ben vitesli motor tecrübesi olmayan biriydim ve ilk vitesli motosikletimle direk d-100 karayoluna girdim eve gitmek için. sende ilk gerçek ss motorun ile uzun yola koyulacaksın.
bence sorun çıkmayacak çünkü ilk vitesli motor başka, ilk 600cc ss başka. ben eve gelene kadar bir sürü hata yaptım. arka fren sanıp debriyaj manetini bırakmalar, debriyaj sıkıp yavaşlamadan vites düşmeler aboovv görmen lazım. yav, gaza basıyorum motor bağırıyor ama gitmiyor, vites atmayı unutuyordum haalen scooter havasındaydım ama varya inan bana o 13,5 beygirlik motorun verdiği tork bile ağzımı kulaklarıma vardırıyordu.
şimdi ne oldu peki? 1 ay kullandım ve gaza basıyorum motor gitmiyor. bu gün ile 4 ay 7 gün oldu ve 3 ay küsür süredir param olsa da 600cc ss alsam diyorum çünkü 250 cc yeterince güçlü değil ve zaten param yok habire al sat yapamam. bu yüzden 600cc düşünüyorum ama parayı bulsam belki "2000 model r1" alabilirim.
şimdi seni düşünemiyorum o motora ilk bindiğin anda, gerçi ne kadar istediğini bilmiyorum ama ben olsam ilk yarım saat kendime gelmeye çalışırdım ve elime yüzüme su çarpar ondan sonra yola koyulurdum
bu arada şu bir gerçek, çoğu motor virajları 3 aşağı 5 yukarı yaklaşık hızlarda dönerler. ss ile kaza riski aslında daha düşük çünkü onlar virajı alma konusunda en yetenekli motosikletlerdir.
ben "apache" ile 70 km hızla dönebiliyorsam sen 80 yada 90 ile dönebileceksin ve bu durumda kaza riski yüksek olan sen değil ben olacağım. yani doğru kullanırsan kolay kolay kaza yapacak motosikletler değil yarış motorları.