Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

600rr'a geçiş

    REKLAM ALANI
  1. #41
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS var mı? Traction control var mı? Yoksa 600 ve üstü SS veya agresif naked, özel yarış okulu eğitimi alınmadan kullanılınca tehlike demek. Limitin altında tabii ki problem değil. Ama araçta güven kazandıkça o limite yaklaşılır, bir gün geçilince de Allah yardımcınız olsun.
    Dediğiniz çok doğru, rc390 ile 100'ün üstüne çıkamıyordum ilk başlarda ama sonra güven arttıkça çıktım. Abs işime yaramadı o kadar rc'de, daha doğrusu abs'lik bi durum yaşamadım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    Alıntı essegesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne bileyim kardeşim.Profil resmini 600 rr'a pek yakıştıramadım şahsen )
    Çok kalıplı birisi sayılmam açıkcası, 1 senedir bodybuilding yapıyorum ama sadece kol ve omuzlar iri duruyor benim, tahta göğüs mü neymişim o yüzden çok büyüyemiyorum
    essegesse bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    isimbulamadı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2013
    Şehir
    Girne
    Motosikleti
    600F
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...00-1300-a.html

    Böyle bir konum var, belki bir nebze fikir verir.
    kuzan14 bunu beğendi.

  3. #43
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Hocam, daha once 390 ustu motor kullandin veya artci oldun mu bilmiyorum ama, ben simdiye kadar xj6, africa twin ve mt 09 a artci oldum, emin ol bizim 30-40 bg motorlara gore ayri olaylar. Mt 09 ve xj6 ayni arkadasa aitti. İkisinde de belki kontrol bende olmadigindan, belki de arkadasin asiri aksiyonlu kullanmasindan felaket korktum. Africa twinde de bir arkadas tur attirayim dedi. 90 bg alet zaten enduro 2 silindir fazla gazlamaz heralde diyerek gittim. Su ana kadar gordugum en iyi ve en riskli kullanan kisi cikti arkadas. Sikisik trafikte makaslar mi ararsin, elleri birakma mi, biraz bosluk gordugunde gaza sonuna kadar yuklenme mi, aralardan gecerken hala nasil yaptigini anlamadigim sekilde o motorla dusuk hizda yatarak donme mi, indigimde neredeyse yeri opecektim.
    Ben bide cbr 250yi sakin kullanan bi adam degilim. Redline sinirinda vites degistiririm. Makas atmayi severim. Yolu bos bulunca sonuna kadar zorlarim. Daha bugun 170i gordum. Ama kesinlikle o motorlar icin hazir olmadigimi fark etti. Eger kafana koyduysan egitim al derim. Ben egitimleri tamamlamadan 500 cc ustune gecmeyi dusunmuyorum. Hayirli olsun.

  4. #44
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Biraz geri kafalıyımdır, eğitime asla para vermem. Trafik'te lise 2'den beri motor - lise 3'ten beri araba kullanıyorum, eğitime gidip sonunda bir şeyler öğrendiğini hissedenler vardır doğru ama ben çöpe atılmış paradan ibaret görüyorum. O yüzden küçükten başlayıp köy içinde süre süre öğrendim sonra trafik. Belki yanlış düşünüyorumdur ama kendi kendimi eğittim :d

  5. #45
    Serdarrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    cadıköy
    Motosikleti
    CBF1000
    Son mesaja kadar iyi gidiyordun oysa ki Burada bu topiği açan birisinden beklenmeyen bir görüş. Çünkü eğitim sana kötü tecrübe yaşamadan öğrenme/tekniğini düzeltme imkanı sunar. Bir saniye düşünürsen aslında ne büyük nimet ve ne kadar da ucuz...

    Ben de naçizane kendi tecrübemi aktarayım. Motora ve gücüne önce saygı duymak lazım. O saygıyı ne zaman unutursan, birkaç ay sonra hah ben oldum artık dersen, işte kötü tecrübe seni orada bekliyor olacak. Bilmişlik yapmak gibi bir niyetim yok sadece benim ve pek çok kişinin hikayesi böyle gelişmiştir.
    ///MPOWER bunu beğendi.

  6. #46
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Alıntı Serdarrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son mesaja kadar iyi gidiyordun oysa ki Burada bu topiği açan birisinden beklenmeyen bir görüş. Çünkü eğitim sana kötü tecrübe yaşamadan öğrenme/tekniğini düzeltme imkanı sunar. Bir saniye düşünürsen aslında ne büyük nimet ve ne kadar da ucuz...

    Ben de naçizane kendi tecrübemi aktarayım. Motora ve gücüne önce saygı duymak lazım. O saygıyı ne zaman unutursan, birkaç ay sonra hah ben oldum artık dersen, işte kötü tecrübe seni orada bekliyor olacak. Bilmişlik yapmak gibi bir niyetim yok sadece benim ve pek çok kişinin hikayesi böyle gelişmiştir.
    Benim yaşadığım yer köy, burda böyle büyütüldük biz veya kafamıza böyle soktular diyelim Yaşadığım yerde motor kullanmanın karşılığı; Mavi ybr(uzay kasa olmayanından) al, bi xenon tak - hava filtresini sök - tek teker yap.
    Ben ise kırmızı cbr125'imle sessizce onlar tek teker yaparken alkış tutmak olurdu. Biz o yaşlarda eğitim'in sadece ehliyet kurslarının sınav geçmemiz için verilen bir şey olduğunu düşünürdük, öyle olmadığını üniversite'ye başladığımda öğrendim. Bu yüzdendir eğitime burun kıvırmam, siz de haklı olarak iyiliğimi düşünüyorsunuz eyvallah fakat alışmadık başta şapka durmazmış diye bi söz vardı sanırım

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kuzan14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz geri kafalıyımdır, eğitime asla para vermem. Trafik'te lise 2'den beri motor - lise 3'ten beri araba kullanıyorum, eğitime gidip sonunda bir şeyler öğrendiğini hissedenler vardır doğru ama ben çöpe atılmış paradan ibaret görüyorum. O yüzden küçükten başlayıp köy içinde süre süre öğrendim sonra trafik. Belki yanlış düşünüyorumdur ama kendi kendimi eğittim :d
    Eğitim almadan ömür billah 600cc ve üstü SS ve agresif naked motosikletlerin limitine yaklaşamazsınız. Ama olmadık yerde yanlış tepkilerle o limiti gereksiz yere aşar, sonrasına eğer Allah ikinci bir şans nasip ederse eğitimin önemini anlar, alırsınız. Bu arada 250cc SS olmaz. Adamakıllı gaz kontrolü öğrenemez insan.

  8. #48
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Motora korkmadan bindigin gun olursun.

  9. #49

    Üyelik
    13 Nisan 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Pulsar 150 NS
    Geri kafalisin cok uzgunum.Egitim almadan 200 le viraj donebilecek misin? 1 2 3 4 5 derken 100 kusur beygire kontrayi yarim yamalak bilirken hukmedebilecek misin? Bunun yarislari falan oluyor biliyorsun degil mi? Gecmiste kenan sofuoglununda yaristigi(modifiyeli 600lukler yarisin kategorisini hatirlayamadim.) Kesinlikle egitim al...

  10. #50
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Alıntı Obs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geri kafalisin cok uzgunum.Egitim almadan 200 le viraj donebilecek misin? 1 2 3 4 5 derken 100 kusur beygire kontrayi yarim yamalak bilirken hukmedebilecek misin? Bunun yarislari falan oluyor biliyorsun degil mi? Gecmiste kenan sofuoglununda yaristigi(modifiyeli 600lukler yarisin kategorisini hatirlayamadim.) Kesinlikle egitim al...
    200 ile girecek viraj bulamam buralarda hocam, bulsam da viraj'a 200 ile gircek kadar yürekli değilimdir :d hem racing alıyorum diye biriyle yarışma içine girmem sanırım.
    Herkes aynı şeyi diyorsa doğruluk payı vardır, alıyım ben eğitim madem. Bi araştırıyım antalya'da var mı, fiyatı ne kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim almadan ömür billah 600cc ve üstü SS ve agresif naked motosikletlerin limitine yaklaşamazsınız. Ama olmadık yerde yanlış tepkilerle o limiti gereksiz yere aşar, sonrasına eğer Allah ikinci bir şans nasip ederse eğitimin önemini anlar, alırsınız. Bu arada 250cc SS olmaz. Adamakıllı gaz kontrolü öğrenemez insan.
    Bi kaç kere 390'la yaşadım bu yanlış tepkileri ama atlattım onları bi şekilde, tabi bunları atlattım diye 600rr'la da atlatırım diyemem Öyle hemen alışmadan gaz açmam kolay kolay ya

  11. #51

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Konuyu ilk gördüğümde birşey yazma işine bak dedim kendi kendime.

    Konuya hala cevap yazılınca, yazmadan edemeyeceğim.

    Abi bu ne saçma sorudur ya?

  12. #52
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Ben yokken forumda neler oluyor böyle.

  13. #53
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Alıntı *Heka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu ilk gördüğümde birşey yazma işine bak dedim kendi kendime.

    Konuya hala cevap yazılınca, yazmadan edemeyeceğim.

    Abi bu ne saçma sorudur ya?
    Mizahi bi soruydu hocam o soru, nasıl sormam gerekirdi sence?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------

    Merhabalar, plakayı sorgulattım 3 adet kazaya karışmış motor toplam 6 bin tl hasar kaydı var. Arkadaş da bi adet kaza vardı diye biliyomuş. 25 bin tl'ye anlaşmıştık, şimdi napsam bilmiyorum. Fiyat mı düşeyim sizce yoksa vaz mı geçeyim?

  14. #54

    Üyelik
    03 Mart 2007
    Motosikleti
    Z800
    Ben bi kaç bi şey dicem. Şöyle başlayalım: eğer yüksek cc li motora geçerde kendime hakim olabilirim diyorsan çünkü en önemlisi budur (ama gerçekten zordur terapi felan alman lazım) sıkıntı yaşamazsın.Örneğin belli bir müddet 120 km yi geçmediğin sürece aşağı yukarı hiç bir virajda sıkıntı çekmeyeceğine emin ol,(Tek şeritli ilçeler arası yollarda tabiki değişir bu hız) zamanla viraj kabiliyeti kazandıkça hızını artırabilirsin lakin zamanla. Bende 4 silindirli daha doğrusu yüksek cc li motora geçene kadar ya arkadaş nerde bu şeytan aleti bunun heryeri şeytan aleti olsa kaç yazar diye soranlardandım kendime taki virajlarda arka lastiğin yanaklarının tamamımın deymesi için verdiğim uğraş ve akabinde aldığım haz ve risk sonucu ulan dedim işte burda başlıyormuş bu şeytan aleti meselesi ne yapiyorsun sakin ol (Apaçileri hiç söylemiyorum çünkü onların şeytanlığı 0' km den başlıyor) yoksa çoğu zaman 120 yi geçmem güle oynaya virajları dönerim ki sende nasip olursa alırsan anlıcaksın dediğimi. Bol bol viraj çalış çalışmaktan kastın ilk günden gidip limitleri zorlamak olmasın. Aynı viraja hız limitlerini arttırarak gir çünkü farklı farklı virajlarda hızını ayarlaman zordur. Bilirsinki yarışçılar bol bol pratk yaparlar aynı virajlarda. Özetle güce hakim olabilmek. Şunu da ekliyim motora ilk bindiğinde yüksek devirleri zorlama düşük devirlerde sür ki aksi durumda çabuk karar verebilesin teker kitleme(bi alt vitese geçtiğinde kaydırmalı debriyaj yoksa yüksek devirde kitlenme çok oluyo), anlık yüksek hızlara çıkmanın getirdiği bazı sıkıntıları vs.yaşamamamak için bu da çok önemlidir. Bu birincisiydi. İkincisi kütleye hakim olmak. Malüm büyük motor ağır bir kütleyle beraber geliyorki özellikle şehir içinde seni en çok zorlucak durumlardan bitanesidir. Şehir dışı zaten bişe olmuyor motor kendi kendine gidiyor. Ancak şöyle bir durum var bazı arkadaşlar bu durumu görmezden gelirler. (Çünkü olnlar için sözkonusu olacak bir durum değildir bile) Daha da açıyım meseleyi arkadaş büyük motor alır fakat motorla doğru düzgün kısa manevra çalışmaları yapmadığı için ve de motorun ağırlığından korktuğu için hele bi hareket etsinde gerisine bakarız dediği için ve motorla bütünleşemediği için şehir içinde hafif bir manevra ile dönebilieceği yeri dönemez ne yapar taa ilerideki kavşaktan döner gelir bu belki basit gelebilir ulan ben motoru hareket ettiriyimde gerisine bakarız dersen bu sıkıntıyı çok yaşarsın günün birinde de ya arkadaş taa ordan döneceğime şurdan motoru çeviriyim yada şu aradan geçerim ya burası neki, ya da bi yokuşta kalır ahanda ...tık dediğinde hoop bi bakmışssın yerdesin düşmesen bile kanter içinde kalman kaçınılmaz. Halbuki şöyle boş bir yere gitsen 8 çizmeye çalışsan motorla, yokuşta dur kalk çalışsan bi zaman,ayaklarına geri geri gitme pratikleri yapsan çok rahat edersin bu ikinciydiki bu dediklerimi de nasip olur alırsan anlıcaksın. Üçüncü frenleme. Eğer mevcut motorunda da frenleme kabiliyetin yüksek ise çok fazla sıkıntı yapmana gerek yok. Çift disk olması, 4 kaliperli olması vs. çok fazla meseleler değil, çünkü dediğim gibi frenlemen iyise aynen alacağan motora da aktarıyorsun. Dördüncü gaz tepkimesi bu da önemli. Açalım meseleyi, şimdi 390 dukte ancak yerlerde kumların ve bol bol çakılın olduğu yerlerde motorun savrulma olayını yaşarsın lakin büyük motorda böyle olmuyor motor her fırsatta arkasını atmaya çalışıyor burda da elinin vereceği tepkiye ve tecrübene çok iş düşüyor. Gaza geliyim dersen eğer drift tecrüben varsa drift yaparsın yoksa zirift yapar zifti boylarsın.
    Bi kaç şey daha varda söylicem gece yarısı olması sebebiyle beyin de uyuşmalar olduğu için anca bu kadar yazabildim. Çok kafaya takma büyük motoru. Kütlesi ve gücü ürkütmesin bu atı dizginlicek olan sensin ya şaha kalkarsın ya da çifteyi yersin tercih senin. İnşllah alırda Allah kazasız belasız sürmeyi nasip ederse bi zaman sonra ybr 125 gibi gelecek bu her motorcu için geçerlidir. Aldıktan sonra acele etme. Bol bol pratik yap. Riske girme çünkü bu motorlar affetmiyor ve geri dönüşü olmuyor bi mucize gerekli oluyor.Tekrar dan söylüyorum pratik yap özellikle boş alanlarda gymkana tarzı. Belki ufak motorlarda gymkana çalışmaları pek işe yaramıyor ama büyük motorda hakkaten işe yarıyor bütünleşme adına Ha şunu da söyliyim. Düşme ihtimaline karşı ilk başlarda motoru korumaya al alabildiğin kadar çünkü düşülüyor be kanka hiç düşmesen olduğu yere düşüyor.
    Yazı yazmayı beceremediğim için dağınık yazmış olabilirim kusura bakmayın. Bu yazdıklarımı da büyük motora geçen her arkadaş bi kenarı yazsın hepsinin başında geçecek. Hayırlı geceler. (Amma yazdım ha)
    kuzan14 bunu beğendi.

  15. #55
    Aquaium - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT07 MOTOCAGE
    Eğitim banada saçmalık gibi geliyor, insan kendini bildikten sonra gerisi teferruattır diye düşünüyorum
    kuzan14 bunu beğendi.

  16. #56
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    öncelikle 600rr alma diyen arkadaşlara şunu söylicem.
    herkese 600rr alma, 1000 lik alma diyip duruyosunuz,
    sanırım bunu, kendiniz kullanmaya korktuğunuz için diğerlerini de vazgeçireyim düşüncesiyle söylüyorsunuz.
    artık bunu yapmayın lütfen. eğer gerçekten bu tarz motorları tecrübe etmiş olsanız, tadını bi alsanız herkesi o motorlara yönlendirirsiniz diye düşünüyorum.

    konuyu açan arkadaşa da sunu söylemek istiyorum.
    eğitim al hocam, en ufak bir bilgi bile öğrensen trafikte çok işini görür.
    ben sadece kapalı alan eğitimi aldım mesela. şehiriçi aralardan geçme ve yavaş gitme konusunda kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum.

  17. #57
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bende 1000 lik vergi ödemekten sıkıldım, 600rr mı takılsam ne ?

  18. #58
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Yüksek cc öldürür, hakim olamazsın muhabbeti iyice sıktı be... terapi alman lazım diyen var. Durum harbi kötüye gidiyor. Millet oradan buradan duyduklarıyla birşeyler demeye çalışıyor doğruluğuna yanlışlığına bakmadan. Bir süre önce bir konu açmıştım bu aptalca yüksek cc'den vazgeçirme çabası ile ilgili.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...me-cabasi.html

    Gene okudum da yemin ederim iyi içimi dökmüşüm.
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  19. #59
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    kağıt üstünde hazır gibisin
    ancak bu tür motorlarda tecrübe tek başına bir kriter değil
    belki de o yetenek hiç yoktur
    düşün taşın ve motorculuk geçmişinden iyice tart meseleyi, bunun kararını kendin vereceksin

  20. #60
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Şimarık bir yapın, yerinde duramayan hiperkatif bir fıtratın varsa, macera yaamayı seviyorsan bu 600RR ile ters orantılı bir durum.

    Sakin, akıllı uslu, ani ve fevri hareketlerden her zaman uzaksan ve gaz elciğine hakim olacağını düşünüyorsan 600RR düşünebilirsin.

    İnsanlar tercihlerini canının bedeliyle öderler. Tercihlerini kontrol etmekde senin elindedir. Kontrolsüz güç güç değildir.

    Ne yazdım bee reklam yazarı mı olsam. Dur cop pas yapii faceye yapıştıriimm..
    kuzan14 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)