2001 model R6 ( 4 silindire adım adım )
Reklamlar
-
Herkeze iyi akşamlar, yaklaşık 1 ay önce 4 silindir motor istiyorum diye bir konu açmıştım bazılarınız hatırlar belki.
olumlu olumsuz herkez bişeyler söyleyip yardımcı olmaya çalıştı çok sağolsunlar.
ninja 250 motorumu 12.000 liraya sattıktan sonra motor arayışlarına başladım malum sitede https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...8522620/detay/ bu ilan karşıma çıktı, fiyatının benim bütçeme göre olması şuan için en çekici sebep, sizlerin ilk görüşteki yorumlarınızı merak ettiğim için bu konuyu açıyorum ( ilan sahibiyle henüz görüşmedim ) 2001 r6 lar hakkında pek bir bilgim yok bilgisi olan arkadaşlar , bu ilanı ve 2001 r6 lar hakkında bana bilgi verip, yorumda bulunurlarsa sevinirim
Tekeriniz düz bassın
Reklamlar
-
düşük model 4 silindirli racing makine alınmaması taraftarıyım kendi adıma. çünkü bu tarz makineler 2 sahibine geçtikten sonra hor kullanılmaya baslar ve sonraki sahiplerine maddi manevi dert açmaktan başka bir işe yaramaz
-
Sadece merak ettiğim için soruyorum kararına saygısızlık amaçlı değil 2-3 ay içinde çıkaracağı 3-4 milyar masrafı karşılayabilir misin yoksa motor yatar mı
-
Fotoğraflardan görüldüğü kadarı ile egzoz orijinal değil. Bu tip "ses çıksın ama dandik olması önemli değil" tarzı egzoz takınca, bir süre sonra motorda şu olur: Süpapların açılma-kapanma zamanları orijinal egzoza göre ayarlanmış olduğu için, süpaplarda "süpap yüzmesi" denen olay meydana gelir. Bu tip motorların-araçların bir müddet sonra fazla yakıt tüketmesi ve yağ yakması, yani motoru zamanından önce bitmesi kaçınılmazdır. 2. el motor alacağım zaman ilk baktığım egzozdur. Egzoz orijinal değilse, bedava verse, almam.
Sonuç: Bu makine 5 para etmez, bana göre. Seni bilmem...
İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.
-
bknz. parayı çöpe atmak
bknz. evlat edinmek
-
2001 model ölüyü canlandırmak gibi bi şey durumun varsa 2016 model falan al
-
En azından cbf 600 felan bak,bu motosikletler tamamiyle şans .Arkadaşın dediği gibi.Olurda başına masraf açarsa karşılayamıyacaksan hiç bulaşma.Büyük ve eski motosikletin masrafı fazla oluyor.Tecrübeyle sabit
-
15 yaşındaki bir aletin 51 bin km de kalmasını bana legal yoldan açıklayan olursa bu motoru ben alıp ona hediye edeceğim.
-
Km az olabilir ama km düşürmek de zor değil. 2001 r6 karbüratörlüdür. Usta çoktur ama herkes düzen tutturamaz. Karbüratör bakımı da hayati önem taşır.
Makinenin şasesinde vuruk kırık çekme gerdirme yoksa ve km orjinalse alınmaya alınır ama yarın forumda r6 karbüratör ayarı diye konu açma.
Sürdüğüm bir motor zamanının iyi motorlarından şasesi makinesi sesi duruşu gidişi vs. Motosikletten iyi anlıyorsab gir yoksa girme...
-
17 Temmuz 2016, 00:25
#10
-
17 Temmuz 2016, 01:13
#11
hocam bana özelden mesaj at, kronik sorunlarını başına gelecekleri cebinden çıkacak paraları anlatayım bir bir anlatayım ben olsam 600 cc 4 silindir motora ls2 kaskla binen bilinçsiz birinden motor almazdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------
cerkezbiker adlı üyeden alıntı
Fotoğraflardan görüldüğü kadarı ile egzoz orijinal değil. Bu tip "ses çıksın ama dandik olması önemli değil" tarzı egzoz takınca, bir süre sonra motorda şu olur: Süpapların açılma-kapanma zamanları orijinal egzoza göre ayarlanmış olduğu için, süpaplarda "süpap yüzmesi" denen olay meydana gelir. Bu tip motorların-araçların bir müddet sonra fazla yakıt tüketmesi ve yağ yakması, yani motoru zamanından önce bitmesi kaçınılmazdır. 2. el motor alacağım zaman ilk baktığım egzozdur. Egzoz orijinal değilse, bedava verse, almam.
Sonuç: Bu makine 5 para etmez, bana göre. Seni bilmem...
http://i.hizliresim.com/YbZ1yZ.jpg
o egsoz orjinal yoshimura
-
17 Temmuz 2016, 02:51
#12
Stunt adlı üyeden alıntı
hocam bana özelden mesaj at, kronik sorunlarını başına gelecekleri cebinden çıkacak paraları anlatayım bir bir anlatayım ben olsam 600 cc 4 silindir motora ls2 kaskla binen bilinçsiz birinden motor almazdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------
o egsoz orjinal yoshimura
1200-1300 liraya yamaha r6 alcana honda 600f ala bilirsin
HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN
: ::
-
17 Temmuz 2016, 08:59
#13
Bak simdi ninja ile keyifli keyifli giderken sen saniyormusunki bu r1 ile ayni keyifi alacaksin? Surus zevki olarak demiyorum... sezonu sanayide harcarken demek istiyorum...sezon biter sen motor suremezsin.. madem elinde nakitte kaldin bir degisiklik olsun R25 falan al bu para ile 250cc de gezineceksin sebastian..
-
17 Temmuz 2016, 09:51
#14
Bence yanlış bir karar veriyorsun. Gördüğüm kadarıyla çokta bir bütçen yok. Hem neden 250cc'den birden R1'e geçiş yapıyorsun. Yılı daha yüksek olan bir 600 cc civarı daha makul bir motor bakman senin için daha iyi olacaktır. O motor sana kesinlikle büyük sorunlar ve masraflar çıkartacaktır.
-
17 Temmuz 2016, 15:46
#15
Ben olsam almazdım herşeyi bıraktım adam 51bin küsür demiş 15 yaşında motor o km olması imkansız desen yeridir adam birde 100 -125 cc demiş :D
-
17 Temmuz 2016, 17:09
#16
Ilk konuna da yazmistim, aynisini tekrar yaziyorum.
En az 20bin liram olmadan 600cc motosiklet almam.
20bin TL olsa da 600rr,r6 bilmem ne gozum gormez.
Piyasada ihtiyaclara gore yenilenmis,iyilestirilmis bir dunya motosiklet var, Verys,Er6 f, Tracer serisi, ve naked modeller.
-
17 Temmuz 2016, 18:34
#17
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/167289-eski-model-ve-yuksek-kilometreli-motor-alirken-nelere-dikkat-etmeliyiz-almalimiyiz.html
Güzel kardeşim benim bütçem 20 ila 24 arası değişmekte. Kısmetse bu ay sonunda bir motor alıyorum eğer motor almaya gittiğimde alıcağım 2 ci el motorlarda sorun çıkarsa bol bol alternatiflerim var hepsinle oturup konuştum anlaştım.
Almak istediğim motor Yamaha R6 olmasa bile 600rr almak istiyorum kısara 600lük ss makina arıyorum. Yalnız 20-24 bin tlye 2008 model makinalar bulabiliyorum max ve bu makinaların %95'nin kmsi düşürülmüş durumda. Benim şu anki motorum 3 cü olması lazım ve 1 küsür yıldır kullanıyorum 25 bin kmyi geçtim ve bu kmleri uzun yolda değil (hiç çıkmadım bu motorumla) şehir içinde yaptım, adamlar benim gezdiğim kadar 10 yıl içinde gezdiklerini hiç ve hiç sanmıyorum. 2005-2008 model 10 yıllık motorlar 40 binde. Yahu 40 bin nedir ki? 2 yılda ben her gün sürsem çok rahat yaparım 80 bin falan.
Böyle motorların kmleri gerçek değil, adamın fz8'i var oturdum baya konuştuk 33 binde. 2012 model makina 33 olabilir ama 2008 model olamaz yada 2005.
En az 50 bin kmdedir o motorlar, senin linkini attığın motorda 100 bin km'den aşağıya değildir. Teli çıkartıp sürüyorlar km az diye yutturuyorlar.
Böyle eski makinalar alıyorsan işin yaştır çünkü ağır bakımları min 2 bin tlden başlıyor. Bir sorun çıkartsa 4-5 bini gözden çıkartacaksın.
Yani ben alıyım kafam rahat yağ koyup gezerim diye düşünme öyle bir dünya yok, böyle bir motor alıyorsan her türlü deli gibi bakımlara para harcamak zorundasın.
Ve şöyle bir durum var ss makinalar çok fazla devir çevirir o yüzden motoru çok rahat belli bir kmden sonra yersin, bu yüzden ss makinalarda max 3 max 15 bin kmde alman gerekiyor yani söylediğin bütçeye adam akıllı bir ss makina bulman %1 şans gibi diyebilirim.
Ya böyle aile dostun olucak hiç aksatmadan tüm bakımların vs serviste kayıtlı yaptırmış kazasız belasız bulman lazım oda çok çok zor.
Yani o paraya sen ilanda ki motoru al allah canımı alsın üzerine daha o kadar paranın 2 katını ödersin 1-2 yıl içinde.
Yüksek km motor almak sorun değil, sadece o motora bakabilen düzgün bir kişiyi bulmak zor. Ben buldum ve alıcam hatta 3 farklı motorda buldum.
R6 ve CBR600rr bulamazsam eğer benim bulduğum gibi satan kişiler kesin alıcağım motorlar şunlar;
Z750
FZ8
MT07
Olucaktır ve oturup düşündüğümde hiç biri beni pişman etmeyecek keşke şunu alsaydım demeyeceğim motorlar.
Yüksek kmden eski model olmasından insanların korkusu o makinalara adam akıllı bakılmamasıdır, 100 bin kmde r6 da var r1'de var saat gibi.
Hiç bir bakımını aksatmadan muahammet ustada değilde yetkili servis kayıtlı yaptırılmış bir racing'i eskpertiz yaptırarak onay gelirse alabilirsin eğer hiç bir kazası yoksa.
Çünkü bu makinalar 15-20 bin devir çeviriyor ve bazı apaçiler 2 vitesle türkiye turu yapıyorlar o yüzden motor içten içe o kadar zorlanmaktan bitiyorlar.
Motora anahtar deymiş olanları al, motora anahtar hiç dokunmadı diyenden uzak dur o motor açıldığında çok pis şeylerle karşılaşabilirsin.
Yüksek kmli eski motor alıyorsan ki bu motorlar genelde Büyük cc'dir, çoğunda parça sıkıntısı olabiliyor ve en büyük sorun fiyattır büyük bakımlar yani ağır bakımlar 2 bin ile 4 bin arası değişmekte.
Murat abim Fz8'ini 25 binde ağır bakıma soktu, triger kayışı bujiler ıvırtı zıvırtı yağ şu bu o derken 2500tl ödedi.
Bu paralar hep cebinde olacak yada o kmlere yaklaşmadan paranı toplamaya başlayacaksın ve ülkenin şu anda bize verdiği asgari ücretlerle böyle motorların altından kalkılmaz.
o fiyatlara başka motor al.
-
17 Temmuz 2016, 18:46
#18
bi yerde okumuştum 2001 yada 2000 model ceset motor alan bi arkadaş köprüden geçerken motoru kitlenmişti
hurda almayın aldırmayın
-
17 Temmuz 2016, 20:40
#19
Super Sport makinalar yüksek devir çevirir belirli km sonra motoru yer !
Adam zaten makinayı yüksek devir çevirsin şeklinde dizayn etmiş, gir piste gazla diye yapmış. Cafe önü ve yatan motor yaramaz. Rölantide kesiciye sokulan motor yaramaz, yarım debriyaj giden ses çıkartmaya çalışan makina yaramaz.
Otobanda veya pistte sürülen makina ve bakımlı makina alınır. 100km üstüne çıkmadan kullanılmış SS olmaz...
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım...
Japon motorları tartışmasız en sağlam SS makinalardır. 150.000 km ve üstü giden çok makina var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)