Merhabalar,
İlk kez konu açıyorum, belkide açamıyorum birazdan belli olur. Hem de kendimi tanıtmak istedim, nedense ? Hatam olursa affetmeyin, dövün.
Dün akşamüstü 2014 9000 km de Joyride 200i evo sürüşü nasip oldu. PCX (2000 km), XENTER (5000 km ve devam) ve JOYRİDE (7 km tur) kıyaslaması yapmak ve üç motoru da düşünenler için hepsini kullanan olarak, naçizane fikirlerimi sunmak isterim. E+A2 ehliyetim, src 2 ve 4 var, 4 tekerli araçlar için ileri sürüş teknikleri eğitimim var. Özel derslerin dışında (motorcu abiler) motosiklet eğitimim yok. Boyum 1,72 kilom 67, yaşım 40. 1995 ten beri 20 yıl hemen hemen 200.000+ km tecrübem var. 20 kadar motosikletim oldu. Hep 200 cc ve altı ve hep tek silindir. Orta hızlarda Yaz/kış binerim. Harika düşerim, yan yatarım, yuvarlanırım falan.
Karşılaştırma teknik veriler dışında kendi algıma göre yapılmış olduğundan; farklı boy ve kiloya sahip sürücülerde farklılık gösterebilir. Amacım ahkam kesmek değil sadece boş zaman yakaladım ve almak isteyenlere yardımcı olmak istedim.
Joyride, Oturuşu ayakları öne attığımda cruiser gibi, Gidon yüksek, koltuktaki girinti yaslanma olanağı sağlıyor. Ayakları düz koyduğumda bir tuhaf şekle girdiğimi hissettim, ayak önde iyi. Selesi rahat. Koltuk altı bagajı PCX ve XENTER den iyi. 1 tam kask mont ıvır zıvır alıyor, yanlamasına açılıyor, kullanışlı. sissy bar bana alçak geldi tam olarak yaslanamazsın sanki, artçı olarak binip denemek lazım. Sele kaplamasıda iki modelden de kötü ama berbat değil.
Pcx tam kaskı küçük beden ise alıyor. Ama çoook büyük değil. Sele konforu, garip gelebilir ama beğenmedim, bel ağrısı yaşadım. Gidonu da oturuşu etkiliyor, uzun boylularda gidon dizlere değebilir. Sele kaplaması başarılı.
Xenterin tutulmama sebebi yüksek ihtimalle sele altı bagajın olmaması diye tahmin ediyorum çünkü yok Eldiven, ruhsat avadanlık anca sığar. Derin ama dar. Kesinlikle hiçbir kask sığmaz. Ama T gidon ile dik oturuş sağlıklı geldi bana. Sele kaplaması pcx ile hemen hemen aynı ama daha enli seleye sahip. Koltuk altı bagajı scooter da çooook önemli olduğundan YAMAHA XENTER i son sıraya atıyorum. Arkadaki orjinal çantanın yaslanma kısmı geniş ve konforlu. Çantasız ardcı almıyorum.
Sele Konfor ve kapasite Sıralama:
1. Joyride
2. PCX
3. Xenter (Koltuk altında bir karış bagajı var. Sebebi benzin deposu ve 16 inch jantlar.) Oturuşu rahat. Tek sorunu bagaj.
Joyride Frenler konusu hayal kırıklığı oldu benim için. Arka/ön disk fakat; 500 km önce değiştirilmiş lastikle sadece arka frenle deneme yaptığımda yerle yeksan olacaktım son anda toparladım. Resmen panik fren yok gibi birşey. Biraz yüklendiğinde derhal kızaklıyor. Ön fren ile birlikte kullanmak gerekli ama yine de fren mesafesi uzun. Pcx bu konuda daha iyi tek maneti sıkmak yeterli oluyor ama oda panik frende zor da olsa kızaklıyor. Frenlerde Xenter 3 gömlek önde ve sadece arka freni sıktığında ve ne kadar asılırsan asıl (michelin city grip ile) kesinlikle kaydıramıyorsun zımba gibi duruyor. Viraj içerisinde araç sıkıştırması durumunda çizgide kalmak için rahatlıkla frene basabiliyorum. Kombine frenli ön disk, Arka fren kampana ama nasıl olduğunu görmelisiniz, şimdiye kadar kullandığım tüm çin malı scooterlardan, pcx den ve pulsardan, ace 125 ten, mondial xtreme 250 den, cbf 150 den çok üstün. (KTM ve diğer abs li modelleri merak ediyorum, fakirlikten çıkınca deneyeceğim.)
Frenlerin performansına göre;
1.XENTER (Kombine)
2.PCX (Kombine)
3.Joyride
Yakıt tüketimi konusunda pcx herkese fark atar. Şöyle ki; sıkışık trafikte e-5 ten maksimum 70 km hızla start stop kapalı halde (zaten durmadım) yeşilköy motosiklet fuarından Pendik sahile geldiğimde 1,8 lt/100 km gördüm. Agresifte en fazla 2,6lt/100km gördüm. Fotoğrafını pcx sayfasında paylaştım. İNANILMAAZZZ.
Joyride kullanıcı verileri sakin kullanımda 2,6-2,8/ 100km şeklinde belirtilmiş.
Xenter sakin kullanımda 2,7-2,9 lt/100km. İlk aldığımda (12500 kmde) hava filtresi eski idi ve ben süratli kullanım gösterince 3,2 lt/ 100 km olarak tüketim oldu. Hava filtresi temizliği çok etkiliyor, ayrıca şanzuman ve motor yağını motul ile değiştirdim, kullanımınada alışınca tüketim düştü.
Yakıt tüketimi en iyi sıralama:
1.PCX
2.JOYRİDE
2.XENTER
Göstergeler joyride da güzel büyük ve dairesel. Analog Devir saati ve hararet ön planda (bence scooterda ön planda olmasına gerek yok.)
PCX bu konuda daha sade ve hoş.
Xenter da yamaha farklı ve kullanışlı bir şey yapmış full dijital ekran güzel de kayış kullanım ve yağ değişimden bu yana kullanım km sayaçları tam olarak scooter için ihtiyaç olan şeyler. Yok yağını ne zaman değiştirdim, yok kayışı ne zaman değiştirdim olayı yok. Basıyorsun trip tuşuna yazıyor kendileri.
Göstergelerde:
1.Xenter
2. joyride
3. pcx
Amotisörlerde Joymax için yumuşak diyebilirim. Ama lastik çapı küçük sevmedim, bir tuhaf.
pcx önler idare eder ama ardcılı kullanımda arka amortisör vuruyor ve çapları küçük. Lastikleri diğerlerinden ince.
Xenter ön ve arkada hepsinden iyi. Hele arkadaki tek amortisör ve 16 jant ile tam viraj scooterı. Eşimi de ardcı olarak memnun etti. (10 yıllık ardcıdır kendisi)
Amortisör sıralaması:
1. Xenter
2. Joyride
3. PCX
Güç konusu teknik verileri belli bir sıralamada, kullanımda da açıkça belli oluyor. Pcx yakıtı önemsemiş ve ivmelenmesi ve son hızı diğerlerinden düşük , joyride güzel hızlanıyor ve son hızı 130 falan ölçülmüş youtube da var fakat yüksek hızlarda çok güven vermiyor. Ayrıca varyatörün çalışmasını beğenmedim, kayış kaçırıyor ve titriyor gibi.
Torku ve beygiri en yüksek olan xenter en iyisi. Son hız 123 km (kesici var) ama güvenli bir sürüş algısı var. Vitesli motor gibi.
Güç sıralaması:
1.xenter
2.joyride
3.PCX
Malzeme kalitesi konusu biraz zor bir konu. Ben düşmeler, yan yatmalar sonrası malzemeyi görmeyi tercih ederim.
Koruma demiri olmadan pcx i düşünemiyorum bile. Narin bir kelebek gibi. Bir yan yatmada oluşacak masraf fena. Hiç kaza yapmadan nokta çiziksiz sattım. Gidon açıkta cılız duruyor. Ama çabuk dökülme olmaz. Sağlam.
Joyride dökülmeye biraz daha müsait görünüyor. Yan yatmada güzel çiziliyor. Gidon geniş olduğundan elcikler üzerine düşüyor. Ama kötü bir algı vermedi bana. En azından benim kullandığım tüm çinli gruptan iyidir bu konuda. (Haojue, sukida, mondial, arora vb. kullandım)
Xentere gelince: aldığım arkadaş 2 ya da 3 kez iki tarafa da yatırmış, manetleri bükmüş, ön camın elcik korumalarını çizmiş ama kıramamış. Ben de aldığım gün taksinin altına alçak giriş yaptım. Kaldırdım, çanta, siperlik egsoz, sapasağlam duruyor. Yan kısımlarını esnek ve farklı bir plastikten yapmışlar. Çizilse de çok fark edilmiyor. Ayrıca geçen hafta sağ taraftan vw crafter servis minibüsü bana çarptı, hızım 45/50 civarı idi ve devrilmedim !, egsoz muhafaza plastiği çatladı ama kopmadı. Minibüsün plaka koptu ve tamponu hasar aldı.
Sağlamlık konusunda kaza sonrası maliyet sıralamam.
1.XENTER
2.Joyride
3.PCX
Dün akşam kullanmış olduğum 2014 model sym nin değeri, benim şu anda kullanmış olduğum 2012 Yamaha Xenter den yüksek olmasına rağmen, sahibi benim motoruma bindi 15 dakika falan dolaştı, takas ve üzerine para teklif etti. Bu arada sağ fren maneti ucu kırık, egsoz koruma plastiği çatlak olmasına rağmen. Motosikletten para kazanmayı ve başka bir scooter ile değiştirmeyi düşünmediğimden kendisine teşekkür ettim.
Sonuç olarak SYM JOYRIDE EVO 200i, PCX, XENTER arasından hangisini seçersin denilirse; aksesuar neredeyse yok, 2. eli yok, sele altı bagaj yok, yan ayaklık yok ama yine XENTER derim. Servislerini karşılaştırmıyorum çünkü ben servise gitmiyorum.
Bu arada 3 yıldır motor değiştirme hastalığım var ve sanırım psikoloğa gitmeliyim. Sadece bu yıl 4. motor oldu. Motorumdan ailecek çok memnunum ama yine de satayım diyorum. Ne alacağımı da bilmiyorum. Belki ergenler gibi ne alayım diye bir konu açarım ve güzel bir azar işitirim.
"Ara ara gazlayın, sakin sakin gidin" dileklerimle.
Herkese iyi geceler dilerim, sevgi ve saygılarımla.