Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön fren alışkanlık yaptı.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Merhaba arkadaşlar bugün viraja girerken bayağı yattım ve biraz hızlı girdim tam virajın çıkışında araba duraklama yapmış onu görür görmez
    yatık pozisyonda ön frene asıldım.Alışkanlıktan dolayı tabi. O sırada yatıkken ön kaydı.Kontra ile hemen motoru dikleştirdim ve tekrar frene asıldım abs devreye girdi. Tam duramayacak gibiyken tekrar kontra ile aracın yanından geçtim.Ve bir kazayı atlattım.Şu arka frene nasıl alışırım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Aynı yol veya bildiğn virajlı yolda viraj boşken arka frenle yavaşlayarak geç

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Frene çalışmak yerine trafiğe açık yollarda viraja yavaş girmeyi dene. Frene falan ihtiyacın kalmayacak emin ol
    mephamd ve serkany bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Virajda fren yapmak zor ve tehlikeli bir iş. Bana kalırsa pist veya trafiğe kapalı alanlar dışında virajlara sakin girmek gerekli. Virajda durmuş bir araç olabilir, kaza vardır iki araç yolu tıkamıştır, önünüze bir canlı fırlayabilir, yere yağ dökülmüş olabilir vs. Kısacası herşey olabilir.
    Saygılar

  5. #5

    Üyelik
    03 Mart 2007
    Motosikleti
    Z800
    Kardeşim neden baya yatıyorsun ki anlamış değilim. Neden Motor sevdanı 3 güne neden sığdırıyorsun. Bir ömür yaşamak varken. Neden endrocular crusirciler yüzbinlerce km yaparlar çünkü virajları çılgınlar gibi yatmak için kullanmazlar. Küreselleşen dünyada virajların esiri olduk vallahta billah.

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz hızlı girdim tam virajın çıkışında araba duraklama yapmış onu görür görmez
    Viraja böyle girilmez,

    Viraja girmeden önce bütün frenleme işini halledip bitirirsin, viraj başlamadan önce uygun hıza düşmüş olursun. Virajın dışından virajın içini görebilecek bir pozisyonda viraj çizgini oluşturursun.

    En önemli nokta, içini görmediğin viraja hızlı girmemektir.

    Virajda frenler çok fazla işine yaramaz, yani durmak ya da yavaşlamak için yaramaz. Yoksa çizgiyi korumak ya da dengeyi sağlamak için sık sık arka fren kullanılır. Fakat bu kullanma dozajı seni durdurmaz ya da bir tehlike gördüğünde yavaşlatmaz.
    mephamd ve tinerci bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #7
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    O anda arkaya bassaydın zaten motor dik konuma değil dahada yatmak isteyecekti ve aracın yanından bile geçemeyecek belkide araca girecektin.
    Virajda ön fren kaldırır, arka yatırır.

  8. #8
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    ayağını bir sure frenin ustunde tut gerisinde değil...
    ve zaten yavaş trafiklerde on fren yerine daha sık arka freni kullanırsan, zaten istemsizce ayagın arka frene adapte olacaktır sevgili dostum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

    Alıntı superaytek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim neden baya yatıyorsun ki anlamış değilim. Neden Motor sevdanı 3 güne neden sığdırıyorsun. Bir ömür yaşamak varken. Neden endrocular crusirciler yüzbinlerce km yaparlar çünkü virajları çılgınlar gibi yatmak için kullanmazlar. Küreselleşen dünyada virajların esiri olduk vallahta billah.
    oluyor ya.. kafa esior ole bir viraj alasın gelior... oluyor yani, ruh hali keyif verior bazen,

  9. #9

    Üyelik
    03 Mart 2007
    Motosikleti
    Z800
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------

    [/COLOR]
    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayağını bir sure frenin ustunde tut gerisinde değil...
    ve zaten yavaş trafiklerde on fren yerine daha sık arka freni kullanırsan, zaten istemsizce ayagın arka frene adapte olacaktır sevgili dostum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------



    oluyor ya.. kafa esior ole bir viraj alasın gelior... oluyor yani, ruh hali keyif verior bazen,

    Önünde aniden bi araç durduğunda nasıl duracak bu motor peki onu anlamadım. Önemli olan fren kombinasyonudur. Ötesi yoktur.

  10. #10

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Viraj tutkunuzu pist günlerinde İstanbu Park ta dizginlemenizi öneriyorum. Viraj ABS si denilen yeni nesil abs niz yoksa virajda özellikle ön freni kullanmak ölüme davetiye çıkartmak demek oluyor. Virajlara daha sakin ve yavaş girmeye çalışmalısınız. Saygılar, selamlar.

  11. #11
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O anda arkaya bassaydın zaten motor dik konuma değil dahada yatmak isteyecekti ve aracın yanından bile geçemeyecek belkide araca girecektin.
    Virajda ön fren kaldırır, arka yatırır.
    Bravo, şimdi herkez virajda motor dikleştirmek için ön frene asılacak. Ön fren kaldırmaz, aksine ön fren sıkmak için önce motoru dikleştirmen gerekir. Yatık motorun ön frenine dokunduğunda yerle öpüşürsün, net.

    Doğrusu;
    "Virajda ön fren düşürür, arka belki düşürür" olacak.
    yasdal bunu beğendi.
    sven stands ready.

  12. #12

    Üyelik
    03 Mart 2007
    Motosikleti
    Z800
    http://www.pusulagazetesi.com.tr/h_6...-olu-1-yarali/
    Akçakoca düzce virajları bilen biliyordur kaymak gibi virajları bir o kadarda ölümcül olabiliyor. Dikkatli olalım arkadaşlar virajlarda.

  13. #13
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı superaytek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------

    [/COLOR]


    Önünde aniden bi araç durduğunda nasıl duracak bu motor peki onu anlamadım. Önemli olan fren kombinasyonudur. Ötesi yoktur.
    Arkadaş arka fren yerine daha çok ön freni kullanıyorum demiş, insanlara eldeki frene basmak daha kolay gelir, ayak genelde arka planla kalır, bende diorum ki yavaş trafikteyken "ani frene gerek olmayan durumlarda" öncelikli ayak frenini kullan yavaşlamanı sağlamaktır amaç ve aynı zamanda arka frenin varlıgına alıştırma yaparsın daha sık kullanırsın, virajla ilgili bir yorum yapmadım,
    yoksa motor arka frenle durmuyor biz o konuya gelmedik demioruz o konuyu geçtik, farklı bişeyden bahsediorum...
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  14. #14
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Viraj öncesi hızını ayarlayıp viraja girdikten sonra viraj içindeki bir etkenden dolayı hızını düşürmen gerekiyorsa vites düşür ve bunu yeteri kadar ara gaz vererek yap. Bunun içinde motorunun gaz kolu tepkisini iyi biliyor olman lazım. Yada tek parmak ön fren kuş tüyü kadarda arka fren kullanabilirsin. Bunlardan birisi işe yaramayacaksa her ikisini de aynı anda yap. En azından ben öyle yapıyorum :/

  15. #15
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Cevaplar için teşekkürler Bundan sonra daha yavaş ve dikaktli gireceğim sağolun. Durmak için ne yapmak gerek peki virajda?

  16. #16
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkürler Bundan sonra daha yavaş ve dikaktli gireceğim sağolun. Durmak için ne yapmak gerek peki virajda?
    motordan atlamak gerek.
    anlamıyor musun dostum viraja gördüğün an motorun yere tutunması azalıyor. denge özellikleri değişiyor. virajda bir miktar fren önde de arkada da yapılabilir. biraz yavaşlayabilirsin. ama düz yoldaki gibi fren falan yapamazsın. duramazsın da. bu kadar açık yani. geri dönüşü olmayan bir yola girmiş oluyorsun viraja girince.

    bunun farkında olmadan viraj yapmaya çalışmak da nedir? senin yerinde olsam acilen motosiklete ara veririm. belli ki biraz olgunlaşmaya ihtiyacın var.

  17. #17
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Benim değil GİS akademi Faruk Hocanın söyledikleri;

    Yavaşça ön fren yaparsın, çok hafif de arka
    Ön frenle birlikte motor dikleşmeye başladıkça kademeli olarak ön freni daha çok çekersin


    Ne kadar fren yapabileceğin yatış açınla direkt alakalı olacağından "ne kadar dik o kadar güvenli"

  18. #18
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı feti_can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim değil GİS akademi Faruk Hocanın söyledikleri;

    Yavaşça ön fren yaparsın, çok hafif de arka
    Ön frenle birlikte motor dikleşmeye başladıkça kademeli olarak ön freni daha çok çekersin


    Ne kadar fren yapabileceğin yatış açınla direkt alakalı olacağından "ne kadar dik o kadar güvenli"
    teşekkür ederim cevabın için [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------

    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motordan atlamak gerek.
    anlamıyor musun dostum viraja gördüğün an motorun yere tutunması azalıyor. denge özellikleri değişiyor. virajda bir miktar fren önde de arkada da yapılabilir. biraz yavaşlayabilirsin. ama düz yoldaki gibi fren falan yapamazsın. duramazsın da. bu kadar açık yani. geri dönüşü olmayan bir yola girmiş oluyorsun viraja girince.

    bunun farkında olmadan viraj yapmaya çalışmak da nedir? senin yerinde olsam acilen motosiklete ara veririm. belli ki biraz olgunlaşmaya ihtiyacın var.
    He yav sen dedin diye bırakıyorum motoru ben.Ben burada düz yoldaki gibi fren nasıl yaparım dedim mi kardeşim? Ayrıca senin karşında 10 yaşında çocuk yok babanın oğlu gibi kimsseye atar azar yapamazsın.

  19. #19
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Alıntı sven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bravo, şimdi herkez virajda motor dikleştirmek için ön frene asılacak. Ön fren kaldırmaz, aksine ön fren sıkmak için önce motoru dikleştirmen gerekir. Yatık motorun ön frenine dokunduğunda yerle öpüşürsün, net.

    Doğrusu;
    "Virajda ön fren düşürür, arka belki düşürür" olacak.

    Sen beceremiyor düşüyorsun demek genelleme yapma o zaman.
    Ön frene dokunduğunda fizik kuralları gereği motor yatma açısını bırakarak dikleşir düz gitmek ister.
    Sen dokunmaz asılırsan, yan gelir böyle yorumlar yaparsın.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  20. #20
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Lastikler oktan en güzeli viraja girmeden hız düşürülüp uygun vitesde girmek

    Viraja girmeden viraj içini (çıkışı ) göremiyorsan temkinli gir viraja
    Romedon bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)