- 6000km Tecrübeden sonra ''250cc Motosiklet Tavsiyesi'' - 200ns,gt250,roadwin250....
Reklamlar
-
Merhaba mt forum ahalisi.
Uzun süredir foruma girmiyordum, bajaj boxer ı forumdaki bilgiler ışığında ilk motor olarak aldım ve 6000km kullandım. Çok şükür kaza bela olmadan kullandım ve sattım. Motoru iyice tanıdıktan sonra ve sorun olmadıkça foruma da yazmamaya başlamıştım.
Şimdi motorsuz kaldım ve bir yerlerim kaşınmaya başladı. Motorsuz yapamıyorum
Öncelikle boxerdaki eksik gördüğüm ve doğru düzgün binilebilecek bir motorda olması gerektiğini düşündüğüm şeyler şunlar:
- Titreşim; boxerda az gibiydi ama gün içince yorgunluk yapıyordu, titreşim az olmalı
- Azami hız; boxer 80-90 km hızlarda tıkanıp kalıyordu sollama yapılamıyordu, güvenli sürüş için motor 120-130 a rahat çıkmalı ki kamyon minibüsü falan sollayabilelim.
- Fren; boxer ın frenler kampana ve frenleme mesafesi fazlaydı bu da ani bir durumda duramamak demek, ani frende yine de kayıyordu lastikler o da ayrı konu tabi. Ha şu da var frenleme mesafesi fazla olduğu için bu da beni takip mesafesine aşırı dikkat etmeye zorluyordu bu da güvenli sürüşe itiyordu. Ancak yine de ani durumlarda frenler iyi tutmalı bu kesin.
- Denge; boxerın dengesi arka taraftaydı bu pek sorun değildi ancak ön taraf, gidon aşırı hafifti yani herhangi bir commuter motora göre yavaşken virajda dönerken hızlanmaya başladığımda ön tarafın hafifliği benim dengemi bozuyordu bazen. Bu çok önemli bir durum değil tabi ama yazayım dedim yine de.
Evet önceki motorumdan bana kalan tecrübe hoşnutsuzluklar bunlar. Bunun yanında boxerın sevdiğim yönleri de şunlardır:
- Tork; özellikle de düşük devirde maksimum tork veren bir motorun güzelliğini başka motorları da kullandıktan anladım.
- Egshaust tech(katalitik konvertör?*); bu özellik bajajların hepsinde varmış sanırım, diğer motorlarda bahsedilen katalitik konvertör ile aynı şey mi tam bilmiyorum. Özelliği ise mesela 4. viteste 80-90 la gidiyorsunuz yavaşladınız 40-50 ye kadar düştü hızınız ve tekrar hızlanıyorsunuz, işte bu durumda vitesi küçültmeye gerek kalmadan ve motor öksürüp tıksırmadan kendini topluyor yine 4. viteste gidiyorsunuz otomatik vites gibi. Bu epey güzel bir özellik sürüş konforunu arttırıyor.
- Amortisör; boxerdaki amortisör gayet yumuşaktı bu hoşuma giden bir özelliğiydi.
Şimdi daha güçlü,daha konforlu, daha güvenli vs. kısaca daha iyi bir motor almak istiyorum. 250cc bir motosiklet bana ömür boyu yeter güç olarak diye düşünüyorum. Aklımdaki seçenekler ise;
-Bajaj pulsar 200ns
-Hyosung gt250 naked
-Daelim roadwin 250
-Hero karizma 200
-Sym wolf 250
-Rks titanic 200
Bu sıralama en mantıklıdan en mantıksıza göre kafamdaki sıralama. Çin malı olmayan motor kolay kolay üzmez herhalde ama yine de kalitesizlikten sorun yaşamak istemiyorum.
Bazılarının kalitesini ve parça tedarik durumunu bilmiyorum ve tecrübeli arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.
Hangisini, neden tavsiye edersiniz?
Reklamlar
-
Yazdıkların içerisinden pulsar 200 ns kullanıyorum.
Az çok biliyorsun diğer markalara göre fiyatı çok çok uygun.
Pozitif yönleri;
İvmelemesi iyi.
100 Km'de 3.3. 3.6 arası yakıyor. (24 Beygir)
Gösterge ekranı neredeyse eksiksiz.
Parça fiyatları uygun.
Piyasa da aksesuar yelpazesi fazla.
Negatif yönleri;
Lastikler çok iyi değil..
Gidon yükseltme aparatına ihtiyaç vardır. Oturuş pozisyonu itibariyle kollara yük biniyor.
Aynalar kesinlikle tvs ve ya discover aynalarıyla değiştirilmeli.
İyi servise denk gelirsen üzmeyecek motor.
2016 model kullanıyorum; stop etme, kronik herhangi bir arıza yok şu an için.
-
Hyosung ve daelim daha çok çekmeye başladı beni
-
Pulsar. Cok guzel tecrube edindirebilen bir motosiklet bence. Fiyat/performans oranini dusunerek soyluyorum.
Bir de genelde yeni suruculer 40-50 bin kmye kadar genelde accident-proof(kaza bagisik, artik kaza yapmaya meyilli olmayacak sekilde suren) olmuyor. Yapilan kazalar genelde 100km alti hizlarda olsa da cogu kazalar belli bir tecrubeye kadar genelde surucude odem, motosiklette ise ciddi maddi hasara neden olan kazalar oluyor.
Bu vesileyle; belli bir tecrubeye kadar aldiginiz motosikletler ne kadar ucuz ne kadar parcasi uygun olursa o kadar iyi.
-
pulsar 200ns al 2.el 6500tl ye rahat temizini bulursun ilerde cc yükselmek istiyeceksin bu istek insanın içinde var süresi senin ne kadar kendine hakim olmanla ilgili .
-
Bunların arasında kesinlikle ve kesinlikle Pulsar 200 NS derim.
-
Bu listedeki motorların birkaçını birden kullanmış olan varsa onun yorumunu da alabilir miyim?
-
kardeşim rks200-symwolf ve pulsar200ü kullandım.
rks200
+performansı çok güzel
+fiyatı uygun
+az yakıyor
-lastik(orjinal lastikmiydi hatırlayamadım)
pulsar200
+görüntüsü bu 3 motordaki en iyi karizmalısı
+az yakıyor
+fiyatı iyi
-performansı ybr esd ile eşit veya daha düşük geldi bana.
-fiyat performans kıyaslamasında puanı düşük
sym wolf
+tipi ideal
+performansı süper
+parçaları çok kaliteli
-çok yakar
-fiyatı diğerlerine göre bi nebze daha tuzlu
benim sıralamam
1-sym wolf
2-rks titanic 200
3-pulsar200ns
-
Temiz bir Hyosung naked bulursan Hemen al. Diğerleri ile kıyaslanmaz bile.
-
18 Temmuz 2016, 08:46
#10
aman aman hero karizmadan uzak dur hem ço çirkin hem titreşim delisi
-
18 Temmuz 2016, 11:17
#11
Hyosungun nakedı derim. Diğerlerine göre daha dengeli, heybetli ve çift silindir
-
18 Temmuz 2016, 11:34
#12
Moderatör
Hyosung kullanan insanların yalancısıyım, parça probleminin ağlattığından yakınıyorlar, eğer bu durum gerçekten sıkıntılı ise, Pulsar kötünün iyisi olacaktır.
-
18 Temmuz 2016, 14:53
#13
Ybr125 (51000 km sonunda Pulsar'a geçmiş birisi olarak)
-Bajaj pulsar 200ns memnunum , servisim iyi (zaten almadan servise güvendiğimden aldım hatta dedim memnun kalmazsam 1-2 bin zararla satarmısınız evet dediler o zaman getirin bir tane dedim
-Hyosung gt250 naked Sanki yedek parça sıkıntısı olabilir gibi (sadece varsayım)
-Daelim roadwin 250 bilmiyorum
-Hero karizma 200 bilmiyorum
-Sym wolf 250 motor çok güzel ama ikinci elde değer kaybı ciddi , 2. el temiz motorlar vardı ama tecrübem olmadığından birde expertiz vb uğramak istemediğimden vazgeçtim yoksa kiremit kırmızısında gözüm kaldı.
-Rks titanic 200 Bilmiyorum ama bu ve Bajaj olsa Bajaj'ı tercih ederdim sanırım.
-
18 Temmuz 2016, 15:13
#14
thefox adlı üyeden alıntı
kardeşim rks200-symwolf ve pulsar200ü kullandım.
rks200
+performansı çok güzel
+fiyatı uygun
+az yakıyor
-lastik(orjinal lastikmiydi hatırlayamadım)
pulsar200
+görüntüsü bu 3 motordaki en iyi karizmalısı
+az yakıyor
+fiyatı iyi
-performansı ybr esd ile eşit veya daha düşük geldi bana.
-fiyat performans kıyaslamasında puanı düşük
sym wolf
+tipi ideal
+performansı süper
+parçaları çok kaliteli
-çok yakar
-fiyatı diğerlerine göre bi nebze daha tuzlu
benim sıralamam
1-sym wolf
2-rks titanic 200
3-pulsar200ns
200 ns ile ybr esd aynı mı ?
-
18 Temmuz 2016, 15:44
#15
_Siyah adlı üyeden alıntı
200 ns ile ybr esd aynı mı ?
Alakası yok (ybr125:51000 km , Pulsar 200NS (12000 km ve devam ediyor) , Pulsar çok güçlü bir motor , 51000 km sonunda Pulsar'ı trafikte eve götürmeyi gözüm yemedi , sabah 6'da gelip öyle götürdüm.
En basitinden akasya avm önünden köprüye bağlandığımda ybr ile son gaz gelip en sağ şeritte bayılmış şekilde zar zor gidiyordum , şimdi çaprazdan el sol şeride geçip 100-110 ile yardırıyorum
Ybr125 Pulsar'ın yanında ancak motorlu bisiklet olur.
-
18 Temmuz 2016, 17:12
#16
titanic rks yi o listeye sokmazdım.
Daelim e gelince de bence satış rakamları ve kullanıcı yorumlarına bakılırsa ns 200 onu geçti.
-
18 Temmuz 2016, 18:26
#17
Tercihim bunlardan birisi olacaksa hyosung ardından sym ardından pulsar gelir.Geri kalanları direk elerdim.
-
18 Temmuz 2016, 21:53
#18
Pulsar ile ayni olamaz.24 hp ile 10 hp den bahsediyoruz akli ve mantigi olmayan bir insan diyebilir bunu.
-
18 Temmuz 2016, 23:36
#19
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-ilksahibinden-kazasiz-hasarsiz-servisleri-tamam-vtr250-296993069/detay/
-
26 Temmuz 2016, 14:13
#20
Hyosung larda Türkiye distribütörü değişmesi ile birlikte parça sorunu da ortadan kalktı mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)