enduro kullanmak tecrübe arttırır mı
Reklamlar
-
Merhabalar. Ben Honda CBR 250R sahibiyim. Ilerde sahip olmak istediğim motosiklet 600lük bir yarış motosikleti. Şu an kendi motosikletimi satıp enduro almak istiyorum. enduro alırsam lastikleri arazi lastiği yapıp hiç trafiğe çıkmamayı düşünüyorum. Fakat bunu yaparsam motosiklet tecrübesi kazanamazsam diye korkuyorum çünkü hiç viraj dönmeyeceğim trafikte kullanmayacağım.
Sizce tecrübe olarak geride kalır mıyım? Aynı zamanda kawasaki klx250 düşünüyorum ktm ler çok pahalı. Nasıldır sizce arazi için?
Aynı zamanda enduro dediğim yol endurosu değil. Enduro cross yani.
Reklamlar
-
70km hızın altındaki sürüşler hele bide trafik yoksa motosiklet tecrübesi falan yapmaz doğrusu. Arazide gezmek büyük bi beceri gerektirmiyo
-
https://www.youtube.com/watch?v=pKT6OIkXS_I
bence normal motosiklet kullanmaktan çok daha zor bir şey
-
halo1925 adlı üyeden alıntı
Zor olması trafikte motor sürmekle alakası olduğu anlamına gelmiyo
-
yok zaten trafikte motor sürmek tecrübesi değildi demek istediğim ben yanlış sormuşum gibi. Yani sormak istediğim motosiklet hakimiyeti konusunda motosikletle viraja girmek gibi şeylerde bana yardımcı olur mu hiç. Çünkü ilerde yapmak istediğim şey zaten 600cc bir yarış motosikleti ile sadece piste girmek. belki bir tane de scooter alır trafikte sürecek isem onla sürerim çok gereklilik hissedersem
-
halo1925 adlı üyeden alıntı
yok zaten trafikte motor sürmek tecrübesi değildi demek istediğim ben yanlış sormuşum gibi. Yani sormak istediğim motosiklet hakimiyeti konusunda motosikletle viraja girmek gibi şeylerde bana yardımcı olur mu hiç. Çünkü ilerde yapmak istediğim şey zaten 600cc bir yarış motosikleti ile sadece piste girmek. belki bir tane de scooter alır trafikte sürecek isem onla sürerim çok gereklilik hissedersem
100-130km hızlarda viraja gireceksen elbet faydası olur. Ama racing motorla 200+km hızla viraj yapma planın varsa onu o motoru aldıktan sonra en az bi 5000km sonra yapabilirsin. Daha önce de olur ama güvenlik açısından doğru değil.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
100-130km hızlarda viraja gireceksen elbet faydası olur. Ama racing motorla 200+km hızla viraj yapma planın varsa onu o motoru aldıktan sonra en az bi 5000km sonra yapabilirsin. Daha önce de olur ama güvenlik açısından doğru değil.
ya zaten o döneme gelince bir CSS eğitimi alarak başlarım o işe. fakat işte 600lük motora bir nebze hakim olabiliyor olur muyum enduro kullanıyor olmama rağmen. kullanım şekilleri biraz farklı olduğu için bu tedirgin ediyor beni çok sadece
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Arazide gezmek büyük bi beceri gerektirmiyo
Asıl belirtmek istenen nedir anlayamadım ama bana göre yerdeki taşları sayarak , en ufak dengesizlikte lastiklerin kayacağını bilerek sürmek pek öyle asfalt kadar rahat bir sürüş imkanı vermiyor.
-
gungenir adlı üyeden alıntı
Asıl belirtmek istenen nedir anlayamadım ama bana göre yerdeki taşları sayarak , en ufak dengesizlikte lastiklerin kayacağını bilerek sürmek pek öyle asfalt kadar rahat bir sürüş imkanı vermiyor.
Berbat bir sürücü olsan bile arazide biraz yavaş gidersin tek fark bu olur. Sürücünün motosikleti dengede tutmada sorun yaşamadığını varsayıyorum.
-
28 Temmuz 2016, 19:21
#10
yok araziden kastım toprak yolda düz gitmek değil. gerçekten enduro yapmak benim kast ettiğim şey
-
28 Temmuz 2016, 19:37
#11
Neyse akşam akşam.
Konuya döner isek , hakimiyet ve vücüd kuwetini dengeyi arttırdığı kesin.
-
28 Temmuz 2016, 19:56
#12
Dünyanın en iyi motosiklet yarışçıları bile boş zamanlarında arazi sürüşleri yapmakta kasıtlı olarak. Bunun nedeni hakimiyetlerini/tekniklerini geliştirebilmek ve ekstra tecrübeye sahip olabilmek. Böyle bir şey yaparsan sen de bunun faydasını yol sürüşlerinde hayli hayli göreceksin elbette. O arazi sürüşlerinin sana sağlayacağı eğlence faktörü de yanına kar kalmış olacak ayrıca. Hatta bu sürüşler o kadar hoşuna gidebilir ki bu defa da asfalt sürüşleri sana traş gelmeye başlayabilir ;]
5km/h altındaki sürüşler bile sana çok şey katar. Kaldı ki düşük hızda yapılan sürüşler aslında motora olan hakimiyeti geliştirmek açısından daha faydalıdır. En iyi enduro/cross sürücüleri/eğitmenleri de aynı şeyi söyler zaten. Hatta bunu kendin de tecrübe edebilirsin. Normal yolda bile iki tane çizgi çiz yere 10 metre aralıklı. Sonra bunların üstünden normal seyir hızında geç; hiç ayaklarını falan yere koyma ihtiyacı hissetmeden çok basit bir şekilde yapabilirsin bunu. Sonra aynısını bu defa çok düşük bir hızda yapmayı dene; debriyaj, frenler, denge vs. unsurlarının ne kadar önemli olduğunu keşfedersin. Örneğin stuntcılar falan da düşük hızda teker yapmanın daha zor olduğunu söyler vs. Sebebi aynı bunların. Düşük hızla yapılan çalışmalar, kişiye teknik ve hakimiyet katar her daim. Sonra bunları yüksek hıza uygularsın (eğer yüksek hızda sürüş yapmana imkan sağlayan yerlerin varsa tabi).
Bu tarz sürüşler sonrası elde edeceğin kazanımlara bir kaç örnek: motor üzerinde daha 'rahat' olacaksın, denge algın ve motora hakimiyetin artacak, viraj içerisinde tekerlerin kayarsa falan panik olmayacaksın, trafikteki araçlara/yayalara vs. karşı algıların daha yüksek olacak vs. vs. vs. Faydaları çok fazla. Saymakla pek bitmez bunlar.
Enduro crosstan kastın tam olarak nedir anlamadım ama stabilizeden bozma, basit seviye şeklinde tanımlanabilecek toprak yollarda sürüş yapmak için, dik oturuş pozisyonuna sahip ve selede ileri geri hareket edebileceğin herhangi bir motor işini görecektir. Ha yok sen daha cross/trials karışımı teknikler uygulamayı düşünüyorsan illa ki hafif ama güçlü, safkan bir alet alman daha uygun olur. Bu ikisi arasında bir şeyler yapmayı düşünüyorsan da en doğrusu dualsport tarzı bir motor almak olur. O motora da hem arazi hem de yol için uyumlu 50/50 bir lastik takıp o şekilde yardırırsın sonra. Yeni başlayacak bir kişi için böylesi daha uygun olur nihayetinde. Maddi imkanların elveriyorsa safkan enduro veya trials makine al tabi. En etkili çözüm o :]
-
28 Temmuz 2016, 20:09
#13
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Dünyanın en iyi motosiklet yarışçıları bile boş zamanlarında arazi sürüşleri yapmakta kasıtlı olarak. Bunun nedeni hakimiyetlerini/tekniklerini geliştirebilmek ve ekstra tecrübeye sahip olabilmek. Böyle bir şey yaparsan sen de bunun faydasını yol sürüşlerinde hayli hayli göreceksin elbette. O arazi sürüşlerinin sana sağlayacağı eğlence faktörü de yanına kar kalmış olacak ayrıca. Hatta bu sürüşler o kadar hoşuna gidebilir ki bu defa da asfalt sürüşleri sana traş gelmeye başlayabilir ;]
5km/h altındaki sürüşler bile sana çok şey katar. Kaldı ki düşük hızda yapılan sürüşler aslında motora olan hakimiyeti geliştirmek açısından daha faydalıdır. En iyi enduro/cross sürücüleri/eğitmenleri de aynı şeyi söyler zaten. Hatta bunu kendin de tecrübe edebilirsin. Normal yolda bile iki tane çizgi çiz yere 10 metre aralıklı. Sonra bunların üstünden normal seyir hızında geç; hiç ayaklarını falan yere koyma ihtiyacı hissetmeden çok basit bir şekilde yapabilirsin bunu. Sonra aynısını bu defa çok düşük bir hızda yapmayı dene; debriyaj, frenler, denge vs. unsurlarının ne kadar önemli olduğunu keşfedersin. Örneğin stuntcılar falan da düşük hızda teker yapmanın daha zor olduğunu söyler vs. Sebebi aynı bunların. Düşük hızla yapılan çalışmalar, kişiye teknik ve hakimiyet katar her daim. Sonra bunları yüksek hıza uygularsın (eğer yüksek hızda sürüş yapmana imkan sağlayan yerlerin varsa tabi).
Bu tarz sürüşler sonrası elde edeceğin kazanımlara bir kaç örnek: motor üzerinde daha 'rahat' olacaksın, denge algın ve motora hakimiyetin artacak, viraj içerisinde tekerlerin kayarsa falan panik olmayacaksın, trafikteki araçlara/yayalara vs. karşı algıların daha yüksek olacak vs. vs. vs. Faydaları çok fazla. Saymakla pek bitmez bunlar.
Enduro crosstan kastın tam olarak nedir anlamadım ama stabilizeden bozma, basit seviye şeklinde tanımlanabilecek toprak yollarda sürüş yapmak için, dik oturuş pozisyonuna sahip ve selede ileri geri hareket edebileceğin herhangi bir motor işini görecektir. Ha yok sen daha cross/trials karışımı teknikler uygulamayı düşünüyorsan illa ki hafif ama güçlü, safkan bir alet alman daha uygun olur. Bu ikisi arasında bir şeyler yapmayı düşünüyorsan da en doğrusu dualsport tarzı bir motor almak olur. O motora da hem arazi hem de yol için uyumlu 50/50 bir lastik takıp o şekilde yardırırsın sonra. Yeni başlayacak bir kişi için böylesi daha uygun olur nihayetinde. Maddi imkanların elveriyorsa safkan enduro veya trials makine al tabi. En etkili çözüm o :]
Hocam teşekkür ederim tam olarak aradığım yanıt bu idi. Kafamdaki soru işaretleri geçti gibi. Muhtemelen yakın zamanda motosikletimi satarım. Profesyonel sporcu olmak gibi bir hayalim yok fakat bir yerlerde atlayıp zıplamak arazide zorlu şartlarda viraj dönmek düşmek kalkmak falan kafamdaki şey biraz. fakat enduro sporu ile ilgilenen bir arkadaşım honda crf 250 ya da kawasaki klx 250 ile iki üç kere atladıktan sonra motosikletini değiştirmek isteyeceksin falan demişti sizde katılıyor musunuz yoksa başlangıç seviyesinde beni idare eder mi?
-
28 Temmuz 2016, 20:31
#14
Mengu16 adlı üyeden alıntı
70km hızın altındaki sürüşler hele bide trafik yoksa motosiklet tecrübesi falan yapmaz doğrusu. Arazide gezmek büyük bi beceri gerektirmiyo
Gunun gafi
Unlu yariscilarin mazilerinde genelde cross vardir.. ceoss motor tecrubesinin atasidir yahu..
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
28 Temmuz 2016, 20:55
#15
halo1925 adlı üyeden alıntı
Hocam teşekkür ederim tam olarak aradığım yanıt bu idi. Kafamdaki soru işaretleri geçti gibi. Muhtemelen yakın zamanda motosikletimi satarım. Profesyonel sporcu olmak gibi bir hayalim yok fakat bir yerlerde atlayıp zıplamak arazide zorlu şartlarda viraj dönmek düşmek kalkmak falan kafamdaki şey biraz. fakat enduro sporu ile ilgilenen bir arkadaşım honda crf 250 ya da kawasaki klx 250 ile iki üç kere atladıktan sonra motosikletini değiştirmek isteyeceksin falan demişti sizde katılıyor musunuz yoksa başlangıç seviyesinde beni idare eder mi?
Ne kadar hafif, güçlü, dayanıklı = o kadar iyi. Herşeyde bu geçerli zaten ama arazide daha da önemli oluyor. Gerisi sürüş yapacak kişinin olaya bakış açısıyla alakalı. CRF 250 dediğin L modeli oluyor heralde. Öyle ise o alet dualsport kategorisinde zaten. İlla ki araziye girebilir ama iş ciddileşmeye başlayınca yetmeyecektir. Dualsport olarak burada satılan en iyi 250'lik Yamaha WR250R; ancak o bile işi bilen kişiler için hafif kaçmakta. Bunlar dualsport kategorisinde motorlar zaten. Enduro değiller.
Yukarıdaki iki motor da 250cc ama soldaki WR250R (dualsport), sağdaki ise WR250F (enduro). İkisi birbirinden tamamen farklı motorlar ve aralarında büyük farklar mevcut (WR250F burada satılmıyor ayrıca).
Bence sen etrafından arkadaşlarından falan bir tane motor bulup araziye gir bir tecrübe et nasıl bir şey olduğunu. Hoşuna giderse ve "tek bir motorum olsun ama hem arazi hem de yolda takılayım" kafasındaysan ama araziye yoldan daha çok önem versiyorsan, o zaman ikinci el bir WR250R al güzel bir tane ve onunla başla ufaktan ufaktan. Baktın çok hoşuna gitti bu iş ve kendini daha da geliştirmek istiyorsun bu konularda; o zaman gidip safkan bir motor alırsın.
-
28 Temmuz 2016, 21:08
#16
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Gunun gafi
Unlu yariscilarin mazilerinde genelde cross vardir.. ceoss motor tecrubesinin atasidir yahu..
Araziye çıkmak için özel ve pahalı bi motora sahip olmanın gerektiğini sananlar aynı zamanda arazide gezmenin özel bir aktivite olduğunu sanıyor.
-
28 Temmuz 2016, 21:25
#17
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Araziye çıkmak için özel ve pahalı bi motora sahip olmanın gerektiğini sananlar aynı zamanda arazide gezmenin özel bir aktivite olduğunu sanıyor.
Hocam benim kastettiğim araziye çıkmak enduro yapmaktı onlar o yüzden öyle diyor. sen sadece arazide sürüş yapmak sandın
-
28 Temmuz 2016, 21:34
#18
Aksine denge, sürüş güveni, motosiklet tepkileri vs. konusunda Cross tecrübesi çok önemlidir. Tecrübe dediğin şeyi unutulmaz, sadece alışma süreci olur. Cross alırsan ileride SS alıp kullanamayacaksın diye bir kaide yok neden böyle düşündün?
Bence her motosiklet sürücüsü Cross tecrübe etmeli, mümkünse ağır arazi şartlarında. Kayacaksın, düşeceksin, yan yatacaksın toprakta çamurda motosiklet ne tepki verir nasıl toplarsın alışacaksın. Asfaltta buna mukabil herhangi bir durumda motosiklete hakim olman, ne yapmak gerektiği konusunda ciddi tecrübe kazandırır. Soğukkanlılığını koruyabilirsin ki asfaltta çok daha kontrollü olur bu gibi tehlikeli durumlar.
https://www.youtube.com/watch?v=siA04SouqFM
Çok iyiler, çok eğlenceli videolar...
-
28 Temmuz 2016, 21:50
#19
kadango adlı üyeden alıntı
Aksine denge, sürüş güveni, motosiklet tepkileri vs. konusunda Cross tecrübesi çok önemlidir. Tecrübe dediğin şeyi unutulmaz, sadece alışma süreci olur. Cross alırsan ileride SS alıp kullanamayacaksın diye bir kaide yok neden böyle düşündün?
Bence her motosiklet sürücüsü Cross tecrübe etmeli, mümkünse ağır arazi şartlarında. Kayacaksın, düşeceksin, yan yatacaksın toprakta çamurda motosiklet ne tepki verir nasıl toplarsın alışacaksın. Asfaltta buna mukabil herhangi bir durumda motosiklete hakim olman, ne yapmak gerektiği konusunda ciddi tecrübe kazandırır. Soğukkanlılığını koruyabilirsin ki asfaltta çok daha kontrollü olur bu gibi tehlikeli durumlar.
https://www.youtube.com/watch?v=siA04SouqFM
Çok iyiler, çok eğlenceli videolar...
teşekkürler cevap için. Evet bana da çok eğlenceli geliyor gerçekten izlemesi ama hiç denemedim umarım severim
-
28 Temmuz 2016, 22:20
#20
EnduroKex kanalı her ne kadar enduro ismine sahip olsa da biraz 'torture porn' denen şeye kaçıyor bence :] Hani SAW falan gibi filmlerde sırf işkence odaklı şeyler çekiyolar ya bilerek; o hesap biraz :] Yani bir motoru düşük hızda derenin içine sokup oradan motorla geçmeye çalışmak ve ardından motorun suya gömülmesi falan, bunlar ne kadar mantıklı işlerdir?.. Veya çamur kaplı çok dik bir rampayı çıkmaya çalışırken motorun taklalar atarak aşşağıya yuvarlanması falan.. Hadi bir iki kere yaparsın anlarım da yani sürekli buna odaklı takılmak bana oldukça saçma geliyor. Hani yani bunlar sürücüye ne katacak, nasıl bir kazanım elde edilecek bunlardan falan.. o açıdan diyorum. Bu ekip Jackass tayfasının motocrossla buluşmuş hali gibi zaten. Yaptıkları şey eğlencelik; ama sadece o kadar :] Tabi herkesin motoru kendine. Kim ne istiyorsa onu yapar, ayrı mesele.
Daha doğru düzgün enduro bilgisi arzulayan varsa Graham Jarvis videolarına göz atsın. Youtube kanalı: link. Bu linkleri aratırken şimdi ŞU videosuna denk geldim. Çok acayip manyak bir sürüş var orada, mutlaka izleyin. Onun dışında ŞU videosunu biliyorum eskiden. Çok güzeldir.
ŞU kanalda cross/trials tarzında, daha düşük hızda teknik çalışmalara yönelik videolar var. Adamın anlatımı da ayrı renklidir :]
Daha geniş ve açık yollarda daha hızlı sürüşler için Ariemann1 kanalı oldukça güzel: link. Özellikle ŞU videosunu ben çok seviyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)