Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bu Kılavuza Göre Hangi Yağ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    SAE Motor Yağı Viskozitesi Suzuki SAE 10W-40 motor yağı kullanmanızı tavsiye eder. SAE 10W-40 viskozite düzeyine sahip motor yağı bulamadığınız takdirde,aşağıdaki çizelgeye göre alternatifoluşturacak bir motor yağını tercih ediniz. Enerji Muhafazası
    Suzuki “ENERGY CONSERVING”(Enerji Muhafazası) veya“RESOURCE CONSERVING”(Kaynak Muhafazası) yağ kullanılmasını tavsiye etmez.
    API H, SJ ya da SL sınıf bazı motor yağları API sınıflandırma işaretleriyle beraber “ENERGY CONSERVING” işaretini taşırlar. Bu yağlar motor
    ömrünü ve debriyaj performansını etkiler.



    Bu şartlarda siz hangi yağ tercih ederdiniz? Ben bazılarını seçtim:
    1- motul 5100 10w40
    2- motul 7100 10w40
    3- castrol/mobil... Yarı sentetik mi tam sentetik mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    10-40 tam sent. mobil 1
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  3. #3
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10-40 tam sent. mobil 1
    Peki viteste bırakma, kaçırma falan yapmaz değil mi tam sentetik?
    Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
    Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!

  4. #4
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Tam sentetik motor için en sağlıklı olanıdır.
    Mineral katkılı veya yarı sentetikten korkun siz. Tam sentetikten değil.
    Yarı sentetik veya mineral yağlar verim olarak düşüktür.
    Tam sentetik yağlar düşük sıcaklıklarda akışkanlığı artar, yüksek sıcaklıklarda buharlaşma azalır.
    Bu tip yağlar -50 ve altı derecelerde akışkanlık özelliğini korur.
    balamir01 ve ...garip... bunu beğendiler.

  5. #5
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam sentetik motor için en sağlıklı olanıdır.
    Mineral katkılı veya yarı sentetikten korkun siz. Tam sentetikten değil.
    Yarı sentetik veya mineral yağlar verim olarak düşüktür.
    Tam sentetik yağlar düşük sıcaklıklarda akışkanlığı artar, yüksek sıcaklıklarda buharlaşma azalır.
    Bu tip yağlar -50 ve altı derecelerde akışkanlık özelliğini korur.
    Tamam cevap için teşekkürler, motul 7100 deneyelim bakalım.
    Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
    Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!

  6. #6
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    7100 pist için diye okumuştum forumda. En uygunu 5100 diyorum.

  7. #7
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7100 pist için diye okumuştum forumda. En uygunu 5100 diyorum.
    Sorduğum birkaç yağcı da 500cc üzeri motorun varsa 7100 kullan demişti. Onun için emin olmak adına foruma yazma gereği duydum. Lakin forum sakinlerinin aşırı ilgisi, yardımcı olma isteği(!) sıktı beni. Aslında başlık şu olmalıydı:

    "50 cc motoru 250 lik yapıp, eşşeğe biner gibi binip, trambolinde zıplar gibi yapıp, tek bir parendeyle önden tek tekerle en fazla kaç yaparım?"
    Şimdi birkaçı çıkar cevap alamamış atarlanmış falan yazar, akıllı biri de çıkar gereksiz konu yazar, olay tamam.
    Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
    Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Esterli olmasın gibi bir ibare görürseniz ona göre davranın , durum debriyaj balatanızın yapıldığı materyal ile alakalı, tabii yağ pompasının verimini en üst düzeyde verebildiği sıhhatli çalışabildiği tip ilede alakalıdır.


    10-40 olupta yarı sentetik, yada full sentetik olanlar oduğu gibi katkılı olanlarda var, ve bunlar arasında performans farkıda var(kendi motoruma bir dönem araştırıp uygularken envayi çeşit 10-40 kullanmıştım yakınen biliyorum durumu, motul yarı sentetik 5100 serisi en ideali idi, apachi sm için.)

    Hasılı kelam klavuzu baştan aşağı ezberleyin, dikkat ünlem içeren sarı/kırmızı küçük tabloları ezberleyin gözden kaçırmayın, ona göre seçin.
    balamir01 bunu beğendi.

  9. #9
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    balamir01 bunu beğendi.

  10. #10
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esterli olmasın gibi bir ibare görürseniz ona göre davranın , durum debriyaj balatanızın yapıldığı materyal ile alakalı, tabii yağ pompasının verimini en üst düzeyde verebildiği sıhhatli çalışabildiği tip ilede alakalıdır.


    10-40 olupta yarı sentetik, yada full sentetik olanlar oduğu gibi katkılı olanlarda var, ve bunlar arasında performans farkıda var(kendi motoruma bir dönem araştırıp uygularken envayi çeşit 10-40 kullanmıştım yakınen biliyorum durumu, motul yarı sentetik 5100 serisi en ideali idi, apachi sm için.)

    Hasılı kelam klavuzu baştan aşağı ezberleyin, dikkat ünlem içeren sarı/kırmızı küçük tabloları ezberleyin gözden kaçırmayın, ona göre seçin.
    Cevap için teşekürler. 5100 siparişi verdim ama iptal ettim. Tamam 5100 uygun ama acaba 7100 daha mı uygun tek sorunum bu. Sonuçta al-satçı biri değilim evladiyelik aldım ben motorumu, elimde klasikleşsin onun için iyi bakmam lazım. Kılavuzda esterle alakalı bir şey yok, sadece “ENERGY CONSERVING” bu özellik olmasın diyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

    Alıntı AWESQME adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkürler. Burada da sentetik öneriyor. Yukarıdaki çizelgede var olan yağları listelemiş. Ama kullanım kılavuzunda özellikle 10w40 viskoziteli kullanın diyor. Buradan anlaşılan viskoziteli olsun da ne olursa olsun. Zaten viskozite yarı ve tam(5000ve üzeri) sentetiklerde var. Ben dört dörtlük uyumlu bir yağ kullanayım istiyorum. Her halde deneme yanılma yapacağım. Önce tam sentetik deneyeceğim, sıkıntı olursa yarı sentetiğe geçerim. Motora zarar vermezsem tabi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    5100 binlerce km değişmeden kullandım.Yağda kirlenme eksilme hiçbirşey olmadı vites geçişleri hala muazzam.

  12. #12
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Alıntı redmap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5100 binlerce km değişmeden kullandım.Yağda kirlenme eksilme hiçbirşey olmadı vites geçişleri hala muazzam.
    Kullanım kılavuzuna uygun bir yağ mıydı?
    Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
    Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Alıntı balamir01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanım kılavuzuna uygun bir yağ mıydı?
    Servisin koyduğu yağ. Motul 5000 10w40.5100 yanlışlık olmuş kusura bakma.Değişim zamanı bikaç bin km geçti.Usta hala değişime gerek yok tertemiz diyor.Bundan önceside geçmişti bir problem yok. Bence motul marka kendi motoruna uygun yağı seç.Diğer markalarla uğraşma.Ama bu yağ yarı sentetikmiş arkadaşın tavsiyesine uyarak motulun tam sentetik yağlarını kullanabilirsin. Benim pek bilgim yok yarı sentetik tam sentetik hakkında.Gayet memnunum motul 5000 kullanmaya devam edicem.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)