Bu Kılavuza Göre Hangi Yağ?
Reklamlar
-
SAE Motor Yağı Viskozitesi Suzuki SAE 10W-40 motor yağı kullanmanızı tavsiye eder. SAE 10W-40 viskozite düzeyine sahip motor yağı bulamadığınız takdirde,aşağıdaki çizelgeye göre alternatifoluşturacak bir motor yağını tercih ediniz. Enerji Muhafazası
Suzuki “ENERGY CONSERVING”(Enerji Muhafazası) veya“RESOURCE CONSERVING”(Kaynak Muhafazası) yağ kullanılmasını tavsiye etmez.
API H, SJ ya da SL sınıf bazı motor yağları API sınıflandırma işaretleriyle beraber “ENERGY CONSERVING” işaretini taşırlar. Bu yağlar motor
ömrünü ve debriyaj performansını etkiler.
Bu şartlarda siz hangi yağ tercih ederdiniz? Ben bazılarını seçtim:
1- motul 5100 10w40
2- motul 7100 10w40
3- castrol/mobil... Yarı sentetik mi tam sentetik mi?
Reklamlar
-
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
10-40 tam sent. mobil 1
Peki viteste bırakma, kaçırma falan yapmaz değil mi tam sentetik?
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
-
Tam sentetik motor için en sağlıklı olanıdır.
Mineral katkılı veya yarı sentetikten korkun siz. Tam sentetikten değil.
Yarı sentetik veya mineral yağlar verim olarak düşüktür.
Tam sentetik yağlar düşük sıcaklıklarda akışkanlığı artar, yüksek sıcaklıklarda buharlaşma azalır.
Bu tip yağlar -50 ve altı derecelerde akışkanlık özelliğini korur.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Tam sentetik motor için en sağlıklı olanıdır.
Mineral katkılı veya yarı sentetikten korkun siz. Tam sentetikten değil.
Yarı sentetik veya mineral yağlar verim olarak düşüktür.
Tam sentetik yağlar düşük sıcaklıklarda akışkanlığı artar, yüksek sıcaklıklarda buharlaşma azalır.
Bu tip yağlar -50 ve altı derecelerde akışkanlık özelliğini korur.
Tamam cevap için teşekkürler, motul 7100 deneyelim bakalım.
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
-
7100 pist için diye okumuştum forumda. En uygunu 5100 diyorum.
-
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
7100 pist için diye okumuştum forumda. En uygunu 5100 diyorum.
Sorduğum birkaç yağcı da 500cc üzeri motorun varsa 7100 kullan demişti. Onun için emin olmak adına foruma yazma gereği duydum. Lakin forum sakinlerinin aşırı ilgisi, yardımcı olma isteği(!) sıktı beni. Aslında başlık şu olmalıydı:
"50 cc motoru 250 lik yapıp, eşşeğe biner gibi binip, trambolinde zıplar gibi yapıp, tek bir parendeyle önden tek tekerle en fazla kaç yaparım?"
Şimdi birkaçı çıkar cevap alamamış atarlanmış falan yazar, akıllı biri de çıkar gereksiz konu yazar, olay tamam.
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
-
Esterli olmasın gibi bir ibare görürseniz ona göre davranın , durum debriyaj balatanızın yapıldığı materyal ile alakalı, tabii yağ pompasının verimini en üst düzeyde verebildiği sıhhatli çalışabildiği tip ilede alakalıdır.
10-40 olupta yarı sentetik, yada full sentetik olanlar oduğu gibi katkılı olanlarda var, ve bunlar arasında performans farkıda var(kendi motoruma bir dönem araştırıp uygularken envayi çeşit 10-40 kullanmıştım yakınen biliyorum durumu, motul yarı sentetik 5100 serisi en ideali idi, apachi sm için.)
Hasılı kelam klavuzu baştan aşağı ezberleyin, dikkat ünlem içeren sarı/kırmızı küçük tabloları ezberleyin gözden kaçırmayın, ona göre seçin.
-
-
13 Temmuz 2016, 18:08
#10
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Esterli olmasın gibi bir ibare görürseniz ona göre davranın , durum debriyaj balatanızın yapıldığı materyal ile alakalı, tabii yağ pompasının verimini en üst düzeyde verebildiği sıhhatli çalışabildiği tip ilede alakalıdır.
10-40 olupta yarı sentetik, yada full sentetik olanlar oduğu gibi katkılı olanlarda var, ve bunlar arasında performans farkıda var(kendi motoruma bir dönem araştırıp uygularken envayi çeşit 10-40 kullanmıştım yakınen biliyorum durumu, motul yarı sentetik 5100 serisi en ideali idi, apachi sm için.)
Hasılı kelam klavuzu baştan aşağı ezberleyin, dikkat ünlem içeren sarı/kırmızı küçük tabloları ezberleyin gözden kaçırmayın, ona göre seçin.
Cevap için teşekürler. 5100 siparişi verdim ama iptal ettim. Tamam 5100 uygun ama acaba 7100 daha mı uygun tek sorunum bu. Sonuçta al-satçı biri değilim evladiyelik aldım ben motorumu, elimde klasikleşsin onun için iyi bakmam lazım. Kılavuzda esterle alakalı bir şey yok, sadece “ENERGY CONSERVING” bu özellik olmasın diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------
AWESQME adlı üyeden alıntı
Cevap için teşekkürler. Burada da sentetik öneriyor. Yukarıdaki çizelgede var olan yağları listelemiş. Ama kullanım kılavuzunda özellikle 10w40 viskoziteli kullanın diyor. Buradan anlaşılan viskoziteli olsun da ne olursa olsun. Zaten viskozite yarı ve tam(5000ve üzeri) sentetiklerde var. Ben dört dörtlük uyumlu bir yağ kullanayım istiyorum. Her halde deneme yanılma yapacağım. Önce tam sentetik deneyeceğim, sıkıntı olursa yarı sentetiğe geçerim. Motora zarar vermezsem tabi.
-
13 Temmuz 2016, 22:14
#11
5100 binlerce km değişmeden kullandım.Yağda kirlenme eksilme hiçbirşey olmadı vites geçişleri hala muazzam.
-
13 Temmuz 2016, 23:17
#12
redmap adlı üyeden alıntı
5100 binlerce km değişmeden kullandım.Yağda kirlenme eksilme hiçbirşey olmadı vites geçişleri hala muazzam.
Kullanım kılavuzuna uygun bir yağ mıydı?
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
-
13 Temmuz 2016, 23:48
#13
balamir01 adlı üyeden alıntı
Kullanım kılavuzuna uygun bir yağ mıydı?
Servisin koyduğu yağ. Motul 5000 10w40.5100 yanlışlık olmuş kusura bakma.Değişim zamanı bikaç bin km geçti.Usta hala değişime gerek yok tertemiz diyor.Bundan önceside geçmişti bir problem yok. Bence motul marka kendi motoruna uygun yağı seç.Diğer markalarla uğraşma.Ama bu yağ yarı sentetikmiş arkadaşın tavsiyesine uyarak motulun tam sentetik yağlarını kullanabilirsin. Benim pek bilgim yok yarı sentetik tam sentetik hakkında.Gayet memnunum motul 5000 kullanmaya devam edicem.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)