hocam geçmiş olsun. bende de 125 var. yağla ilgili bi problem hiç yaşamadım. sadece bi keresinde çanakkaleden izmire dönerken yolda benzin almak için durdum. benzine aldım sonra çalıştırayım dedim ,marş yemedi. bırak marşı hiçbi elektrik aksam çalışmıyodu. korna, farlar,sinyaller marş hiçbişi çalışmıyodu. aliağadan izmire öyle kornasız farsız geldim sağdan sağdan. usta dedi sigortaları mı ne bozulmuş. anlamadığım şey hiçbişi yokken böyle bişi olması..
Geçmiş olsun. Bizim bir arkadaş var, eskiden benim motorun bakımlarını o yapardı. Motor mondial mr150 vulture modeliydi. Her bakımda subap ayar kapaklarından birini açar kapak açıkken motora marş basar, oranın yeterli yağlanıp yağlanmadığını kontrol ederdi. Bana da öğretti, bir buçuk yıl o motorda 15 bine yakın km yaptım, uzun yola gittim, dağa bayıra çıktım. Bir kere çalıştıramadım, onda da benzin bitmiş, ve kim oynadıysa benzin musluğu yedekte kalmış, hiç benzin kalmamıştı. Onun dışında yolda kalırım korkusu yaşamadan rahat rahat biniyordum. Bunun bir buçuk yıldaki maliyesi ise 2 adet subap ayar kapağı olmuştu. Aç kapa aç kapa oringler bozuldu, oring bulamayınca orjinal kapaklardan getirtmiştim tanesi 5'er tlden
Ben bu tür sorunlara karşı tedbiren, her akşam motoru orta ayaklıkta boş viteste bırakırım. Sabah önce motoru çalıştırır sonra eldiven kask dizlik falan takarım. Bu arada yağ gösterge camından bakıyorum pulsar yağlama yapıyor mu diye.
Arkadaşlar merhaba..Bende ikinci el almayı düşünürken fakat kafamı karıştırdılar..Bu honda cbr 250 larda kronik bi promlemmiş motor kilitleme ortalama 40 bin 50 bin km de kilitliyoruş sizce doğrumudır acaba..]
Kardeşim her markada başına gelebilir.Sağlam bir kulağın yoksa ben motorun sesinden anlamam diyosan,az çok motordan anlarım diyemiyorsan 2.el alma.Bak benimde başıma benzer bir olay geldi motosikletim henüz 200 kilomtredeyken çevre yolunda en sol şeritte saatte 130km hızla giderken motorum hafif tekledi ve ben hemen göstergeye diktim gözümü yaklaşık 2-3 saniye sonra yağ lambası yandı hemen debriyaja asılıp switcden elektriği kestim.Motorumu bir benzinliğe çekip servisimi aradım.Servis tekrar çalıştırmamı söyledi;tekrar çalıştırdım ancak 3-4 saniyede yağ lambası sönmeyince hemen stop ettim.Sağolsun servis olmayan başka bir motor tamircisi arkadaşımız gelip minübüsüyle aldı.Sonra kendi kammyonetime geçirdim motoru ve 300km ötedeki servise götürdüm.Kapağı sökünce yağ pompa dişlisinin kırıldığını ve zincirinin koptuğunu gördük.Benim motorum Benelli servis derhal dosya açıp garantiden parçaları istedi yaklaşık 3 hafta sonra motorumu teslim aldım şimdi ağız tadıyla kullanıyorum motorum 3000 kilometreye geldi.Kısaca bunlar başına gelebilir her markada hatta sıfır ve ikinci elde.Ancak sıfır makina alırsan hertürlü 2 yıl garantisi var.Ancak 30-40 bindeki birsürü el değiştirmiş hangi markayı alırsan al arkasında kimse durmaz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)