Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

En hızlı viraj alan 600cc SS

    REKLAM ALANI
  1. #1
    OwnRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM RC390
    Merhaba arkadaşlar, en kolay viraj alan makinenin r6 olduğunu biliyoruz ya da zx-636'nın viraj içi hareketlerde sıkıntılı olduğunu.
    Peki bunlara rağmen virajı en hızlı dönen 600'lük makine nedir?

    Lütfen kullanana bağlı vb. yorumlar yapmayın. Konuya hakim olanlar yorum yaparsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    ErgenRiders Türkiye like this post!
    Ali Bircan, tinerci, zulu ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    OwnRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM RC390
    Hahah, komik şey.

    Motorcu Muhabbeti, AeA gibi kanallar makineler hakkında mesela R6 "iyi viraj alıyor en hızlı mı orası tartışılır ama en rahat alan" yorumunu yapıyor. Bu bütün makinelerin incelemesinde böyle. Hiç bir vlog vb. yerde açıklık getirilmediği için böyle bir merakım oluştu. Daha olgun kişiler mesaj yazarsa sevinirim...

  4. #4
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Peki bunlara rağmen virajı en hızlı dönen 600'lük makine nedir ?

    Çocukça..

    İkiside aynı makinaya biniyor, ikiside lisanslı usta pilot ve aynı takımda.
    Jorge Lorenzo
    Valentino Rossi
    Bunlar bile senin bu soruna güler geçer. Aynı virajı dönüş hızları her defasında farklı olur çünkü..
    Makina düz yolda kendi gidebilir ama, makina virajı dönemez virajı dönen pilottur..
    Ros1n2 ve Maslak bunu beğendiler.

  5. #5
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    At sahibine göre kişner.
    Maslak, Ali Bircan, zulu ve 9 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    " Düz yollar hızlı motorlar, Virajlı yollar hızlı sürücüler içindir"

    Daytona 675 3 silindirli dar yapısıyla virajlara en rahat giren makinelerden biridir. Öhlins amortisörlü sp lastikli " R " versiyonu tercih sebebidir.
    Maslak bunu beğendi.

  7. #7
    kuzan14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Gözlerim kanadı
    zulu, Maslak, Panashira ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı OwnRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha olgun kişiler mesaj yazarsa sevinirim...


    Biraz daha olgun nolur
    Maslak bunu beğendi.

  9. #9
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Cocuğa yüklenmeyin, o videolardan öğreniyor, imkanları şuan için kısıtlı.

    Bak kardeşim. En hızlı viraj dönen 600'lük diye bir kavram olmaz, olamaz.
    Bu iş pilotaj işidir, evet ama senin derdin motosikletlerin üzerinde
    pilot olmadan hayal edip, hangisinin daha hızlı döndüğü yönünde.
    Yani bir nevi bilgisayar oyunun teknik verileri gibi bir cevaba ihtiyacın var.

    Ama böyle bir veri yok, olamaz da, senin istediğin data şu şekilde olur;

    R6 3. Vites 6.000 devirde 140 km hız yapar
    600RR 3. Vites 6.000 devirde 130 km hız yapar

    Bu durumda kazanan R6 olur.

    Sana daha tatmin olacağın bir cevap vereyim;

    Herkesin kısa şasi ve iyi amortisörlere sahip R6 'nın en iyi viraj performansı veren 600 lük alet olduğunu söylemesi, kabul etmesi, vs. sonucu aslında en hızlı viraj yapan motosikletin de R6 olduğuna işarettir. (Pilotsuz)

    Neden?

    En iyi viraj ne demek ?
    En kararlı, en istikrarlı.
    Bir alette bunların hepsi var ise,
    o alet virajda koşturulabilir,
    sonrası da sizin cesaretinize kalır.
    Maslak bunu beğendi.

  10. #10
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    anlamamak için kendinizi zorlamayın, şöyle bir cevap bekliyor arkadaş bir kaç 600 lük ss deneyimleyen varsa;

    kawasaki 636 varken maksimum şu hızla güvenli girebildiğim viraja 600rr alınca bu hızda girebildim,
    yada aynı hızda çok daha stabil güvenli hissettim ...
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    kullanana bağlı

  12. #12
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    636 akar. Durduğu yerde gidiyormuş hissiyatı veren 2. Motor y0k.

    Virajı da iyidir diyorum. Zx6 ile viraja girdim. Ninja 300den sonra level atlamış gibi oldum.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    R6 yaris kosullarinda , en cok yatabilen supersporcudur. 56 derece yatis acisi vardir.

  14. #14
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    r6 iyi yatıyor da sele yüksek olduğu için ağırlık merkezine alışmak biraz zaman da alıyor. bununla beraber ön freni çok daha iyi kullanmak gerekiyor. yani çok çok tecrübeli olmak lazım. sokakta cadde de kullanmayın şunları, bunlar pist için yaratılmış aletler

  15. #15
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Çok fazla parametre olduğu ve arkadaşların dediği gibi, bu konudaki hesaplamalara insan faktörü dahil edilemediği için net bir şey söylemek mümkün olmuyor. Fakat motosiklet inceleyen siteler ve dergilerde r6 ve daytona'nın (iyi bir pilotun elinde) iyi viraj aldığı, 1000'liklerde ise aprilia RSV ve r1'in virajda oldukça iyi olduğu söyleniyor.

    Motosikletlerde, "caster angle" ve "trail" uzunluğu düşük olanlar daha rahat viraj alabiliyor fakat sürücü deneyimi yeterli değilse daha kötü, yavaş viraj alır, kaza riski artar. Örneğin ss motorlarda iki teker arası mesafe touring'e göre daha kısa, ön amortisör çizgisi yere daha diktir. Bu nedenle gidona az bir kuvvetle kontra uygulayabilirsin (touringe göre). Yine ss motorlarda lastik profili u'dan ziyade v'ye benzer. vs.

    Commuter tipi motorlar virajda limitlerine geldiğinde, motor, "daha zorlama istersen" der, inatla zorlarsan veya gazı kontrollü kullanmıyorsan "bak akıllı ol patlayacaz" der, hala inatla apaçilik yaparsan dengesini kaybeder ve kaza yaparsın. Racinglerde (harbi racinglerde) ise motor "daha yatır, korkak kullanma, ben hallederim" der, motorun limitini bilmiyorsan bir noktadan sonra motor geri bildirim vermeden bam diye adamı yere yapıştırır. Ufak motorların, touring geometrisiyle tasarlanmış motorların başlangıç motoru olarak önerilmesinin esas nedeni güçten ziyade viraj ve frenlemedeki şasi tasarımına bağlı affediciliğidir (bu konu tartışılır, kan da gövdeyi götürür).

    Senin soruna gelince, iyi viraj alıyor denilen motorlarda genellikle trail mesafesi rakiplerine göre kısa ve/veya caster açısı dar oluyor ve daha hafif motorlar oluyorlar. CBR1000rr ile Aprilia RSV arasındaki viraj performansı farkını hissedebilmek için yıllarca pistte motosiklet sürmek, yarışlarda derece yapabilecek yetenekte olmak ve testi pist ortamında gerçekleştirmek lazım. Yani yarışcı değilsen boşuna kafana takma

  16. #16

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Yorumu silmem daha makbul

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    ss motorların fiziksel viraj kabiliyeti birbirine çok yakındır ki aralarındaki farkı bu sitede veya caddede kullananlar anlayamaz zira limitine kadar yatırıp da hiç dönmemislerdir..bizim anlayabilecegimiz farkı üzerindeki lastik belirleyebilir...eski teknoloji üretim veya sertleşmiş lastik en güzel motoru berbat hale getirir...

  18. #18
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Virajı daha iyi alan makina olur ki şöyle örneğin
    Honda ucuz lastik takar. Kawasaki kaliteli, yarış için tasarlanmış lastik takar ozaman virajda kawasaki avantajlıdır

  19. #19
    bagriacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XT600E - Custom Cafe Racer
    bionik 52 en iyisi içlerinde. Ateş eder virajda. Aptal aptal sorular ...
    tinerci bunu beğendi.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    bagriacik bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)