Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ön fren alışkanlık yaptı.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikler oktan en güzeli viraja girmeden hız düşürülüp uygun vitesde girmek

    Viraja girmeden viraj içini (çıkışı ) göremiyorsan temkinli gir viraja
    teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Kesinlikle alışkanlıkla alakalı. ben hiç bir zaman ön fireni tek başına kullandığımı hatırlamıyorum, her zaman kombine. ha hangisine daha fazla baskı uygulayacağını, yolun, trafiğin ve motorun durumuna göre belirlerim.
    bendeki bu kombine alışkanlığı, daha doğrusu arka fren kullanma alışkanlığı biraz da tarih ve imkan la alakalı. şöyle ki; ben motosiklet öğrenmeye başladığım yıllarda etrafta ön freni çalışır vaziyette bir motosiklet bulmak çok zordu, yoktu ya da. disk fren falan zaten ilk gördüğümüz ufo görmüş masum köylü gibiydik.
    son olarak, bazı arkadaşlar belirtmiş zaten, frenaj viraja girmeden yapılır, çok acil durumlar dışında viraja girdikten sonra fren yapılmaz, tam tersine yol müsait ise gaz açılır ki daha rahat çıkılsın virajdan.

  3. #23

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Romedon bunu beğendi.

  4. #24
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler
    alışkanlıgına pişman olcaksın bu yorumlar 5 sayfayı geçicek hehe
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  5. #25
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    zaferce bunu beğendi.

  6. #26
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    farketmeden bugün bende böyle yaptığımı anladım motoru dik konuma getirip frene basıp kaçındım. teşekkürler

  7. #27
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Viraj içinde bir tehlike varsa arka frenle daha hakim oluyorum.

  8. #28
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Viraj icinde fren yapilmaz fren yapma ihtiyacin oluyorsa birseyleri eksik yapiyorsun demek.. Allah kimseyi viraj icinde fren yapmak zorunda birakmasin.. egitim alabiliyorsaniz cok faydasini gorursunuz..

  9. #29
    okan kömür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda grom
    Bende hep ön freni kullanma alıskanlığım vardı sıkısık trafikte bile ön freni kullanıyodum sonra ilk baslarda 20 km altı giderken arka freni kullanmaya basladım simdide belkide yanlıs bir sürüstür ama ikisinide kombine kullanıyorum aynı anda kullanıyorum zaten arka fren çok yavaslatmasada(kendi görüsüm)yardımcı oluyo bu ıslak havalarda,karlı havalarda değişiyo

  10. #30
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkürler Bundan sonra daha yavaş ve dikaktli gireceğim sağolun. Durmak için ne yapmak gerek peki virajda?
    bir iki saniyeligine motoru dikle ön arka beraber frenleyip yavaşla tekrar yatır...bunu yapabilmek için viraja doğru yerden başlaman gerek...motoru diklediğinde virajında dışına açilacaksin buna göre acil frenleme ihtiyacını düşünerek virajda pozisyon almalısınız...çok hizliysan vede daha yatiramiyorsan zaten yanlış konumdasindir birde frene yuklenirsen abs bile kurtarmaz...viraj öncesi vites küçültüp devri yüksek tutarsanız gaz kontrolu ile emniyetli yavaslayabilirsin ama bu acil fren ihtiyacı ni karsilamayacaktir sadece islak virajda hiç frene dokunmadan yavaşlamak istediğinde yeterli olabilir.
    tinerci bunu beğendi.

  11. #31
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen beceremiyor düşüyorsun demek genelleme yapma o zaman.
    Ön frene dokunduğunda fizik kuralları gereği motor yatma açısını bırakarak dikleşir düz gitmek ister.
    Sen dokunmaz asılırsan, yan gelir böyle yorumlar yaparsın.
    ben kendi bildiğim şekilde hiç düşmedim, inşallah sen de düşmezsin.
    hangi fizik kuralı bu arada tam olarak açıklayabilir misin? yokuş aşağı ve rampa virajlarda yaptığını da anlatırsan faydalanmış oluruz, yine önü mü sıkıyoruz?
    sven stands ready.

  12. #32

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Teori bilmek iyidir... Pratiğe yardımcı olur.

    Virajda dairesel, yani yörüngesel bir hareket yaptığımızın bilincinde olmamız lazım...

    Yörüngede, gaz açarak savrulmak ile içeri motoru yatırarak savrulmayı dengeleme arasında kurulan hassas ilişkiye virajı almak diyoruz ...

    Teorik olarak hızlanarak virajı almak mümkün olduğuna göre... yavaşlayarak da virajı almak mümkün olsa gerektir ...

    Yavaşlayarak virajı almak bu dengeyi her anında yeninden tutturabilmeye bağlı...

    Bunun fiziği nedir peki? Güzel bi soru ...

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frene çalışmak yerine trafiğe açık yollarda viraja yavaş girmeyi dene. Frene falan ihtiyacın kalmayacak emin ol
    +1
    son zamanlarda duyduğum en doğru tavsiye

  14. #34
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Oh oh ön fren daha da yatırırlar, virajda fren dozajı ayarlamalar falan

    Motorda ön fren tehlikeli arka frenle durulurcular da gelsin tam olsun

  15. #35

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Trail-breaking konusu https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_braking tam da buna değiniyor.

    Viraja girmeden hemen önce, son noktaya kadar varıp, ondan sonra, ön frene, tabii kitlemeden, asılıp, motorun öne yığılmasıyla birlikte virajda dönüşe başlarken, ön freni de yavaş yavaş bırakarak virajı dönüyorsun ...

    Yazarken, kulağa mantıksız gelmemesi için, düzgün cümle kurulumu açısından bile zorlandım. Gerçekleştirmesi her halde oldukça ileri düzey motosiklet kullanma tekniği olsa gerektir...

    Özetle: Frenleyerek viraj dönmek isteyenler trail-breaking tekniğine bakabilirler.

    Wikipedi trail breaking: https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_braking

    Bildiğimiz usul, viraja girmeden çok önceden frenleyip uygun hıza düşüp frenlemeyi bitirip, elimizi ayağımızı frenlerden çekip, "tamam, hazırım hacı, uydum imama" deyip viraja yatmak yerine, ön fren çekili, elimizde sıktğımız süngeri yavaşça bırakır gibi, ön freni bırakarak viraja yatmak bana oldukça ilginç geldi!

  16. #36
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X


    Viraja girerken nasıl fren yapılır buyrun, Okan hocaya teşekkürler bu bilgiler için..

  17. #37

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    Bir gün düşer kurtulursun bu alışkanlıktan ilk düşüşüm bu yüzdendi hem de 20kmh ile düştüm.

  18. #38
    jutedss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke 200
    Biri söyledimi okumadım ama vites düşürerek motor freni yaptırmayı deneyebilirsin viraja hızlı girdiğinde böylelikle kaymaz.

  19. #39
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Forum da anlatılacak iş değil. Ne yazsak okuyan adam virajda denemek isteyecek ve %80 patlayacak. GS 2 ayarı eğitimlerde viraj işi detaylı ele alınır. Yaptığın hatalar da hocalar tarafından sürekli takip edilir. Bu işte en salakça ve kaçamak cevap "ee viraja zaten o hızda girmemeliydin" falan olur. Adam girmiş önüne meteor düşmüş durması lazım. Ee ölsün mü.

    Ani durmanız gereken durumlarda tek emin olacağınız şey o motor yatıkken frene basmak çok büyük risk almaktır. Bunu göze alıyorsanız yere yapışmayı da kesin göze almanız lazım. Yapılmaz mı yapılır. Moto GP pilotu 90 derece virajda ön frene asılıp arka teker yerden 30 cm kalkmış bir şekilde de viraja girebiliyor. İşin püf noktası siz moto gp pilotu değilsiniz.

    Viraja en dış noktadan artık şerit merit bitmiş çizgi üstünde gidiyorsun gibi bir açıdan girme. Açıktan gir, solda da sağda da iyi mesafen olsun. Ani bir durumda illa durman lazımsa kaldır motoru aban allah ne verdiyse sonra hızın makul seviyeye indiğinde frenlemeni yavaş yavaş azaltıp kontrollü tekrar içeri çizgine dön. Eğer dini itikatın falan da sağlamsa kurtarma şansın yüksek. İnşallah hayatta hiç kullanmazsın bu işleri. Adamın ömründen ömür götürür o saniyeler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------

    Alıntı jutedss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biri söyledimi okumadım ama vites düşürerek motor freni yaptırmayı deneyebilirsin viraja hızlı girdiğinde böylelikle kaymaz.
    eğer o vitese uygun hızda değilse frenden daha sıkıntılıdır vites düşürmek . anında arka tekeri kilitleyebilir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)