Ön fren alışkanlık yaptı.
Reklamlar
-
04 Ağustos 2016, 08:30
#1
Merhaba arkadaşlar bugün viraja girerken bayağı yattım ve biraz hızlı girdim tam virajın çıkışında araba duraklama yapmış onu görür görmez
yatık pozisyonda ön frene asıldım.Alışkanlıktan dolayı tabi. O sırada yatıkken ön kaydı.Kontra ile hemen motoru dikleştirdim ve tekrar frene asıldım abs devreye girdi. Tam duramayacak gibiyken tekrar kontra ile aracın yanından geçtim.Ve bir kazayı atlattım.Şu arka frene nasıl alışırım?
Reklamlar
-
04 Ağustos 2016, 08:37
#2
Aynı yol veya bildiğn virajlı yolda viraj boşken arka frenle yavaşlayarak geç
-
04 Ağustos 2016, 09:09
#3
Frene çalışmak yerine trafiğe açık yollarda viraja yavaş girmeyi dene. Frene falan ihtiyacın kalmayacak emin ol
-
04 Ağustos 2016, 09:16
#4
Virajda fren yapmak zor ve tehlikeli bir iş. Bana kalırsa pist veya trafiğe kapalı alanlar dışında virajlara sakin girmek gerekli. Virajda durmuş bir araç olabilir, kaza vardır iki araç yolu tıkamıştır, önünüze bir canlı fırlayabilir, yere yağ dökülmüş olabilir vs. Kısacası herşey olabilir.
Saygılar
-
04 Ağustos 2016, 09:24
#5
Kardeşim neden baya yatıyorsun ki anlamış değilim. Neden Motor sevdanı 3 güne neden sığdırıyorsun. Bir ömür yaşamak varken. Neden endrocular crusirciler yüzbinlerce km yaparlar çünkü virajları çılgınlar gibi yatmak için kullanmazlar. Küreselleşen dünyada virajların esiri olduk vallahta billah.
-
04 Ağustos 2016, 09:24
#6
Süper Moderatör
Romedon adlı üyeden alıntı
biraz hızlı girdim tam virajın çıkışında araba duraklama yapmış onu görür görmez
Viraja böyle girilmez,
Viraja girmeden önce bütün frenleme işini halledip bitirirsin, viraj başlamadan önce uygun hıza düşmüş olursun. Virajın dışından virajın içini görebilecek bir pozisyonda viraj çizgini oluşturursun.
En önemli nokta, içini görmediğin viraja hızlı girmemektir.
Virajda frenler çok fazla işine yaramaz, yani durmak ya da yavaşlamak için yaramaz. Yoksa çizgiyi korumak ya da dengeyi sağlamak için sık sık arka fren kullanılır. Fakat bu kullanma dozajı seni durdurmaz ya da bir tehlike gördüğünde yavaşlatmaz.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
04 Ağustos 2016, 09:25
#7
O anda arkaya bassaydın zaten motor dik konuma değil dahada yatmak isteyecekti ve aracın yanından bile geçemeyecek belkide araca girecektin.
Virajda ön fren kaldırır, arka yatırır.
-
04 Ağustos 2016, 09:28
#8
ayağını bir sure frenin ustunde tut gerisinde değil...
ve zaten yavaş trafiklerde on fren yerine daha sık arka freni kullanırsan, zaten istemsizce ayagın arka frene adapte olacaktır sevgili dostum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------
superaytek adlı üyeden alıntı
Kardeşim neden baya yatıyorsun ki anlamış değilim. Neden Motor sevdanı 3 güne neden sığdırıyorsun. Bir ömür yaşamak varken. Neden endrocular crusirciler yüzbinlerce km yaparlar çünkü virajları çılgınlar gibi yatmak için kullanmazlar. Küreselleşen dünyada virajların esiri olduk vallahta billah.
oluyor ya.. kafa esior ole bir viraj alasın gelior... oluyor yani, ruh hali keyif verior bazen,
-
04 Ağustos 2016, 09:33
#9
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------
[/COLOR]
awesomee adlı üyeden alıntı
ayağını bir sure frenin ustunde tut gerisinde değil...
ve zaten yavaş trafiklerde on fren yerine daha sık arka freni kullanırsan, zaten istemsizce ayagın arka frene adapte olacaktır sevgili dostum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------
oluyor ya.. kafa esior ole bir viraj alasın gelior... oluyor yani, ruh hali keyif verior bazen,
Önünde aniden bi araç durduğunda nasıl duracak bu motor peki onu anlamadım. Önemli olan fren kombinasyonudur. Ötesi yoktur.
-
04 Ağustos 2016, 09:34
#10
Viraj tutkunuzu pist günlerinde İstanbu Park ta dizginlemenizi öneriyorum. Viraj ABS si denilen yeni nesil abs niz yoksa virajda özellikle ön freni kullanmak ölüme davetiye çıkartmak demek oluyor. Virajlara daha sakin ve yavaş girmeye çalışmalısınız. Saygılar, selamlar.
-
04 Ağustos 2016, 09:37
#11
ZümeR adlı üyeden alıntı
O anda arkaya bassaydın zaten motor dik konuma değil dahada yatmak isteyecekti ve aracın yanından bile geçemeyecek belkide araca girecektin.
Virajda ön fren kaldırır, arka yatırır.
Bravo, şimdi herkez virajda motor dikleştirmek için ön frene asılacak. Ön fren kaldırmaz, aksine ön fren sıkmak için önce motoru dikleştirmen gerekir. Yatık motorun ön frenine dokunduğunda yerle öpüşürsün, net.
Doğrusu;
"Virajda ön fren düşürür, arka belki düşürür" olacak.
-
04 Ağustos 2016, 09:39
#12
http://www.pusulagazetesi.com.tr/h_6...-olu-1-yarali/
Akçakoca düzce virajları bilen biliyordur kaymak gibi virajları bir o kadarda ölümcül olabiliyor. Dikkatli olalım arkadaşlar virajlarda.
-
04 Ağustos 2016, 09:42
#13
superaytek adlı üyeden alıntı
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------
[/COLOR]
Önünde aniden bi araç durduğunda nasıl duracak bu motor peki onu anlamadım. Önemli olan fren kombinasyonudur. Ötesi yoktur.
Arkadaş arka fren yerine daha çok ön freni kullanıyorum demiş, insanlara eldeki frene basmak daha kolay gelir, ayak genelde arka planla kalır, bende diorum ki yavaş trafikteyken "ani frene gerek olmayan durumlarda" öncelikli ayak frenini kullan yavaşlamanı sağlamaktır amaç ve aynı zamanda arka frenin varlıgına alıştırma yaparsın daha sık kullanırsın, virajla ilgili bir yorum yapmadım,
yoksa motor arka frenle durmuyor biz o konuya gelmedik demioruz o konuyu geçtik, farklı bişeyden bahsediorum...
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
04 Ağustos 2016, 09:44
#14
Viraj öncesi hızını ayarlayıp viraja girdikten sonra viraj içindeki bir etkenden dolayı hızını düşürmen gerekiyorsa vites düşür ve bunu yeteri kadar ara gaz vererek yap. Bunun içinde motorunun gaz kolu tepkisini iyi biliyor olman lazım. Yada tek parmak ön fren kuş tüyü kadarda arka fren kullanabilirsin. Bunlardan birisi işe yaramayacaksa her ikisini de aynı anda yap. En azından ben öyle yapıyorum :/
-
04 Ağustos 2016, 09:59
#15
Cevaplar için teşekkürler Bundan sonra daha yavaş ve dikaktli gireceğim sağolun. Durmak için ne yapmak gerek peki virajda?
-
04 Ağustos 2016, 10:12
#16
Romedon adlı üyeden alıntı
Cevaplar için teşekkürler
Bundan sonra daha yavaş ve dikaktli gireceğim sağolun.
Durmak için ne yapmak gerek peki virajda?
motordan atlamak gerek.
anlamıyor musun dostum viraja gördüğün an motorun yere tutunması azalıyor. denge özellikleri değişiyor. virajda bir miktar fren önde de arkada da yapılabilir. biraz yavaşlayabilirsin. ama düz yoldaki gibi fren falan yapamazsın. duramazsın da. bu kadar açık yani. geri dönüşü olmayan bir yola girmiş oluyorsun viraja girince.
bunun farkında olmadan viraj yapmaya çalışmak da nedir? senin yerinde olsam acilen motosiklete ara veririm. belli ki biraz olgunlaşmaya ihtiyacın var.
-
04 Ağustos 2016, 10:20
#17
Benim değil GİS akademi Faruk Hocanın söyledikleri;
Yavaşça ön fren yaparsın, çok hafif de arka
Ön frenle birlikte motor dikleşmeye başladıkça kademeli olarak ön freni daha çok çekersin
Ne kadar fren yapabileceğin yatış açınla direkt alakalı olacağından "ne kadar dik o kadar güvenli"
-
04 Ağustos 2016, 10:27
#18
feti_can adlı üyeden alıntı
Benim değil GİS akademi Faruk Hocanın söyledikleri;
Yavaşça ön fren yaparsın, çok hafif de arka
Ön frenle birlikte motor dikleşmeye başladıkça kademeli olarak ön freni daha çok çekersin
Ne kadar fren yapabileceğin yatış açınla direkt alakalı olacağından "ne kadar dik o kadar güvenli"
teşekkür ederim cevabın için [COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------
MD.Murat adlı üyeden alıntı
motordan atlamak gerek.
anlamıyor musun dostum viraja gördüğün an motorun yere tutunması azalıyor. denge özellikleri değişiyor. virajda bir miktar fren önde de arkada da yapılabilir. biraz yavaşlayabilirsin. ama düz yoldaki gibi fren falan yapamazsın. duramazsın da. bu kadar açık yani. geri dönüşü olmayan bir yola girmiş oluyorsun viraja girince.
bunun farkında olmadan viraj yapmaya çalışmak da nedir? senin yerinde olsam acilen motosiklete ara veririm. belli ki biraz olgunlaşmaya ihtiyacın var.
He yav sen dedin diye bırakıyorum motoru ben.Ben burada düz yoldaki gibi fren nasıl yaparım dedim mi kardeşim? Ayrıca senin karşında 10 yaşında çocuk yok babanın oğlu gibi kimsseye atar azar yapamazsın.
-
04 Ağustos 2016, 10:30
#19
sven adlı üyeden alıntı
Bravo, şimdi herkez virajda motor dikleştirmek için ön frene asılacak. Ön fren kaldırmaz, aksine ön fren sıkmak için önce motoru dikleştirmen gerekir. Yatık motorun ön frenine dokunduğunda yerle öpüşürsün, net.
Doğrusu;
"Virajda ön fren düşürür, arka belki düşürür" olacak.
Sen beceremiyor düşüyorsun demek genelleme yapma o zaman.
Ön frene dokunduğunda fizik kuralları gereği motor yatma açısını bırakarak dikleşir düz gitmek ister.
Sen dokunmaz asılırsan, yan gelir böyle yorumlar yaparsın.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
04 Ağustos 2016, 10:34
#20
Lastikler oktan en güzeli viraja girmeden hız düşürülüp uygun vitesde girmek
Viraja girmeden viraj içini (çıkışı ) göremiyorsan temkinli gir viraja
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)