Merhaba başlangıç olarak ekimanlardan dolayı bütçem kısıtlandı sizce bu marka çinliler bakımı yapıldıktan sonra gider mi motoru zorlamam fazla hız merakım yoktur motoru zorlamadan gitsem ömrü ne olur ?
Merhaba başlangıç olarak ekimanlardan dolayı bütçem kısıtlandı sizce bu marka çinliler bakımı yapıldıktan sonra gider mi motoru zorlamam fazla hız merakım yoktur motoru zorlamadan gitsem ömrü ne olur ?
Uzun süre seni götürür. Sorun olmaz. Bakımlarını yaparsan uzun seneler binersin.
bazı çok tutulmuş modeller var, onları keşvedersen sorunların çoğunu kafadan elemiş olursun, forumdaki modeller kısmını incele, bazılarına 1000 üzerinde mesaj yazılmışsa vardır bir hikmeti
çinli motorda mondial, kuba ve falcon'dan şaşma. parça sıkıntısı çekmezsin.iyi bakarsan senelerce sorunsuz binersin.
Bende Mondial var 4 seneyi doldurdu. Taş gibi motor. Süspansiyonları Bajaj Pulsar'dan bile daha kaliteli, en azından işini yapıyo beton gibi sert değil. Sert süspansiyonun hiçbir faydasını görmedim, yüksek hızda tank slapping yapar virajda da kasise girince yolun dışına fırlatır.
Bırak kardesim çinliyi bırak yorumları okudum bazıları utanmasa Japon'dan iyi diyecek forumda allah belasını versin mondialin aldığına alacağına pişman olursun bütçen kısıtlı madem 2. El temiz bi bajaj boxer bul kafan rahat etsin çinliye bulaşma gözün gibi Baksanda o bi yerden arıza verir
Motoruna bakabileceksen mondialin bir kaç modeli uzun süre götürür seni. Dün antalya kuşadası yaptım benim 150lik zone ile. Ha istemezmiydim daha büyük cc japon alman vs tabiki ama imkan meselesi birde aciliyet olunca, ama ne oldu ; 884km'de 70 liralık benzin yaktı.
Çin malı motor satan firmalarda sadece servisine bakılır , modeller farklı fabrikalardan alınır ,üstüne etiket yapıştırılır satılır , dolayısı ile belli modeller var sadece. Tavsiyem japon parası denkleştireceğim diye borca gireceğine yada bekleyeceğine ayağını yerden kesmek için al. Ama bil bir süre sonra sende değiştirmek isteyeceksin , zevk işi bu tadını aldınmı en iyisini istiyorsun...
Bajaj piyasaya girdikten sonra hâlâ bu çinli ısrarı neden ola ki? Paran azsa al bi boxer, çoksa al 200ns, orta seviyeysen zaten çin japon hint muhabbetine gerek yok
Zaten uzun yol olduğu için bu kadar hesaplı oldu , dur kalk vites değiştir vs yok , düz 5. vites 5.500 devir sabit. düz yolda hız 75 , yokuşta 60 , iniş boş viteste . antalyada fulledim , şu an depo %25 dolu hala.(50 lira almıyor benim motor) Bu arada dönüşte yanda 2 büyük boy projeksiyon makinesi 11kg , arkamda bilgisayar kasası + monitör 15kg vardır, benim kiloda 80'i geçmiştir herhalde .
@formation , 0 motor alınıp kullanılacaksa kesinlikle hiç çinliye girmeye gerek yok , ama japon isteniyorsa bu arada para biriktirilmesi gerekiyorsa piyasası hızlı 2. el çinli (drift gibi) veya hintli (pulsar gibi)alınıp zarar etmeden satılabilir. Belki aldığınız fiyata satamazsınız ama benzinden ettiğiniz kar , 1 motosikleti daha kullanmış olmanın tecrübesi zararınızı karşılar.
Valla bir tane çinli cub kullandık 20bin km kadar. 2kişi 600km gidiş.Uzun yola bile gittik birşey demedi.Şuanda da gn125 replikası motoran var 25binde felan.Tek bir sorun çıkarmadan devam ediyor
Bu çinli motor sorun çıkartmaz bilmemkaçbin yürür demek değil.. Toparlıyayım motorunuza bakarsanız yürür bu kadar basit. Bakmazsanız ister hintli ister japon isterse uzaylı olsun yürümez.
Benim bir kere bile aklıma gelmedi ya ben bu motorla yola çıkıyorum ama çinli bu kalırmıyım yolda niye? çünkü içindeki yağ motul, zincirdeki yağ motul , 4000km geçti bir kere ısıtılmadan yürümedi motor. Ha kimi marşa basar basmaz daha yağ pompalanmadan atar vitese basar gider , servis sorar abi şu yağmı bu yağmı , ucuzundan koy ayçiçek der, sonra bozuluyor çinliler. E sen bozuyorsun? oysa hesap aynı ; ben senin servise parçaya ödediğin parayı motorun bakımını kaliteli yaparak harcıyorum , ödediğimiz para hemen hemen aynıdır ama güven farkı var arada.
Al mondial drift, Mondial vulture bunlar Tayo üretimi. İngiltere'de aynısı Zontes markasıyla satılıyor. Motorları sağlam forumda bir arkadaş 50000km'yi aştı drift'le.
Al Mondial z-one 150. Piaggio-Zonghsen üretimi. Yurtdışında Piaggio, Derbi, Aprilia, Zongshen markalarıyla satılıyor. Bize gelen modelde Honda CBF 150'ye benzer uzun stroklu bir motor var. Aynı motorun Derbi STX markalısı Türkiye'de de satılıyor. Onda da Honda cb125 tipi kısa stroklu motor var.
Yapacağım masraf: lastik, yağ, filtre, buji, balata.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)