Neyse ufak bir kaç eleştiri mi yazacağım, umarım bunları yapıcı olarak görürsünüz.
1-) Grupta her cinsten motor bulunmaktaydı. 150 cc'den 600 cc'ye geniş bir yelpazenin bir arada yol alması cidden çok zor bir durum. 150 cc'ler yetişmek için motorun limitlerini zorlayacaklar, yüksek cc'ler otobanda 60-70 ile gitmek, ara yollarda bazen 40'a düşmek için sinirlerini zorlayacaklar. Özür diliyorum ama bu şekilde grup olmaz. Bunun yolu nedir, grubu 3'e bölersin. En önden 125cc'ler çıkar onlar tıngır mıngır yollarını yaparlar. İsteyen daha büyük cc'lerde durumu bilerek isterlerse onlara katılırlar. Ardından ana grup olarak 250 ve üstü grup çıkar, trafik kurallarına riayet ederek hız limitleri içerisinde yollarını yaparlar, üst limit 100-120 arası olarak belirlenir. En sondan ise ben sadece grubun gittiği yere gitmek istiyorum ama grup sürüşü istemiyorum diyen, hıs limitleri de zerre umrunda olmayan arkadaşlar basar giderler.
2-) Grup sürüşü her zaman fermuar düzeninde yapılır. Dün ne yazık ki ben bu fermuarın sadece tek tarafını görebildim, diğer tarafının baya bir parçası kopuktu. Hatta aynı anda hem sağımdan hem solumdan motor geçince fermuarın iyice bittiğine kanaat getirdim.
3-) Grup sürüşünde acil bir durum olmadıkça sollama yapılmaz, sağlama ise acil durumda bile yapılmaz. Sağ benim yolda bir şey görünce kaçış alanımdır, ordan zırt diye bir motorlu mu geçecek diye düşünmek durumunda değilim. Yolda en büyük tehlike yol şartları ve kamyonlar olmalıdır, gruptaki diğer motorlar değil.
4-) Motor eğitimi sırasında kukaların arasından zikzak yapıp durduk baya bir süre. Ancak bu zik zak giden motorların arasından yapılmaz. Fermuarın ortasında zik zak yapan motoru görünce resmen gözlerim yerinden fırladı.
5-) Giden iki motorlu bir biri ile konuşmaz, evet kuryeler bunu yapabiliyor ama bizlerin biraz daha bilinçli olması gerektiğini düşünüyorum. Zik zak olayından sonra ikinci kez gözlerim bu durumla karşılaşınca fırlamıştı ama bir kaç sefer daha yaşanınca alıştım.
6-) Ve en önemlisi, motor ile yol yapmak şakaya gelir bir şey değildir. Motora binmek ciddiyet ister, güvenlik tedbirlerine uymak ister. Grupta tam takım giyinmiş bir allahın kulunu görmeyip hatta en azından dizliği bile olmayan, şort giyen, ayağında terlik olanları görünce resmen bu cesaretten dolayı gözlerim yaşardı. Bu nasıl bir cesarettir... 60 ile asfalta düşünce onun sizi yatağınız gibi karşılayacağını mı sanıyorsunuz. Madem öyle o zaman kask bile takmayın, ne gerek var bırakın saçlarınız özgürce uçuşsun. 60 ile motordan düşünce kafanızda kaskın olup olmaması inanın diğer ekipmanlar yoksa çok bir şey değiştirmez. Hatta kask olmazsa daha iyi olur zira onca deri nakli ile uğraşmak zorunda kalmazsınız.
Bunlar rahatlıkla uzatılabilinir ama bence bu konulara eğilinse bile diğerlerleri kendiliğinden çözülür, zira olayın mantığı kavranmış olunur.
Umarım iki teker hep altınızda kalır.
Saygılarımla,
Gezideki Twister'lı Robocop