Kazadan Korunmak İçin Yatırma ve Düşme Faydalı mıdır?
Bazıları "düşersen kaza yapmazsın; yatırırsan düşmezsin" diyor. Bu ne derece doğrudur?
Kazadan Korunmak İçin Yatırma ve Düşme Faydalı mıdır?
Bazıları "düşersen kaza yapmazsın; yatırırsan düşmezsin" diyor. Bu ne derece doğrudur?
İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.
Hiç değildir.
Düşmeyi planlamak yerine ya fren yapacaksın ya da kaçış planını oluşturacaksın.
Kaçamayacaksan motoru dik hale getirip frenleyerek çarpışma hızını minimuma indireceksin.
"Hadi ben düşeyim" deyip motoru yere bırakırsan motorla birlikte öndeki arabanın altına tüm hızınla girersin.
Bence motosiklet ile fren yapmak yolda sürüklenmekten daha hızlı yavaşlatır.
Eğer böyle değilse de, bu refleksi elde etmek için günde bi kaç kez duramayarak kaza yapmamız gerek. Bu da imkansıza yakın olduğu için frenlerimize sağlık
Yakın zamanda kaza yaptım yatırmalık veya fren yapmalık fırsatım olmadı.
High side olup taklalar açtım bi kaç kez de bariyerlere vurdum takla açmak yerine low side olup sürüklensem daha az hasar alırdım. Yanlış anlaşılmasın yatır demiyorum.
motoru yatırmak veya frenle durmak içinde bulunduğunuz trafiğin durumu ve aracınızın türüne göre değişir. o anda en mantıklı olanı secerız ama bence oncelıklı olan frenle durmak en son tercıh yatırmak olmalıdır.
Bir kaza sonrası motordan ayrılmışsanız ve ekipmanınız sağlamsa sırt üstü yatıp kayarak hızınızı düşürmeniz gerekir. Eğer ekipmanınız yoksa başınızı kollarınızla koruyarak yatay vaziyette yuvarlanmanız daha güvenli.
Bunlar röportajını izlediğim profesyonel bir yarışçının tavsiyeleri. Tabi normal biri için birkaç saniyelik kazada bunları düşünüp uygulamak pek olası değil.
İkincisi motosiklet yattığında yere temas eden hiç bir aksam lastik kadar yol tutuşuna sahip değil. Özellikle plastik karenajlar asfaltta yağ gibi kayıyor. Yüksek hızda yan yatam motosiklet hızını daha zor kaybedebilir. Bu da büyük tehlike oluşturacaktır.
O yüzden once mukavemet.
İç organlarını jele çevirmeden, yada parçalanmana sebep olmadan, hiç bir şey motosikleti frenlerinden daha önce durduramaz.
Ancak olurda motosiklet yatarsa, motosikletten olabildiği kadar çabuk ayrılmak gerekir. ( Bazı durumlar hariç )
Arabayla kaza yapacağımı anladığımda kapıyı açıp atlıyorum ben.
Düşünce zaten kaza yapmış oluyorsun kardeşim. Tabi kaza yapınca da dusuyorsun. Bu yaklaşımı muhtemelen bir teolog bulmustur seni ancak bir mantıkçı aydınlatır
Motoru yatiracak vaktin varsa fren yapmak içinde vaktin var demektir
Bu milisaniyelik tepki demektir.
Herkes alaycı tavırla yazmış. Ben yaptığım ya da atlattigim kazayı anlatayim...
Bir kaç yıl önceki olay bu,
Bir hafta öncesinde bir arkadaşımız, motosikletiyle bir arabayla kafa kafaya girmis ve kaburgaları kırılarak diğerlerine batmış ve iç kanamadan vefat etmisti.
Bir hafta sonrasında ben, ikaris sendromunda olduğumu bile bile, dalgın, mutsuz bir halde bilmediğim yolda şehir içinde 160+ hızla ve yükselerek ilerliyordum ve hatalı düzenlenmiş ( yol hatasından dolayı davalar açılmış, polis de dava acmami özellikle tembihlemisti. Ve ben ambulans beklerken 5-10 kaza oldu veya atlatıldı. Zaten kazadan kısa sure sonra yol komple açılıp yıkılarak düzenlendi) yolda aniden sol çaprazı bana bakar gordugum arabayla ya çarpışıp, şansım varsa üstünden uçup cakilacaktim, ya kafa kafaya girip kaportalari yarıştıracaktik.
Ya da motorutu dikip mümkün olduğunca drenaj yapıp çarpışma anında karar verecektim. Bu arada metreler azalıyordu ve araba fren yapıp sol çaprazı bana bakacak sekilde durdu. Arka camda bana bakan iki çocuk...
Bir hafta önceki kaza gözünün önünde...
Motosiklet GS500 0-100km si 5 saniye!
Ani bir kararla, gazi açtım, boşluğa çevirdim, çok sert arka fren ve doğru açıda onfren ve ben arabadan 30 derece kaşar farklı yöne, motor da kayarak arabanın ön tarafına ( üzerimde moto pantolon, dizlik,motocizme, kevlar eldiven, Robocop ptotect vardı )
Ben kesintisiz ( kayıtlara gore 115 metre suruklendim, dort kaburga ezigi ve koltuk altındaki bölgede hafif sıyrıklar. Şansliydim )
Motor yere paralel, ön tampona değip dönmeye başlıyor pervane gibi, oradan ön jant, marsbiyel, arka hangi kırıyor ve şekip peşinden geliyor beş metre yanima kadar sürüklenip duruyor.
Toparlanıp atağa kalktıgimda, orada kazayı görenler ölmemiş yaa falan dediklerini duydum.
Ayrilmasaydim motordan ne olurdu
Yatirmasaydim be olurdu bilemem
Ama motordan ayrilamadigim tek kazam oldu hepsinden daha ağır yaralandim
Freni tekerle mi yapmak istersin üzerindeki kıyafetlerinle ve bedeninle mi?
Bu soruya cevap verdiğinde kendi soruna da cevap vermiş olacaksın.
Yorumlar genellikle ciddi ve doyurucu idi. Ancak herhalde ben yanlış anlaşıldım. Benim kast ettiğim, "Öyle bir durumdasınız ki, frenleme aşamasını geçmişsiniz, meydana gelecek olay frenleme ile önlenebilecek bir şey değil, daha büyük bir hasar almamak için, düşmek yerine yatırmak mı gerekir, kaza yerine düşmek mi gerekir" idi. Yorumlara şimdiden teşekkür ederim.
İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.
Cross yapariken geçerli bir durumdur , genelde tepe tırmanırken/tehlikesi kestirilmiş riske girilmiş rotada iken , motor ile beraber uçmanın/düşmenin sakat olduğu durumlarda , gidondan kuwet alıp kendinizi motordan ayırmaktır, tıpkın fezaya giden modüllü roketin boş tankını brakması gibin, hojdur, 2-3 defa yapmışlığım olduydu.
Asfalt/normal koşullarda denenmemesi gerekir , işbu yazı motor aleminin arazi kısmında cereyan eden tecrübenin aktarılması olup... asfaltta denemeyin işte.
Tam güçte fren yapılıyor diyelim. Üstünde o kadar kuvvet varken motordan zıplayıp da başka yere kaçabilmen pek olası değil. Bkz: asansör düşerken zıplamak kafası.
Hızlı gidiyoruz, önümüzde aniden bir engel belirdi diyelim. Beyin durmuş, kaçmayı ya da frenlemeyi akıl edemiyoruz. Bu iki seçenek akla gelmezken, motordan atlamak akla gelecek ve de bunu gerçekleştireceğiz. Bana olası gelmiyor. Hadi atladık diyelim, o hızla yere çarptığımız anda önce bacağı kırarız, sonra sürüklenerek o engele gireriz.
Genelde bu "motoru yatırdım, kurtuldum" diyenlerin %95'i(küsüratlı sallıyorum) düşük hızlarda, tamamen eğitimsizlik yüzünden, olmayacak kazalardan kurtulmuştur.
Nerede motordan atlamak hayat kurtarabilir diye düşünüyorum. Viraja hızlı girmişim, bariyerlere doğru gidiyorum, dümdüz girmektense o zaman zıplamayı filan düşünebilirim. Tabii eğer düşünebilirsem.
Bildiğimi sandığım üzere ,
Kaza kesinleşti , kesinlikle çarpışma olacak iki durum söz konusu,
ilki kesinlikle kacis manevrasidir. Kontra ile kacis yapilabilecek yer varsa , hemen kontra ile kurtulmak
Ikincisi ise , kesin carpicaz kaçış yok, ne kadar düşük hız ile carparsak o kadar kardır.. frenleme yapmak
Bu aşamalar saniyelik saliselik belki, dusunulebiliyorsa o an düşünülüp uygulamak nasıl olur bilemedim.
Motoru yatırmayı hiç düşünme egzoz bacağını yakıyo iğrenç bişey. 15 gün önce arazide cross yaparken bacağım egzoza değdi bacağımdan pantolon sıyrılmış çıplak tenim egzoza saniyelik değdi o bile en hafif derecelisinden yanık yapmaya yetti. Pek su toplamadı ama yeni deri çıktı mecbur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)