Artık canım sıkıldı, CB500F satılık...
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Daha önce serüvenimi anlatmıştım sizlere. Önce bir CBF150 almıştım ve ardından yetersiz geldiği için CB500F almıştım. Ama bazı şeylerden çabuk sıkıldım. Şu an CB500F'im satılıkta. (PCX 150 ya da NMAX ile takas olur.)
Mesela nelerden yakınıyorum?
1. Arkadaşlar ben heybeliadada yaşıyorum. Motosikletimin çantası yok ve asla taktırmayı düşünmüyorum. Dolayısıyla ekipmanlarımı giyip yola çıkmak zorunda kalıyorum her defasında. Sırt çantama montumu koyuyorum kevlar pantolonumu giyiyorum kaskım sırtımda vapurla Kartala geçiyorum yürüye yürüye yaklaşık 3-4 km ötedeki garaja gidip motora giyin soyun et brandayı topla çantaya tık falan motora biniyorum biryerlere gidiyorum. Sonra varıyorum park ediyorum. Hava yangın yeri olsa da montumu çıkaramıyorum çünkü koyacak yer yok. Üstüne örtsem bir ton zaman kaybı (branda o an sırt çantamda ve komple kaplıyor) Kask elimde mont sırtımda bi de sırt çantamla koca alışveriş merkezini kan ter içinde geziyorum ve hiçbirşey alamadan çıkıyorum. (Yer yok nerede taşıyacağım)
2. Şehir içinde debriyaj maneti yüzünden kas yaptım. Vites artır düşür et sol el fena güçlendi. Ama 5-6 sıkıştan sonra artık gidonu bırakmak istiyorum çünkü bu iş işkenceye dönmeye başlıyor. Elime resmen kramp girmeye başlıyor çok can sıkıcı.
3. Motorumun yakıtı cidden çok güzel şahane hatta. Baya gazladım Max 3.5 yakabildim. Ama fark ettim ki hız hiç bana göre değil. Ben 85-90la gidince çok keyif alıyorum. Sonrası benim için rüzgarı tamamen almam yüzünden işkence ve korkuya dönüşüyor. Altımdaki motosiklet herşeyle başa çıkabilecek güçte ama ben bu kadar gücü sadece sollarken kullanıyorum. Dolayısıyla hızlı gitmek gibi bir gayem olmayınca neden ben bu kadar büyük cc motosiklete biniyorum ki diye düşünmeden yapamıyorum. Aklımda PCX150 ya da NMAX var. Bunlar da benim işimi pekala görebilir?
4. Bakımı 6000 kmde bir olmasına rağmen 6 ayda bir motosikletimi bakıma getirmem söylendi. 6 ayda bir yaklaşık 190 tl bakım ücreti var. (kullanmasam da ödeyeceğim) Kışın asla kullanamam bu motoru çünkü bi kere yağmura yakalandım ve donuma kadar ıslandım. Yağmurdan ziyade su birikintileri beni mahvetti! Yerdeki olan varan su üstümde.
5. Zincir bakımından da illallah geldi çünkü bir depo benzin alıyorum geziyorum 300-400 km oluyor hadiii yine zincir yağla. Arkadaş benim garajım yok ve hep yalnızım. Sık motoru ileri it sık motoru ileri it sık motoru ileri it vs çok yorucu benim için. Eh bakım malzemelerini sırt çantana koy taşı et. Arkadaş ben yüksüz neden gezemiyorum yahu. Bu motosiklet benim için zevk mi işkence mi!
6. Arkadaşlarım çok dikkatli kullandığımı bildikleri halde arkama binmek istemiyorlar. Çünkü artçı ekipmanı taşıyamıyorum, dolayısıyla ekipmanları yok. ve CB500F'in arkası hem çok rahatsız hem de tutunacak yer çok güvensiz. Motor çok güçlü ve göz de korkutuyor. Tüm şartları sağlayıp arkama bir kere artçı aldım, Oturuş pozisyonu kalitem inanılmaz düştü. Adam sığmak için resmen belime oturdu. geri git diyorum, kuyruğa mı oturayım bu ne biçim sele diyor.
7. Bu motosikleti aldığımdan daha ailemin haberi yok ve bu motosiklete bu kadar para verdiğimi duyarlarsa... Canım baya sıkılacak biliyorum. Bir de bu motosikletle izmire gitmeyi istiyorum fakat beni korkutan yol değil, nereye park edebilirim? Annemlerin ve ablamların oturduğu mahallede hırsızlık çok fazla. Arkadaşımın mahallesi işlek bir caddede. Kapalı otoparka koysam bi ton para... Arkadaş ben bu motora bir ton para verdim. Diyeceksiniz ki kasko yaptırın. Hemşerim bu motorun sigortası 2168 tl tuttu. Yanlış hesaptan dolayı donuma kadar çıkarıp verdim sigorta parası, nasıl yaptırayım bu borçla kaskoyu..
Sonuç olarak aslında bunlar motosikletin eksileri değil benim motosikletime uzak yaşamamın sorunları. Motosikletten kopamıyorum bu yüzden şöyle bir çözüm düşündüm.
Scooter.
1. Zincir bakım derdi yok
2. Bagajı benim için yeterli
3. Hızı sevmeyen birisiyim zaten altımdaki aleti de çok yavaş sürüyorum sıkıntı çekmem herhalde.
4. Yakıtı 1 litre kadar daha ekonomik.
5. Bakım maliyeti yarı yarıyadan fazla bir fiyatta uygun.
6. Sigortası (CBF 150'yi baz alıyorum) yaklaşık 1000 tl daha uygun olacak
7. Çalınma tehlikesi daha az. (Çok gösterişli değil heryerde var pek tenezzül etmeyebilirler.)
8. Çanta takabilir ve uzun yolculuklara çıkabilirim.
9. Dizlik Body armor vs giyip istediğim tişörtü şortu giyerek gezebilirim.
10. İyi bir lastikle yağmurlu havada yağmurlukla vs CB500F'e göre daha rahat sürebilirim. En azından üzerime su sıçramaz. (yandan sıçratanlar hariç)
Aklımdaki modeller PCX 150 ya da NMAX. Yakıtı sebebiyle Maxi scooter düşünmüyorum. Siz bu yazdıklarım hakkında ne düşünüyorsunuz, sizin nasıl bir görüşünüz ve çözümünüz olabilir? Benim durumumdaki motosiklet seven bir insan ne yapmalı? Aklımdaki modeller hakkında nasıl bir yorum yapabilirsiniz? Önerebileceğiniz başka bir model var mı? PCX'in 2017 sini beklemelimiyim?
Scooterın şu an göremediğim eksileri nelerdir? Uzun yol da yapacağım, boyum 183 kilom 77. Oturuş pozisyonu itibariyle bazı ağrılar yaratacağından bahsediyorlar. NMAX'te ayaklarımı çok güzel uzatabiliyorum. Bunun faydası nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.
Bu konunun aynı zamanda benim gibi bilgisizlik ve heves yüzünden öngörüyle hesap edemeyen kişiler için de faydalı olacağını, özellikle scooter mı yoksa vitesli mi tercihi yapamayanlar için kıyaslama açısından faydalı olacağını düşünmekteyim. Hepinize keyifli forumlar, saygılar...
Reklamlar
-
300 km zincir yağlamak için çok erken.
Sigorta da cc çok önemli bir etken değil.Çok gördüm yüksek cc lerin küçük cc den daha az çıktığını.
Ekipmanda body armordan bahsetmişsiniz.Asfalta uygun değil.
Scooter i biraz bu konuda küçümsemişsiniz sonuçta 50 km de düştüğünüzde altınızda ki motorun ne olduğunun hiç bir önemi kalmayacak.
Ayrıca bence siz ne alırsanız alın hiç bir şekilde memnun olmayacaksınız bundan eminim.
-
bunların hepsi almadan önce kolaylıkla öngörülebilecek şeyler. iki gün sonra da scooter hiç bana göre değil araba aldım diye gelmeyin?
-
37bin km dir istanbulda pcx kullanıyorum.
Şehiriçi kullanım için negatif bir yönü yok kesinlikle memnunum rahatlığı konforu her şeyi yeterli. Top case kullanmıyorum. Montumu dizligimi bagaja sigdirabiliyorum.
Kaskida gerekirse bagaj altindaki çengele kablo yardımıyla bağlayıp birakabiliyorum.
Top case eksikliği ve ön cam ihtiyacı oluyor zaman zaman. Evden her seferinde kaski alıp çıkmak benide bezdiriyor.
Bir sonraki motor olarak yine pcx düşünüyorum, top case ve ön camlı. Gelirse abs li.
Rahatlik konfor az yakıt arıyorsan kesinlikle pcx.
-
Hocam sen scooterin rahatlığını gördükten sonra vitesli motoru sevmemişsin. Yazdıklarından bunu anlıyorum. Ben de duke 390 ı çoksevmeme rağmen satıyorum ve maxi ye geri dönüyorum. Üstelik ben topcase taktım ama yine de senin de saydığın nedenler beni de kasıyor. nmax bence daha ağır basar abs li ve ön arka disk frenli.
-
Tamamen motosiklet kullanmayı (sadece sürmek değil) bilmediğin için kaynaklanıyor cbf i o kadar kısa sürede satmayıp onunla 10 15 bin km yapsaydın ardından bu makineye geçseydin emin ol bu sana rüya gibi gelecekti.
Senin içinde yok boşver sat bunu al scooter tak çanta rahat et.
-
MimTolga adlı üyeden alıntı
Hocam sen scooterin rahatlığını gördükten sonra vitesli motoru sevmemişsin. Yazdıklarından bunu anlıyorum. Ben de duke 390 ı çoksevmeme rağmen satıyorum ve maxi ye geri dönüyorum. Üstelik ben topcase taktım ama yine de senin de saydığın nedenler beni de kasıyor. nmax bence daha ağır basar abs li ve ön arka disk frenli.
Evet size katılıyorum. İlk motosikletim dayımın scooterıydı. Çinliydi minliydi ama baya işlevseldi. Benim için önemli olan işlevsellik bunu hep söylerim. Evet tatminsizlik var bende ama ben verim alamadığım şeyden tatminsiz olurum. CBF'in en sevdiğim özelliği bakım maliyetinin azlığı yakıtı ve çantaları sayesinde hiçbirşeye ihtiyaç duymamamdı. Ama gücünün yetersizliği yüzünden çok sıkıntıya düştüğüm de olmuştu. Bu motosiklet baya güçlü ve bu çok hoşuma gidiyor. PCX'te de güç yok, ama CBF'ten daha seri. Yapıcı yorumunuz için teşekkür ederim.
-
Sıcak havada güneşin altında mont giyip aşırı terlemeden tansiyonun bile düşer. Korumalı gezmek önemli. Güneşin altında yazlık mont veya file + koruma giyinebilirsin
Zincir 500km civarı yağlasan olur. Yarış motoru değil
-
Pcx150 veya Nmax ten ziyade XMax 250 veya Honda Forza 300 ile daha rahat edebilirsiniz diye düşünüyorum, şehir içinde kullanımın dışında şehirlerarası kullanımda da sizi sıkmayacak bir araç.
Pcx150 veya Nmax max 110 km hız yapıyor ve bu uzun yolda canınızı çok sıkabilir. Konfor açısından da maxi scooter düşünmeniz daha mantıklı.
Ama tabi keşke tüm bu araştırmaları motorunuzu almadan evvel yapsaydınız, belki zarar etmezdiniz.
-
17 Temmuz 2016, 15:49
#10
Coach_k adlı üyeden alıntı
Sıcak havada güneşin altında mont giyip aşırı terlemeden tansiyonun bile düşer. Korumalı gezmek önemli. Güneşin altında yazlık mont veya file + koruma giyinebilirsin
Zincir 500km civarı yağlasan olur. Yarış motoru değil
Montum Bering marka fileli korumalı yazlık mont ama yine de kar etmiyor. Zaman zaman güneş tepeme çıkınca fenalık basıyor. Full korumasız asla yola çıkmam, prensip edindim. Valla ben biraz nizami ve pinpirikli bir adamım. Bana söylenen 300-400 km'de bir yağlamam gerektiğiydi o yüzden bu kadar kısa tutuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------
EmreKocyigit adlı üyeden alıntı
Tamamen motosiklet kullanmayı (sadece sürmek değil) bilmediğin için kaynaklanıyor cbf i o kadar kısa sürede satmayıp onunla 10 15 bin km yapsaydın ardından bu makineye geçseydin emin ol bu sana rüya gibi gelecekti.
Senin içinde yok boşver sat bunu al scooter tak çanta rahat et.
Makinem rüya gibi. Biliyorum ve bunu da herkes söylüyor. Beni her açıdan tatmin ediyor ama işlevsel değil. Binerken hiç sıkıntı yok. Motorumla fizana giderim o kadar güzel geliyor bana ama motosikletle örneğin avm'ye gitmek ya da birisiyle buluşmak artık benim için baya can sıkıcı bir hal almaya başladı. Evim ş.içinde olsa, evden çıkıp direk binebilsem bu motoru sadece debriyajı sert ya da bagajı yok diye satmazdım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
Gold_ adlı üyeden alıntı
Pcx150 veya Nmax ten ziyade XMax 250 veya Honda Forza 300 ile daha rahat edebilirsiniz diye düşünüyorum, şehir içinde kullanımın dışında şehirlerarası kullanımda da sizi sıkmayacak bir araç.
Pcx150 veya Nmax max 110 km hız yapıyor ve bu uzun yolda canınızı çok sıkabilir. Konfor açısından da maxi scooter düşünmeniz daha mantıklı.
Ama tabi keşke tüm bu araştırmaları motorunuzu almadan evvel yapsaydınız, belki zarar etmezdiniz.
Motosikletimi zaten 2. el ve çok iyi bir fiyata aldım o yüzden çok takılmıyorum. Bindiğimi yanıma kar sayarım. Maxiscooter düşünmüyorum çünkü yakıtı beni düşündürüyor. Çok sürat yapan bir insan değilim ş.arasında. Hatta çok sakin gitmeyi seviyorum. Dinlene dinlene giderim çevreyi seyrederim. XMAX da Forza da çok nefis motorlar fakat dediğim gibi bakım maliyetleri ve yakıt benimkinden fazla. Kıvraklık düşük ve sonuçta artçıyla uzun yol yapmayacağım şimdilik. Hız olarak da en fazla 20 km fark ediyormuş diye duydum. Değer miii değmez mi bilemiyorum.
-
17 Temmuz 2016, 15:53
#11
Hocam maddi durumunuz hakkinda bir fikrim yok ancak size bir araba lazim gibi.Motosiklet zevkine surdugunuz bi alet olarak kenarda dursun diger alisverise vs arabayla gidin.
-
17 Temmuz 2016, 15:55
#12
bllhlskr adlı üyeden alıntı
Hocam maddi durumunuz hakkinda bir fikrim yok ancak size bir araba lazim gibi.Motosiklet zevkine surdugunuz bi alet olarak kenarda dursun diger alisverise vs arabayla gidin.
Arabam yok ve alamam ne yazık ki. Çünkü bu motosikleti aldığım an bütçemin sınırına ulaştım. Bundan sonrası benim için maddi çöküşe sebep olur. Ama dediğiniz çok mantıklı. Arabam olsa da motosikletten vazgeçebileceğimi düşünmüyorum.
-
17 Temmuz 2016, 16:18
#13
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Evet size katılıyorum. İlk motosikletim dayımın scooterıydı. Çinliydi minliydi ama baya işlevseldi.
Benim için önemli olan işlevsellik bunu hep söylerim. Evet tatminsizlik var bende ama ben verim alamadığım şeyden tatminsiz olurum. CBF'in en sevdiğim özelliği bakım maliyetinin azlığı yakıtı ve çantaları sayesinde hiçbirşeye ihtiyaç duymamamdı. Ama gücünün yetersizliği yüzünden çok sıkıntıya düştüğüm de olmuştu. Bu motosiklet baya güçlü ve bu çok hoşuma gidiyor. PCX'te de güç yok, ama CBF'ten daha seri. Yapıcı yorumunuz için teşekkür ederim.
Rica ederim hocam. Sonuçta biz keyif almak için biniyoruz bu alete, bir problematik kaynağına dönüşmeye başlarsa ne anladım ben bu işten. İçinden ne geliyorsa ona yürü, mutlu ol .
-
17 Temmuz 2016, 16:24
#14
-
17 Temmuz 2016, 16:39
#15
freewill adlı üyeden alıntı
işte sırf şu bagaj ve zincir yağmalama muhabbetinden dolayı gittim burgman aldım çok memnunum
2 kask ve 2 mont alabiliyor bagajı
tur camı sayesinde ve eninin geniş olması sebebiyle rüzgar almıyorum desem yeridir. Kısaca skuter candır
Bakalım ben de terfi etmek istiyorum. Yakıt tüketiminiz nedir?
-
17 Temmuz 2016, 16:42
#16
Zincir yağlama derdinden motosiklet değiştirmek bana garip geldi. Ben 900 cc motosiklet kullanıyorum .ne zincir yağlama ne de temizlik bakım vs..hiç birinden yorulmam yakinmam çünkü bu benim hayatım. Ruh eşim motosikletim.40 yaşındayım büyük keyif alarak hem kullanırım hemde bakımını yaparım. Yağlamadan yakınıp motor mu satılır yahuu.
-
17 Temmuz 2016, 16:48
#17
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Bakalım ben de terfi etmek istiyorum. Yakıt tüketiminiz nedir?
sakin kullanımda şehirlerarası 2.6 şehiriçi 2.9 yok ben dayanamam dip gaz giderim derseniz 3.3 lt sabit
-
17 Temmuz 2016, 16:48
#18
izmir3535 adlı üyeden alıntı
Zincir yağlama derdinden motosiklet değiştirmek bana garip geldi. Ben 900 cc motosiklet kullanıyorum .ne zincir yağlama ne de temizlik bakım vs..hiç birinden yorulmam yakinmam çünkü bu benim hayatım. Ruh eşim motosikletim.40 yaşındayım büyük keyif alarak hem kullanırım hemde bakımını yaparım. Yağlamadan yakınıp motor mu satılır yahuu.
Olay sadece yağlamaktan yakınmak değil hocam, bir kan uyuşmazlığı mevcut. Bende de aynı durum var oradan biliyorum. Sen buna üşengeçlik de, ya da yeteri kadar bağ kuramamak de ben fonksiyonelliğe yönelme diyeyim, pratiklik diyeyim. Hepimize sevdiğimiz iki tekerlerle keyifli hayatlar.
-
17 Temmuz 2016, 16:58
#19
izmir3535 adlı üyeden alıntı
Zincir yağlama derdinden motosiklet değiştirmek bana garip geldi. Ben 900 cc motosiklet kullanıyorum .ne zincir yağlama ne de temizlik bakım vs..hiç birinden yorulmam yakinmam çünkü bu benim hayatım. Ruh eşim motosikletim.40 yaşındayım büyük keyif alarak hem kullanırım hemde bakımını yaparım. Yağlamadan yakınıp motor mu satılır yahuu.
Motosikletiniz evinizin önünde duruyorsa, full ekipmanınızı benim gibi heybeliadadan kartala taşımıyorsanız, motosikletinizde çantanız varsa evet çok manasız yahu. Ama sanırım yazdıklarımı tam olarak anlamadınız. Satma sebeplerimden sadece birisi o. Ben zincir yağlamaktan yakınmıyorum kilometrelerce onun alet erdevatını taşımaktan yoruldum artık. Bagajı olan ve daha az alaka isteyen (zincir yağlama derdi olmayan) bakım maliyeti daha az vs (yukarıda çok uzun yazdım) bir motosiklet istiyorum. Şunu da belirtmek isterim CB500F'i sattıktan sonra ciddi manada bir eksiklik çekeceğim.
Gülü seven dikenine katlanır biliyorum ama bugünlerde "eeeeeeh! başlarım böyle aşkın ızdırabına" diye bağırıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------
freewill adlı üyeden alıntı
sakin kullanımda şehirlerarası 2.6 şehiriçi 2.9 yok ben dayanamam dip gaz giderim derseniz 3.3 lt sabit
Hımmmmm hiç fena değilmiş ben bi ona da bakayım. Zorlanmadan çıktığınız son hızınız ve bakım maliyetiniz nedir peki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
MimTolga adlı üyeden alıntı
Olay sadece yağlamaktan yakınmak değil hocam, bir kan uyuşmazlığı mevcut. Bende de aynı durum var oradan biliyorum. Sen buna üşengeçlik de, ya da yeteri kadar bağ kuramamak de ben fonksiyonelliğe yönelme diyeyim, pratiklik diyeyim. Hepimize sevdiğimiz iki tekerlerle keyifli hayatlar.
Çok haklısınız. Tam olarak sizinle aynı düşüncedeyim.
-
17 Temmuz 2016, 17:02
#20
nmax ve pcxin bagajı çok geniş değil. xmax alın en azından. hem rahat scooter, hemde saydığınız tüm eşyaları bagaja sokarsınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)