21.000 KM CBR250R - Motor kitledi
Reklamlar
-
arkadaşlar iyi günler.
beni çoğunuz tanıyorsur cbr250r hayranı olarak r25 in yağ pompalamamasına dalga geçiyorduk.
cbr 250 süper ya hani. az yakıyor. parçası ucuz falan.
neyse olayı anlatayım daha önce konu açmıştım ramazanın başında izmire gittim geldim toplam 1000 km.
bir diğer konu cbr250r konusundaki arkadaşlar var kronik bi ses sorunu var diyordum motora bozuk para sesi gibi. kiminde var kiminde yok ama hepinizde gelecek o ses merak etmeyin.
darbe teşebbüsünün olduğu gün sabahtan herşeyimi ayarladım tekrar izmire gitmek için yola çıktım herşey normal. yalovadan çıkarken benzin aldım orhangazi yokuşundan inerken bi tekleme hissettim. hızım 140 civarıydı herhalde sıcaktan dolayı hararet yaptı diyerek kenara çektim 10 dk sonra tekrar çalıştırmak için marşa bastım fakat tepki yoktu. marş basmadan aküyüde yedi.
internetten tamircilere bakıp birini buldum 3-4 km yürüyerek motoru götürdüm. aküyü şarj edip bursaya doğru ilerledim fakat artık öyle sesler gelmeye başladı ki anlatamam. sanki motor bloğunun içinde bi su birikintisi var sağa sola vuruyor. daha fazla gitmenin sağlıklı olmadığını düşünerek geri döndüm.
tekrar orhangazi rampasında yalova iskeleye 30 kilometre varken artık birşeyler vurmaya başladı en son birşey koptu ve stop etti. bidahada çalışmadı. saat akşam 7 üzeri arkadaştan yardım istedim saat 10 civarı anca geldi şarjımda bitmişti yiyecek-su hiçbirşey kalmadı sadece sigara içip bekliyordum. arkadaş arabayla geldi halatla denedik sağlıklı olmadı bagajının üstüne bağladık haliyle arabayı çizdi onun masraflarına toplam 400 tl bayıldım. vapurdada darbe olduğunu öğrendik bu arada. ( izmire 3 kere uçakla gidip gelirdim ).
Motorum şuan serviste ben krank,piston falan kırdı diyordum ama yağ pompalamamış motorum. yani o dalga geçtiğimiz r25 le kader arkadaşı olmuş. inanın çok midemi bulandırdı bu olay. herşeyinden memnunken bu kadar saçma bişey olacağını hiç sanmazdım. motorumda ilandaydı iyiki diyorum ki birisi alıpta onda olmadı. vebali çok büyük. Allah'tan garantisi varda bekliyoruz öyle...
Reklamlar
-
Geçmiş olsun,motoru bagaja nasıl bağladınız merak ettim.
-
Motor kilteyene kadar hararet göstergesinde aşırı bir yükselme ve sesinde değişme olmuyormu? birde dandik denilen çin malları motorlarda yağ penceresi var motor çalıştığında yağ pompası çalışıyormu yoksa çalışmıyormu belli olsun diye galiba CBF lerde yok.
-
Diver07 adlı üyeden alıntı
Motor kilteyene kadar hararet göstergesinde aşırı bir yükselme ve sesinde değişme olmuyormu? birde dandik denilen çin malları motorlarda yağ penceresi var motor çalıştığında yağ pompası çalışıyormu yoksa çalışmıyormu belli olsun diye galiba CBF lerde yok.
cbr de var
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Gariban Cbr möhteşem R25 e özenmiş, benim ne eksiğim var demiş. Geçmiş olsun
-
Yağ pompası çalışmıyorsa, uyarı vermesi lazım yağ basıncının düşük olduğuna dair.Artı motorun çekişinde, sesinde hiçmi gariplik hissetmediniz?
250'lik motor ile 140 yapmak ne kadar sağlıklı ona girmiyorum.Evet yapıyor, yapabilir, ancak hangi şartlar altında yaptığını bir de motordan dinlemek lazım.
Şöyle bir anektod yazayım herkesin bilgisi olsun.Motor yağının ömrü, motor ne kadar zorlanır ve ısınırsa o kadar düşer.İncelen yağ, devir daimi de zorlar ve yağın pompalanma gücünü düşürür.
250'lik motorun sürekli üst devirleri zorlaması ki, ''bu hızları CC düşük olduğu için yüksek devir çevirerek yapmak zorunda'', motor bloğunun içinde ki bütün parçaları aşırı zorlar.Onun için 140 150 km hızlarda gitmek istiyorsanız, daha yüksek CC motor seçmeniz daha doğru olacaktır.
-
insan gibi kullansaydınız simdi hala motorunuzla turluyor olurdunuz. gecmis olsun.
-
170-180 yapabilen motora 140 üst limit sayılmaz geçmiş olsun
-
kahraman1 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun,motoru bagaja nasıl bağladınız merak ettim.
3 kişi koca seyid gibi kaldırıp bagajın üstüne attık orta seleden ve kapı direklerinden bağladık
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
Erdost adlı üyeden alıntı
Yağ pompası çalışmıyorsa, uyarı vermesi lazım yağ basıncının düşük olduğuna dair.Artı motorun çekişinde, sesinde hiçmi gariplik hissetmediniz?
250'lik motor ile 140 yapmak ne kadar sağlıklı ona girmiyorum.Evet yapıyor, yapabilir, ancak hangi şartlar altında yaptığını bir de motordan dinlemek lazım.
Şöyle bir anektod yazayım herkesin bilgisi olsun.Motor yağının ömrü, motor ne kadar zorlanır ve ısınırsa o kadar düşer.İncelen yağ, devir daimi de zorlar ve yağın pompalanma gücünü düşürür.
250'lik motorun sürekli üst devirleri zorlaması ki, ''bu hızları CC düşük olduğu için yüksek devir çevirerek yapmak zorunda'', motor bloğunun içinde ki bütün parçaları aşırı zorlar.Onun için 140 150 km hızlarda gitmek istiyorsanız, daha yüksek CC motor seçmeniz daha doğru olacaktır.
orada benım hatam ortaya cıkıyor. kulaklıkla müzik dinlememden olsa gerek duymadım. en son fark ettiğimde zaten birşeylerin ters gittiğini anlamıstım ama iş işten geçmiş oldu.
uyarı vermedi en sonuncuda stop edip bidaha calısmayınca uyarıyı ancak orada verdi cağnım japon motorum. bu arada 140 ın neyini çok gördünüz 250 cc motora ben onu anlamadım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
bulut59 adlı üyeden alıntı
insan gibi kullansaydınız simdi hala motorunuzla turluyor olurdunuz. gecmis olsun.
sen motorunla 25 le falan gidiyorsun heralde anlamadım ben.
90-100 ü geçmeyecek olsam zaten scooter'a binerim. teşekkürler
-
18 Temmuz 2016, 22:06
#10
Senin suçun yok. Çok kibar kullanılan cbr 250 de motor kitledi hemde daha 5bin km civarında.Ve garantiden yapıldı. Varsa garantin kullan
-
18 Temmuz 2016, 22:09
#11
Diver07 adlı üyeden alıntı
Motor kilteyene kadar hararet göstergesinde aşırı bir yükselme ve sesinde değişme olmuyormu? birde dandik denilen çin malları motorlarda yağ penceresi var motor çalıştığında yağ pompası çalışıyormu yoksa çalışmıyormu belli olsun diye galiba CBF lerde yok.
şunada bir acıklık kazandırayım. galiba bu motorların hararet göstergelerindede sıkıntı var. 3 çizgiyi geçmemesine rağmen ses geldiği için yavaş gidiyorken bile fan açıyordu
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
UNdocab adlı üyeden alıntı
Senin suçun yok. Çok kibar kullanılan cbr 250 de motor kitledi hemde daha 5bin km civarında.Ve garantiden yapıldı. Varsa garantin kullan
serviste şuan zaten dediklerine göre garantiden yapılacakmış, yağ ücreti dışında bir ücret isterlerse mahkemeye vericem çünkü gerçekten bana bu haliyle bile çok pahalıya patladı.
ki ben teker yapmayı geç motora yapılan kesici bile bi elin sayısını geçmez. benim başıma gelmesi çok şaşırttı. Allah kimseye yaşatmasın özelliklede uzun yola çıkmış ve yalnızken.
-
18 Temmuz 2016, 23:31
#12
dostum keske dırek cekıcı cagırsaydın benımde ıstanbuldan marmarıse gıderken sanzımanda problem oldu hıc zorlamadım dırek cekıcı cagırıp 100km cektırdım ustaya yaptırdım yola devam ettım bazen ufak paraların derdıne dusmemek gerekıyor daha cok sıkıntı oluyor yoksa
-
18 Temmuz 2016, 23:35
#13
caglar48 adlı üyeden alıntı
dostum keske dırek cekıcı cagırsaydın benımde ıstanbuldan marmarıse gıderken sanzımanda problem oldu hıc zorlamadım dırek cekıcı cagırıp 100km cektırdım ustaya yaptırdım yola devam ettım bazen ufak paraların derdıne dusmemek gerekıyor daha cok sıkıntı oluyor yoksa
saat 7 de kaldım yolda sesler 6,30 da falan başladı. şarjımda 30 civarıydı eve kadar 300-400 tl alır çekici çağırırsam dedim. daha çok zarar oldu düşündüğüm para çıktı yine cebimden :D üstüne az daha ekleyip knox eldiven alırdım ona yanıyorum
-
19 Temmuz 2016, 01:07
#14
-
19 Temmuz 2016, 01:27
#15
Geçmiş olsun
Motorlarda bu yağ pompasının çalışıp çalışmadığını anlama yolu yok mu ?
Hararet göstergesi demeyin. Onun haricinden bahsediyorum.
-
19 Temmuz 2016, 01:35
#16
brooklynnn adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun
Motorlarda bu yağ pompasının çalışıp çalışmadığını anlama yolu yok mu ?
Hararet göstergesi demeyin. Onun haricinden bahsediyorum.
ben çözdüm, motor bloğundan garip sesler gelmeye başlarsa anlaki yağ pompası çalışmıyor :D
-
19 Temmuz 2016, 01:42
#17
brooklynnn adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun
Motorlarda bu yağ pompasının çalışıp çalışmadığını anlama yolu yok mu ?
Hararet göstergesi demeyin. Onun haricinden bahsediyorum.
Motoru calıstırdıktan sonra yağ seviyesini kontrol ettiğimiz pencerede yağ kalmıyorsa çalısıyordur (mantıken :D) Benim pulsarda full olan seviye ilk 20 saniyede dibi görüyor arada kontrol ediyorum.
-
19 Temmuz 2016, 14:28
#18
seta34 adlı üyeden alıntı
şunada bir acıklık kazandırayım. galiba bu motorların hararet göstergelerindede sıkıntı var. 3 çizgiyi geçmemesine rağmen ses geldiği için yavaş gidiyorken bile fan açıyordu.
Gösterge genelde antifriz sıcaklığını gösterir. Fan çalışması, motor yağı sıcaklığına bağlıdır. Bazı büyük motorlar ikisini de gösteriyor.
Bir de zaten fan yavaş gidiyorken çalışır. Hızlı giderken radyatörde soğutma için yeterli hava akımı oluşur, fana ihtiyaç kalmaz.
-
19 Temmuz 2016, 14:34
#19
"Kınamayınız, kınadığınız şey başınıza gelmedikçe ölmezsiniz."
(Tirmizi, Kıyamet, 53, no: 2507; Beyhaki, Şuabu'l-İman, 5/315, no: 2778; bk. Keşfu'l-Hafa, 2/265)
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
19 Temmuz 2016, 14:39
#20
seta34 adlı üyeden alıntı
şunada bir acıklık kazandırayım. galiba bu motorların hararet göstergelerindede sıkıntı var. 3 çizgiyi geçmemesine rağmen ses geldiği için yavaş gidiyorken bile fan açıyordu
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
serviste şuan zaten dediklerine göre garantiden yapılacakmış, yağ ücreti dışında bir ücret isterlerse mahkemeye vericem çünkü gerçekten bana bu haliyle bile çok pahalıya patladı.
ki ben teker yapmayı geç motora yapılan kesici bile bi elin sayısını geçmez. benim başıma gelmesi çok şaşırttı. Allah kimseye yaşatmasın özelliklede uzun yola çıkmış ve yalnızken.
4 çizgi olmasın diye fan açar; göstergede sıkıntı yok 4 hatta 5 dişe çıkaranları gördüm. Arabalarda da mesela trafikte beklerken fan açılsa bile gösterge orta seviyededir.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)