Düşük/Alt Devirleri Güçlü Motosikletler
Reklamlar
-
10 Ağustos 2016, 01:39
#21
Düşür devirde yüksek tork diye naked modelleri örnek gösterenleride gördüm ya helal olsun.Devir ortalaması en düşük olup torku yüksek olan motorlar chopper-cruiser tarzda olanlardır ondan sonrada genelde ağır touring motorları gelir.Bu tarz motorlar pek ilgi alanım olmadığı için model olarak örnek veremeyeceğim ama genede gördüğüm kadarıyla bmw gs serisi ve h.davidson street serisi alt devirlerde gazı açtığında yanlatacak derecede güçlü.
Reklamlar
-
10 Ağustos 2016, 07:15
#22
Sana uygun en az gürütülü en çok konforlu düşük devirleri diri bmw enduroları var. Böksör olanlar tabiki. Eksoz taksanda ses çıkmıyor. Orjinal eksozuyla zaten bisiklet kadar sessizler. Performans almak içinde öyle gaz kolunu 2 tur çevirmen gerekmiyor. 👍🏻
-
10 Ağustos 2016, 07:54
#23
Düşük devirde yüksek tork üreten makine olarak BMW'leri örnek veren arkadaşlar hiç yüksek hacimli V2 Cruiser kullanmamış olmalılar.
Marka farketmez. Harley, Honda, Suzuki, Kawasaki, Star (Yamaha), Victory, hepsi tork canavarı. Bazilari 3.5 saniyede 0-100km yapıyor. 350+ kilo motosiklet. Olay düşük devirde yüksek torka gelince hiç bir BMW, KTM yanlarından geçemez.
-
10 Ağustos 2016, 07:55
#24
Uzun stroklu motorlar. Tek silindir 4t enduro-mx ler bi de harley başta olmak üzere çapır çupur motorlar.
-
10 Ağustos 2016, 08:05
#25
Motoguzzi V7 serisi. 60 nm torku 2800 rpm de verir.
-
10 Ağustos 2016, 08:08
#26
Genel olarak V motorlular ve strok değeri piston çapından daha fazla olan motorlar düşük devirde maksimum tork verirler. Düşük devir dediğim de 3 bin devir civarıdır ama motor hacmine gore de bu iş değişir. Mesela 150 cc'de en düşük tork devri bildiğim kadarıyla CBF 150'de var (5250 dev/dak). Bazı ufak scooter modelleri de 5000 devirde veriyorlar.
-
10 Ağustos 2016, 09:18
#27
aklıma geldi. Benim motor da 4000 devirde 167Nm tork veriyor ))
-
10 Ağustos 2016, 10:07
#28
Suzuki intruder 1800'e bakın. En üst nokta herhalde odur.
-
10 Ağustos 2016, 10:08
#29
chopperrider adlı üyeden alıntı
aklıma geldi. Benim motor da 4000 devirde 167Nm tork veriyor
))
Senin motoru saymıyoruz Emir, moral bozuyor ) Ancak bir de Triumph Rocket III gerçeği var ki beni benden alıyor...
140 BG => 5750 RPM
200 NM Tork => 2500 RPM
Tabi bunda 3 silindir ve 2300 cc olmasının büyük etkisi vardır diye düşünüyorum
-
10 Ağustos 2016, 10:13
#30
RamuthRa adlı üyeden alıntı
Senin motoru saymıyoruz Emir, moral bozuyor
) Ancak bir de Triumph Rocket III gerçeği var ki beni benden alıyor...
140 BG => 5750 RPM
200 NM Tork => 2500 RPM
Tabi bunda 3 silindir ve 2300 cc olmasının büyük etkisi vardır diye düşünüyorum
Kenancım haklısın dostum Rocket III acayip bişey. Daha yakından görmek kısmet olmadı ama kullanım özellikleri yabancıların anlattığı kadar olumluysa bi sonraki seçenek bile olabililir.
Devasa gücü ve boyutuna rağmen TR şartlarında fiyatı da segmentine göre makul valla.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
10 Ağustos 2016, 12:08
#31
Yamaha Mt-07 bu açıdan iyi ama şu yeni çıkan pulsarlara da bak derim onlarda aynı
-
10 Ağustos 2016, 15:31
#32
Hiçbiri kesmedi , Y2K almaya karar verdim teşekkürler.
(ben karar verdimde o'beni istemii )
Anladıklarım ; genel olarak 600'den büyük cruiser'lar bu yapıya uygun , ve 800'den büyük enduroların bir kaçı , Tenere elbette vallahi şu tipsize o para neyse.. , nakedler mt serisi vsvs bunlar hakikaten uç örneklemeler olmuş gibi.
Zincirli'leri silip şaft'lı almalı en iyisimi ,ayran gönlüm hele bi 2017 modeller sızsında bakalım duruma göre.
-
10 Ağustos 2016, 17:36
#33
Benim nirvanam Dragstar... O sese, o görüntüye, o torka hayranım bunlara rağmen yakıtıda ayrı mutlu ediyor insanı. Yazdım kenara yapıştırıcam bi tane Dragstar...
-
10 Ağustos 2016, 19:39
#34
Bence yaris motorlari haric hepsinde yeterli tork var. Bu isin en tepesi chopper tabi o ayri.
-
10 Ağustos 2016, 21:23
#35
yaw hacı ne pulsarı ne mt-07 sinden bahsediyorsun :D racing kimin bişey bunlar. mt-07 racing kasadan çıkmış çok rüzgar yedirten bir kasaya döndürmüşler.
-
10 Ağustos 2016, 22:15
#36
Eski_kasa adlı üyeden alıntı
Yamaha MT-03 kendi motorum diye söylemiyorum almak istersen temizini bul al bence dostum. rahat edersin. tek derdi sol tarafa biraz fazla ısı veriyor egsoz borusundan dolayı. onuda chopper kullananların yaptığı gibi sargı yolu ile hallediosun . temiz kullan 200-250 bin km yapıyor bu motor bloğu. Tenere 660 blok ile aynı. neyse ras gelsin. edit : kadranda 9 bin devir çevirdiğini göstersede 7 .500 de devir kesiciye giriyor zaten vites geçişlerini 4 bin 5 bin arasında yapıyorsun normal kullanımda buda yakıtı az yaktırıyor hemde güçten kaybetmiyorsun.
Hocam peki bu tek silindirin konforu nasıl? Çok güzel makine ama insan hafif tırsıyor uzun yolda biraz yüksek hızda falan kullandığında totoda uyuşma yapar falan diye Malum tek silindir...
-
10 Ağustos 2016, 22:23
#37
Tek silindir uyusmayi totoda yapar elde yapar, ayaklarda yapar.. uzun yol donusu yataginda yatarken bile yapar..
-
11 Ağustos 2016, 02:33
#38
[QUOTE=HamzaBey95;3981919]Hocam peki bu tek silindirin konforu nasıl? Çok güzel makine ama insan hafif tırsıyor uzun yolda biraz yüksek hızda falan kullandığında totoda uyuşma yapar falan diye Malum tek silindir...[ yapıyor abi. misal 150 km git mecbur mola veriyosun. ama şu var naked motor olduğundan rüzgarada belli bi müddet dayanabildiğin için yüksek süratlerde , zaten 120 ye sabitleyip 5. vites alt devir kullanarak minimum sıkıntıda kullanabilirsin.
-
11 Ağustos 2016, 08:42
#39
Beygir mi? Dedin 200 hp
Tork mu? Dedin 167 nm
-
11 Ağustos 2016, 09:31
#40
Tek silindir yüksek Cc motorların hepsi tork özellikle makinalardır.
Mesela Pegaso ve Bmw (f650gs)de kullanılan rotax tek silindir motorun beygiri düşüktür 6500 devir 47 hp ancak torku 69 nm 5000 devir ile muazzamdir.
Bu ne ise yarar anlatayım.
Arkanda artci ile 5 vites 2500 devirde yokuşa asilirsin gazi açtığın anda Motor yokuşa saldırır gitmiyorum demez, dolayısıyla tork konforu arttırır ve yakıtı düşürür.Tek silindir konforsuz değildir(yüksek cc için söylüyorum).Siz motorun özelliğinin dışına çıkıp yüksek hız yaparsanız yüksek devir isterseniz titrer.Şehir içinde çok vites değişikliği yada arazide ikide bir vites değiştirmenize gerek yoktur.Motor kalktıysa vites farketmeksizin her yeri çıkar her yere gider.Yüksek devir çeviren makinalar, devir ister düşük devirde sönük kalır vites düşürürsün.
Bu tarz enduro özellikli motorların bakım maliyeti düşüktür, düşük devir çevirdiği için kullanım ömrü oldukça yüksektir.
Bu tarz motorlar 120 130a kadar konfor sunar, sonrası gereksizdir.Sonrasını yapacaksan touring özellikli motorlara yönelmelisin.
Bundan dolayı titrer demek saçmadır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)