Daha 16 yaşındayım ama fikirlerinizi duymak istiyorum
Reklamlar
-
Abiler yaşım 16 1.94 boyundayım ve 90 kiloyum 1.5 yıldır fitness yapıyorum atletik vücuda sahibim ek olarak ayaklarım 47 numara. Küçüklüğümden beri motosiklet tutkusuyla yaşıyorum, tabi yine klasik aile bana motor almaya hiç niyetli değiller büyük ihtimal kendi imkanlarımı zorlayarak zamanla bişeyler yapmaya çalışacağım. Motor sevdamdan vazgeçmeye niyetli değilim. Ancak fiziğim motor kullanmaya uygunmu diye son birkaç haftadır çok düşünüyorum mağlum boy uzun ayak büyük ve daha önce motor tecrübem yok zaten çevremdede kullanan yok, bunlardan yola çıkarak birkaç tane soruma yardımcı olursanız sevinirim :/
1-) Fiziğime göre motor bulabilirmiyim yada fiziğim motor kullanmaya uygunmudur ?
2-) Supersport hastasıyım ama başlangıç olarak 2. el commuter veya roadster düşünüyorum, bunlarla acemiliğimi atınca 125cc lik sport motora geçmeyi düşünüyorum ama büyük ihtimal yine 2. el alırım, fikirleriniz nelerdir ?
3-) Sizce ailem istemiyor diye motor sevdamdan vazgeçmelimiyim ?
4-) Honda gibi markaların eğitimleri oluyor, daha önce motora binmediğim için bu eğitimlemi başlamalıyım yoksa parayla kursamı gitmeliyim veya direk ehliyet kursunamı gitmeliyim, motor eğitimim nasıl olmalı ?
5-) Eğer motor alır kullanmaya başlarsam ne kadar süre sonra artçı almaya başlamalıyım ?
Şimdiden yardımlarınız ve fikirleriniz için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
1-fizigine gore rahat motor bulursun
2-commuter veya scooterla baslaman cok daha iyi olur.
3- ben olsam bende 16 yasinda ogluma motor aldirmam.tavsiyem 18i beklemen aile destegide onemli hayat kisa hayallerini gerceklestirmeye bak.
4-hondanin kurslari cok yararli ama paraya ihtiyacin olacak onun icin aileni ikna etmen lazim.mutlaka egitim almalisin.
5-motoru al ondan sonra artci mevzusuna baslarsin.kendi surusune guvenince artci alabilirsin artci ekipmanlarida onemli.
İyi forumlar
-
madhoppe adlı üyeden alıntı
Abiler yaşım 16 1.94 boyundayım ve 90 kiloyum 1.5 yıldır fitness yapıyorum atletik vücuda sahibim ek olarak ayaklarım 47 numara. Küçüklüğümden beri motosiklet tutkusuyla yaşıyorum, tabi yine klasik aile bana motor almaya hiç niyetli değiller büyük ihtimal kendi imkanlarımı zorlayarak zamanla bişeyler yapmaya çalışacağım. Motor sevdamdan vazgeçmeye niyetli değilim. Ancak fiziğim motor kullanmaya uygunmu diye son birkaç haftadır çok düşünüyorum mağlum boy uzun ayak büyük ve daha önce motor tecrübem yok zaten çevremdede kullanan yok, bunlardan yola çıkarak birkaç tane soruma yardımcı olursanız sevinirim :/
1-) Fiziğime göre motor bulabilirmiyim yada fiziğim motor kullanmaya uygunmudur ?
2-) Supersport hastasıyım ama başlangıç olarak 2. el commuter veya roadster düşünüyorum, bunlarla acemiliğimi atınca 125cc lik sport motora geçmeyi düşünüyorum ama büyük ihtimal yine 2. el alırım, fikirleriniz nelerdir ?
3-) Sizce ailem istemiyor diye motor sevdamdan vazgeçmelimiyim ?
4-) Honda gibi markaların eğitimleri oluyor, daha önce motora binmediğim için bu eğitimlemi başlamalıyım yoksa parayla kursamı gitmeliyim veya direk ehliyet kursunamı gitmeliyim, motor eğitimim nasıl olmalı ?
5-) Eğer motor alır kullanmaya başlarsam ne kadar süre sonra artçı almaya başlamalıyım ?
Şimdiden yardımlarınız ve fikirleriniz için teşekkür ederim.
Ayaklar 47 numara demek iyiymiş :D
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
bence ertele motor işini hayat güzel 10-15 sene sonra başlarsın.
-
1- fiziğin motora uygundur heralde her fiziğe göre var
2- 125 cc lik super sportlar biraz küçük diye biliyorum olmayadabilir bence git 125cc veya 250 cc enduro alabilirsin klx 250 tavsiyemdir biraz daha ucuza 3-4 bin tl ucuza klx 125 alabilirsin klx 125 veya 250 den sonra 250, 300 ,400, 500 cc herhangi bir motosiklete geçebilirsin tenere xt 660 a falan geçersin
3- ailen istmeyirso onları ikna etmeye çalış eğitim alacağından korumalarını eksik etmeyeceğinden falan bahset etmeye çalış yoksa 16 yaşındasın motosikleti ruhsatı falan kendi üstüne alamıyosun diye biliyorum ama yanlışta olabilir
4- eğitime eğer durumun falan yetiyorsa kesinlikle git çok faydası var , ehliyetten önce veya sonra girmen bilmiyorum bence ehliyetten sonra git sürmeyi öğren ilk
5- motoru aldıktan sonra tecrüben az ise hemen alma önce eğitim alacaksın galiba orda öğrettikleri şeyleri iyice tekrarla falan çünkü tek bir eğitim türü yok artçılı sürüş eğitimi falan alırsan ilk kez artçı aldığında daha rahat edersinde bence eğitimde aldığın bilgileri tecrübe ve deneyim ile birleştir ondan sonra sür git sen zaten anlarsın ne zaman hazır olursan o zaman demek daha doğru olabilir
-
Enes Bakır adlı üyeden alıntı
Ayaklar 47 numara demek iyiymiş :D
Alay konusu olmadığı sürece iyi geçiniyoruz :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
AhmetCan1903 adlı üyeden alıntı
1-fizigine gore rahat motor bulursun
2-commuter veya scooterla baslaman cok daha iyi olur.
3- ben olsam bende 16 yasinda ogluma motor aldirmam.tavsiyem 18i beklemen aile destegide onemli hayat kisa hayallerini gerceklestirmeye bak.
4-hondanin kurslari cok yararli ama paraya ihtiyacin olacak onun icin aileni ikna etmen lazim.mutlaka egitim almalisin.
5-motoru al ondan sonra artci mevzusuna baslarsin.kendi surusune guvenince artci alabilirsin artci ekipmanlarida onemli.
İyi forumlar
Tavsiye edebileceğin başlangıç için commuter modeli varmıdır, bu arada geri döndüğün için teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------
trancexp adlı üyeden alıntı
bence ertele motor işini hayat güzel 10-15 sene sonra başlarsın.
Dayanamam, en fazla 20 yaş hadi üniversiteye başladım bitirdim diyelim dahası olmaz :S
-
Ben olsam enduro başlardım boy sıkıntısı fılan cekmemek ıcın ben 18 yasında ve 80 kılo 1.84 boyundayım CBR 125R da dogru oturdummu sıkıntı yok bende aynı konudan sıkayetcıyım ayaklar 46 numara bot bulamıyorum kendımı tek bot eksık :D
-
Ali Bircan adlı üyeden alıntı
1- fiziğin motora uygundur heralde her fiziğe göre var
2- 125 cc lik super sportlar biraz küçük diye biliyorum olmayadabilir bence git 125cc veya 250 cc enduro alabilirsin klx 250 tavsiyemdir biraz daha ucuza 3-4 bin tl ucuza klx 125 alabilirsin klx 125 veya 250 den sonra 250, 300 ,400, 500 cc herhangi bir motosiklete geçebilirsin tenere xt 660 a falan geçersin
3- ailen istmeyirso onları ikna etmeye çalış eğitim alacağından korumalarını eksik etmeyeceğinden falan bahset etmeye çalış yoksa 16 yaşındasın motosikleti ruhsatı falan kendi üstüne alamıyosun diye biliyorum ama yanlışta olabilir
4- eğitime eğer durumun falan yetiyorsa kesinlikle git çok faydası var , ehliyetten önce veya sonra girmen bilmiyorum bence ehliyetten sonra git sürmeyi öğren ilk
5- motoru aldıktan sonra tecrüben az ise hemen alma önce eğitim alacaksın galiba orda öğrettikleri şeyleri iyice tekrarla falan çünkü tek bir eğitim türü yok artçılı sürüş eğitimi falan alırsan ilk kez artçı aldığında daha rahat edersinde bence eğitimde aldığın bilgileri tecrübe ve deneyim ile birleştir ondan sonra sür git sen zaten anlarsın ne zaman hazır olursan o zaman demek daha doğru olabilir
Cevap verdiğin için teşekkür ederim, fakat 125cc ler küçük diye ona başlamadan direk 250cc supersporta geçersem ölme ihtimalim artmazmı, açıkçası bana öyle geliyor :D
-
Hey maşallah Shaq ın Türkiye şubesi
1. Kendine göre motor bulursun paranı birintir ehliyetini al ekipmanlarıda topla motor en son bütün bunları 2 yıla yaydır.
2. Commuter ve scooter altında çok minik kalır rahat edemezsin.
Bence Mondial extreme max tarzı yüksek ve dingil mesafesi uzun bir motor al bu hem commuterlardan daha geniştir hemde hafiftir mekaniğini ıvırını zvırını öğrenirsin sonrasında kendini geliştirdikçe hangi motorun sana daha iyi gieceğini çözmüş olursun.
3. Sevdadan vazgeçme kendi paranı kendin biriktir en basidinden yazın bir kaç ay çalışsan bile eline bişeyler geçer.
4. sevdadan vazgeçme zamana-senelere yaydır mesela ben liseden beri motor hayranıyım ama herşeyi tamamladıktan sonra ilk motorumu 29 da aldım
eğitimide hemen arkasından aldım güvenli sürüş eğitimleri harika oluyor hersene bi uğramak lazım.
5. motoru alıp sürmeye balayınca artçı alırsın zaten düşük süratte trafiği çözdükten sonra boyun uzun olduğu için hiç bir sıkıntı çıkmaz.
-
29 Temmuz 2016, 18:16
#10
madhoppe adlı üyeden alıntı
Cevap verdiğin için teşekkür ederim, fakat 125cc ler küçük diye ona başlamadan direk 250cc supersporta geçersem ölme ihtimalim artmazmı, açıkçası bana öyle geliyor :D
Senin seçimin bence benim dediğim motorları al ilk başta, klx 250 buda kawasaki türkiyenin resmi sayfasında paylaştığı bilgileri : http://www.kawasaki.com.tr/motosiklet/KLX250/KLX250.html
Boyunla falan çok rahat edersin emin ol hem süper sporttan daha şekil bana göre ama zevkler ve renkler olursa ayrı 250 cc ile bol bol tecrübelerle 600 cc super sport bir makineye geçebilirsin
-
29 Temmuz 2016, 18:19
#11
Kardeşim hayatı istediğin gibi yaşa :D 1-2 gün sonra ölüp ölmeyeceğimizi bilmiyoruz ki motoru aldığımızda ölelim. Yani motor istiyorsan hemen al. Tavsiyem :D
-
29 Temmuz 2016, 18:24
#12
Her şey tamam da 47 numara ayak olmamış..
-
29 Temmuz 2016, 18:42
#13
-
29 Temmuz 2016, 19:45
#14
bindiregandi adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun kardeş.
üzdün :// :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------
Ali Bircan adlı üyeden alıntı
Senin seçimin bence benim dediğim motorları al ilk başta, klx 250 buda kawasaki türkiyenin resmi sayfasında paylaştığı bilgileri : http://www.kawasaki.com.tr/motosiklet/KLX250/KLX250.html
Boyunla falan çok rahat edersin emin ol hem süper sporttan daha şekil bana göre ama zevkler ve renkler olursa ayrı 250 cc ile bol bol tecrübelerle 600 cc super sport bir makineye geçebilirsin
Motor hoşuma gitti ve biraz baktığımda selesinin falan yüksek olduğunu gördüm artık bu modelleride gözden geçireceğim bazen herşey tasarım olmamalı, tavsiyen için teşekkür ederim
-
29 Temmuz 2016, 21:12
#15
madhoppe adlı üyeden alıntı
üzdün :// :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------
Motor hoşuma gitti ve biraz baktığımda selesinin falan yüksek olduğunu gördüm artık bu modelleride gözden geçireceğim bazen herşey tasarım olmamalı, tavsiyen için teşekkür ederim
kesinlikle Cross kullanmalısın... o boy ile çok rahat edersin. Benim de boyum kısa olduğu için maalesef kullanamıyorum böyle makineleri...
Videoyu kesinlikle aç seyret senin de hoşuna gidecek.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
30 Temmuz 2016, 02:35
#16
BalkanRider adlı üyeden alıntı
Ben olsam enduro başlardım boy sıkıntısı fılan cekmemek ıcın ben 18 yasında ve 80 kılo 1.84 boyundayım CBR 125R da dogru oturdummu sıkıntı yok bende aynı konudan sıkayetcıyım ayaklar 46 numara bot bulamıyorum kendımı tek bot eksık :D
ekipmanları araya katmamıştım keşke hatırlatmasaydın :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
kesinlikle Cross kullanmalısın... o boy ile çok rahat edersin. Benim de boyum kısa olduğu için maalesef kullanamıyorum böyle makineleri...
Videoyu kesinlikle aç seyret senin de hoşuna gidecek.
https://www.youtube.com/watch?v=E3QR-juufCg
tavsiyen için teşekkür ederim birkaç saattir crosslara bakıyorum çok hoşuma gitmeye başladı
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:13 ----------
c4gin adlı üyeden alıntı
Hey maşallah Shaq ın Türkiye şubesi
1. Kendine göre motor bulursun paranı birintir ehliyetini al ekipmanlarıda topla motor en son bütün bunları 2 yıla yaydır.
2. Commuter ve scooter altında çok minik kalır rahat edemezsin.
Bence Mondial extreme max tarzı yüksek ve dingil mesafesi uzun bir motor al bu hem commuterlardan daha geniştir hemde hafiftir mekaniğini ıvırını zvırını öğrenirsin sonrasında kendini geliştirdikçe hangi motorun sana daha iyi gieceğini çözmüş olursun.
3. Sevdadan vazgeçme kendi paranı kendin biriktir en basidinden yazın bir kaç ay çalışsan bile eline bişeyler geçer.
4. sevdadan vazgeçme zamana-senelere yaydır mesela ben liseden beri motor hayranıyım ama herşeyi tamamladıktan sonra ilk motorumu 29 da aldım
eğitimide hemen arkasından aldım güvenli sürüş eğitimleri harika oluyor hersene bi uğramak lazım.
5. motoru alıp sürmeye balayınca artçı alırsın zaten düşük süratte trafiği çözdükten sonra boyun uzun olduğu için hiç bir sıkıntı çıkmaz.
zaten bir anda ekipman toplamam imkansız dediğin gibi büyük ihtimal zamana yayacağım, cross motorlara bakmaya başladım yükseklikleri benim için avantaj ama spor motora hiçmi binemem bu boyla onu merak ediyorum :S, büyük ihtimal dediğin gibi yazları çalışıp başlangıç motorumu alacağım, markaların sürüş eğitimleri çok iyi bunu biliyorum sorduğum kişilerde kesin git diyor fakat hiç motor sürmedim tecrübem yok ilk ehliyet kursuylamı başlasam yoksa bunamı yoksa paraylamı bi eğitmenemi gitsem tam bilmiyorum, tavsiyelerin için teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:19 ----------
c4gin adlı üyeden alıntı
Hey maşallah Shaq ın Türkiye şubesi
1. Kendine göre motor bulursun paranı birintir ehliyetini al ekipmanlarıda topla motor en son bütün bunları 2 yıla yaydır.
2. Commuter ve scooter altında çok minik kalır rahat edemezsin.
Bence Mondial extreme max tarzı yüksek ve dingil mesafesi uzun bir motor al bu hem commuterlardan daha geniştir hemde hafiftir mekaniğini ıvırını zvırını öğrenirsin sonrasında kendini geliştirdikçe hangi motorun sana daha iyi gieceğini çözmüş olursun.
3. Sevdadan vazgeçme kendi paranı kendin biriktir en basidinden yazın bir kaç ay çalışsan bile eline bişeyler geçer.
4. sevdadan vazgeçme zamana-senelere yaydır mesela ben liseden beri motor hayranıyım ama herşeyi tamamladıktan sonra ilk motorumu 29 da aldım
eğitimide hemen arkasından aldım güvenli sürüş eğitimleri harika oluyor hersene bi uğramak lazım.
5. motoru alıp sürmeye balayınca artçı alırsın zaten düşük süratte trafiği çözdükten sonra boyun uzun olduğu için hiç bir sıkıntı çıkmaz.
Ek olarak mondial xtreme max fiyatı gayet ucuzmuş iyiki söylemişsin :D başlangıç için 125 veya 150 lik motor uygundur diye düşünüyorum, acaba doğrumu düşünüyorum ?
-
30 Temmuz 2016, 02:58
#17
-
30 Temmuz 2016, 11:24
#18
madhoppe adlı üyeden alıntı
Ek olarak mondial xtreme max fiyatı gayet ucuzmuş iyiki söylemişsin :D başlangıç için 125 veya 150 lik motor uygundur diye düşünüyorum, acaba doğrumu düşünüyorum ?
Uygun birşey düşünüyosan kuba black cat 'e bak 4720 tl diye biliyorum oda güzel alettir tam apaçi işi egzozu öyle böyle bağırmıyo buda onun sayfası : http://www.kubamotor.com/new5/produc.../blackcat.html
Seni düşük cc super sportlar kurtarmaz ama belki r6 hiç olmazda diğer yüksek hacimli aletler sana çok iyi olabilir yada sport touringlere bakarsın ilerde , durumun olursa , fjr 1300 ae , hayabusa , mt 9 tracer falan şekil yaparsın ;)
-
30 Temmuz 2016, 11:28
#19
madhoppe adlı üyeden alıntı
ekipmanları araya katmamıştım keşke hatırlatmasaydın :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
tavsiyen için teşekkür ederim birkaç saattir crosslara bakıyorum çok hoşuma gitmeye başladı
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:13 ----------
zaten bir anda ekipman toplamam imkansız dediğin gibi büyük ihtimal zamana yayacağım, cross motorlara bakmaya başladım yükseklikleri benim için avantaj ama spor motora hiçmi binemem bu boyla onu merak ediyorum :S, büyük ihtimal dediğin gibi yazları çalışıp başlangıç motorumu alacağım, markaların sürüş eğitimleri çok iyi bunu biliyorum sorduğum kişilerde kesin git diyor fakat hiç motor sürmedim tecrübem yok ilk ehliyet kursuylamı başlasam yoksa bunamı yoksa paraylamı bi eğitmenemi gitsem tam bilmiyorum, tavsiyelerin için teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:19 ----------
Ek olarak mondial xtreme max fiyatı gayet ucuzmuş iyiki söylemişsin :D başlangıç için 125 veya 150 lik motor uygundur diye düşünüyorum, acaba doğrumu düşünüyorum ?
Uygundur da çinli onlar para varsa çinli alma wr125r falan bak.
-
30 Temmuz 2016, 11:54
#20
İlk ehliyete git sonra eğitimi al , hatta ehliyeti al biraz öğren kendi başına kapalı bir yerde sonra git eğitime
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)