Level Atlarsın, yıldızlı yazılar çıkar ekranda..
çok komik bir yorum okudum gerçekten yuhh dedirtti.
1 - çoğu yarışçının geçmişinde yada şuan aktif olarak enduro / cross yapmaktadır ,yapmıştır.
2- enduro / cross yol eğitimi veya trafik okumanızı geliştirmez ama motoru nasıl kontrol edeceğinizi , motorun kıçı kaydığında onu nasıl toparlayacağınızı veya kaydırarak sağlam bir şekilde devam etmeniz gerektiğini , nasıl virajda tek bir tarafa ağırlığınızı vererek motorun yönünü değiştireceğinizi vs bir ton katkı sağlar. cross yapan adam asfaltta kullandığı motor ile çocuk oyuncağı gibi oynar.
3 - yol eğitimi , trafik eğitimi farklıdır. bu eğitimde çok önemlidir tabikide ama cross eğitimi çok daha farklıdır. her ikisinide almak ciddi bir avantajdır.
4- ciddi anlamda kondisyon ve kas gücü isteyen bir spor.
cross yapmakta ne var diyen arkadaşlarımız herhalde cross denilen şeyi stabilize olmayan 2 gram toprakta dümdüz gitmek ile karıştırıyorlar. buyurlar gelsinler kendilerini 1 saatlik parkura davet ediyorum ücretide benden. bakalım sağlam çıkabilecekler mi ? veya öle tın tın gitmekle yapabilcekler mi ? yada en önemlisi hadi hepsini yaptılar mı motordan indiklerinde eliyle 1 bardak suyu kaldırabilecek mi... fakat bu dediklerimin hiç birini yapamazlarsa en yakın notere gidelim ?
öyle laf olsun diye atmakla aman ne var demekle olmuyor o işler..
O bişeymi , zamanında ayak marşı mutlak şart , cross motorların can simidi dediğimde , çamurda elmarşı arıza yapsa dahi inip çamurda çatakta motoru iterek çalıştırabileceğini ima eden biri var idi , unuttum neyse ^^ akşam akşam ^^ neyse arifler anlamıştır herhal^^ hatırladıkça gülümsüyorum.
Aynen stabilize yollar ile , enduro/cross karıştırılıyor.
Cross'u yaylada pır pır gezmek zannedenler var.
ya aklımda çok var gerçekten çok keyifli duruyor ama bir korkum acaba becerebilir miyim. çünkü boyum 198 acaba enduro yaparken bana çok dezavantaj olur mu diye düşünüyorum. Bir de ilerideki tek hayalim pistte motosiklet sürmek eğitimleri tamamladıktan sonra. o yüzden iki arada bir deredeyim.
Enduro yaparken , karşılaşacağın problemlerden birisi aklıma geldi, maki/ağaçlık dallardan mütevellit kafayı dallara budaklara gömdürmen olasıdır , haricinde dönüşleri hayal ediyorumda tek ayağı kodunmuydu yerine kondüsyonda var ise motor oyuncak kalır altında, çok kolayca başa çıkarsın eminim.
Ancak eğitim şart.
ben 1.70 boyumla eğitime başlıyorum ah keşke 1.98 olsamda rahat etsem diye istedim bir anda istersen ufaktan 1 paket eğitim al baktın sevmedin yada korktun vazgeçersin. ama adım kadar eminim seveceksin ve öğrenmek için can atacaksın.
dediğim gibi pistte yarışanlara bak hepsi cross yapıyor. sebebi basit motoru kontrol edebilme yeteneklerini geliştirmek. çünkü cross yapabiliyorsan sokakta altındakini bisiklet kullanır gibi kullanıyorsun.
fakat cross biraz maddiyat gerektirir bunuda aklından çıkartma... en basitinden kıyafetleri...
Arazide sürmeyi ogrenirsen yol sana daha rahat gelicektir oyüzden tecrübe kadar
tecrübe artar mı bilemem ama benim snapi ile hafif toprak rampadan uçtum 1.5 metre kadar havalandım çok zevkliydi :DD
Arazide surmeye karar verdiysen iyi bir ekipman dizmek lazim.. buyuk buyuk buyuk ihtimallede bir omuzunuzun uzerine duseceksiniz ve koprucuk kemiginizde kirilacak.. bunlara hazirlikli olun..
20 yıl asfaltta her tür motor kullanıp, 10 binlerce km yaptıktan sonra kendimi profesyonel sanıyorken, araziye ilk çıktığımda şunu hissettim; " tek bildiğim şey henüz hiç bir şey bilmediğimdir" arazi kadar sürüş becerilerini arttıran başka bir yol olduğunu düşünmüyorum
alacağın motor spesyel bişey olmuş olsaydı, beygirleri kontrol etme gaz tepkisini kavrama açısından 4 silindirli ss için tecrübe alt yapısı oluşturabilirdi. ama aynı zamanda viraj ve trafik okuma açısından size katkısı olmazdı.
enduro motorla ss motor viraj kullanımları farklıdır. enduro vücüd sabit kalır motor yatar. ss motorla hem motor yatar hem vücüd yatar. sana hiç bir pistte viraj katkısı vermez.
enduro motor kullanırken vücüd eskrimleri daha çok bisiklettekine benzer.
klx 250 sırf arazide kullanırsanız size tecrübe olarak sadece enduro tecrübesi kazandırır.
Cross yaparken en buyuk artıları hakimiyeti muazzam gelistirir altinizdaki motoru yonetmeyi daha iyi kavrarsiniz ve dusmeyi bi nebze de olsa ogrenirsiniz :D onu gectim altinizdaki motorla ecnebilerin slow race dedigi olayi bile antrenmanlasaniz cok buyuk seyler katar
Yani ben enduro kullanip sonra pistte kafami surterek doner miyim demiyorum fakat sey olmasindan korkuyorum: mesela 2 sene egitimlerini alarak enduro yapip sonra bir gun piste gittigimde bir viraja girdigimde kendimi motosiklete yeni baslamis gibi hissetmek istemiyorum. Zaten trafikte motosiklet kullanmak gibi bir derdim yok. Motosikletten keyif aldigim tek sey motoru iyice yatirarak viraj donmek ve ivmelenme.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)