Yıllardır yanlış bildiğim bir şeyi öğrendim
Reklamlar
-
Arkadaşlar yıllardır motosikletin iyi açıldığında daha iyi performans gösterdiğini sanıyordum yalnız öyle bir şey yokmuş. Yeni tanıştığım motorcu ve mak. müh. arkadaşın söylemesi üzerine araştırdım sonuç beni hayal kırıklığına uğratttı. Motorun yüksek devir sürülmesi ömrünü azaltmaktan başka bir şeye yaramıyormuş yani motorunuzu gereksiz sıkıştırmayın
Reklamlar
-
Allah müstehakını versin emi. Bunu size mak. müh. söylemiş, bana da köydeki Ahmet Emmi söylediydi. "Yiğenim, tırakdöre çok gas virme, motorun a.na korsun" dedi.
İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.
-
ondan bahsetmiyorum motorun sağır kalma mevzusunu biliyor musunuz ? işte sağır kalma diye bir şey yokmuş
-
And the joke goes on!
Şaka forumu.
-
hattoi adlı üyeden alıntı
And the joke goes on!
Şaka forumu.
???
onkarakter
-
Moderatör
Biraz aklı selim bir insan bunu düşündüğünde, böyle bir şeyin mümkün olamayacağını bilir. Halk içinde yıllardır süregelmiş " motoru açma" diye bir ifade dolanır durur,genelde üzülerek söylüyorum bilgisiz ve cahal insanlar tarafından yayılmış bir tabir olmak ile birlikte günümüz gençlerinin de bir kısmında görülmektedir.
İnanış araba veya motosiklet ilk alındığı zamanlarda belirli bir süre son gaz gidip motoru rahatlatma ve benzeri fantazileri ifade etmektedir.. Tabi bu teoride, pratikte ise, ne kadar zorlarsan o kadar aşınırdırmışsındır bloğu.
Geçecek geçecek, inanıyorum bunlarda geçecek.
-
Mak. Müh. Arkadaşına söyle metallerin sürtünmesi üzerine biraz çalışsın.
-
genelde sıfır alınan bi motosiklet 2 veya 3 kişi bayırda ne varsa sjıştırılarak uzun yolda rodaj yapılır itina ile sonrada cigerli motordur üstünde küfür dahi edilmedi
-
motoru sıkıştırırsan yanlız kalırsın sonra
-
19 Temmuz 2016, 09:28
#10
Nedense ben hariç herkesin ybr si 120-130 gidiyo benimki düzgün rodaja rağmen 105 anca
Şimdi pulsar 200 düşünüyorum akıyo o alet 140-150 yapıştırırsın diyolar o da kesin 130 gördümü tıkanır
İnsanların aldatıcı yorumlarından hep bunlar
-
19 Temmuz 2016, 09:33
#11
"Abi daha motor açılmadı bu araçta.
Biraz devirli kullanıp açmak gerek.."
150.000 € verip BMW alan birinin motor açmak için uğraştığını gördünüz mü ?
Arbayı imal ederken buna kafa patlatan 20-30 mühendis motorun açılması gerektiğini düşünememiş ve öylece satışa sunmuşlar.
Ama bizim sanayi esnafı her bokun bilincinde vesselam..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
19 Temmuz 2016, 09:37
#12
Herkese merhaba,
Bunun karşıt ihtimalini düşünürsek peki, düşük devirlerde kullanmak yararlı mıdır, zararlı mıdır?
Racing motorum var. Ortalama 7-8 bin devirlerde geziniyorum genellikle. Aralarda yüksek devirlere çıkıyorum.
Bilgisi olan bilgilendirebilirse iyi olur.
-
19 Temmuz 2016, 09:48
#13
motorun performansı uzun yolda normal devirlerde 5-6 saat sürdükten sonra artar..sebep supaplardaki ve egzos susturucusundaki aşırı kurum ve karbon birikintilerinin uzun süre ısıya maruz kalıp erimesi dolayısıyla hava giriş ve çıkışının rahatlamasidir...kısa süreli (mesela 15-20 dk) yüksek devir sürmek bu birikintilerin dahada çoğalmasına sebep olur...özellikle şehir içi kısa mesafe kullanım ve ani gaz açıp kapamak bütün motorların ömrünü ve performansını azaltır.
-
19 Temmuz 2016, 09:49
#14
Valla ne yalan söyleyim ben de arabami 2007 yılında 0 alınca bir güzel açmak için Ankara çevre yoluna çıkıp Allah ne verdiyse basmistim, v8 gibi benzin yakmıştı. Yanlış bir uygulamaymis sonradan öğrendim
-
19 Temmuz 2016, 09:52
#15
7 - 8 bin devir düşük bir devir değil ki... 8 bin devirde piston saniyede yaklaşık 130 kez inip çıkar. Bir kafanızda canlandırın olayı. Çok düşük devirlerde sürülürse, yani motor vites düşürülmesini istediğinde düşürülmezse o zaman motor zarar görür. Ayrıca mesela en fazla 4000 devirde kullanılmış motor o devirde zorlandığı kadar açılacak, üzerine çıkarken yine sıkıntı çekecektir. Zamanla yine açılır tabi ama uzun sürer. O yüzden kitapçığa uygun olarak kademe kademe devir yükselterek rodaj yapılır. Tabi rodaj sonunda on bin devire de çıkılmaz. Kitapçığa sadık kalmak gerekir. Rodajı şöyle bir örnekle açıklayayım. Diyelim ki bir yeri zımpara kağıdı zımparalayacaksınız. Başlar başlamaz hızla girişemezsiniz çünkü ortamdaki pürüzlülük fazladır ve ya zımpara takılır ya da kolunuz yorulur. İşte o yorulan kolunuz krank biyel mekanizması, zımpara kağıdı da segman oluyor. Zamanla zımparalanan yüzey aşındıkça daha hızlı baskılı sürtebiliyorsunuz. Motorda da devirin yükselmesi hem hızı, hem de silindir yüzeylerine pistonun uyguladığı kuvveti arttırır. Bilmem açıklayabildim mi ?
-
19 Temmuz 2016, 09:52
#16
Eskiden arabaların motorundan çok ses gelirdi babamda bana arabayı bağırtma(yüksek devir) yada arabayı boğma(düşük devir) derdi ben hep motorun sesine göre araba kullanırdım şimdide motosiklette aynı şeyi yapıyorum.. Gözlemlerime göre düşük devir de yüksek devir de iyi değil ve motoru açmak için yüksek devirde deli gibi kullanmaktansa uzun yolu tercih ederim..
-
19 Temmuz 2016, 09:53
#17
-
19 Temmuz 2016, 09:53
#18
Burt Munro adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba,
Bunun karşıt ihtimalini düşünürsek peki, düşük devirlerde kullanmak yararlı mıdır, zararlı mıdır?
Racing motorum var. Ortalama 7-8 bin devirlerde geziniyorum genellikle. Aralarda yüksek devirlere çıkıyorum.
Bilgisi olan bilgilendirebilirse iyi olur.
zararı yoktur abi r25 in normal kullanım devrinde kullanıyorsunuz.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
19 Temmuz 2016, 10:06
#19
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
shruikan adlı üyeden alıntı
Ulan herseferinde bu resme sebepsiz gülüyorum, her seferindede uygunsuz bir ortamda karşıma çıkıyor.
Tüm mesajlar içkili olarak yazılmaktadır. Hoşunuza gitmediyse göz ardı edin.
-
19 Temmuz 2016, 10:16
#20
Aluminyum ve seramik blokta motor açma diye bişey yoktur. Hatta bazı yeni arabalarda rodaj yoktur, çünkü aluminyum ve seramik mükemmel pürüzsüzlükle işlenebiliyor.
Ancak eski tip (demir ve çelik) bloklar Kum döküm ile imal edilip sonradan talaş kaldırıldığı için silindirin yüzeyinde pürüzlü yerler olabiliyor.
Bu sebeple rodaj bitmiş olsa bile bu araçlarla top speed yapmak için birkaç deneme yapmak gerekiyor...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)