Siz binlerce tllik motor alıp bilmem kaç bin km yol yaptınız siz olsanız kmyi düşürmezmiydiniz ?
Siz binlerce tllik motor alıp bilmem kaç bin km yol yaptınız siz olsanız kmyi düşürmezmiydiniz ?
Ben genelde hondanin kendi servisine gidiyorum ve servis kagitlarini atmiyorum. ne nezaman deismis hersey belli. Alan adama veriorum birnevi bakis acisi benimkisi 25000 km deki cbr 250 mi sattigim arkadas, aldiktan bikac ay sonra arayip abi sen naapmissin motor 2500/3000 km de bir servise girmis bakimlari yapilmis. Hatta bende bu servise gotururum dedi Bu guzel bir olay mesela
Kardeş satarkende söylüyorlar kmde oynama yapmasan bile millet şüpheci oldu km ile oynadıkları için
Bu forumda dahil bazı vatandaşlar yalancı riyakar ve uç kağıtçı malum site ve burda takiben bunları keşvetim malesef durum bu herkes çakal çukal ben yüksek km rede bir 2 teker alıcısı olucağım zaman karşı tarafın alınabilcek uygun fiyat ve bakım tablosu değişen parça listesiyle karşıma gelmesi gerekli tramer kaydı temiz olması deyilse fiyatı ona göre ve kaza resimleri experle değişen parça listesi yanı bir işe giriyorsunuz sizden geçmişe dönük bilgi birikiminiz öğrenmek için daha önceki çalıştığınız yerler nasıl refarans oluyor sa ki insana bu yapılıyor ben motor alıcağım zamanda istemek ve bunu beklemek doğaldır yoksa babamın oğlu olsa termaş bu işler muama olan bir alet bedava verseler uykularım kaçar ne zaman bir masraf çıkarcak diye olmasın daha iyi
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Önemli olan iç güzellik . Bana göre yıl başı 10-15 bin km kabul edilebilir rakamlar. Sahibini görmeden 5-6 yılı devirmiş motorlardaki 10-15 bin km rakamlarına inanasım gelmiyor. Sahibini görünce o iş mantıklı veya bariz mantıksız geliyor. Bu motoru alırken bariz sahibine bakarak aldım 20.000 kmde. Yalnızca plaka, şasi ve göz nizam kontrolü uyguladım. Zaten sahibi görülemeyecek ince ayrıntılardan bile bahsedince tamam dedim tok ve dürüst alıcıya denk geldik kaçırma. Kısacası km kadar sahibi de önemli...
Kullanmak için alıyoruz. Ben motorla aklımın estiğinde km artacak diye geziye çıkamayacaksam ne yapayım o motoru. Zaten süs niyetine almadıysan 3 yılda motor 40000km falan olması lazım.
15000km aştıktan sonra çöp oluyorsa bu motorlar yazık.
Bir aralık sensör arızası var idi, km çalışmıyor diye fabrikalarda kullanılan ray band hız ölçeri dahi getirtirip takmaya çalıştım, satarken künyesini , başlığında incüğünü cincüğünü döktüm,, ben bir kahramanım (içim rahat, bahs edilen tayfadan haricim vesselam)
Ondan sonrada vayy efendim bu ne ego , olmanın haklı gururundayım efenim, hayırlı işler.
2. el motosiklet piyasası bence cep telefonu piyasası gibi
"üretmeyen, üretemeyen sadece tüketen bir toplumuz"
Satıcıya bakarım , diksiyona bakarım , tavır hareketine bakarım , motor hakkında ayrıntılı bilgi veriyor mu ona bakarım ... Kısaca kendim gibi satıcı bulursam kaçırmam .
Forumda eski motorumu birine tavsiye etmiştim kim olduğunu hatırlamıyorum direk km sordu 2013/27bin km'de ilk sahibiyim dedim adam sen o motorun ekmeğini yemişsindir dedi la lan olm sen benim nasıl bir kullanıcı olduğumu biliyormusunda konuşuyorsun hadi bilmek zorunda değilsin eyvallah bari motoru görmeden yorum yapma arkadaşım bu aleti almışiz kullanmiyalimmi yani motoru km yükselecek diye mademki o'kadar takintin var git kocaman sıfırlı bir makine al.
Benimki cop oldu o zaman abi 33200 km :D
Km artmasın diye motora binmeyen arkadaşlarım var :D Neyseki beni görünce bu huylarından vazgeçtiler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------
Bu arada bu olay km takıntısı olmayan insanın işine yarıyor. Km fazla diye kimse almadıkça fiyatlar düşüyor :D
KM motor tarzıyla alakalı. Örneğin 20 bin kmde bir supersport ile aynı kmde bir touring motor aynı olmaz. 600cc bir supersport makina max torkunu 10000-11000 rpm arası verirken touring makinalar düşük devirlerde verir. Supersport 15000-16000 devir çevirirken touring makinalar 8000-10000 devir çevirirler. Bu yüzden 20 bin kmde bir R1200GS rahatlıkla alınabilecekken aynı kmde bir 600RR alınırken detaylı incelemek gerekir. Örnekler çoğaltılabilir.
benim kafamdada 250 cc için 40 bin, 600 üstü için 70binden fazlası çok gibi geliyor.
Nedeni de malum parça fiyatları pahalı. millet yağ bujiden de başka bakım parası vermek istemiyor verdiği her arızayı yaşına göre normal olsa dahi angarya olarak görüyor. Bu seferde piyasada bakımsız motor artıyor.
Risker girmeye ne gerek var az km li motor cazibeli oluyor.
Makina ister şah ister şahbaz olsun
"km yüxek abi etmez bu makina o kadar.."
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Genel olarak yanlış bi algı olsa da Türkiye için oldukça doğru ve geçerli bi algı..
Yurtdışında birçok ülkede örneğin Amerikada adam yaptığı km ile gurur duyuyo, 100.000-150.000 km yaptım diyebiliyo ve alıcı motorun sağlamlığına ne kadar yol yaptığına ve yapabileceğine ikna olmuş oluyo.. Eğer bakımlarının doğru düzgün yapılmazsa o motorun o kadar km yapamayacağını çok iyi biliyolar yani orada bilinçli kullanıcı çok..
Bize gelelim, bilinçli kullanıcı o kadar az ki, artık alıcılar da haklı olarak, yaa ikinci el alıyorum madem az kurcalanmışını alayım şeklinde düşünüyo ve kesinlikle de haklılar.. Adam yağ değiştirmiyo, rodajını düzgün yapmıyo, bujinin biri patlıyo adam hangi akla hizmetse aynen devam ediyo..
2 yıl önce 8.000 km de bir motor aldım.. Ön silindir kiti komple değişmiş, hava filtresi yok, karbüratörden hava vidası sonuna kadar sıkılmış (vidayı açamadığım için matkapla çıkardım) oraya yeni vida uyduramasaydım 800 liraya yeni karbüratör alacaktım.. Debriyaj teli kopmuş, bu motordaki tel yüzüklü ve onun yerine topuzlu bi tel uydurmuş.. Yani 8000 km de bunlar olabiliyorsa 20.000leri falan sen hesapla Türkiye de kmsi yüksek ve düzgün motorlar da var tabii ki ama inan ki çok az..
Aramızdaki fark bu, adamlar biniyo, biz tecavüz ediyoruz..
Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.
Walla ben son makinayı aldığımda 1 ayda 8000 km yaptım motoru koydum kenara tekrar yurtdışına çıktım. Gelecek ay yine TRde olacağım bi kaza bela yaşamazsak bi 8 10 bin daha atarım 2016 motor oldumu sana 16bin. Ondan sonra pis motor kaka motor
Ben motoru yatırım amaçlı almıyorum bu yüzden hevesimi aldıktan sonra motoru satarken ederinin altında fiyat yazıp satıyorum. Satarken de ne problemi varsa sıralıyorum. Alacak kişi problemi varsa ona göre alıyor. Daha aldıktan sonra arkamdan küfreden denk gelmedi çok şükür.
Hem öyle yapınca kızlar teklif ediyomuş :D :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)