklı bir marka da tercih etseydim aynı para çıkacaktı.
Forza kullanan kullanıcı kitlesi Nc 700/750 kullanan kitleye çok benziyor zaten.
Mesela Nc 700 / 750 de benzin deposu yerine kask koyuluyor olması bile MT 07 almamak için bir tercih sebebi olabilir. Ancak kime ? rahatına konforuna düşkün olan adama, yakıta önem veren çünkü çok km yapan adama, üreticisi tarafından ufak sürprizler ve ince farklarla şımartılmayı seven adama ( Örnek ; PCX'in start stop özelliği kimi etkilemez ki ? )
Yani bazı motosikletler için bir tabir vardır " bu motosikletin alıcısı belli " işte bunlar da onların karşılığı.
-
10 Ağustos 2016, 16:22
#32
Yahu 2 gündür araştırıyorum. Pcx ve pcx 150ler arasındaki fiyat farkı çok fazla. Pcx 150ler daha hızlı el değiştiriyor sanırım. Performans ve yakıt farkları çok mu fazla?
-
10 Ağustos 2016, 16:29
#33
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Yahu 2 gündür araştırıyorum. Pcx ve pcx 150ler arasındaki fiyat farkı çok fazla. Pcx 150ler daha hızlı el değiştiriyor sanırım. Performans ve yakıt farkları çok mu fazla?
Son hız ahım şahım fark etmiyor ancak ara hızlanmalar fark ediyor. 0 - 50 / 0 - 100 gibi hızlara daha çabuk çıkmak ve ara hızlanmalar için Pcx 150 çok daha iyi. Ben Pcx 125 kullandım ancak bir günlüğüne sevdiğim bir arkadaşım ile motosikletleri değiştirdik ( bizim ortamda modadır ) farkı açık açık hissettim. Ama dediğim gibi senin Tem kriterine yine uymaz Pcx. Maxi bakacaksın başka çaren yok.
http://www.yakittuketimi.net/honda-pcx-125/
http://www.yakittuketimi.net/honda-pcx-150/
-
10 Ağustos 2016, 18:28
#34
Abi bi pcx150 kullanıcısı olarak yazayım.
Öncelikle tekrar scooter alır mıyım hayır. Nedeni bana göre değilmiş.
Yakıt tüketimi 100 km sabit gidersen 2.3 2.4 arasıdır
Frenler arka kampana bazen yetersiz bazen ise çok iyi, ön fren nissin kaliper ve disk ön freni bana göre çok güzel iyi bir lastikle tabiki.
Uzun yola gelir ama rahat rahat 90 100 gider daha fazlası hem sizi hem motoru yorar çünkü son devirlerde oluyor 100 civarında.
Yandan rüzgara duvar gibi cevap verir sağa sola sallar ama güçlü rüzgarda ve tecrübesiz sürücüde.
Bagajı xxl kask ve arkasına disk kilidi gözlük kabı kulaklık ehliyet ruhsat ve eldiven sığıyor ayrıca kapalı kaskın içine branda bile sokabilirsiniz. (Sallama diyenler olursa bizzat foto çekerim).
Bakım maliyeti zaten ucuz onu biliyorsunuz.
Aydınlatma konusunda ise nmax e fark atar bundan eminim. Her yeri led ,nmax in arka taraf normal ampul. (Ayrıca far ayarıda var pcx de ben tek kişiye göre ayarladım gerçekten çok iyi )
Nmax in artısı kesici yok yani 125 lere kadar çıkıyor ama yokuş aşağı sıkıntı yapabilir ilerde. ABS var iyi bi özellik.
Viraj konusunda rahat olunuz irc leri değiştirdikten sonra ikiside aynı yatar. Daha antalyada nmax 4 5 tane anca gördüm. Pcx ise ışıkta duruyorum takasa girer misin diye kamyonetli adam soruyor niye abi nerden esti diyorum meşhur motor bu her yerde var bende alcam güzelmiş diyor.
Sorularınızı yanıtlarım.
-
10 Ağustos 2016, 23:27
#35
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Abi bi pcx150 kullanıcısı olarak yazayım.
Öncelikle tekrar scooter alır mıyım hayır. Nedeni bana göre değilmiş.
Yakıt tüketimi 100 km sabit gidersen 2.3 2.4 arasıdır
Frenler arka kampana bazen yetersiz bazen ise çok iyi, ön fren nissin kaliper ve disk ön freni bana göre çok güzel iyi bir lastikle tabiki.
Uzun yola gelir ama rahat rahat 90 100 gider daha fazlası hem sizi hem motoru yorar çünkü son devirlerde oluyor 100 civarında.
Yandan rüzgara duvar gibi cevap verir sağa sola sallar ama güçlü rüzgarda ve tecrübesiz sürücüde.
Bagajı xxl kask ve arkasına disk kilidi gözlük kabı kulaklık ehliyet ruhsat ve eldiven sığıyor ayrıca kapalı kaskın içine branda bile sokabilirsiniz. (Sallama diyenler olursa bizzat foto çekerim).
Bakım maliyeti zaten ucuz onu biliyorsunuz.
Aydınlatma konusunda ise nmax e fark atar bundan eminim. Her yeri led ,nmax in arka taraf normal ampul. (Ayrıca far ayarıda var pcx de ben tek kişiye göre ayarladım gerçekten çok iyi )
Nmax in artısı kesici yok yani 125 lere kadar çıkıyor ama yokuş aşağı sıkıntı yapabilir ilerde. ABS var iyi bi özellik.
Viraj konusunda rahat olunuz irc leri değiştirdikten sonra ikiside aynı yatar. Daha antalyada nmax 4 5 tane anca gördüm. Pcx ise ışıkta duruyorum takasa girer misin diye kamyonetli adam soruyor niye abi nerden esti diyorum meşhur motor bu her yerde var bende alcam güzelmiş diyor.
Sorularınızı yanıtlarım.
Öncellikle sorduğum birçok soruya çok net şekilde cevap vermişsiniz. Gökhan Bey'e size ve tüm cevap yazan herkese teşekkür ederim.
Tapa gaz son hızda yakıtınızı ölçtünüz mü? Artçılı gittiğinizde hızla/hızlanmayla ilgili büyük sıkıntılar yaşadınız mı?
Otobanda 100-110u geçemeyeceğimi biliyorum. Evet tehlikeli farkındayım ama maddiyatı aşamıyorum malesef. Bi macera arıyorum aynı zamanda. İleride eğer scooter benlik dersem yükseltebilirim. Ama yok hocam ne scooterı yaa dersem zaten durumum iyileşmiş olur bi de touring motosikletlerin tadına bakarım diye düşünüyorum.
Şu an pcx 150ye yoğunlaştım. Nmax da iyi ama ikinci eli dımdızlak sadece motosiklet olarak 8500den aşağı yok. Pcx150 çantalı tur camlı full ikinci el sıkı pazarlıkla 8000e rahat rahat buluyorum.
Fazla para vermeye gerek yok. Ara hızlanmalar yüzünden pcx150de karar kıldım.
-
11 Ağustos 2016, 00:31
#36
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Bana da öyle geldi bi numara var gibi. Ama sonuç olarak bütçem 9000den yukarı değil. Forzayı her halukarda eliyorum :/ Belki seneye..
Şimdilik pcx 150 üzerinde yoğunlaştım. Nmax 100üstü hızlarda 4 litreyi rahatlıkla geçiyormuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
Benden kaçamazsınız daha motorunuzu test edicemmmm
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim
Demek ki yol bilgisayarının bizim lehimizde bir hata payı var.
mustaa pcx al o zaman. rengide siyah olsun bi de topcase koy çiçek gibi olur. yine de az para değil bi pcx 10 lirayken 18 liraya mt-7 alınabilmesi 125 cc den de soğutuyor adamı
-
11 Ağustos 2016, 02:51
#37
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Öncellikle sorduğum birçok soruya çok net şekilde cevap vermişsiniz. Gökhan Bey'e size ve tüm cevap yazan herkese teşekkür ederim.
Tapa gaz son hızda yakıtınızı ölçtünüz mü? Artçılı gittiğinizde hızla/hızlanmayla ilgili büyük sıkıntılar yaşadınız mı?
Otobanda 100-110u geçemeyeceğimi biliyorum. Evet tehlikeli farkındayım ama maddiyatı aşamıyorum malesef. Bi macera arıyorum aynı zamanda. İleride eğer scooter benlik dersem yükseltebilirim. Ama yok hocam ne scooterı yaa dersem zaten durumum iyileşmiş olur bi de touring motosikletlerin tadına bakarım diye düşünüyorum.
Şu an pcx 150ye yoğunlaştım. Nmax da iyi ama ikinci eli dımdızlak sadece motosiklet olarak 8500den aşağı yok. Pcx150 çantalı tur camlı full ikinci el sıkı pazarlıkla 8000e rahat rahat buluyorum.
Fazla para vermeye gerek yok. Ara hızlanmalar yüzünden pcx150de karar kıldım.
Artçılı şekilde 80 e kadar canı var sonrasında çok zorlanmadan 90 100 gider.
Dip gaz çok gitmedim ama 2.8 3.0 litre yakar. Tabi bu yol bilgisayarında görülen gerçekte ne olur bilmem.
Ayrıca teşekkür ettiğiniz için sizi tebrik ediyorum.
-
11 Ağustos 2016, 04:07
#38
-
11 Ağustos 2016, 07:12
#39
150lik motor gucu acisindan belki ama,125lik olarak nmax pcxten cok daha cazip,iyi,artilari daha fazla olan bir motor,bosuna pcx killer denmiyor.pcxin nmaxe onemli avantaji canli 2.el piyasasidir sadece,yoksa 5lira tasarruf ettiren start stop asla belkide canini kurtaran abs ile kiyaslanmaz,hondanin hala arka kampanali ve utanmadan 9 bin istedigi motor sonucta.
-
11 Ağustos 2016, 08:53
#40
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Öncellikle sorduğum birçok soruya çok net şekilde cevap vermişsiniz. Gökhan Bey'e size ve tüm cevap yazan herkese teşekkür ederim.
Fazla para vermeye gerek yok. Ara hızlanmalar yüzünden pcx150de karar kıldım.
Kardeşim öncelikle rica ederim ancak şu 110 ile gitme işini de netleştireyim ki Tem'e çıkınca şok olma
Düz yol ( önden rüzgar gelmeden ) ya da hafif yokuş aşağı rüzgarda arkandaysa 110 - 112 km/h görebiliyorsun. ( Ben 67 - 70 kilo arasıyım ona göre hesap yap çünkü artçı ile yokuş inmiyorsan 100'e zor çıkarsın. )
Ancak yol biraz yokuş yukarı hale gelince stabil olarak 100 ile bile zor gidersin, hatta Tem'in bazı yerlerinde 100 km/h hızı da göremeyebilirsin. Yani sen sakın ola ki her koşulda 100 - 110 km/h ile gideceğini düşünme ! Zaten motosiklet bu şekilde kullanılmamalı. 80 km/h - 90 km/h ile gitmelisin bu motosiklette neden ? ani hızlanman gerektiği zaman gazı açıp 100 km/h - 110 km/h lere ulaşmak için.
Sen sürekli dip gaz gidersen ne olur ? Önüne bir şey çıkınca ya da çıkmak üzereyken tek çaren hızını azaltıp, mantıklı bir fren yapıp kaçış manevrası yapmak olur ( tabii o panikle bunları düşünebilirsen ). Bu strese girene kadar aniden 10 km/h hızlanıp o riski atlatabilirsin. Bu tavsiyemi sakın unutma !
Birde şu kampana işini netleştireyim bence bu olay da yeterince gereksiz bir bilgi kirliliği yarattı. Arka fren kampana bile olsa Pcx'in arka tekerini kaydıramazsın, kaymıyorsa Abs'ye gerek var mı ? yok. Honda'nın ezbere motor üreteceğine ve bu motoru dünya paraya satacağına mı inanıyorsunuz ? Hele ki Pcx gibi 4 - 5 senedir piyasada olan ve kronik tek bir sıkıntısı çıkmamış bir motosikleti ?
Kendimden örnek vereyim şuan Forza kullanıyorum ve Pcx için sıktığım frenin yarısını sıksam arka teker kayıyor, elim bir türlü alışamadı. İşte buna Abs gerekebilir ancak Pcx'in zaten arka fren kolu serttir. Herkül bile olsan kaydıracak kadar basamazsın. ( Yerde yağ vardır v.s bunları es geçiyorum, motosikleti sağanak yağmurda 50 dk hiç durmadan dahi kullandım, durdum kalktım. Tespitlerim ezbere değil. )
Haa N Max kullandım mı ? kullanmadım Amacım sadece Pcx hakkında en doğru bilgiyi vermek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)