İnsanımızda ki "Km yüksek be abicim" takıntısı
Reklamlar
-
Sayın forum üyeleri;
Bu basma kalıp cümleyi,ikinci elde ki bu lafı (km yüksek abicim/haaa km yüksekmiş yaw )parçalara bölüp tek tek incelemek istiyorum.
Bu anlayış nedir arkadaş ben bunu anlamış değilim.Böyle bişe olsa adamlar her 20 bin km de bir yeni motor sunar piyasaya.
Ne yani 20.000 km si olan motor bitmiş motor mu nedir ben anlamıyorum?
250 cc motorlarda 20.000 dedin mi adam ürküyor, birde senin motorun km sine göre fiyat vermesi yok mu tut boğazdan at adamı.
600 cc ve üzeri motorlarda bu km/ikinci el anlayışı nasıldır.
Yada biraz daha sakin olup benim bilmediğim bir şeyler mi var?
Sizlerin yorumları bu konuda beni aydınlatacak.Teşekkürler...
Reklamlar
-
bence motosikletlerde performans,kaza oranı,yıpranma durumu km ye bağlı olduğu için ister istemez km yüksek olan motosiklet alınca düşük kmye göre riske girmiş oluyoruz
-
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
bence motosikletlerde performans,kaza oranı,yıpranma durumu km ye bağlı olduğu için ister istemez km yüksek olan motosiklet alınca düşük kmye göre riske girmiş oluyoruz
Hocam esnaf bir abimiz var adam 70.000 km cbf 1000 almış profesyonel büyük cc kullanıcısı. Adam "bu motoru binmek için alıyorum ben km ne bakcam" diyor.
Keza büyük motorlar 70-80 bin e geliyor bu motor daha açılmamış gibi muhabbetler duyuyoruz.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
kilometre, ilk bakışta bilebileceğin tek yıpranma argümanı zaten
metal aksamın yorgunluğuna da bakar bazısı
şecerenin geri kalanıyla ilgilenilmez, zaten kim anlatacak?
biz, kestirmeci milletiz
-
27500de duke satarken biri mesaj atmıştı 7500 veriyim km çok diye. Ona gel sanayiye gidelim istediğin km yapalım motoru öyle satayim demiştim. Cevap gelmedi. Zart diye hic satamadım. Cunku ne varsa yazarım. Alan adam da iyi ki aldım diye telefonla arar.
-
ramcixx adlı üyeden alıntı
Hocam esnaf bir abimiz var adam 70.000 km cbf 1000 almış profesyonel büyük cc kullanıcısı. Adam "bu motoru binmek için alıyorum ben km ne bakcam" diyor.
Keza büyük motorlar 70-80 bin e geliyor bu motor daha açılmamış gibi muhabbetler duyuyoruz.
valla o esnaf abimiz büyük kumar oynamış 70 bin km de motor hani riskli bir gereç sürüşte sıkıntı çıkarmaması şaşırtıcı tabii birazda honda kalitesi ben motosikletin açılmasından yanayım 70 binde ki motosikletin açılmamış olması şaşırtıcı
-
km önemli değil motorun sağlığı önemli
-
DKN adlı üyeden alıntı
km önemli değil motorun sağlığı önemli
sağlık durumu iyi diolar
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
Her detayı yazıp o şekilde ilan verildikten sonra, altta not düşülür ; mal budur isteyen alır, isteyen bakar. (daha efdal versiyonu varda burada dillendirilmez.)
-
18 Temmuz 2016, 17:36
#10
DKN adlı üyeden alıntı
km önemli değil motorun sağlığı önemli
sağlık durumu iyi diolar
-
18 Temmuz 2016, 17:36
#11
awesomee adlı üyeden alıntı
sağlık durumu iyi diolar
buna da bir açıklama bekliyoruz o zaman
http://www.motosiklet.net/forum/cokl...k-uyarisi.html
-
18 Temmuz 2016, 17:38
#12
yabancıların bir deyimi var. "Numbers never lie." Kilometre motosikletin ederini ölçmek için göz önüne alınan onlarca kriterden biri. En başta ele alınması kolay farkedilebilir olması.
20 bin km motoru şahsen yeni sayarım.
Öte taraftan bir alıcıyla motosikletin fiyatını tartışıyorsanız bunu duyacaksınız. Kaçınılmazdır. Bende olsam bende söylerim. Bunun adına "pazarlık" diyorlar.
-
18 Temmuz 2016, 17:39
#13
Tabi ki km yaptıkça fiyat düşecek, bu gayet normal. Normal olmayan şey kilometreye bakmayıp sadece model yılına bakmaktır. Halbuki kilometre yaptıkça aracın sadece motoru değil, başta amortisörleri olmak üzere tüm aksamları, selesinin süngeri bile eskir.
Tabi ki bu, fiyatı öldürmemeli ama bir yıllık 7500 km'deki motora sıfır parası istemek de dangalaklıktır, çakallıktır.
-
18 Temmuz 2016, 18:35
#14
km benim için önemli bir kıstas, hangimiz motorumuzu gerektiği gibi bakımlarıyla temızlıgıyle vs kullanıyoruz ki, adam yapmış 20000 km ama nasıl baktı motora hergun sagına soluna bakmadan atlayıp gitti mi sadece arıza yapınca mı bakıma aldı temızlıgını yaptı? hepsi muamma o sebeptendir ki hiçbir teknolojik cihazı ikinci el almam, güvenmiyorum çünkü.
-
18 Temmuz 2016, 18:53
#15
km den çok nasıl kullanıldığına bakarım... şehir içinde gazlamak var bir de uzun yolda tın tın gitmek var... Stablize yolda kullanmak var, sıcak asfaltla dökülmüş yolda kullanmak var.
Şu an kullandığım motordan dış görünüşü daha iyi duran bir motor vardı 2014 model 12.000 km cbr250. 500 km önce yağı değişmiş olan motorun içindeki yağ kapkara gözüküyordu pencereden. Sonra numarasını face ye yazdım ve baktım isminin yanında parantez içinde "DaHa HıZlı Ve DaHa ÖfKeLi" yazıyordu... Buyrun o 12.000 km yi yorumlayın...
-
18 Temmuz 2016, 18:59
#16
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
km den çok nasıl kullanıldığına bakarım... şehir içinde gazlamak var bir de uzun yolda tın tın gitmek var... Stablize yolda kullanmak var, sıcak asfaltla dökülmüş yolda kullanmak var.
Şu an kullandığım motordan dış görünüşü daha iyi duran bir motor vardı 2014 model 12.000 km cbr250. 500 km önce yağı değişmiş olan motorun içindeki yağ kapkara gözüküyordu pencereden. Sonra numarasını face ye yazdım ve baktım isminin yanında parantez içinde "DaHa HıZlı Ve DaHa ÖfKeLi" yazıyordu... Buyrun o 12.000 km yi yorumlayın...
Apaçi motoru iyidir
-
18 Temmuz 2016, 19:01
#17
Siz hiç satıcılara bakmıyonuz galiba Ada'm sıfır motordan daha pahalı satmaya calışıyo neymiş full + full gırtlağa kadar doluymuş dolu dediğide topcase lastik almıştır ve km leri yüksek bu zamanda kime güven oluyor ? Adama motorun sıfırı şu para dediğinde işine geliyorsa diyor varmı mantıklı bi satıcı
-
18 Temmuz 2016, 19:05
#18
motor 20bin de olur 40bin de olur. esas sıkıntı sıfırı 15bin tl olan motorun 20bin km olmuş ikinci eline 13 bin tl isteyince çıkıyor. ha bi de 20binde motor bitmiş denmez belki ama az da değil.
-
18 Temmuz 2016, 19:14
#19
motosiklet sonuçta mekanik ve elektronikten oluşan bir makina. Ve makinaların hareketli parçaları çalıştıkça aşınır, zamanla değiştirmeleri gerekir. Motor alırken tabi ki km ye bakacağız, km si ne kadar yüksekse rutin bakım harici değişecek olan bazı parçaların da bozulması ihtimali yükseliyor. Yani 20.000 km de bir motor alırken; debriyaj balatasının değişebileceğini, fren balatalarının değişebileceğini, zincir ve dişlilerin değişebileceğini göz önünde bulundurmak bunlara yapılacak masraf için satıcıdan motorunu daha düşük fiyata satmasını bekleriz. Kilometre yanında bakımları düzgün ve zamanında yapılmış mı ? Motoru kaç kişi kullanmış gibi kıstaslar da benim için önemlidir. Kısaca kendi bakış açımı söyliyeyim; km yüksek motoru ancak fiyatı makulse alabilirim.
-
18 Temmuz 2016, 19:19
#20
KaskReis adlı üyeden alıntı
Apaçi motoru iyidir
gazlayınca motorun içi temizleniyordu di mi???
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)