Motorsiklet boyutları neye göre değişiyor?
Reklamlar
-
04 Ağustos 2016, 16:46
#1
Arkadaşlar merhaba. Cahilliğimi mazur görün bu konuda araştırma yapmamış değilim. Forumda da bakındım ancak böyle bir soru bulamadım. ( Acaba çok abes bir soru mu diye de düşünmedim değil). Ben ehliyetimi yeni aldım ve ilk motorumu satın almak için kolları sıvadım.
Ben büyük bir cafe racer hastasıyım ve ilk motorumu da bir proje haline getirmek niyetindeyim. Bu konuda beni korkutan tek mesele ise motorsikletin boyutu. Boyum 1.84 ve inanılmaz beğendiğim bazı motorları üzerinde biri kullanırken gördüğümde oyuncak gibi durduğunu fark ediyorum. Kendi zevkime göre bineceğim motorsiklet biraz kaslı ve güçlü görünmeli. Bu görünüşü yakalayabilen pek çok cafe racer klasörlerimde kayıtlı. Ancak bu farkı yaratan değişkenin ne olduğuna kafam ermiyor! Motor hacmi (cc) Beygir gücü, yoksa sadece motorun üretimden çıkışına göre mi belirleniyor bu?
Burada bahsettiğim şeyin sadece fiziki görünüş olduğuna dikkat çekmek isterim ki ilk motorumdan en büyük beklentim estetik tatmin.
Eğer konuyu özetlersem:
Bir motorun fiziksel büyüklüğü neye göre değişir?
Motoru aldıktan sonra üzerinde oynama yaparak ( Lastik, depo, koltuk vb.) bunu değiştirebilir miyim yoksa tamamen şaseyle mi alakalı bir durum?
Honda cb125 düşünüyorum, bu motorların hepsi aynı boyut ve örneğin cb 250 gibi gücü arttıkça daha kaslı bir hale mi geliyor?
Tekrar cahilliğimi mazur görün. Bu konuda benimle tecrübe ve bilgisini paylaşabilecek her üyeye şimdiden kucak dolusu teşekkürler.
Reklamlar
-
04 Ağustos 2016, 17:05
#2
Kanımca motor bloğunun boyutu,içtiği benzin mikratına göre depo büyüklüğü, o motor bloğunu taşıyabilecek şase. içine konulan diğer malzemeler (akü vs) elektonik aksağan vs vs motorun büyüklüğünü etkileyen faktörler
-
04 Ağustos 2016, 17:27
#3
motor boyutları benim de çok dikkat ettiğim konu. 90 lardan sonra motorlar; maliyet düşürmek ve yakıt ekonomisi düşünülerek hızla küçülmeye başladı. boyum 180 cm. yeni nesil 600 - 1000 cc motorları kullanırken sanki mobilete biniyormuş veya 3 bacaklı tabureye oturuyormuş gibi hissediyorum. bmw r 80 lerden dönüştürülmüş cafe racerlar sizi mutlu eder diye düşünüyorum.
-
04 Ağustos 2016, 17:45
#4
Motosikletin ne amaçla üretildiği en önemli faktör, cruiser motosikletleri alçak, uzun ve kalıplı yapmak tercih edilirken, bir arazi motorunu yüksek ve mümkün olduğunca ince ve hafif yapmak gerekli. Yarış motorunun iki teker arası mesafesi mümkün olduğunca kısa tutulmaya çalışılırken, uzun yol odaklı bir motosikleti düz yol stabilitesi için uzun yapmak (en azından arka maşayı bir yarış motoruna kıyasla daha uzun tutmak) tercih edilebilir.
Gösteriş meraklılarına çok satsın diye, cruiserlarda veya 125cc-250cc motosikletlerde mümkün olduğunca kalın lastik kullanmak tercih edilebilirken, MotoGP'nin 250cc sınıfı olan Moto3'te 95 ön 115 arka gibi çok dar lastik ölçülerinin tercih edildiği görülebilir.
Kısacası, öncelikle tabi motorun kendi büyüklüğüne göre. (motora uygun bir şase ve o şaseye uygun diğer parçalar gerekli, malum, Goldwing motorunu benim 250SL'in şaseye takamayız.) Ancak en büyük faktör motosikletin hangi öncelikler gözetilerek üretildiği.
Bir de bence, motosiklet üzerinde binici varken güzel görünen bir cihaz değil, sürücüsüz güzel :D fazla takılmamak lazım üstünde nasıl durduğuna.
-
04 Ağustos 2016, 17:49
#5
Romedon adlı üyeden alıntı
Kanımca motor bloğunun boyutu,içtiği benzin mikratına göre depo büyüklüğü, o motor bloğunu taşıyabilecek şase. içine konulan diğer malzemeler (akü vs) elektonik aksağan vs vs motorun büyüklüğünü etkileyen faktörler
Bknz. Şasi
-
04 Ağustos 2016, 22:48
#6
Bunların hepsi aydınlatıcı ve çok değerli bilgiler. Zaman ayıran herkese teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)