Hocam ancak kısmen katılabiliyorum:
1. evet ama kayış değişimi, varyatör bakımı değişimi ve temizliği var. 125/150cc'likler gene neyse ama daha büyük hacimli sukuterlerin bakımları epeyce tuzlu. Misal 125cc sukuter kayışı japon Bando marka 15-20TL 250cc...
Ya de ön varyatör 125cc Çinli sukuterin ön varyatörü 25-40TL 250cc
2. Doğrudur. Kask sığmıyor, birçok insan dert ediyor ama bagaj çok işe yarıyor.
3. Çoğunlukla doğru ama büyük hacimliler epeyce sürat yapabiliyor. En güzeli sukuterler çok iyi kalkış yapıyor.
4. Tam tersi aynı otomatik arabadaki gibi aynı hacimli motordan 1 lt daha fazla yakar.
5. motoruna göre değişir, özellikle de italyan olanlarda
6. hiç belli olmaz. Sukuterler bazı yerlerde daha çok kazaya karışıyor.
7. o da belli olmaz, her motor çalınabilir. Anca ikinci cihan harbinden çıkmış gibi olanlara pek bakmayabilirler.
8. sizin motora da çanta takılır, sizin motorla da uzun yola çıkılır. Ha AEA'nın kanalında en güzel örneği mevcut Gökhan Eren Hoca 250cc'lik motorla 70000km'yi devirdi.
9. kesinlikle yanlış.
10. Duruma göre değişir. Dizinizin arasında bir şey yok. Denge olayı debriyajlı motordan farklıdır. su sıçratma konusunda haklısınız epeyce koruma sağlıyor.