Commuter sürmekten zevk alan var mı?
Reklamlar
-
Japon,çinli,hint,kore farketmez her türlü yavaş motosiklet canımı sıkıyor. Sollamaya çıkartmaz,tipi desen yoktur,sesi desen o da yok. Paketçi zannedilirsiniz 2 kişi binsen şehirlerarası yol ızdırap olur.
Motosiklet sürmeyi de öğrettiğini sanmıyorum tapagaza alıştırıyo nasıl olsa seri değil diye sonra gerçek motosiklete binince(bunlar motor müsvettedeleri) patlıycan tapagaz açınca.
Motosiklete yüzlerce kişiye sor çoğu özgürlük der sadece şehiriçi kullanmanın(mecburen) 100 ü geçememenin nesi özgürlük.#Bazıları 120-130 rahat yapıyorum diyen varsa onlara seks ve seyahat dolu cümleyi kuruyorum#
Valla motosiklet üreticileri midir eğitmen müsvetteleri midir nedir daha çok kazanalım düşük cc modeller de satılsın diye uydurulmuş bi şey.
Hem ben kurye değilim ki dayanıklılık umrumda değil.Motosikletin sınırlarını zorlamıycam cambazlık yapıp en küçük delikten içeri sokulmıycam.
Pişmanım kısacası 4.5 aylık Ybr em var 3e 5e bakmıycam en yakın zamanda satıp basınca uzayan bi motosiklet alıcam.
Reklamlar
-
Helvacılar gelir az sonra
-
125 cc özellikle trafiği yoğun şehirler için üretilmiştir. yüksek hacim motorun olsa dahi yanına 125 cc koyma ihtiyacı hissedersin. eğitmenlerde en kötü ihtimalleri düşünerek hiç hayatında bisiklete dahi binmemiş, trafikte sürmemiş olanları baz alırlar. ne yapsın onlarda haklı sayılır. ancak yeteneğe ve tecrübeye bakar tabi iş
-
Moderatör
Sevgili dostum;
Yıllardır aynı şeyden söz ediyorum, ve ediyoruz. Şuan senin için bir kez daha söyleyeyim.
Motosikletin kullanım amacı vardır, ve bu 2 'ye ayrılır.
1- Zevk için.
2- Ulaşım için.
Şimdi sen bu amacın neresindesin? Yani bir tercih yaparken göz önünde bulundurmak
gereken en temel madde budur. Ben bir motosiklet istiyorum, tamam çok güzel
ama bu motosikleti neden istiyorum ? sorusunun cevabını doğru analiz edip
buna göre hareket etmek gerekir.
Senin tercih ettiğin motosiklet, daha çok ulaşım için, fıtı fıtı gidecek,
trafiğe takılmayacak,çok yakmayacak, uzun ömürlü, kısaca az yakar çok kaçar
modunda bir motosiklet.
Sen kendin söylemişsin zaten, ben dayanıklılık istemiyorum, şunu istemiyorum, bla.bla.
Bu durumda kararın yanlış, belki bununla start verdin ama şuanda başlangıç aşamasını
geçmiş, bir sonraki noktaya doğru ilerlemek durumundasın.
Bundan sonraki tercihlerinde pişman olamak için isteklerini ve beklentilerini iyi analiz et
ve buna göre bir seçim yap.
Ayrıca 2 tekerlikli bisiklet sürmek bile yerine göre keyiflidir. Bunu da unutma.
Altında 1200 CC devasa bir alet olsa, ve her gün istanbul içerisinde 3-5 km işe gidip
geri dönmek zorunda olsan, o alet sana ızdırap olur ve dersin ki, ybr olsaydı şöyle iyiydi
böyle iyiydi.
Kısaca Amaç önemli, talep önemli.. Hakkında hayırlısı.
-
Az daha koyup ybr almışsın daha ne olsun .)
-
önerim uygun fiyata hayabusalar var hocam ;) power comender ile de desteklersen tadından yenmez ben de öyle yapıcam .
125cc çin manlı commuterim var. Titreşimi ayrı, yol tutuşu ayrı, gitmez, durmaz... en temizi 2002 limitörsüz hayabusa bulmak. 1300cc dadından yenmez
-
commuter zevk için alınmaz ihtiyaçtır alım gücü yüksek olan bi millet olsak avrupadaki gibi kuryeler bile en aşağı nc750 ya da bi 600 lük kullanır.Üretildiği ülkelerde en pahalısı 750 dolar olan commuterlere utanmasalar burda 7500tl isteyecekler.O günler de gelecek eminim.Amerikalı 1000 rr a 17.000 dolara biniyo.Gerisini siz düşünün burda wr250 24.000tl
-
Keyif için yola çıktıysan ve amaç gezmek ise farketmiyor.
Ben 1 yıl CBF-150 kullandım gezmek için 90 km yi geçmedim.. Kimseye takılmadım o geçti bu geçti umurumda olmadı.
Uzun yola gideyim dedim, CBF ile olmayacağını bildiğim için Inazuma alıp 2 kişi çıktım yola
baktım ki mixerler rampada kafa tutuyor aynı hafta içinde inazumayı sattım. Çünkü sadece uzun yol için almıştım beceremedi olmadı.
Uzun yol için bu sefer MT7 yi aldım. 2 kişi binip aynı yola tekrar gittik. İşte bu dedim hatta inazuma ve CBF i arkasına bağlasan onları bile alıp götürecek.
Bu makinanın tadını alınca CBF çürümeye başladı evin altında sattım.
Hem ş.içi hem uzun yol MT7 süper keyifli oldu. Ş. içinde tümünü kullanamasan bile altında o gücün olduğunu bilmek bile farklı bir his.
Özellikle 3 sn. sonra aynadaki araçların pire gibi olup kaybolmasının verdiği hazzı sadece yaşayan bilir.
Yaş itibariyle gaza gelme olayları %80 oranında azalıyor. Önce emniyet diyorsun.
Kısaca ne istediğini bilerek tercih yapacaksın ki böyle al-sat döngüsüne takılmayasın.
7 yıl BWS kullandım, Canavar gibiydi hiç bir şikayetim olmadı. Neden ?
Beklentilerimi karşılıyordu.
Kırmızıda uzayayım yol benim olsun diye bir beklentim olmadı BWS ile
Onu satıp Apache 125 takıldım, Ybr, honda, O aralar gücüm olmasına rağmen R6 almadım. Yaş 20-30 arası deli geçtiği için biliyordum en fazla 1 hafta yaşardım o motorun üzerinde.
-
Kardeşim sana aynen katılıyorum kurtul o ye-be-re den
-
22 Temmuz 2016, 11:32
#10
Şimdi abiler ybr var,ybr var.
-
22 Temmuz 2016, 11:38
#11
Köy yolları gibi dağ, taş, toprak, tezek ve dere kokulu, hızlı gitmeye müsait olmayan asfalt/toprak karışık dar yollarda sürmesi oldukça keyifli
-
22 Temmuz 2016, 11:38
#12
başlangıç için 150-125cc her zaman uygun ama gel gelelim uzun yolda yetersiz kalıyor neden mi çünkü motorun en fazla hızı 100-110 oluyor bende ki motor 90 nı geçmiyor uzun yolda kamyon solluyor ama şehir içi için ideal motor bazıları 125-150cc ile 140-150 km hızlara ulaşıyor diyor ama motoru ile oynanmamış motor o hıza ulaşmaz youtubede cbf 150 ile 140 yapan var o motor ile son hızı bende denedim 100ü geçtiğinde motor acayip zorlanıyor
-
22 Temmuz 2016, 11:41
#13
bence direkt 1000 cc ile başlamalısın.
şaka bi yana @Levent Gocmen olayı olayı çok iyi izah etmiş sana. ''senin ihtiyacın ne'' meselesi. ben 12 senedir diğer hepsini satıp veya değiştirirken ybr yi satmadım. evden işe otobüsten daha ucuza geliyor. hani zevk ten bahsetmişsin ya, kalabalık bir trafikte r6 altıyla giremeyeceğin yerlere girmenin, çıkamayacağın yerlere çıkmanın da ayrı bir zevki var.
-
22 Temmuz 2016, 11:52
#14
250 cc alırsan şimdilik sizi tatmin eder daha yeni başlamışsınız
-
22 Temmuz 2016, 11:57
#15
Sen isteklerine göre yanlış motor almışsın ybr alsam ben de sıkılırdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
bence direkt 1000 cc ile başlamalısın.
şaka bi yana @Levent Gocmen olayı olayı çok iyi izah etmiş sana. ''senin ihtiyacın ne'' meselesi. ben 12 senedir diğer hepsini satıp veya değiştirirken ybr yi satmadım. evden işe otobüsten daha ucuza geliyor. hani zevk ten bahsetmişsin ya, kalabalık bir trafikte r6 altıyla giremeyeceğin yerlere girmenin, çıkamayacağın yerlere çıkmanın da ayrı bir zevki var.
R6 deyip geçmeyin, giren R6yla da çok fena yerlere girip çıkabiliyor
-
22 Temmuz 2016, 12:03
#16
kullandığın motor ile vedalaşma vaktin gelmiş.
Yıllar önce bir kardeşim argo bir tabir ile "Motor altında fhş... gibidir.Asla yetmez " demişti. Sanırım ben onu yalancı çıkarmak için hala 250 cc kullanıyorum
-
22 Temmuz 2016, 12:05
#17
maddi imkanlardan dolayı 150 cc'den büyük makinaya binemedik daha :(( iki teker zevkimizi commuterle almaya çalışıyoruz
-
22 Temmuz 2016, 12:25
#18
bisiklet dahil her türlü iki tekerlekli aracı sürmekten büyük zevk alırım.
başlangıç motoru olarak 125cc bence aklı selimdir.
Daha yükseği de olmaz mı, tabii olur. Ancak 125cc alıp bir süre kullanmanın kimseye bir zararı olmaz. Aksine 250cc bile özellikle trafik tecrübesi olmayan gençler için tehlikeli olabilir, veya daha da güçlü motosikletler ile de başlanabilir ancak riskleri artırır.
Kısacası 125cc ile başlayın önerisi bence yerindedir, trafikte defansif sürüşü, motorun durduğu yeri öğretir, gaza gelip ben oldum diyip sonra ilk virajda patlamayı önler.
Yaş, trafikte araba ile geçirilen süre ve kişiye bağlı olarak 250cc'nin de tercih edilebileceğini, hatta büyük şehirlerde geniş ve hızlı akan trafikte kullanılacaksa minimum 250cc kullanılması gerektiğini düşünüyorum ancak kişisel ve kullanım özelliklerini bilmediğim birine 250cc değil 125cc öneririm. kaybedeceği en fazla 1-2bin TL olur, kazanacağı ise çoktur.
-
22 Temmuz 2016, 12:35
#19
Bir de şöyle bir durum var; ilk motosiklet düşüyor veya düşüyorsun. En salakça hataları ilk motosikletle yapıyorsun. Onun için bence ilk motosiklet parçası ucuz tamiri kolay birşey olmalı.
-
22 Temmuz 2016, 12:57
#20
Muhammett adlı üyeden alıntı
Köy yolları gibi dağ, taş, toprak, tezek ve dere kokulu, hızlı gitmeye müsait olmayan asfalt/toprak karışık dar yollarda sürmesi oldukça keyifli
cbr250 ile memlekete geldim. Motoru evin ambarına kilitledim ve mondial 100 mg ye bindim. hafifliğinden kaynaklı sürmesi o kadar zevkli ki...
Motoru su kanalından karşıya atlattım geçen, ön tekerinden tuttum asıldım bıraktım. arka tekerinden de kaldırıp itekledim ve motoru karşıya geçirdim... CBR nin ön tekerinden tutup kaldırmaya çalıştığımı düşünüyorum...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)