Kesinlikle alışkanlıkla alakalı. ben hiç bir zaman ön fireni tek başına kullandığımı hatırlamıyorum, her zaman kombine. ha hangisine daha fazla baskı uygulayacağını, yolun, trafiğin ve motorun durumuna göre belirlerim.
bendeki bu kombine alışkanlığı, daha doğrusu arka fren kullanma alışkanlığı biraz da tarih ve imkan la alakalı. şöyle ki; ben motosiklet öğrenmeye başladığım yıllarda etrafta ön freni çalışır vaziyette bir motosiklet bulmak çok zordu, yoktu ya da. disk fren falan zaten ilk gördüğümüz ufo görmüş masum köylü gibiydik.
son olarak, bazı arkadaşlar belirtmiş zaten, frenaj viraja girmeden yapılır, çok acil durumlar dışında viraja girdikten sonra fren yapılmaz, tam tersine yol müsait ise gaz açılır ki daha rahat çıkılsın virajdan.
Viraj içinde bir tehlike varsa arka frenle daha hakim oluyorum.
Viraj icinde fren yapilmaz fren yapma ihtiyacin oluyorsa birseyleri eksik yapiyorsun demek.. Allah kimseyi viraj icinde fren yapmak zorunda birakmasin.. egitim alabiliyorsaniz cok faydasini gorursunuz..
Bende hep ön freni kullanma alıskanlığım vardı sıkısık trafikte bile ön freni kullanıyodum sonra ilk baslarda 20 km altı giderken arka freni kullanmaya basladım simdide belkide yanlıs bir sürüstür ama ikisinide kombine kullanıyorum aynı anda kullanıyorum zaten arka fren çok yavaslatmasada(kendi görüsüm)yardımcı oluyo bu ıslak havalarda,karlı havalarda değişiyo
bir iki saniyeligine motoru dikle ön arka beraber frenleyip yavaşla tekrar yatır...bunu yapabilmek için viraja doğru yerden başlaman gerek...motoru diklediğinde virajında dışına açilacaksin buna göre acil frenleme ihtiyacını düşünerek virajda pozisyon almalısınız...çok hizliysan vede daha yatiramiyorsan zaten yanlış konumdasindir birde frene yuklenirsen abs bile kurtarmaz...viraj öncesi vites küçültüp devri yüksek tutarsanız gaz kontrolu ile emniyetli yavaslayabilirsin ama bu acil fren ihtiyacı ni karsilamayacaktir sadece islak virajda hiç frene dokunmadan yavaşlamak istediğinde yeterli olabilir.
Teori bilmek iyidir... Pratiğe yardımcı olur.
Virajda dairesel, yani yörüngesel bir hareket yaptığımızın bilincinde olmamız lazım...
Yörüngede, gaz açarak savrulmak ile içeri motoru yatırarak savrulmayı dengeleme arasında kurulan hassas ilişkiye virajı almak diyoruz ...
Teorik olarak hızlanarak virajı almak mümkün olduğuna göre... yavaşlayarak da virajı almak mümkün olsa gerektir ...
Yavaşlayarak virajı almak bu dengeyi her anında yeninden tutturabilmeye bağlı...
Bunun fiziği nedir peki? Güzel bi soru ...
Oh oh ön fren daha da yatırırlar, virajda fren dozajı ayarlamalar falan
Motorda ön fren tehlikeli arka frenle durulurcular da gelsin tam olsun
Trail-breaking konusu https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_braking tam da buna değiniyor.
Viraja girmeden hemen önce, son noktaya kadar varıp, ondan sonra, ön frene, tabii kitlemeden, asılıp, motorun öne yığılmasıyla birlikte virajda dönüşe başlarken, ön freni de yavaş yavaş bırakarak virajı dönüyorsun ...
Yazarken, kulağa mantıksız gelmemesi için, düzgün cümle kurulumu açısından bile zorlandım. Gerçekleştirmesi her halde oldukça ileri düzey motosiklet kullanma tekniği olsa gerektir...
Özetle: Frenleyerek viraj dönmek isteyenler trail-breaking tekniğine bakabilirler.
Wikipedi trail breaking: https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_braking
Bildiğimiz usul, viraja girmeden çok önceden frenleyip uygun hıza düşüp frenlemeyi bitirip, elimizi ayağımızı frenlerden çekip, "tamam, hazırım hacı, uydum imama" deyip viraja yatmak yerine, ön fren çekili, elimizde sıktğımız süngeri yavaşça bırakır gibi, ön freni bırakarak viraja yatmak bana oldukça ilginç geldi!
Viraja girerken nasıl fren yapılır buyrun, Okan hocaya teşekkürler bu bilgiler için..
Bir gün düşer kurtulursun bu alışkanlıktan ilk düşüşüm bu yüzdendi hem de 20kmh ile düştüm.
Biri söyledimi okumadım ama vites düşürerek motor freni yaptırmayı deneyebilirsin viraja hızlı girdiğinde böylelikle kaymaz.
Forum da anlatılacak iş değil. Ne yazsak okuyan adam virajda denemek isteyecek ve %80 patlayacak. GS 2 ayarı eğitimlerde viraj işi detaylı ele alınır. Yaptığın hatalar da hocalar tarafından sürekli takip edilir. Bu işte en salakça ve kaçamak cevap "ee viraja zaten o hızda girmemeliydin" falan olur. Adam girmiş önüne meteor düşmüş durması lazım. Ee ölsün mü.
Ani durmanız gereken durumlarda tek emin olacağınız şey o motor yatıkken frene basmak çok büyük risk almaktır. Bunu göze alıyorsanız yere yapışmayı da kesin göze almanız lazım. Yapılmaz mı yapılır. Moto GP pilotu 90 derece virajda ön frene asılıp arka teker yerden 30 cm kalkmış bir şekilde de viraja girebiliyor. İşin püf noktası siz moto gp pilotu değilsiniz.
Viraja en dış noktadan artık şerit merit bitmiş çizgi üstünde gidiyorsun gibi bir açıdan girme. Açıktan gir, solda da sağda da iyi mesafen olsun. Ani bir durumda illa durman lazımsa kaldır motoru aban allah ne verdiyse sonra hızın makul seviyeye indiğinde frenlemeni yavaş yavaş azaltıp kontrollü tekrar içeri çizgine dön. Eğer dini itikatın falan da sağlamsa kurtarma şansın yüksek. İnşallah hayatta hiç kullanmazsın bu işleri. Adamın ömründen ömür götürür o saniyeler
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------
eğer o vitese uygun hızda değilse frenden daha sıkıntılıdır vites düşürmek . anında arka tekeri kilitleyebilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)