Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorsiklet boyutları neye göre değişiyor?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Ağustos 2016
    Arkadaşlar merhaba. Cahilliğimi mazur görün bu konuda araştırma yapmamış değilim. Forumda da bakındım ancak böyle bir soru bulamadım. ( Acaba çok abes bir soru mu diye de düşünmedim değil). Ben ehliyetimi yeni aldım ve ilk motorumu satın almak için kolları sıvadım.
    Ben büyük bir cafe racer hastasıyım ve ilk motorumu da bir proje haline getirmek niyetindeyim. Bu konuda beni korkutan tek mesele ise motorsikletin boyutu. Boyum 1.84 ve inanılmaz beğendiğim bazı motorları üzerinde biri kullanırken gördüğümde oyuncak gibi durduğunu fark ediyorum. Kendi zevkime göre bineceğim motorsiklet biraz kaslı ve güçlü görünmeli. Bu görünüşü yakalayabilen pek çok cafe racer klasörlerimde kayıtlı. Ancak bu farkı yaratan değişkenin ne olduğuna kafam ermiyor! Motor hacmi (cc) Beygir gücü, yoksa sadece motorun üretimden çıkışına göre mi belirleniyor bu?
    Burada bahsettiğim şeyin sadece fiziki görünüş olduğuna dikkat çekmek isterim ki ilk motorumdan en büyük beklentim estetik tatmin.
    Eğer konuyu özetlersem:
    Bir motorun fiziksel büyüklüğü neye göre değişir?
    Motoru aldıktan sonra üzerinde oynama yaparak ( Lastik, depo, koltuk vb.) bunu değiştirebilir miyim yoksa tamamen şaseyle mi alakalı bir durum?
    Honda cb125 düşünüyorum, bu motorların hepsi aynı boyut ve örneğin cb 250 gibi gücü arttıkça daha kaslı bir hale mi geliyor?


    Tekrar cahilliğimi mazur görün. Bu konuda benimle tecrübe ve bilgisini paylaşabilecek her üyeye şimdiden kucak dolusu teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Kanımca motor bloğunun boyutu,içtiği benzin mikratına göre depo büyüklüğü, o motor bloğunu taşıyabilecek şase. içine konulan diğer malzemeler (akü vs) elektonik aksağan vs vs motorun büyüklüğünü etkileyen faktörler
    Archidraw bunu beğendi.

  3. #3
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    motor boyutları benim de çok dikkat ettiğim konu. 90 lardan sonra motorlar; maliyet düşürmek ve yakıt ekonomisi düşünülerek hızla küçülmeye başladı. boyum 180 cm. yeni nesil 600 - 1000 cc motorları kullanırken sanki mobilete biniyormuş veya 3 bacaklı tabureye oturuyormuş gibi hissediyorum. bmw r 80 lerden dönüştürülmüş cafe racerlar sizi mutlu eder diye düşünüyorum.

  4. #4
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    Motosikletin ne amaçla üretildiği en önemli faktör, cruiser motosikletleri alçak, uzun ve kalıplı yapmak tercih edilirken, bir arazi motorunu yüksek ve mümkün olduğunca ince ve hafif yapmak gerekli. Yarış motorunun iki teker arası mesafesi mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışılırken, uzun yol odaklı bir motosikleti düz yol stabilitesi için uzun yapmak (en azından arka maşayı bir yarış motoruna kıyasla daha uzun tutmak) tercih edilebilir.

    Gösteriş meraklılarına çok satsın diye, cruiserlarda veya 125cc-250cc motosikletlerde mümkün olduğunca kalın lastik kullanmak tercih edilebilirken, MotoGP'nin 250cc sınıfı olan Moto3'te 95 ön 115 arka gibi çok dar lastik ölçülerinin tercih edildiği görülebilir.

    Kısacası, öncelikle tabi motorun kendi büyüklüğüne göre. (motora uygun bir şase ve o şaseye uygun diğer parçalar gerekli, malum, Goldwing motorunu benim 250SL'in şaseye takamayız.) Ancak en büyük faktör motosikletin hangi öncelikler gözetilerek üretildiği.

    Bir de bence, motosiklet üzerinde binici varken güzel görünen bir cihaz değil, sürücüsüz güzel :D fazla takılmamak lazım üstünde nasıl durduğuna.
    oxus bunu beğendi.

  5. #5
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanımca motor bloğunun boyutu,içtiği benzin mikratına göre depo büyüklüğü, o motor bloğunu taşıyabilecek şase. içine konulan diğer malzemeler (akü vs) elektonik aksağan vs vs motorun büyüklüğünü etkileyen faktörler
    Bknz. Şasi

  6. #6

    Üyelik
    04 Ağustos 2016
    Bunların hepsi aydınlatıcı ve çok değerli bilgiler. Zaman ayıran herkese teşekkür ederim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)