En hızlı viraj alan 600cc SS
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, en kolay viraj alan makinenin r6 olduğunu biliyoruz ya da zx-636'nın viraj içi hareketlerde sıkıntılı olduğunu.
Peki bunlara rağmen virajı en hızlı dönen 600'lük makine nedir?
Lütfen kullanana bağlı vb. yorumlar yapmayın. Konuya hakim olanlar yorum yaparsa sevinirim.
Reklamlar
-
ErgenRiders Türkiye like this post!
-
Hahah, komik şey.
Motorcu Muhabbeti, AeA gibi kanallar makineler hakkında mesela R6 "iyi viraj alıyor en hızlı mı orası tartışılır ama en rahat alan" yorumunu yapıyor. Bu bütün makinelerin incelemesinde böyle. Hiç bir vlog vb. yerde açıklık getirilmediği için böyle bir merakım oluştu. Daha olgun kişiler mesaj yazarsa sevinirim...
-
Peki bunlara rağmen virajı en hızlı dönen 600'lük makine nedir ?
Çocukça..
İkiside aynı makinaya biniyor, ikiside lisanslı usta pilot ve aynı takımda.
Jorge Lorenzo
Valentino Rossi
Bunlar bile senin bu soruna güler geçer. Aynı virajı dönüş hızları her defasında farklı olur çünkü..
Makina düz yolda kendi gidebilir ama, makina virajı dönemez virajı dönen pilottur..
-
-
" Düz yollar hızlı motorlar, Virajlı yollar hızlı sürücüler içindir"
Daytona 675 3 silindirli dar yapısıyla virajlara en rahat giren makinelerden biridir. Öhlins amortisörlü sp lastikli " R " versiyonu tercih sebebidir.
-
-
OwnRider adlı üyeden alıntı
Daha olgun kişiler mesaj yazarsa sevinirim...
Biraz daha olgun nolur
-
Moderatör
Cocuğa yüklenmeyin, o videolardan öğreniyor, imkanları şuan için kısıtlı.
Bak kardeşim. En hızlı viraj dönen 600'lük diye bir kavram olmaz, olamaz.
Bu iş pilotaj işidir, evet ama senin derdin motosikletlerin üzerinde
pilot olmadan hayal edip, hangisinin daha hızlı döndüğü yönünde.
Yani bir nevi bilgisayar oyunun teknik verileri gibi bir cevaba ihtiyacın var.
Ama böyle bir veri yok, olamaz da, senin istediğin data şu şekilde olur;
R6 3. Vites 6.000 devirde 140 km hız yapar
600RR 3. Vites 6.000 devirde 130 km hız yapar
Bu durumda kazanan R6 olur.
Sana daha tatmin olacağın bir cevap vereyim;
Herkesin kısa şasi ve iyi amortisörlere sahip R6 'nın en iyi viraj performansı veren 600 lük alet olduğunu söylemesi, kabul etmesi, vs. sonucu aslında en hızlı viraj yapan motosikletin de R6 olduğuna işarettir. (Pilotsuz)
Neden?
En iyi viraj ne demek ?
En kararlı, en istikrarlı.
Bir alette bunların hepsi var ise,
o alet virajda koşturulabilir,
sonrası da sizin cesaretinize kalır.
-
22 Temmuz 2016, 14:40
#10
anlamamak için kendinizi zorlamayın, şöyle bir cevap bekliyor arkadaş bir kaç 600 lük ss deneyimleyen varsa;
kawasaki 636 varken maksimum şu hızla güvenli girebildiğim viraja 600rr alınca bu hızda girebildim,
yada aynı hızda çok daha stabil güvenli hissettim ...
-
22 Temmuz 2016, 15:41
#11
-
22 Temmuz 2016, 15:47
#12
636 akar. Durduğu yerde gidiyormuş hissiyatı veren 2. Motor y0k.
Virajı da iyidir diyorum. Zx6 ile viraja girdim. Ninja 300den sonra level atlamış gibi oldum.
-
22 Temmuz 2016, 16:49
#13
R6 yaris kosullarinda , en cok yatabilen supersporcudur. 56 derece yatis acisi vardir.
-
22 Temmuz 2016, 17:05
#14
r6 iyi yatıyor da sele yüksek olduğu için ağırlık merkezine alışmak biraz zaman da alıyor. bununla beraber ön freni çok daha iyi kullanmak gerekiyor. yani çok çok tecrübeli olmak lazım. sokakta cadde de kullanmayın şunları, bunlar pist için yaratılmış aletler
-
22 Temmuz 2016, 17:16
#15
Çok fazla parametre olduğu ve arkadaşların dediği gibi, bu konudaki hesaplamalara insan faktörü dahil edilemediği için net bir şey söylemek mümkün olmuyor. Fakat motosiklet inceleyen siteler ve dergilerde r6 ve daytona'nın (iyi bir pilotun elinde) iyi viraj aldığı, 1000'liklerde ise aprilia RSV ve r1'in virajda oldukça iyi olduğu söyleniyor.
Motosikletlerde, "caster angle" ve "trail" uzunluğu düşük olanlar daha rahat viraj alabiliyor fakat sürücü deneyimi yeterli değilse daha kötü, yavaş viraj alır, kaza riski artar. Örneğin ss motorlarda iki teker arası mesafe touring'e göre daha kısa, ön amortisör çizgisi yere daha diktir. Bu nedenle gidona az bir kuvvetle kontra uygulayabilirsin (touringe göre). Yine ss motorlarda lastik profili u'dan ziyade v'ye benzer. vs.
Commuter tipi motorlar virajda limitlerine geldiğinde, motor, "daha zorlama istersen" der, inatla zorlarsan veya gazı kontrollü kullanmıyorsan "bak akıllı ol patlayacaz" der, hala inatla apaçilik yaparsan dengesini kaybeder ve kaza yaparsın. Racinglerde (harbi racinglerde) ise motor "daha yatır, korkak kullanma, ben hallederim" der, motorun limitini bilmiyorsan bir noktadan sonra motor geri bildirim vermeden bam diye adamı yere yapıştırır. Ufak motorların, touring geometrisiyle tasarlanmış motorların başlangıç motoru olarak önerilmesinin esas nedeni güçten ziyade viraj ve frenlemedeki şasi tasarımına bağlı affediciliğidir (bu konu tartışılır, kan da gövdeyi götürür).
Senin soruna gelince, iyi viraj alıyor denilen motorlarda genellikle trail mesafesi rakiplerine göre kısa ve/veya caster açısı dar oluyor ve daha hafif motorlar oluyorlar. CBR1000rr ile Aprilia RSV arasındaki viraj performansı farkını hissedebilmek için yıllarca pistte motosiklet sürmek, yarışlarda derece yapabilecek yetenekte olmak ve testi pist ortamında gerçekleştirmek lazım. Yani yarışcı değilsen boşuna kafana takma
-
22 Temmuz 2016, 21:24
#16
Yorumu silmem daha makbul
-
23 Temmuz 2016, 00:07
#17
ss motorların fiziksel viraj kabiliyeti birbirine çok yakındır ki aralarındaki farkı bu sitede veya caddede kullananlar anlayamaz zira limitine kadar yatırıp da hiç dönmemislerdir..bizim anlayabilecegimiz farkı üzerindeki lastik belirleyebilir...eski teknoloji üretim veya sertleşmiş lastik en güzel motoru berbat hale getirir...
-
23 Temmuz 2016, 01:22
#18
Virajı daha iyi alan makina olur ki şöyle örneğin
Honda ucuz lastik takar. Kawasaki kaliteli, yarış için tasarlanmış lastik takar ozaman virajda kawasaki avantajlıdır
-
23 Temmuz 2016, 01:38
#19
bionik 52 en iyisi içlerinde. Ateş eder virajda. Aptal aptal sorular ...
-
23 Temmuz 2016, 01:41
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)