Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Uzun boylu olmak dezavantaj. Scooter için lütfen yardım.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Merhaba arkadaşlar. Malumunuz en son CB500F imi scooter almak için satılığa çıkartmıştım. Boyum 1.83 ama bacaklarım baya uzun. Ağırlıklı Şehir içi haftada en fazla 4 gün kullanacağım. Bugün Honda bayisine CB500F imi satılsın diye teslim ettim. Bakarken de bi pcx'i test edeyim dedim.

    PCX 125:

    Yakıtı fena değil ama CB500F ten sonra gitmiyor durmuyor. Bi oturdum sanki arabanın ön koltuğuna oturup koltuk ayarını en öne çekmişim de hiç kıpırdayamıyormuşum gibi geldi. Bacaklarım silme sığdı. Popomu biraz geri atayım dedim ama bu sefer sele rahatsız etti. Altımda oyuncak gibi çok hafif. Gel gelelim yola çıkınca hiç dengeli ve güvenli gelmedi bana. Yolda (Hafif bayır) sollamak için hızlanmaya çıkıyorum gaz açıyorum evde kimse yok?! PCX 150'ye artçı bindim. Yokuşta uyuz uyuz giden arabayı sollamakta çooooooooo.....oooook tereddüt ettik...

    Dedim PCX olmaz aga. Bak oradan sana FORZA göz kırpıyor.

    FORZA:

    Yarın nasipse test etmeye gideceğim. Oturuş pozisyonu mükemmel rahat. Sanki arabada ön koltuğu en geriye çekip bir de geriye yatırmışım gibi. Ben boydaki adam için çok ferah geldi bana. Sanki yatarak gidecekmişim gibi hissettim. Selesi baya rahat bir sele. Saklama gözlerini ve bagajını çok sevdim. Tatile çıkmak için topcaseye gerek duymam diye tahmin ediyorum.

    Yamaha cephesinde de XMAX ve NMAX var. Şekline şemaline hastayım ahhh ah... Giriyorum malum siteye aman Allahım almayanı resmen dövmüşler! Çok fazla satılık var (248 adet) Seç beğen al. Her kmde her fiyatta var ama 350 kmde de var 80000 kmde de var. Anlamadım gitti. Düşük kmde son model çok fazla satılık var. Bunun sebebi çok satılması mı yoksa alanın bazı malum sebeplerden dayanamayıp eeeeh demesi mi? (Malum sebepler: Sert sele, konforsuz süspansiyon, servis sıkıntıları.)

    XMAX

    Geçen gün maltepedeki Yamahaya gittim. Xmax 250'ye oturdum onda da sanki arabada ön koltukta oturmuşum arkamda birisi olduğu için koltuğu hafif öne almışım gibi ne çok rahatsız ne de çok rahat bir oturuş pozisyonu elde ettim. Yollarımız malum bozuk ve ben CB500F ten baya çektim sert süspansiyon hususunda. Aslında biraz da alıştım popom pek ırgalamıyor gibi artık. (belki de tümseklerde ayağa kalkmamdandır) Malesef XMAX kullanma şansım olmadı. Kullanan hassas popoya sahip forum arkadaşlarıma soruyorum; Sele ve süspansiyon konforu cidden anlatılan efsaneler kadar kötü mü? (XMAX 400 bakmam hem bütçemi aşıyor hem de çok yakıyormuş, o paraya sıfır forza abs alırım.)

    NMAX

    Yahu küçük müçük ama hakaten oturuş pozisyonu bana XMAXtan daha güzel geldi. Kullanmak istiyorum nasipse. Belki yarın nasip olur. O da 125lik, en fazla pcx150 kadar gider diyorlar?

    Bir de şiddetle tavsiye edilen malzeme ve işçilik konusunda bu sınıfın mihenk taşı diye işaret edilen Suzuki burgman serisine baktım. Burgman 400 çok büyük. Ben ağırlıklı şehir içinde kullanıcam aralara girebilirmiyim bilemedim? Bir de fiyat hususu var tabi. Düşük kmdekiler nerdeyse sıfır forza parasında. O yüzden absli Burgman 200 bakmaya başladım. Burgman 400 gördüm bindim ama 200 kısmet olmadı. Onu da görmek istiyorum ama kadıköy bayisinde rastlamadım. Altımda motosikletim olmadığı için herhangi bir bayiye de gidemem bu saatten sonra. Burgman 200 standart özellikleri ve parça kalitesiyle beni cezbetti fakat gel gelelim malum sitede ikinci eli kıtlıkta. Ya kimse almıyor ya da kimse satmıyor, anlayamadım? Birkaç satılık var onların da tarihleri eski. (Satılmıyor mu acaba diye düşünmüyor değilim.)

    Koreliler (SYM, Daelim, Kymco)

    Sadece SYMnin GTS250i evo modeline bakabildim. (Detayları tam hatırlamıyorum çok önceden alıcı olmayan gözle bakmıştım.) Sanırım korelilerde abs yok? Bir de çektikleri fiyatlara rahatlıkla 2. el burgman 200 alınabilir. Daelime hiç bakmadım çünkü bagajı tam kask almıyor. Kymco da zaten japon motosiklet parasında. Eski modelini ne yapayım ben? Korelilerin genel olarak servis sıkıntısı olduğundan bahsediliyor. Korelilere pek ısınamadım...

    Çinliler

    Şaka şaka

    Sonuç olarak aslında aklımda bir soru işareti daha var. ben maksi scooterla ne kadar aralara girebilirim? Manevra kabiliyetim ne olur? Normal scooter pek hızlı gitmiyor, eh otomobiller tarafından taşıttan da pek sayılmıyor ama maxi scooter da bir scooter kadar kıvrak değil? Xmax yakışıklı, Forza rahat, PCX kıvrak ve oyuncak gibi, (iyi bişi bence), NMAX pahalı ama o da rahat. Önceliğim scootera en azından kaskım montum pantolonum sığsın, topcase artçıya kalsın. Maxiscooterda kıvrak olsun rahat olsun normal yaksın ve hantal olmasın. PCX150 veya NMAX ile ne kadar uzun yol yapılır? Istırap dolu mu olur yoksa keyifli mi olur yoksa faciayla da sonlanabilir mi? Maksiscooterla trafikte araba gibi mi giderim (ne anlarım o zaman motosikletten satarım araba alırım) Genişliği ve uzunluğu aralara girmeye ne kadar engel olur?

    Ne diyeyim daha ne yapayım a dostlar siz söyleyin? Bildiklerimizi dökelim hadi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    baştan sona okudum. ayrıntıya girmeyim bende hepsine oturdum baktım. forza 300 al
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  3. #3
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Forza size göre iyi seçim gibi okuduğum kadarıyla. Forza Abs diyorum
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Eylül 2012
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    1985 Mobylette - 1994 Minsk - 1995 MZ 251 - ?
    https://m.youtube.com/watch?v=IcL4m0cFBCk
    Bu testi seyretmenizi isterim. 500 f den sonra ve pcx tecrübenize dayanarak sizi bunun tatmin edecegini düşündüm. Bagaji küçük olduğundan elemişsiniz ama yinede bi bakin. 300 lük rorza 50cc ile bir üst vergi dilimine giriyo bunuda dikkate alın bence. Ve araştırma sonunda aldığınız scooteri bizle paylaşın lütfen.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı bummerangg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://m.youtube.com/watch?v=IcL4m0cFBCk
    Bu testi seyretmenizi isterim. 500 f den sonra ve pcx tecrübenize dayanarak sizi bunun tatmin edecegini düşündüm. Bagaji küçük olduğundan elemişsiniz ama yinede bi bakin. 300 lük rorza 50cc ile bir üst vergi dilimine giriyo bunuda dikkate alın bence. Ve araştırma sonunda aldığınız scooteri bizle paylaşın lütfen.
    Elbette paylaşırım hatta bir test de eklerim. Daelim aklıma yattı gibi ama absnin konforuna alıştım baya. Fiyatı da japon rakiplerine göre makul denilebilir. Kesinlikle inceleyeceğim. Teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------

    Başka kimsenin bir fikri yok mu?

  6. #6
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    xmax kullanmış biri olarak soyleyebilirim ki, fikrimce gayet rahat, güzel piyasası var, altın gibi,

  7. #7

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Bir düzeltme ve tavsiyeyle devam edeyim Kymco ve Sym ne yazık ki Koreli değiller Taiwan'lılar. Taiwan Çİn'de özerk bir bölge ancak özellikle scooter de Japonlarla çekişecek kalitede ürünleri var. Ben kullanmış olduğum Sym'yi tavsiye edeceğim. Sym Joymax 250'yi yabana atmayın lütfen. Sym Bayi ve servisleri çoğu yerde aynı zamanda Suzuki servis ve bayisi oluyorlar. Yani servis ve yedek parçada Kymco ya da Daelim kadar sıkıntı olmaz. Bu arada başka bir forumda Sym Gts Evo dan sonra Forza 300 alan bir arkadaşımız konfor ve süspansiyon konusunda çokta memnun kalmadığını yazmıştı.
    Son olarak da şunu söyliyeyim ben de şuan kullandığım Duke 390 ı satıp Sym nin 400 cc maxi sini alacağım tekrar. %80 şehiriçinde kullanan birisi olarak ilk aldığımda 229kg aletle çok zorlanmıştım ama, ölçülerine ve ağırlığına alıştıktan sonra ortalama bir motosikletin geçtiği her aradan rahatlıkla geçmeye başladım. Çünkü scooterlerin gidon turu gerçekten çok geniş. Velhasılı ağırlığa ve manevraya kısa sürede alışırsın, gözünü korkutma, hiç de araba gibi şeridi ortalayıp gitmezsin. Şunu da söyliyeyim Murat Denizhan hocadan kendi scooterimle GS2 almıştım, cidden dönüş ve manevra konusunda bana çok katkısı oldu. bu motor 25kmh hızda bu kadar yatar mı demiştim eğitim esnasında.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  8. #8
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    piaggio medley

  9. #9
    TurboTastic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul /Üsküdar
    Aynı boydayız, forza sahibiyim. forzaya pcx den terfi ettiğim için sanırım kıvraklık konusuna açıklık getirebilirim. günlük ortalama 50 km yol yapıyorum ve yaklaşık 15 aydır forza üzerindeyim. Forza son hızlar konusunda diğer bahsettiğin ister kawanın 300 ü ister xmax ın 250 si ister downtown kısaca neyle karkılaştırırsan karşılaştır son hız konusunda cimridir.130 dan sonra artçılı cimri olduğunu açık açık söyler sana.kilo olarak hafifsen artçı ile beraber sanıyorum max 145 yaparsın. 90-75 kilo ik erkek 140 ı geçemedim. çokda zorlamadım. bunun dışında 15000 km yaptım neredeyse ve hiç üzmedi beni. maaşallahı var.

    konfor;
    Binen herkes arkada konforunun çok iyi olduğunu söyledi fakat hemen belirteyim, çanta ve sırt dayama var. benim belim pek sağlıklı değil buna rağmen hiçbir zaman sorun yaşamadım kaldıki konfordan çok memnunum.

    Manevra,
    Bu tamamiyle biraz alışma süreci gerektirmekte. motora pcx den inip bindiğimde "bu ne" demiştim. araya girmekten tedirgin olabiliyordum ama çok kısa sürede pcx ile nereye giriyorsam bununlada giriyorum manevra kabiliyeti oldukça iyi.. dengesi çok iyi gerçekten. youtube üzerinde zaten sanıyorum bir ben atıyorum bu motorun videoları.

    daha bir sürü şey var uzun uzun yazmakta istemiyorum forzayı alırken honda güvencesi var diye aldım sonuçta servis ve 3 yıl garanti gibi şeyler göz ardı edilmeyecek şeyler benim için. kaldıki ben konfor ve yakıt sarfiyat açısından makul düşünerek aldım. servis sorunuda yaşamak istemediğim için forza tercih ettim. forzanın tek eksik yanı bence lanet arka teker boyutudur. 140-70-13 gibi bir oran bulunmuyor, siparişle getirtebilirsiniz. bridgestone hoop tavsiyedir (avrupa değil japon olanı).. saygılar.

  10. #10
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    125 - 150 - 200 -250 cc scooter kullanmış biri olarak 200cc altındaki modellerin anlattıklarınıza göre güç olarak yetersiz geleceğini 250 cc lerin de kasa olarak hantal, aralardan kaçmaya pek müsait olmadığını düşünüyorum, burgman 200 abs bence her iki durum içinde yeterli, güç - kıvraklık tam dengede,
    Çanakkale gibi bir şehirde bile 200 den 250 cc ye geçince şehir içi için büyük gelmişti, gerçi ben tek scooter ile hem şehir içi hem şehir dışı gezi işini çözmek için 250 ye geçmiştim ama sonuçta uzun yolda son hızda 10km/s fark oluyor, ivmelenme de ağırlığın da artmasından dolayı çok da farklı değil.

  11. #11

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Yeniden merhaba arkadaşlar. Bugün çok acayip bir gün oldu benim için. Daha önce pcx125 kullanıcası olan bir abimle (o da forza almayı düşünüyordu) Honda bayisine gidip önce FORZA sonra yeniden PCX (mecbur kaldım) test ettim. sonra Yamaha NMAX test ettim. Sonuçlar:

    Forza:

    Tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. test motorunda tur camı ve bir topcase vardı. 0-70 bana çok hantal geldi. Performansı CB500F'e yakın olur diyenler olmuştu ama alakası yok. Sele konforu mükemmel! Ama gel gelelim serilik konusunda bana çok hantal geldi. Ben 270 küsür cclik bir motordan daha fazlasını beklemiştim. Önce bizim abi test etti indi dedi ki bunun serilik konusunda pcx 125ten çok fazla farkı yok. Dedim abi olur mu öyle şey ver şu anahtarı. Bi aldım gezdim ettim hakaten de öyle... Bir düzlük buldum orada bastım ıkına sıkına max100 gördü düzlüğün sonunda. (Daha sonra PCX ile aynı düzlükte 90 yaptım. ) Bir iki tur attım uzunca (20 dk test zamanı veriyor Ataşehir DRD motor. Kendilerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum! Mutlaka gidin.) Sonra orada bir de çok hor kullanılmış test motoru pcx 125 ile test yaptım. İlk testimde hiç beğenmediğim motorun serilik konusunda forzadan çok da farkının olmadığını görünce zaten nihai kararımı verdim. FORZA benim için bitmiştir...

    Oradan çıktık ve ben beğenmediğim PCX'e sempati duymaya başladım. Sonra gittik Yamaha Tuna otomotive. Sağolsunlar yardımcı oldular NMAX test ettik. NMAX'ın ABS frenleri hakikaten çok güzel çalışıyor. Ben devreye soktum şahane. Motor stabil gidiyor akıyor resmen. Ama sanki motorun canı 60-65ten sonra bitiyor o böyle bi cansızlaşıyor hafif bayır aşağı isteksiz bi 90km/h gördüm. İlk kalkış çok seri ama sonrası pek gelmiyor gibi geldi bana. Bi de PCX'in ön konsolu bana daha çok hitap etti şahsen.

    Bugün öneriler doğrultusunda Daelim S3 ve Kymco'ya da bakmak istedim ama vaktim olmadı ne yazık ki. Acaba test motoru varmıdır bilmiyorum. Onların da işte servisleri beni korkutuyor. Daelim S3ün seriliği dillere destan. Kymconun da japonları aratmayan kalitesi.

    Bir de Burgman 200 var tabi listemde Ama daha oralara gelemedim. Burgmanda test motoru olacağını hiç düşünmüyorum. Şayet forumdan bir arkadaşım yardımcı olmazsa sanırım burgman almaya da çok sıcak bakmam. Forzayı şeş kaza almış olsaydım nasıl satçam diye düşünürdüm. Konfor haricinde gerçekten memnun kalmadım çünkü.

    PCX 150'yi çok tavsiye ediyorlar ve servis kalitesi ve 2. el piyasası yüzünden Honda almayı düşünüyorum. Acaba uzun yol yapılır mı SIKILMADAN uzun yıllar binebilirmiyim endişesi var içimde.

    Sonuç olarak Daelim S3 Advance ve Burgman 200'ü çok merak ediyorum, ama test edemezsem gidip PCX150 alacağım. Bakalım neler olacak?..

  12. #12
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    kymco dowtowun 300 tam senlikte işte deneme imkanı bulman zor bide kymc sayfalarında bayilerden bir duyum alıyorum yeni kasa bi 300 cc gelicekmiş araştır bence

    Şöyle bir cümle edim bugun birimiz avrupa ülkelerini bir gezsek ulan bu kymco ne scooter modeleri varmış herkesin altında bir kymco görürüz emin olun avrupada yurtdışında satış rekorları krılıyor malesef ülkemiz hep önüne taş koyuluyor bütün modelerini getiren reklamını adam gibi yapan bir firma olsa ned diyorum scooterda başka markanın yüzüne zor bakılır
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  13. #13
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeniden merhaba arkadaşlar. Bugün çok acayip bir gün oldu benim için. Daha önce pcx125 kullanıcası olan bir abimle (o da forza almayı düşünüyordu) Honda bayisine gidip önce FORZA sonra yeniden PCX (mecbur kaldım) test ettim. sonra Yamaha NMAX test ettim. Sonuçlar:

    Forza:

    Tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. test motorunda tur camı ve bir topcase vardı. 0-70 bana çok hantal geldi. Performansı CB500F'e yakın olur diyenler olmuştu ama alakası yok. Sele konforu mükemmel! Ama gel gelelim serilik konusunda bana çok hantal geldi. Ben 270 küsür cclik bir motordan daha fazlasını beklemiştim. Önce bizim abi test etti indi dedi ki bunun serilik konusunda pcx 125ten çok fazla farkı yok. Dedim abi olur mu öyle şey ver şu anahtarı. Bi aldım gezdim ettim hakaten de öyle... Bir düzlük buldum orada bastım ıkına sıkına max100 gördü düzlüğün sonunda. (Daha sonra PCX ile aynı düzlükte 90 yaptım. ) Bir iki tur attım uzunca (20 dk test zamanı veriyor Ataşehir DRD motor. Kendilerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum! Mutlaka gidin.) Sonra orada bir de çok hor kullanılmış test motoru pcx 125 ile test yaptım. İlk testimde hiç beğenmediğim motorun serilik konusunda forzadan çok da farkının olmadığını görünce zaten nihai kararımı verdim. FORZA benim için bitmiştir...

    Oradan çıktık ve ben beğenmediğim PCX'e sempati duymaya başladım. Sonra gittik Yamaha Tuna otomotive. Sağolsunlar yardımcı oldular NMAX test ettik. NMAX'ın ABS frenleri hakikaten çok güzel çalışıyor. Ben devreye soktum şahane. Motor stabil gidiyor akıyor resmen. Ama sanki motorun canı 60-65ten sonra bitiyor o böyle bi cansızlaşıyor hafif bayır aşağı isteksiz bi 90km/h gördüm. İlk kalkış çok seri ama sonrası pek gelmiyor gibi geldi bana. Bi de PCX'in ön konsolu bana daha çok hitap etti şahsen.

    Bugün öneriler doğrultusunda Daelim S3 ve Kymco'ya da bakmak istedim ama vaktim olmadı ne yazık ki. Acaba test motoru varmıdır bilmiyorum. Onların da işte servisleri beni korkutuyor. Daelim S3ün seriliği dillere destan. Kymconun da japonları aratmayan kalitesi.

    Bir de Burgman 200 var tabi listemde Ama daha oralara gelemedim. Burgmanda test motoru olacağını hiç düşünmüyorum. Şayet forumdan bir arkadaşım yardımcı olmazsa sanırım burgman almaya da çok sıcak bakmam. Forzayı şeş kaza almış olsaydım nasıl satçam diye düşünürdüm. Konfor haricinde gerçekten memnun kalmadım çünkü.

    PCX 150'yi çok tavsiye ediyorlar ve servis kalitesi ve 2. el piyasası yüzünden Honda almayı düşünüyorum. Acaba uzun yol yapılır mı SIKILMADAN uzun yıllar binebilirmiyim endişesi var içimde.

    Sonuç olarak Daelim S3 Advance ve Burgman 200'ü çok merak ediyorum, ama test edemezsem gidip PCX150 alacağım. Bakalım neler olacak?..
    xmax 250 ve xcity 250 test ettin mi ? forza,burg,dealm,kymco vs bunlar çabuk elden çıkmaz da.. bence xmax ve pcx arasında düşün

  14. #14

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax 250 ve xcity 250 test ettin mi ? forza,burg,dealm,kymco vs bunlar çabuk elden çıkmaz da.. bence xmax ve pcx arasında düşün
    XMAX 250 hiç test etmedim. Etmeyi çok istiyorum ama malesef test aracı da yok. Haklısınız her alışın bir de satışı var...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kymco dowtowun 300 tam senlikte işte deneme imkanı bulman zor bide kymc sayfalarında bayilerden bir duyum alıyorum yeni kasa bi 300 cc gelicekmiş araştır bence

    Şöyle bir cümle edim bugun birimiz avrupa ülkelerini bir gezsek ulan bu kymco ne scooter modeleri varmış herkesin altında bir kymco görürüz emin olun avrupada yurtdışında satış rekorları krılıyor malesef ülkemiz hep önüne taş koyuluyor bütün modelerini getiren reklamını adam gibi yapan bir firma olsa ned diyorum scooterda başka markanın yüzüne zor bakılır
    Doğrudur eyidir hojdır ama ikinci elde gitmiyor hocam. Abssiz bir scootera 14-15 sıfırına 18 küsür bin vermek cidden düşündürücü...

  15. #15
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    çabuk sıkılan adamsın o yüzden 2. el de piyasa değeri düşmeyen bi tanesini seç :D
    Mustaphalanx bunu beğendi.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  16. #16

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı Tefoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çabuk sıkılan adamsın o yüzden 2. el de piyasa değeri düşmeyen bi tanesini seç :D
    Valla ben kırk akıl kırk fikirim. Beğenmezsem Ferrari olsun ertesi gün satılığa çekerim

  17. #17
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    forzaya 400 lük motor takıp 15 e satsalar ancak alınabilirdi ama dediğin gibi hantaldır. alınırsa konfor için alınır gemi gibi alet. yinede malzeme kalitesi işçiliği rakiplerine göre bana daha güzel geldi
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  18. #18
    TurboTastic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul /Üsküdar
    Forza ıkınarak 100 mü ? heralde o motorun canı çıkmış kardeş. yanlış bilgi olmaması adına yazıyorum forza 140-150 bandında giden bir motordur.

    Aşağıda otoban performansı mevcut.

  19. #19

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı TurboTastic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forza ıkınarak 100 mü ? heralde o motorun canı çıkmış kardeş. yanlış bilgi olmaması adına yazıyorum forza 140-150 bandında giden bir motordur.

    Aşağıda otoban performansı mevcut.
    https://www.youtube.com/watch?v=t9gsrvaF07k
    Son hızına, otoban performansına, stabilitesine rahatlığına bişi dediğim yok. Ama 0-100 kalkışta bana göre çok hantal. Bunu kastettim. 100e çıkıyor 135e kadar rahatlıkla çıktığı söyleniyor buna lafım yok. Ben hantal oluşunu belirtmek istemiştim. Ş.içinde atiklik çok önemli bir motosiklet için. Bunda gazı açıp kurtulamam. Bana o güveni vermedi. Kısacası benim beklentilerimi karşılamadığını, 300ccye göre (ağırlığından ya da varyatörden ötürü) ağır kaldığını kastettim açıkçası. Forza kötü motosiklet değil kesinlikle ama sadece beklentilerimi karşılamıyor hepsi bu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forzaya 400 lük motor takıp 15 e satsalar ancak alınabilirdi ama dediğin gibi hantaldır. alınırsa konfor için alınır gemi gibi alet. yinede malzeme kalitesi işçiliği rakiplerine göre bana daha güzel geldi
    Malzeme işçilik kalitesi cidden şahane. Motor bi 100cc daha yüksek olsaymış daha atik olabilirmiş...

  20. #20

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Yeniden merhaba arkadaşlar. Kendime en uygun motosiklet kapsamında arayışlarım sürüyor.. Millet hep yazmış çizmiş daelim şöyle daelim böyle merak ettim İstanbuldaki x bayiyi aradım (rencide etmek istemiyorum isim verip, yazımı okuduktan sonra siz de ararsanız aynı muameleyi görür ve anlarsınız.) daelim S3 advance modelini test etmek istediğimi ve ellerinde test motoru olup olmadığını sordum:

    Satıcı: Evet test motorum var.
    Ben: Güzel öyleyse bugün gelirsem kullanabilirmiyim?
    Satıcı: Immm olmaz çünkü sadece tanıdıklara test sürüşü yaptırıyoruz. (tanıdık? Yahu bu test motoru değil mi!? )
    Ben: Neyse ben geleyim madem en kötü sağına soluna bakıp incelerim.

    Belki kullandırır diye bir ümitle gittim buldum bayiyi vardım motorun başına. Önce sağına soluna baktım sonra satıcıyla konuştum ettim. Özellikle motosikletin çok seri olduğundan bahsettikleri için geldim dedim.

    Daelim S3 Advance

    Bagajı diğer maksilere göre baya küçük. Nerdeyse segment düşüyormuş. Bir tane Large ebat kask aldı sonrası Allah kerim.. Küçük eşyalar için ufak gözler yeterli ebatta. Malzeme kalitesi ve işçilik (Hyundai arabam olduğu için söylüyorum) sert ve dokununca pek hoş his bırakmayan bir plastik. Çok özenli bir işçilik de yok gibi geldi bana. Tipi hoşuma gitti yalan yok. Anahtarsız çalıştırma olayına da bayıldım. Sisi bar ve ön tur camı da standart geliyormuş şahane.

    Derken yeniden sordum dedim test sürüşü yapabilirmiyim. Dedi olmaz. Peki dedim siz sürün ben sizi yönlendireyim? Dedi o zaman olur. Arkasına bindim koyulduk yola.

    Ön selesi baya rahat ama arka taraf bence baya kötü. Çünkü sele sanki daha uzun olacakmış da yarıda kesmişler gibi. Tam oturmak için adama arkadan yaslanmak gerekiyor. sisi bar baya geride kalmış çok ergonomik gelmedi bana. Arka oturuş pozisyonu yarı yatar vaziyette gittim. Yoksa dik oturmaya kalkar ve arkanıza yaslanırsanız poponuzun yarısı minderde yarısı da minderin bitiminde (biraz aşağıda) kalıyor. Süspansiyon konforu fena değil. Ağırlıktan dolayı çukurlarda bir iki kütletti.

    Gelelim performansa...

    Adama dedim ki yahu şunun performansını gösterirmisiniz bana? Bi basın da göreyim ivmelenmesini. Adam tamam dedi gazı yarım açtı 30 da gazı kesti. Sokaka aralarında gezdik 20-30la Işıklarda durduk bi daha yapabilirmiyiz bu sefer tam açalım lütfen dedim. Gazı tam açtı bu sefer 60da kesti. (yol vardı daha akıyor.) O yüzden performansından hiçbirşey anlamadım. Arkasına bindirdi sünnet çocuğu gibi gezdirdi

    Sözde testimiz bitti dükkana döndük. Dedim bunun servisi sizmisiniz? Yok dedi burası sadece satış servisimiz falanca adreste dedi. İsterseniz motoru bakıma buraya bırakırsınız gezici bakım ekibimiz var burada da yaptırırız sorun değil dedi. Arkadaş sokağın ortasında tozun toprağın içinde motosiklet mi tamir edilir ya? Dedim içimden kurumsallık sıfır hatta yerlerde. Son kez dedim ben bu testten cidden hiçbirşey anlamadım ben nasıl alayım bu motoru performansını merak ettim onun bile yanıtını alamadım dedim adam yeniden olmaz dedi.

    Felaket (facia) bir test oldu. Gitmeseymişim kesinlikle olurmuş. Tabi ben alışmışım, Ataşehir honda altıma forzayı 20 dklığına veriyor git gez istediğin gibi test et gel diyor. Bu da tanıdığına motoru verip bizi sünnet çocuğu gibi gezdirince ayarım kaçtı. Sıfırının liste fiyatından 250 tl indirdi.

    Sonuç olarak motosiklet fena değil performansına asla bişi diyemem çünkü test edemedim. Alacaklara tavsiye edermiyim? Bilemedim... Sonuçta servisi yok ve kurumsal olmayan bir firmada muhatap bulunmaz, garantili motorun bakımı adam akıllı yapılmaz, arızası iplenmez çok riskli...

    Ben daelimden bu satıcı yüzünden vazgeçtim. Almadan öncesi bile sıkıntıysa aldıktan sonrasını Allah bilir!

    Esenlikle kalın...
    enable bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)