Motosikletin kötüsü olmaz, iyisi olur.
Ben bugünlerde şunu anladım.Ybr yi 3 ay önce aldım.Başta çok heyecanlıydım.1 ay sonra heyecanım söndü.Sonra aklıma 250 cc motor almak geldi.Tanıdık bir kişi ile anlaştım ve ybr mi ona satp kendime sağlam bir naked yada ss alacaktım.Sonra arkadaşa mesaj attım.Şu tarihte gelip motoru alabilirsin diye.SONRA BİR ANDA ÇOK AMA ÇOK HÜZÜNLENDİM.Ben bu biricik güzel mi güzel şirin mi şirin motorumu nasıl verecektim. 3 aylık serüvenimiz olabilir ama beni hiç üzmemişti. Hiç kırmamıştı. Arızalanıp bir kere bile servis yoluna düşürmemişti beni. Şehir içinde girmediği iğne deliği olmamıştı.Benzin koymayı hiç hatırlatmamıştı. Şimdi o beni bu kadar mutlu ederken, beni yarı yolda hiç bırakmamışken şimdi ben onu nasıl terkedebilirdim. Kendime çok kızdım.Sonra ÇOOOOOOOOOOOOOOOOK PİŞMAN OLDUM. Arkadaşı aradım ve ybr mi satmayacağımı söyledim. Satamazdım.
Sonra aklıma şu soru geldi. Uzun yol da uzun yol. YBR uzun yola çıkamazmış da yorarmış. Şunu anladım ki Herkes yüksek CC ile uzun yol yapar arkadaş. Bence o bir maharet değil.Yani şunu düşünemiyorum.Altımdaki çok iyi bassın.Çok seri,atak olsun.Islanmayayım.Çamur değmesin.Rüzgar yemesin.Totoyu ağrıtmasın vs vs vs.Git limuzine bin o zaman. Bence altındaki motor eğer seni yarı yolda bırakmayacaksa o sana yeter. Yorar mı? Evet yorar. Her motor yorar.Rahatta zahmet , zahmette rahat vardır. Honda Cuplarla neler yapılabildiğini herkes biliyor.Peki o adamlar altına Enduro alıp basıp gidemezler miydi? Neden böyle bir işkenceye katlansınlar ki? Demek ki düşük cc herkese farklı anlam yükleyebiliyor.
Bazıları diyor ki: Daha güvenli motor varken neden ybr yi ya da emsallerini tercih edeyim.Demek ki bunu diyen adam kendi sınırını ABS ye göre ayarlamış.Ben ybr kullanıyorum. Ve sınırı aşmamaya gayret gösteriyorum. Herkes sınırını belirlerse sıkıntı olmaz bence.Yazacak çok şey var ama uzatmayacağım.Ybr ilk motorum ve satmayacağım tek motor.İlerde CC yükseltir miyim?Elbette yükseltirim.Ama ybr garajımda kalacak bir motordur.Her zaman birbirimze yakın olacağız inşallah.
NOT: Maddi sıkıntım yoktur.
istediğim yere girip çıkıyorum. en sıkışık trafikte bile durmadan ilerlilyorum. iş çıkısı herkes eve 2 saatte giderken ben 15 dakikada gidiyorum. haftalık 20 lira banzin yetiyor arıza çıkarmıyor hararet yapmıyor iki kişi bin yük yükle eşşek gibi çekiyor bagaj derdim yok. şehir içindede 90 a kadar hızlanmak yetiyor
Valla büyük motor zevk işi bence. Normal şartlarda 250cc scooter kullanıyorum. Nisan ayında conta patlattı ve bakım falan derken iki hafta servisde kaldı. Çekmeköy- Etiler arası hergün işe gidip geliyorum. Araba konusu beni hiç sarmıyor ortalama 25-30 dk yerine 2 saatte gitmek , kar yağmadığı sürece büyük zaman kaybı. Vesselam bu iki hafta için ofisden arkadaşımın fazer 6 sını kullanmak için aldım. Evet ilk gün çok eğlenceli geldi, sonrasında ise güllük işlerimi yaparken resmen gına getirdi. Ofisden ufak işlerimi yapayım diye çıkıyorum yolda aralara giremiyorum , en hafif gazda uçası geliyor. max 25km yol yapıyorum eve gelince ekstra motor yorgunluğu oluyordu. Servisden motorumu alınca aileden birini tekrar görmüş kadar mutlu oldumdu. Şunu anladım ki 250cc üzeri için boşuna hobi sınıfı denmiyor. haftasonu eğlenceli turlar falansa amaç büyük motor olabilir, ancak işe gidicem , bakkalada gidicem, akşam arkadaşlarda bekliyor gibi kafalarınız varsa üzmeyin kendinizi...
250cc ve 700cc ile 4 senelik şehir içi ulaşımından sonra ybr ye geçtim ve inanılmaz rahatladım.Motoru şimdiye kadar sadece 1 defa şehir dışında sürdüm oda ilk gün almaya gittiğim gün oldu;) ybr bikere hafif,manevrası bisikletten hallice ve dayanıklı.Çok dikkat çekmiyor,parçaları ucuz.İyiki 125cc kullaniyorum diyorum.Hatta geçen hafta lastiklerini değiştirdim buaralar 2 kat daha fazla zevk alarak sürüyorum.Hızın felaket olduğunun farkındayım oda bana zaten 120km yi geçmeme izin vermiyor;) 700cc lik halen duruyor ancak 2 ayda 1 kontak basıyorum.Sadece şehir dışı ve senelik izinde.Gerisi için ybr yeterli.
Hep az daha koy ybr al deriz ama bu sefer konuyu açan arkadasa ybr koymuş
Mesele mikser muhabbeti ise yüksek cc elbette önemlidir; gereklidir; hatta hayati bile olabilir...
Konu, viraja yatmak, motora hakimiyet, zevk almaksa, özellikle ilk videodaki eleman konuyu güzelce özetlemiş.
Düşük cc'de bunları yapamıyorsanız, zevk için, viraja yatmak için yüksek cc'ye geçeceğim diye çıkmayın aynada karşınıza ... Üzülürsünüz ...
Sym wolf 125 tek geçerim .Çoğu zaman büyük motorumdan daha fazla ilgi çekiyor.
ybr bazen gerçekten bayabiliyor.rüzgarda çok zayıf, rampada 2 kişide uzun yolda ömür törpüsü...
her şeye rağmen problemsizliği, yumuşak kullanımı kıvraklığı yakıtı ile bana zevk veriyor. bunun dışında son 3 aydır ekmek teknem de olunca iyice commuter sevdalısı oldum çıktım. sis farlarım, en ucuzundan müzik tertibatım ile 80-100 km ile uzun yola da gitmiyor değil.
kaliteli lastiklerle virajlı köy yollarında eğlenceli de olabiliyor.
imkanlar el verse daha büyük motorlara da binilir de commuter da bir motosiklet sınıfıdır ve bir çok artısı vardır.
Merhaba
Racing hariç hariç her tarz motor sahibi olmak ve denemem gerek benim... şansım olurda çabalarla gerceklestirebilirsem ne mutlu... Ev kredisi değil motor kredisi ödediğim bir hayat düşlüyorum. Bahcedeki ciceklerim olsunlar.
Ben zevk alırım sürmekten...
Bndede commuter motor var bnce sürmesi zevkli ama almadan önce ihtiyacini belirlemek benim ihtiyacimi 100cc goruyor en fazla o da çok zorlarsam 120 yapıyor bu da bnm ihtiyacimi karşılıyor 1 2 sene sonra bunu satıp Honda cbr 125 cc almayı düşünüyorum
bence bir motosiklet "en azından" kamyonları rahat bir şekilde geçebilecek kadar hızlı olmalı. kamyonlardan bile yavaş motorlar güvenlik açısından daha riskli.
Commuter ne ki, işin zevki sukuterde hem de çinli sukuterde
Bu gariban motor viraj yapar sonra dağ yollarından ormana çıkar. Hadi pahalı pahalı motorlarla yapsınlar bunu da görelim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)