Önce taksir kelimesi üstünde resmi şekilde anlaşalım:
http://www.tdk.org.tr/index.php?opti...db4c1.88174652
Kaza raporunda (ve sonradan alınacak ellialtı bilirkişi raporunda) sürücüye, yola, karşı tarafa (varsa), havaya, suya kabahat yüklenir. Eğer kazanın meydana gelmesinde sürücünün şu ya da bu oranda taksiri varsa, verilecek ceza o oranda sürücüye yüklenir. Mesela yolun yapısında kazaya yol açacak bariz bir hata varsa, o yolun yapımı, bakımı, temizlenmesi, v.b. ile görevli olan kurumun sorumlusuna dahi (taksir nedeniyle) ceza verilebilir. Gerçi tarihte bunun örnekleri üçü beşi geçmez ya, neyse.
Sürücü kusuru olarak bu durum en sık olarak, "Aracının hızını, aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara uydurmamak" şeklinde ifade edilir, 2016 yılı için hediyesi 92 TL ve 15 ceza puanıdır. Trafik polisleri de her kazada genellikle bunu yazıp ceza keserler. Bir tarihte ben zincir takılı ve her bakımı yapılmış otomobilimle otoyolda 50 km altında giderken küçük bir varyantta karın temizlenmemiş olması ve yandan esen sert rüzgar nedeniyle gizli buzlanma yüzünden olduğum yerde 180 derece dönüp bariyerlere çarptım. Rapor tutsun diye çağırdığım polis, sanki olayı görmüş gibi bana bu maddeden ceza yazmıştı.