Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Düşük/Alt Devirleri Güçlü Motosikletler

    REKLAM ALANI
  1. #21
    35Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2015
    Şehir
    Çanakkale/İzmir
    Motosikleti
    Super Tenere 1200
    Düşür devirde yüksek tork diye naked modelleri örnek gösterenleride gördüm ya helal olsun.Devir ortalaması en düşük olup torku yüksek olan motorlar chopper-cruiser tarzda olanlardır ondan sonrada genelde ağır touring motorları gelir.Bu tarz motorlar pek ilgi alanım olmadığı için model olarak örnek veremeyeceğim ama genede gördüğüm kadarıyla bmw gs serisi ve h.davidson street serisi alt devirlerde gazı açtığında yanlatacak derecede güçlü.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Sana uygun en az gürütülü en çok konforlu düşük devirleri diri bmw enduroları var. Böksör olanlar tabiki. Eksoz taksanda ses çıkmıyor. Orjinal eksozuyla zaten bisiklet kadar sessizler. Performans almak içinde öyle gaz kolunu 2 tur çevirmen gerekmiyor. 👍🏻

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Düşük devirde yüksek tork üreten makine olarak BMW'leri örnek veren arkadaşlar hiç yüksek hacimli V2 Cruiser kullanmamış olmalılar.

    Marka farketmez. Harley, Honda, Suzuki, Kawasaki, Star (Yamaha), Victory, hepsi tork canavarı. Bazilari 3.5 saniyede 0-100km yapıyor. 350+ kilo motosiklet. Olay düşük devirde yüksek torka gelince hiç bir BMW, KTM yanlarından geçemez.
    chopperrider bunu beğendi.

  4. #24
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Uzun stroklu motorlar. Tek silindir 4t enduro-mx ler bi de harley başta olmak üzere çapır çupur motorlar.
    cenkito bunu beğendi.

  5. #25
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Motoguzzi V7 serisi. 60 nm torku 2800 rpm de verir.

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Genel olarak V motorlular ve strok değeri piston çapından daha fazla olan motorlar düşük devirde maksimum tork verirler. Düşük devir dediğim de 3 bin devir civarıdır ama motor hacmine gore de bu iş değişir. Mesela 150 cc'de en düşük tork devri bildiğim kadarıyla CBF 150'de var (5250 dev/dak). Bazı ufak scooter modelleri de 5000 devirde veriyorlar.

  7. #27
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    aklıma geldi. Benim motor da 4000 devirde 167Nm tork veriyor ))
    Carbondioxid bunu beğendi.

  8. #28
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Suzuki intruder 1800'e bakın. En üst nokta herhalde odur.

  9. #29

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aklıma geldi. Benim motor da 4000 devirde 167Nm tork veriyor ))
    Senin motoru saymıyoruz Emir, moral bozuyor ) Ancak bir de Triumph Rocket III gerçeği var ki beni benden alıyor...

    140 BG => 5750 RPM
    200 NM Tork => 2500 RPM

    Tabi bunda 3 silindir ve 2300 cc olmasının büyük etkisi vardır diye düşünüyorum

  10. #30
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı RamuthRa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin motoru saymıyoruz Emir, moral bozuyor ) Ancak bir de Triumph Rocket III gerçeği var ki beni benden alıyor...

    140 BG => 5750 RPM
    200 NM Tork => 2500 RPM

    Tabi bunda 3 silindir ve 2300 cc olmasının büyük etkisi vardır diye düşünüyorum
    Kenancım haklısın dostum Rocket III acayip bişey. Daha yakından görmek kısmet olmadı ama kullanım özellikleri yabancıların anlattığı kadar olumluysa bi sonraki seçenek bile olabililir.
    Devasa gücü ve boyutuna rağmen TR şartlarında fiyatı da segmentine göre makul valla.
    RamuthRa bunu beğendi.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  11. #31

    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    HONDA CBR250R
    Yamaha Mt-07 bu açıdan iyi ama şu yeni çıkan pulsarlara da bak derim onlarda aynı

  12. #32

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Hiçbiri kesmedi , Y2K almaya karar verdim teşekkürler.

    (ben karar verdimde o'beni istemii )

    Anladıklarım ; genel olarak 600'den büyük cruiser'lar bu yapıya uygun , ve 800'den büyük enduroların bir kaçı , Tenere elbette vallahi şu tipsize o para neyse.. , nakedler mt serisi vsvs bunlar hakikaten uç örneklemeler olmuş gibi.

    Zincirli'leri silip şaft'lı almalı en iyisimi ,ayran gönlüm hele bi 2017 modeller sızsında bakalım duruma göre.

  13. #33

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Benim nirvanam Dragstar... O sese, o görüntüye, o torka hayranım bunlara rağmen yakıtıda ayrı mutlu ediyor insanı. Yazdım kenara yapıştırıcam bi tane Dragstar...

  14. #34

    Üyelik
    13 Nisan 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Pulsar 150 NS
    Bence yaris motorlari haric hepsinde yeterli tork var. Bu isin en tepesi chopper tabi o ayri.

  15. #35
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    yaw hacı ne pulsarı ne mt-07 sinden bahsediyorsun :D racing kimin bişey bunlar. mt-07 racing kasadan çıkmış çok rüzgar yedirten bir kasaya döndürmüşler.

  16. #36
    HamzaBey95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı Eski_kasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha MT-03 kendi motorum diye söylemiyorum almak istersen temizini bul al bence dostum. rahat edersin. tek derdi sol tarafa biraz fazla ısı veriyor egsoz borusundan dolayı. onuda chopper kullananların yaptığı gibi sargı yolu ile hallediosun . temiz kullan 200-250 bin km yapıyor bu motor bloğu. Tenere 660 blok ile aynı. neyse ras gelsin. edit : kadranda 9 bin devir çevirdiğini göstersede 7 .500 de devir kesiciye giriyor zaten vites geçişlerini 4 bin 5 bin arasında yapıyorsun normal kullanımda buda yakıtı az yaktırıyor hemde güçten kaybetmiyorsun.
    Hocam peki bu tek silindirin konforu nasıl? Çok güzel makine ama insan hafif tırsıyor uzun yolda biraz yüksek hızda falan kullandığında totoda uyuşma yapar falan diye Malum tek silindir...
    Eski_kasa bunu beğendi.
    HYO-GT250R
    İstanbul

  17. #37
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Tek silindir uyusmayi totoda yapar elde yapar, ayaklarda yapar.. uzun yol donusu yataginda yatarken bile yapar..

  18. #38
    Eski_kasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660 / tvs apache 150
    [QUOTE=HamzaBey95;3981919]Hocam peki bu tek silindirin konforu nasıl? Çok güzel makine ama insan hafif tırsıyor uzun yolda biraz yüksek hızda falan kullandığında totoda uyuşma yapar falan diye Malum tek silindir...[ yapıyor abi. misal 150 km git mecbur mola veriyosun. ama şu var naked motor olduğundan rüzgarada belli bi müddet dayanabildiğin için yüksek süratlerde , zaten 120 ye sabitleyip 5. vites alt devir kullanarak minimum sıkıntıda kullanabilirsin.

  19. #39
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Beygir mi? Dedin 200 hp
    Tork mu? Dedin 167 nm

  20. #40
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Tek silindir yüksek Cc motorların hepsi tork özellikle makinalardır.

    Mesela Pegaso ve Bmw (f650gs)de kullanılan rotax tek silindir motorun beygiri düşüktür 6500 devir 47 hp ancak torku 69 nm 5000 devir ile muazzamdir.

    Bu ne ise yarar anlatayım.

    Arkanda artci ile 5 vites 2500 devirde yokuşa asilirsin gazi açtığın anda Motor yokuşa saldırır gitmiyorum demez, dolayısıyla tork konforu arttırır ve yakıtı düşürür.Tek silindir konforsuz değildir(yüksek cc için söylüyorum).Siz motorun özelliğinin dışına çıkıp yüksek hız yaparsanız yüksek devir isterseniz titrer.Şehir içinde çok vites değişikliği yada arazide ikide bir vites değiştirmenize gerek yoktur.Motor kalktıysa vites farketmeksizin her yeri çıkar her yere gider.Yüksek devir çeviren makinalar, devir ister düşük devirde sönük kalır vites düşürürsün.

    Bu tarz enduro özellikli motorların bakım maliyeti düşüktür, düşük devir çevirdiği için kullanım ömrü oldukça yüksektir.

    Bu tarz motorlar 120 130a kadar konfor sunar, sonrası gereksizdir.Sonrasını yapacaksan touring özellikli motorlara yönelmelisin.

    Bundan dolayı titrer demek saçmadır.
    fkambay bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)