Kurtarma şansı var mıydı? Pistte kaza
Reklamlar
-
29 Temmuz 2016, 13:51
#21
rahatsızlığı var ise piste çıkmayacaktı.İnsanların hayatları ile bu denli kumar oynaması hem doğru değil hemde yanlış bir örnektir.
Kazanın oluş sbebi vs bu noktada kifayetsiz,rahatsızlığım nüksetti böyle oldu beyanı nettir üzerinde tartışılmaması lazım.
Pistte sürenlerin ise kazadan sonra yollarına devam etmesi ayrı bir duyarsızlık..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Reklamlar
-
29 Temmuz 2016, 13:55
#22
İkarus sendromu gibi geldi bana.
-
29 Temmuz 2016, 14:04
#23
Şeker hastalığı grip değil ki geçene kadar binmesin? Yüksek tansiyonluların araba kullanması yasaklansa türkiye de trafik sorunu kalmaz.
Pistte yapılabilecek en kötü şey yardım etmeye çalışmak. Siz yavaşlayınca arkadan gelenlerde kaza yapabilir. O pistin ambulansı da doktoru da hazırdır
-
29 Temmuz 2016, 14:23
#24
en son bi ön freni sıkmış bırakmış bişey deniyordu belki de
-
29 Temmuz 2016, 14:40
#25
BlackGhost adlı üyeden alıntı
rahatsızlığı var ise piste çıkmayacaktı.İnsanların hayatları ile bu denli kumar oynaması hem doğru değil hemde yanlış bir örnektir.
Kazanın oluş sbebi vs bu noktada kifayetsiz,rahatsızlığım nüksetti böyle oldu beyanı nettir üzerinde tartışılmaması lazım.
Pistte sürenlerin ise kazadan sonra yollarına devam etmesi ayrı bir duyarsızlık..
Pistte sağlık ekibi var, diğerlerinin durmaması gerekir zaten.
Ayrıca şeker hastaları ilaçlarını,beslenmelerini ve düzenli kontrollerini aksatmadıkça sıkıntı yok.
-
29 Temmuz 2016, 14:51
#26
Moderatör
Biraz kalbinizi kötüye değil de iyiye yorup düşünün.
Ahkam kesmek,
Eleştirmek,
Düşene vurmak,,,
bla bla bla. hepsi boş.
Hepimiz insanız, hepimiz hata yapıyoruz, yapacağız da. Konu bu değil.
Önemli olan yaşanmış bir olaydan birey olarak kendine pay biçmek.
O hataya düşmemek.
Fuat Domanic, rahatsızlanmış bu hataya düşmüş, veya başka bişeyden dolayı hata yapmış da olabilir. Allah beterinden korusun.
Biraz geniş ve evrensel bakın.
Fanatik olmaya gerek yok.
Bir diğer konu da
Pistte durulmayacağı, hangi yarışta kaza olduğunda, diğerlerinin durup yardım ettiğini gördünüz, bu duyarsızlık değil, daha büyük bir felakete sebebiyet vermemek için bir kuraldır.
-
29 Temmuz 2016, 14:53
#27
2 motor pert oldu işte sağlık sorunu de geç.
-
29 Temmuz 2016, 15:10
#28
Motosiklet Eğitmeni
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Bir önceki virajı görmeye gerek yok, düzlükten çıkıyorlar, viraj bağlama gibi bir durum değil ki bu..
Arkadaş tek başına sürüş yapmıyor. Bir önceki virajda sağında motosikletler varsa doğru çizgiye girememiş olabilir.
İyi tur zamanları yapmak için piste giriyorsun.
Dur fren yapıp sağdakilerin arkasına geçeyim diyecek hâliniz yok.
3 yıl kadar önce kazanın aynısını ben yaptım forumda konusu var.
Tek fark ben çarpılan konumundaydım.
Forumda çok sık dile getirilen bir cümle var.
" Hız tutkusu olan piste gitsin"
O iş öyle değil.
Pist sürüşü ciddi eğitim gerektiren bi iş.
Dışarıda çok iyi bir sürücü olmanız pistte Rossi olabileceğiniz anlamına gelmez.
Tabi adaptasyon süreciniz daha kısa olur bu gerçek.
Kazayı yapan arkadaşın pist tecrübesini bilmiyoruz.
Daha doğrusu ben bilmiyorum.
Ama videonun tamamı olsa bir şeyler söyleyebilirim.
Sigorta konusu şöyle.
Pist için özel bir sigorta var.
Genellikle bu sigorta için her pistte muhattap vardır ve bunu yaptırmadan piste girmenize izin vermezler.
Pistte gerçekleşen kazalar sadece motosikletlere değil piste de zarar verebilirler.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
29 Temmuz 2016, 15:23
#29
bu motur işi sakat iş dedik dedik inanmadınız.
al nooldu şimdi fuat abi!
-
29 Temmuz 2016, 15:24
#30
Moderatör
COQ adlı üyeden alıntı
Arkadaş tek başına sürüş yapmıyor. Bir önceki virajda sağında motosikletler varsa doğru çizgiye girememiş olabilir.
İyi tur zamanları yapmak için piste giriyorsun.
Dur fren yapıp sağdakilerin arkasına geçeyim diyecek hâliniz yok.
3 yıl kadar önce kazanın aynısını ben yaptım forumda konusu var.
Tek fark ben çarpılan konumundaydım.
Forumda çok sık dile getirilen bir cümle var.
" Hız tutkusu olan piste gitsin"
O iş öyle değil.
Pist sürüşü ciddi eğitim gerektiren bi iş.
Dışarıda çok iyi bir sürücü olmanız pistte Rossi olabileceğiniz anlamına gelmez.
Tabi adaptasyon süreciniz daha kısa olur bu gerçek.
Kazayı yapan arkadaşın pist tecrübesini bilmiyoruz.
Daha doğrusu ben bilmiyorum.
Ama videonun tamamı olsa bir şeyler söyleyebilirim.
Sigorta konusu şöyle.
Pist için özel bir sigorta var.
Genellikle bu sigorta için her pistte muhattap vardır ve bunu yaptırmadan piste girmenize izin vermezler.
Pistte gerçekleşen kazalar sadece motosikletlere değil piste de zarar verebilirler.
Abi eyw anlıyorum da, ben mi yanlış düşünüyorum;
Şimdi biraz daha profesyonellikten ziyade realist yaklaşmak lazım, 1 koyun sürüsü ile piste çıkmışsın (Tanımadığın onlarca insan), hayatını riske ediyorsun? Başkalarının hayatını riske ediyorsun? Ne için timing?
Yerim daha iyi zamanını.. Şahsen benim sürüş sistemimde bu var. Risk varsa girmem. Çok basit bir sistem.
Kaza yapmadığınız sürece hep daha iyi zaman yapma şansınız vardır, ama kazadan sonra ne olur bilemezsiniz.. Sonuçta bu motogp değil, işin sonunda ödül yok, tek amacınız kendinizi geliştirmek..
-
29 Temmuz 2016, 15:25
#31
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
durumu nedir acaba ? Çarpılan arkadaş bilinci açık doğruluyor.
-
29 Temmuz 2016, 15:27
#32
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Abi eyw anlıyorum da, ben mi yanlış düşünüyorum;
Şimdi biraz daha profesyonellikten ziyade realist yaklaşmak lazım, 1 koyun sürüsü ile piste çıkmışsın (Tanımadığın onlarca insan), hayatını riske ediyorsun? Başkalarının hayatını riske ediyorsun? Ne işin timing?
Yerim daha iyi zamanını.. Şahsen benim sürüş sistemimde bu var. Risk varsa girmem. Çok basit bir sistem.
Kaza yapmadığınız sürece hep daha iyi zaman yapma şansınız vardır, ama kazadan sonra ne olur bilemezsiniz.. Sonuçta bu motogp değil, işin sonunda ödül yok, tek amacınız kendinizi geliştirmek..
sürati çekici yapan da, kendini geliştirmeye zorlayan da o alınan riks değil mi?
"hızlı yer değiştirme"nin kendi başına ne anlamı olabilir virajda hasmın içinden geçmiyorsan?
-
29 Temmuz 2016, 15:30
#33
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Abi eyw anlıyorum da, ben mi yanlış düşünüyorum;
Şimdi biraz daha profesyonellikten ziyade realist yaklaşmak lazım, 1 koyun sürüsü ile piste çıkmışsın (Tanımadığın onlarca insan), hayatını riske ediyorsun? Başkalarının hayatını riske ediyorsun? Ne işin timing?
Yerim daha iyi zamanını.. Şahsen benim sürüş sistemimde bu var. Risk varsa girmem. Çok basit bir sistem.
Kaza yapmadığınız sürece hep daha iyi zaman yapma şansınız vardır, ama kazadan sonra ne olur bilemezsiniz.. Sonuçta bu motogp değil, işin sonunda ödül yok, tek amacınız kendinizi geliştirmek..
Evet sihirli kelime risk varsa girmem. Kafada 1 anlık bile şüphe varsa kaçıcaksın. Biraz insanın mental durumu ilede ilgili bir konu sabah dinçken düşünmeden girdiğim bir pozisyona akşam risk gördüğüm için girmediğim çok oldu.
-
29 Temmuz 2016, 15:44
#34
Moderatör
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
sürati çekici yapan da, kendini geliştirmeye zorlayan da o alınan riks değil mi?
"hızlı yer değiştirme"nin kendi başına ne anlamı olabilir virajda hasmın içinden geçmiyorsan?
" Kurtlar vadisi - Sonunu düşünen kahraman olamaz "felsefesi ile süreceksek, o zevki 1 yaşar 2 yaşar 3 de arkamızdan sevdiğimiz birisiydi diye taziye alırız diye düşünüyorum. Hız ve adrenalin güzel şey, fakat bizim gibi nonprofessional insanlar için risk almak baştan aşağı gereksiz " BENCE " tabiki.
Risk yoksa asıl.. Buna itirazım yok, ki ben de yaparım.. amaaa!, var ise yavaş ol ki, yarın bir daha aynı zevki yaşa, bir daha bir daha bir daha,, ne zaman istersen.. Ama bir daha yaşamana engel olacak bir risk var ise, buna girme. Egosu ile savaşan ve kaybeden amatör motosikletci olma, der kaçarım..
-
29 Temmuz 2016, 15:51
#35
Motosiklet Eğitmeni
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Abi eyw anlıyorum da, ben mi yanlış düşünüyorum;
Şimdi biraz daha profesyonellikten ziyade realist yaklaşmak lazım, 1 koyun sürüsü ile piste çıkmışsın (Tanımadığın onlarca insan), hayatını riske ediyorsun? Başkalarının hayatını riske ediyorsun? Ne işin timing?
Yerim daha iyi zamanını.. Şahsen benim sürüş sistemimde bu var. Risk varsa girmem. Çok basit bir sistem.
Kaza yapmadığınız sürece hep daha iyi zaman yapma şansınız vardır, ama kazadan sonra ne olur bilemezsiniz.. Sonuçta bu motogp değil, işin sonunda ödül yok, tek amacınız kendinizi geliştirmek..
Haksız değilsin.
Sadece tek bir doğru olmadığına dikkat çekmeye çalışıyorum.
Hatta bir önceki mesajında sen daha iyisini yazmışsın.
Birde tüm bu tartışmalardan bağımsız olarak işin psikolojik baskı kısmı var.
Piyasada benim gibi ahkam kesen biriysen etrafın baskısına maruz kalıyorsun.
İstanbulpark'a ilk gittiğinde etrafımda forumlardan tanıştığımız insanlar vardı.
Bir tanesi kendi kategorisinde Türkiye şampiyonu olmuş bir arkadaş da dahil olmak üzere hepsi az sonra benim piste çıkıp tüm rekorları alt üst edeceğim gibi bir psikolojiye sahipti ve bunu hissettiriyorlardı.
Ulem hayatımda ilk defa çıkacağım bir pistte rezil olmamak için kendimi nasıl kastığımı ama asıl bu salak psikolojiye kendimi nasıl kaptırdığımı hala anlamlandıramam.
Tur attıktan sonra ilk işim bana kronometre tutan adamların suratına bakmak olmuştu.
Gözlerindeki sevinci görene kadar rahatlayamadım.
Velhasıl ne kadar olgunuz desek de istemeden gaza gelebiliyoruz ve hız yapılan ortamlarda bu görüldüğü gibi çok tehlikeli olabiliyor.
Bu etkiyi küçümsemeyin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
29 Temmuz 2016, 16:10
#36
Burada olmaz istemezsin...
-
29 Temmuz 2016, 16:14
#37
BlackGhost adlı üyeden alıntı
rahatsızlığı var ise piste çıkmayacaktı.İnsanların hayatları ile bu denli kumar oynaması hem doğru değil hemde yanlış bir örnektir.
Kazanın oluş sbebi vs bu noktada kifayetsiz,rahatsızlığım nüksetti böyle oldu beyanı nettir üzerinde tartışılmaması lazım.
Pistte sürenlerin ise kazadan sonra yollarına devam etmesi ayrı bir duyarsızlık..
pistte durmak yasak, ama diğer konuda katılıyorum rahatsızsan yada zor geleceğini düşünüyorsan kendinden başka insanlar var orada onları düşünmeliydi.ayrıca pistte yapılan kazalarda vuran kişiye sorumluluk yuklenmıyormus kendısı vıdeoda soyledı ama hatalı oldugunu dusundugu ıcın masrafları karsılamıs.
Bildiginizi okumayin, okudugunuzu bilin.
-
29 Temmuz 2016, 17:30
#38
hiçbir kural yada kaide insan canından kıymetli değil,orada yapılan sürüş keyfi bir sürüş,profosyonel bir turnuva veyahut o tarz bir etkinlik değil.Bu tip kazalarda ilk müdaheleler çok önemli.Ne olursa olsun şahsen öyle bir kazaya denk geldiğim zaman zaten moral olarak altımdaki motoruda sürmem mümkün değil insan psikolojisi bu.Elbette oradaki sağlık ekibi müdahalesinde bulunacaktır ama bilemiyorum ben kendim kural filan dinlemez pist dışına çıkar yardımcı olmaya çalışırdım.
Bence bu tür keyfi pist yarışlarında ciddi eksiklikler var benim gördüğüm.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
29 Temmuz 2016, 17:49
#39
bence geride kaldı,hızlandı virajı alamadı, yani iyi kullanıyor die yanılgıya dusmıycek değil,
Rahatsızlıkta o anda nuksetmiş olabilir tabii onu bilemeyiz, gorunen seyden konusursak viraj alamıyor,
-
29 Temmuz 2016, 17:54
#40
BlackGhost adlı üyeden alıntı
.
Maalesef yanlış düşünüyorsu. Geçen ay pist gününde seans bitimi biri düşüyor. Ona yardım etmek isteyen ve pistten çıkışa(servis alanına) yönelmiş arkadaş frene basıyor. Arkasındaki 3 motor birbirine giriyor.
Geçtiğimiz yıllarda düştükten sonra kalkıp terse doğru giden motorlu arkadaş bile olmuştur. Kurallar nettir, durmak yok
Genelde her pist günü biri düşüyor.Ortada yönetim adına çok bi acemilik yok. Dünyadaki tüm pistlerde hemen hemen aynı kurallar geçerlidir.
Hatta başka ülkelerde motosiklet ve arabalar karışık çıkıyor. Daha tehlikeli olabiliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)