Gezilerdeki Grup Sürüşlerinde ki Yanlışlar ve Yapılması Gerekenler
Reklamlar
-
26 Haziran 2006, 13:10
#1
Başka bir başlık altındaki yazımda aşağıdaki kısım vardı...
Ekleme : Grup sürüşü konusu, kanayan bir yara. Bu konu ile ilgili burada değil de başka bir başlık altında yazacağım. Ancak, bir arkadaşım yazmış, Harun grubu yakalamak isterken düştü diye...
O da olabilirdi, kendisini bu konuda uyardım. Ben arkandayım aceleye gerek yok diye...
Ancak, öyle olmadı ! Oldukça yavaş bir süratte, grubun arkasında iken kaydı ve düştü. Ne mutlu ki, tam korumalı olduğundan, hiç bir yara bere almadı.
Eyong kardeşim almış o yazıyı bu şekilde yeni bir başlık oluşturmuş. Kendisine Teşekkür ederim !
( Not: Başlığı ben açsaydım, "Sürülerindeki" şeklinde beraber yazardım )
Aslında bu moderatör arkadaşlara bazen sitem ediyoruz, yok niye şu başlığı kilitledin ya da şu yazıyı sildin diye...
Ancak, görüyorsunuz ki, hepimizin faydasına olacak bir konu olduğu zaman işi gücü bırakıp ne kadar uğraşıyorlar.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Reklamlar
-
26 Haziran 2006, 13:28
#2
ledo... abicim;
olayın canlı şahidisin galiba... ama 2-3 motor harici kimse görmedi kazayı ve kimsenin haberi yok... eğer grup sürüşü olsaydı o anda bütün gurubun durması gerekirdi... kimse önündekini ve arkasındakini kontrol etmeden gidiyordu...
kaza yapan arkadaşımıza tekrar geçmiş olsun diliyorum...
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
-
26 Haziran 2006, 14:00
#3
doğrusunu söylemek gerekirse geç kalmaların sebebini anlamış değilim. 40-60 arası bir hızla gidiyorduk kandıra'ya doğru giderken. kopmalar oldu, sebebini çözemedim.
aynı şekilde, kerpeden çıkışta geri dönerken 60 ile gidiyorduk, yine arkada kaldı insanlar. bunu da çözemedim. aralara araçlar girmeye başladı. o zman daha da koptu. buna izin verilmemeliydi. 50 cc motor bile biraz kassan 60 yapar.
kartal23, bence senin hatan arkana artçı almandı. bunu yanlış anlama. boş arabalar da vardı, onlardan biriyle pekala gelip giderdi artçın. senin motorun 150cc, yokuşlarda hızının kesileceği kesin bişey, hele iki kişiyle!
benimki de 125 cc ve artçı almam. en nihayetinde bu uzun yoldu, 2,5 saat sürüyor yol. 80'in altına düşmemek lazım. yoksa bitmez ki bu yol. adı üstünde bu grup sürüşü, ama grup sürüşü olunca 60'la gidilecek diye bişey yok. bu uzun yol olduğu için herkes ayak uydurup gerektiği yerde gereken hızda gitmek zorundadır. bu yüzden ben artçı almam, bana göre uzun yolda düşük cc'ler artçı almamalıdır. tamam arkada kalanı beklersin ama, çok büyük bir gecikmeye sebep oluyorsa da onun hatasıdır bence.
dediğim gibi, 60'la giderken grubu yakalayamayanlar var. 500 cc motorlar bile arkada kaldı bir ara. biri bunun sebebini bana söylesin? tecrübesizlik mi? en önde 4 motor peş peşe gidiyoruz, bir sonraki ile baya bir mesafa vardı aramızda. o öyle lunca, bir sonraki ile daha da mesafe oluyo arasında. ensondaki de en baştan oldukça kopmuş oluyo böylece. aralar yeterli mesafede tutulup araçların girmesine izin verilmemeliydi.
uzun yol tecrübe işidir, diğer sürücüleri de düşünmek gerekir. benim de daha 2 aylık motor tecrübem var. çok şükür hiçbir sorun yaşamadım, öncünün peşinden de bir dakika bile ayrılmadım. çok şükür 1 tane bile sorun yaşamadım gidip gelirken. iyi bir uzun yol tecrübesi oldu benim için.
belki karşı çıkanlar olacak ama, motor üstünde yeterli tecrübesi olmayan uzun yol gezilerine katılmamalıdır bence. sen niye katıldın derseniz, kendime güveniyordum. kimseye de en ufak bir sorun yaşatmadım, kimseyi riske atmadım.
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
26 Haziran 2006, 14:14
#4
Kartal23 adlı üyeden alıntı
ledo... abicim;
olayın canlı şahidisin galiba... ama 2-3 motor harici kimse görmedi kazayı ve kimsenin haberi yok... eğer grup sürüşü olsaydı o anda bütün gurubun durması gerekirdi... kimse önündekini ve arkasındakini kontrol etmeden gidiyordu...
kaza yapan arkadaşımıza tekrar geçmiş olsun diliyorum...
Benim önümde oldu maalesef ! O esnada gruptan kopuk değildi Harun.
Önemli olan, kazanın niye olduğu değil ! Netice de grubun yolda kendiliğinden ikiye ayrılması daha iyi oldu zaten.
Bu arada sen haklısın ! Grubun hızı, en yavaş motorun hızıdır !
Meseleyi kısaca özetleyeyim.
1. Grup sürüşü meselesi, sadece fermuar olmak demek değildir. Nerde kaldı ki bizim fermuar yolda sürekli yumak oldu....
2. Kendisi zaten motor kullanmayı iyi bilmeyen bir çok kişi ile düzenli bir grup sürüşü yapılamaz.
3. Bu kadar uzun mesafeli ve riskli yollarda bizim yaptığımız gibi herkese açık geziler düzenlemek ne kadar doğru ?
Daha önce de söylediğim gibi, bu konu son derece önemli . Daha sonra, daha detaylı olarak görüşlerimi yazacağım.
Hep beraber, hamaset yapılmadan tartışılması gereken bir konu...
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
26 Haziran 2006, 14:16
#5
dediğim gibi, 60'la giderken grubu yakalayamayanlar var. 500 cc motorlar bile arkada kaldı bir ara. biri bunun sebebini bana söylesin? tecrübesizlik mi? en önde 4 motor peş peşe gidiyoruz, bir sonraki ile baya bir mesafa vardı aramızda. o öyle lunca, bir sonraki ile daha da mesafe oluyo arasında. ensondaki de en baştan oldukça kopmuş oluyo böylece. aralar yeterli mesafede tutulup araçların girmesine izin verilmemeliydi.
valla geride kalan arkadaşımız berk ti oda diğer scooter ı olan arkadaşları kontrol etmek için yavaşlamış.
-
26 Haziran 2006, 14:17
#6
arkadaşlar demin motor delisine bakınıyordumda
bazı şeyler okudum başlıkta böyle gezimi olurmuş rezalet ben gereken cevabı verdim ama bi okuyup el atın çünkü bireysel olarak diil motorsiklet türkiye olarak ele alıyorlar..........
japondan şaşma,çine bulaşma........
-
26 Haziran 2006, 14:17
#7
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
LesPaul adlı üyeden alıntı
doğrusunu söylemek gerekirse geç kalmaların sebebini anlamış değilim. 40-60 arası bir hızla gidiyorduk kandıra'ya doğru giderken. kopmalar oldu, sebebini çözemedim.
aynı şekilde, kerpeden çıkışta geri dönerken 60 ile gidiyorduk, yine arkada kaldı insanlar. bunu da çözemedim. aralara araçlar girmeye başladı. o zman daha da koptu. buna izin verilmemeliydi. 50 cc motor bile biraz kassan 60 yapar.
kartal23, bence senin hatan arkana artçı almandı. bunu yanlış anlama. boş arabalar da vardı, onlardan biriyle pekala gelip giderdi artçın. senin motorun 150cc, yokuşlarda hızının kesileceği kesin bişey, hele iki kişiyle!
benimki de 125 cc ve artçı almam. en nihayetinde bu uzun yoldu, 2,5 saat sürüyor yol. 80'in altına düşmemek lazım. yoksa bitmez ki bu yol. adı üstünde bu grup sürüşü, ama grup sürüşü olunca 60'la gidilecek diye bişey yok. bu uzun yol olduğu için herkes ayak uydurup gerektiği yerde gereken hızda gitmek zorundadır. bu yüzden ben artçı almam, bana göre uzun yolda düşük cc'ler artçı almamalıdır. tamam arkada kalanı beklersin ama, çok büyük bir gecikmeye sebep oluyorsa da onun hatasıdır bence.
dediğim gibi, 60'la giderken grubu yakalayamayanlar var. 500 cc motorlar bile arkada kaldı bir ara. biri bunun sebebini bana söylesin? tecrübesizlik mi? en önde 4 motor peş peşe gidiyoruz, bir sonraki ile baya bir mesafa vardı aramızda. o öyle lunca, bir sonraki ile daha da mesafe oluyo arasında. ensondaki de en baştan oldukça kopmuş oluyo böylece. aralar yeterli mesafede tutulup araçların girmesine izin verilmemeliydi.
uzun yol tecrübe işidir, diğer sürücüleri de düşünmek gerekir. benim de daha 2 aylık motor tecrübem var. çok şükür hiçbir sorun yaşamadım, öncünün peşinden de bir dakika bile ayrılmadım. çok şükür 1 tane bile sorun yaşamadım gidip gelirken. iyi bir uzun yol tecrübesi oldu benim için.
belki karşı çıkanlar olacak ama, motor üstünde yeterli tecrübesi olmayan uzun yol gezilerine katılmamalıdır bence. sen niye katıldın derseniz, kendime güveniyordum. kimseye de en ufak bir sorun yaşatmadım, kimseyi riske atmadım.
sana kesinlikle katılıyorum lespaul grubun kopma nedeni arıyom ama bulamıyom
nedeni bulamıyom çünkü sen kerpeden istanbula kadar hep peşimdeydin senin motorunda özel benzinmi var yoksa yada nitromu kullanıyonda 100yapıyor
şaka bir kenara trafik ve karanlık bizim işi zorladı benim fikrim bu
tabiki bazı şeyleri öğrenmemiz gerekir çoğu daha yeni başladı motor kullanmaya
-
26 Haziran 2006, 14:19
#8
resimler cok sahane . hepsine dijital çıkıs alicam
ama hala eksik resimler var
-
26 Haziran 2006, 14:28
#9
mutluemlak adlı üyeden alıntı
arkadaşlar demin motor delisine bakınıyordumda
bazı şeyler okudum başlıkta böyle gezimi olurmuş rezalet ben gereken cevabı verdim ama bi okuyup el atın çünkü bireysel olarak diil motorsiklet türkiye olarak ele alıyorlar..........
abi link verir misin?
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
26 Haziran 2006, 14:30
#10
mutluemlak adlı üyeden alıntı
arkadaşlar demin motor delisine bakınıyordumda
bazı şeyler okudum başlıkta böyle gezimi olurmuş rezalet ben gereken cevabı verdim ama bi okuyup el atın çünkü bireysel olarak diil motorsiklet türkiye olarak ele alıyorlar..........
(((((Motorsiklet net in kendimi düzenlemiş bireyselmi orasını bilmiyorum arkadaşım aradı hadi katılalım dedi 120 motorsiklet falan olacak harika bir gezi dedi veeeeeeeeee kerpe gezisine katılmak üzere carrefour un otoparkına gittik o ne 10 tane kişi gelmiş neyse heralde kalabalıklaşırız dedik öbür buluşma yerinde ve yola çıktık E6 da opette diğerleriyle buluştuk en fazla 30 motorsiklet ve 2 de arabaydı sanırım bu arada saat 10 olmuş ve grubun başı olduğunu sandığım bir arkadaş hala kim nasıl gidecek onu tartışıyor efendim 600 lük makineler önden gitsin yok efendim ufaklar önden gitsin falan birtürlü bir sonuca varamadılar neyse yola çıktık ama sadece kandıra gişelerden gireceğimiz kaldı aklımızda .
Bakın bu kadar yıldır motorcuyum böyle rezalet görmedim yahu otobanda 60-70 le gidilirmi bazen ağır vasıta kamyonun arkasında kalıp sollamıyorlardı bile ve ozaman 30-40 la gidiyorlardı vallahide sıyırdım billahide kafayı yedim neyseki içlerinden birkaçıdaha isyan etti ve birkaç motor kandıra gişelere vardık o da ne gözlerime inanamıyorum ben gişelerde tam 30 dakika bekledim ne gelen var ne giden acaba kazamı oldu falan birini durdurup sordum abi dedi bazıları fikir değiştirip sapancaya gittiler ee diğerleri nerede eh işte geliyorler dedi ve oda gitti .Fazla uzattım biliyorum ,kalanlarla kerpeye varışımız saat 1 açız abi ölüyoruz çünkü ara yollarda 30 la geldiler tabi ben oynattım yemekler söylendi saat 2 ben arkadaşıma dedimki bunlarla dönersek bugün eve varamayız yürü gidelim yemeğimizi bile münferit yadikten sonra eski yoldan ağvaya doğru yola çıktık çünkü işkenceyle geçen otobanı görmek istemiyorduk kafamıza göre ağvada denize girdik orada şile derken güzel güzel döndük.
Toplam 20 kere yolda durulup beklendi bu kadarda olmaz ya acaba nasıl bir zevk alındı bu geziden ben merak ediyorum.Vespacıların gezisi çok daha organize ve güzeldi. )))))
http://www.motordelisi.com/ftopicp-535334.html#535334
japondan şaşma,çine bulaşma........
-
26 Haziran 2006, 14:36
#11
-
26 Haziran 2006, 14:37
#12
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
26 Haziran 2006, 14:41
#13
ben o motordelisindeki arkadaşların hangileri olduğunu tahmin ediyorum.
eğer onlarsa olayın farkındayım. gereken cevabı yazdım
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
26 Haziran 2006, 14:46
#14
Arkadaşlar,
Bu şekilde olayı kişiselleştirerek bir yere varamayız. Neticede eğer grup sürüşü düzgün yapılamadıysa bu hepimizin hatasıdır !
Geziye giderken hiç düşünmüyoruz, başlıklarda "Hadi sen de gel, Katılmayan kalmasın " gibi çığırtıyoruz. Ondan sonra, toplantı saati geldiğinde plan yapılıyor.
Necdet, kendi başlığında kaç defa yazdı, "Ehliyeti olmayan gelmesin !" diye...
Ancak, gördük ki bu kadarı yetmiyor. Bazı konuları daha detaylı olarak ele almamız lazım ! Hamaset yapmadan, kişiselleştirmeden !
Not: Necdet, sana teşekkür etme fırsatı bulamadım. Bayağı koşuşturdun, herşeyin en iyi olması için elinden geleni yaptın. Teşekkürler.
Lespaul, sana da iyiniyetli çabaların için teşekkürler.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
26 Haziran 2006, 14:46
#15
gittiğim en kötü geziydi...
1-Kerpeye gidiyoruz şurda sAat 10 da buluşacaz
2-Yemek yicez
3-Geri dönecez
bu üç doneyi verip gezimi olur
To know me is to love me....
-
26 Haziran 2006, 14:51
#16
Forumdan Uzaklaştırıldı
LesPaul adlı üyeden alıntı
ben o motordelisindeki arkadaşların hangileri olduğunu tahmin ediyorum.
eğer onlarsa olayın farkındayım. gereken cevabı yazdım
serkan cevabını okudum ellerine saglık..
böle tipler heryerde vardır malumunuz.. takmayın devam edin..
S&S
-
26 Haziran 2006, 15:03
#17
-
26 Haziran 2006, 15:05
#18
KERPE GEZİSİ (MD forumdan bir eleştiri)
Ben bu geziye sabah erken çıkan grupla katıldım. Son derece zevkli, eğlenceli, doyuru bir gezi oldu. Ufak tefek tatsızlıklar yaşandı biraz üzüldük (kaza !.. girmeyeceğim detaya) Katılan arkadaşlarıma sonsuz teşekkür ederim. İnşallah en kısa sürede TRADER'ın önerisi olan KÜLTÜR GEZİLERİ'ni heyecanla bekliyorum.
Bu mesaj bana maille geldi. Bende bir özeleştiri olması için ve değerlendirme yapılması açısından sadece paylaşmak istedim.
Ben yorum yapmıyorum
motordelisi.com dan Kerpe gezimize eleştiri
(iyi veya kötü, eleştiriden mutlaka ders çıkar)
Zaten LesPaul'da gereken cevabı yazmış
[B]34 TK 2701 / A(RH)+ / 2005 CBR600F [/B]
-
26 Haziran 2006, 15:18
#19
Kartal23 adlı üyeden alıntı
kim motordelisine yazıyor arkadaşlar... ben sadece MT üyesiyim... beni başkalarıyla kıyaslamayın...
katıldığım diğer gezilerdeki gibi olur sandım ve artçı aldım...
1. Sırada race motorlar
2. Sırada copper lar
3. Sırad da scooter lar
diye sürüşleri biliyorum ve nihayetin de 2-3 seferki uzun sürüşlerde bu şekildeydi... demek ki her gezide farklı sürüşler olacak.... arkadaş getirmek sakıncalı... bir sonraki sefere getirmem...
YBR 125
CBR 125
bu motorların ph ları çinlileri 2 veya 3 katlıyor burada teknik bilgiler sunmak istemiyorum... herkes motorunun hız kadfranını biliyor..
ama kusura bakmayın...
ben her gezide olucam... gurubun en sonunda da olsam.. buradan kopmıyacağım... bilginize....
haaa derseniz ki çinliler gurubu yavaşlatıyo onagöre topiclerde çinliler gelmesin zayar. o zaman gelmem ama gene vurguluyorum...
Ben her gezide olucam... gurubun en sonunda da olsam.. buradan kopmıyacağım... bilginize....
dostum haklısın da, bir şeyi gözden çıkarıyorsun. tamam senin motorun hız belli, bir de üstüne artçı alınca iyice yavaş kaldın. kimse sana gelme demiyor ki, bunu nereden çıkardın?
takdir edersin ki, bu uzun bir mesafeydi. km olarak çok uzak olmasa da, kandıra çıkışından çıktıktan sonra oldukça virajlı yollar vardı. haliyle zaman uzadı. biz oraya gittiğimizde saat 13.40tı. millet yemeğini yemiş denize gidiyordu.
tekrar söylüyorum, kimse sana gelme demedi
kim motordelisine yazıyor arkadaşlar... ben sadece MT üyesiyim... beni başkalarıyla kıyaslamayın...
burada ne demek istedin???
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
26 Haziran 2006, 15:43
#20
Jakobien rumuzlu arkadaşımın yazdığı bir yazı...
naparsanız yapın dönüş yolunda beyni patlamış ybr sürücüsünü siz görmediniz biz gördük neyse umarım birileri ölmeden şu geziler tamamlanır...
Yorumsuz veriyorum !
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler