Eski model ve Yüksek Kilometreli Motor Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz, Almalımıyız?
-
Selamın aleyküm geçmiş bayramınız kutlu olsun.
Bir bilgi almak istiyoruz, 2006-2007-2008 kırlangıç kasa r6, 30 bin 40 bin kmde alsak ne gibi sorunlar bizi bekler?
Veya Fz8, 35 bin kmde 2012 model alınsa sorun yaşanırmı? Baktığımızda mondial drift ile 50-80 bin km yapanıda var, böyle kaliteli aletler neden yapamasın? fakat sonuçta bir emek ve para verilicek uzun yıllar binilicek bu süre zarfında sorun çıkartmaması bekleniliyor normal olarak.
Biri diyor ki SS makinanın ömrü 50 bin KM'dir sonra ölür motor bu gerçekmi?
Ciğerli makina diye bir laf var bu ne oluyor? biri makina ciğersiz iyi değil diyor biri ciğerli diyor, ciğerden kasıtları ivmelenme ve torkmu? peki bu ciğer nasıl kayıp oluyor makina sigaramı kullanıyor
Eminim benim gibi merak eden arkadaşlarda vardır yardımcı olabilirseniz teşekkür ederim.
Son olarak bir ricada bulunucam, sağdan soldan kulaktan duyma bilgiler ile cevaplamazsanız sevinirim çünkü insanlar bu konudan alıcakları bilgiler doğurultusunda yıllardır biriktirdikleri paraları yada çekip kredisini ödeyecekleri paraları sizin sağdan soldan duyduğunuz bilgilere göre vericekler ve sizin burada o kesin olmayan bilgilerini paylaşmamanızı rıca ediyoruz.
Bu konuyu sadece kendi bilgi merağım için değil bütün arkadaşlara yardımcı olabilmek adına açtım.
Not: Elbette makinanın sesini dinleyeceğiz, servise götüreceğiz. Bunlar dışında nelere dikkat etmeliyiz almalımıyız, verilen parayı hak ederlermi?
Reklamlar
-
ss makineler hakkinda bilgi sahibi degilim, o yuzden bilgi sahibi oldugum konuda yorum yapayim.
cigerli tabiri halk arasinda gucu yerinde anlaminda kullaniliyor. icten yanmali motorlar zaman icerisinde asinir ve eskisi gibi iyi kompresyon yapamamaya baslar. kompresyon azaldiginda da uretilen guc azalir. zamaninda yag degisimi yapilmamasi, surekli tapa gaz gidilip motorun caninin cikarilmasi gibi seyler bu asinmayi hizlandirir. bu yuzden az asinmis bir makine almalisiniz. cigerli dedikleri budur. fakat hickimse benim makinem cigersiz demez, o yuzden saticinin cigerli makine demesine cok da itibar etmeyin derim ben
-
Bende bu aralar r25 i satip sizin gibi kirlangic kasa r6 dusunuyorum bende merak ediyorum konuyu takipteyim.
-
bugrakoc adlı üyeden alıntı
ss makineler hakkinda bilgi sahibi degilim, o yuzden bilgi sahibi oldugum konuda yorum yapayim.
cigerli tabiri halk arasinda gucu yerinde anlaminda kullaniliyor. icten yanmali motorlar zaman icerisinde asinir ve eskisi gibi iyi kompresyon yapamamaya baslar. kompresyon azaldiginda da uretilen guc azalir. zamaninda yag degisimi yapilmamasi, surekli tapa gaz gidilip motorun caninin cikarilmasi gibi seyler bu asinmayi hizlandirir. bu yuzden az asinmis bir makine almalisiniz. cigerli dedikleri budur. fakat hickimse benim makinem cigersiz demez, o yuzden saticinin cigerli makine demesine cok da itibar etmeyin derim ben
Ciğerlinin ne olduğunu anladık, yorumun için teşekkür ederiz hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------
mustafacagan adlı üyeden alıntı
Bende bu aralar r25 i satip sizin gibi kirlangic kasa r6 dusunuyorum bende merak ediyorum konuyu takipteyim.
R25'den r6 ya geçmeni tavsiye etmiyorum ama yeterli tecrube ve eğitimin varsa, zihninde apaçilik yoksa bu en önemlisi bişi olmaz kanımca.
Bence bir ara motor kullan derim cbr500r falan.
Bakalım inşallah yetkili arkadaşlar bizi aydınlatacaklar.
-
Japonda bakım varsa orijinal şekilde iyi bir işçilikle yapıldıysa sıkıntı açmaz. (Herhangi bakımlı motorda sıkıntı açmaz aslında)
Fazer8 dediğiniz makine için 35 bin daha yolun çook başı eğer iyi bakıldıysa ki o motosiklet türünde apaçi tipler pek bulunmaz. 50 bin ömrü vardır kısmı için ise yüksek devir çeviren makine sonuçta sürekli bi koşturmaca var ama 60 70 binde r6 r1 ler mevcut.
-
Sadece ben değil ss makinaların nasıl kullanıldığını hepimiz biliyoruz. Zorlanmamıştır ciğeri temizdir vs laflarına aldırmayın derim ben. Kimse ss makine alıpta commuting veya touring yapmaz. Benim fikrim ya tanıdık ilk elden(Kimden aldığını bilerek) yada sıfır makineler tercih edilmeli eğer söz konusu ss ise.
-
wing41 adlı üyeden alıntı
Sadece ben değil ss makinaların nasıl kullanıldığını hepimiz biliyoruz. Zorlanmamıştır ciğeri temizdir vs laflarına aldırmayın derim ben. Kimse ss makine alıpta commuting veya touring yapmaz. Benim fikrim ya tanıdık ilk elden(Kimden aldığını bilerek) yada sıfır makineler tercih edilmeli eğer söz konusu ss ise.
Peki bütçemiz 20-23lere dayanıyor ss istiyoruz 600lük olarak ve her markanın o fiyat aralığında ssleri olmasına rağmen kmleri fazla.
17-20 bin devir çevirdiği için bu makinalar normal olarak sakin kullanılmıyor. Zaten bu devirleri çevirmek için uzun yol yada otoban e5 falan gerekiyor. Böyle yerlerde hiç yoktan hani bak adam sadece devir çeviriyor ş.içi böyle devirleri çevirip ani durmalar apaçilik yapabilecek tecrubede adam pek yok zaten, böyle makinalarda absde yok zaten ş.içinde adam alete sahip çıkamaz.
Hiç yoktan cebimizde bunca deviri uzun düz yollarda gazlayarak çevirdiler noktası cepte. Bakımlarıda düzgün yapıldı motorda şıkır şıkır çalışıyor diyelim.
Ama SS istiyoruz ve 30-40 bin kmdeler, bu makinalara 2-3 yıl binmek istiyoruz ve kronik sorun görmek istemiyoruz, bakımlarına sadece para harcamak istiyoruz bu mümkünmüdür acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Japonda bakım varsa orijinal şekilde iyi bir işçilikle yapıldıysa sıkıntı açmaz. (Herhangi bakımlı motorda sıkıntı açmaz aslında)
Fazer8 dediğiniz makine için 35 bin daha yolun çook başı eğer iyi bakıldıysa ki o motosiklet türünde apaçi tipler pek bulunmaz. 50 bin ömrü vardır kısmı için ise yüksek devir çeviren makine sonuçta sürekli bi koşturmaca var ama 60 70 binde r6 r1 ler mevcut.
Fzler uzun ömürlü makinalar o vakit anladığım kadarıyla? öyle ise sağlam bir ss bulamadığımız taktirde FZlere yönelebilirim ama şu anda tek derdim ve derdimiz ( etrafta o kadar bilgi ve video mevcut olsada, motorcu muhabbeti, AEA vs vs anlattıklarını not alıp satın almaya gittiğimizde hepsini kontrol edicek olsak da ) birinin buralarda çıkıp şöyle şöyle demeleri bizi mutlu ediyor daha çok bilgi istiyoruz çünkü sonuçta emek verip zar zor kazandığımız paralarımızla motor alıp her gün sanayilerde gezmek istemiyoruz açıkçası.
-
ssCi adlı üyeden alıntı
Peki bütçemiz 20-23lere dayanıyor ss istiyoruz 600lük olarak ve her markanın o fiyat aralığında ssleri olmasına rağmen kmleri fazla.
17-20 bin devir çevirdiği için bu makinalar normal olarak sakin kullanılmıyor. Zaten bu devirleri çevirmek için uzun yol yada otoban e5 falan gerekiyor. Böyle yerlerde hiç yoktan hani bak adam sadece devir çeviriyor ş.içi böyle devirleri çevirip ani durmalar apaçilik yapabilecek tecrubede adam pek yok zaten, böyle makinalarda absde yok zaten ş.içinde adam alete sahip çıkamaz.
Hiç yoktan cebimizde bunca deviri uzun düz yollarda gazlayarak çevirdiler noktası cepte. Bakımlarıda düzgün yapıldı motorda şıkır şıkır çalışıyor diyelim.
Ama SS istiyoruz ve 30-40 bin kmdeler, bu makinalara 2-3 yıl binmek istiyoruz ve kronik sorun görmek istemiyoruz, bakımlarına sadece para harcamak istiyoruz bu mümkünmüdür acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------
Fzler uzun ömürlü makinalar o vakit anladığım kadarıyla? öyle ise sağlam bir ss bulamadığımız taktirde FZlere yönelebilirim ama şu anda tek derdim ve derdimiz ( etrafta o kadar bilgi ve video mevcut olsada, motorcu muhabbeti, AEA vs vs anlattıklarını not alıp satın almaya gittiğimizde hepsini kontrol edicek olsak da ) birinin buralarda çıkıp şöyle şöyle demeleri bizi mutlu ediyor daha çok bilgi istiyoruz çünkü sonuçta emek verip zar zor kazandığımız paralarımızla motor alıp her gün sanayilerde gezmek istemiyoruz açıkçası.
Eski FZ6 larda R6 bloğunun birazcık oynanmışı vardı. Fz8 dede yine racing gibi giden ama gezi tipli bir motosiklet oldugunu biliyorum. Yanlışım varsa düzeltiniz sayın motosiklet.net
-
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Eski FZ6 larda R6 bloğunun birazcık oynanmışı vardı. Fz8 dede yine racing gibi giden ama gezi tipli bir motosiklet oldugunu biliyorum. Yanlışım varsa düzeltiniz sayın motosiklet.net
Ne bloğu olursa olsun hiç fark etmez hepsi bir birine göre iyi yanları olan makinalar sadece verdiğimiz para karşılığında 2-3 yıl binmek istiyoruz bakımlarını sorunsuz aksatmadan yaptırıp satmak bizden sonrakide 2-3 yıl binsin diyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------
Bilgi bekliyoruz arkadaşalar :D
-
10 Temmuz 2016, 19:14
#10
ssCi adlı üyeden alıntı
Ne bloğu olursa olsun hiç fark etmez hepsi bir birine göre iyi yanları olan makinalar sadece verdiğimiz para karşılığında 2-3 yıl binmek istiyoruz bakımlarını sorunsuz aksatmadan yaptırıp satmak bizden sonrakide 2-3 yıl binsin diyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------
Bilgi bekliyoruz arkadaşalar :D
Tam olarak kaç kişisiniz ? Sürekli çoğul konuşuyorsunuz, bir grubu mu temsil ediyorsunuz ?
-
10 Temmuz 2016, 19:27
#11
Bende ufakta olsa biseyler soyliyim. Baktiginiz motorda aradiginiz ilk kriter yetkili servis bakimli olmasidir... eger bakimlari yetkili serviste yapilmissa sizde expertiz goturdugunuzde size bu motoru gozunuz kapali alin demeleri olucaktir. Ama bakimlari disarida ali usta,veli ustada yapilmistir deniyosa herzaman daha temkinli yaklasin ve servise gosterin. sonucta bu isi bilen onay vericek tek yetkili insan onlar. Sonrasida alip almamak size kalmis
-
10 Temmuz 2016, 19:52
#12
ardacik adlı üyeden alıntı
Bende ufakta olsa biseyler soyliyim. Baktiginiz motorda aradiginiz ilk kriter yetkili servis bakimli olmasidir... eger bakimlari yetkili serviste yapilmissa sizde expertiz goturdugunuzde size bu motoru gozunuz kapali alin demeleri olucaktir. Ama bakimlari disarida ali usta,veli ustada yapilmistir deniyosa herzaman daha temkinli yaklasin ve servise gosterin. sonucta bu isi bilen onay vericek tek yetkili insan onlar. Sonrasida alip almamak size kalmis
Söylediğiniz durumda şöyle bir negatif şey de olabiliyor. Sürekli aynı servise götürüldüğünde servisteki kişilerle kankalık durumu olabiliyor, servis de sahibine iyilik yapmak adına bazen de olumsuz şeyleri söylemeyebiliyor. Motorun sürekli götürüldüğü servis yerine başka servisde ekspertiz yaptırılması taraftarıyım ben.
-
10 Temmuz 2016, 20:03
#13
MimTolga adlı üyeden alıntı
Söylediğiniz durumda şöyle bir negatif şey de olabiliyor. Sürekli aynı servise götürüldüğünde servisteki kişilerle kankalık durumu olabiliyor, servis de sahibine iyilik yapmak adına bazen de olumsuz şeyleri söylemeyebiliyor. Motorun sürekli götürüldüğü servis yerine başka servisde ekspertiz yaptırılması taraftarıyım ben.
Tabiki bu konuda size katiliyorum. Onemli olan yetkili serviste kayitlarinin olmasi ayni markanin birsuru servisi var. boylece dilediginizde farkli servislere gidip expertiz yaptirabilirsiniz.
-
10 Temmuz 2016, 20:22
#14
-
10 Temmuz 2016, 20:58
#15
MimTolga adlı üyeden alıntı
Tam olarak kaç kişisiniz ? Sürekli çoğul konuşuyorsunuz, bir grubu mu temsil ediyorsunuz ?
2 Kişiyiz kardeş gibi ayrılmaz motorcularız yine tanıdığımız 3-5 kişi var ama onlarla sözde kanka dediğimiz kişiler hemen hemen hepimiz sslere geçmek istiyoruz bütçelerimizde 18-23 civarı işte ekipmanlar hariç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
ardacik adlı üyeden alıntı
Bende ufakta olsa biseyler soyliyim. Baktiginiz motorda aradiginiz ilk kriter yetkili servis bakimli olmasidir... eger bakimlari yetkili serviste yapilmissa sizde expertiz goturdugunuzde size bu motoru gozunuz kapali alin demeleri olucaktir. Ama bakimlari disarida ali usta,veli ustada yapilmistir deniyosa herzaman daha temkinli yaklasin ve servise gosterin. sonucta bu isi bilen onay vericek tek yetkili insan onlar. Sonrasida alip almamak size kalmis
Full servis bakımlı bulmak zor bulsamda ekspertiz ile ustaya falan göstererek işi halledebiliriz, zaten anlaşma yapıcaz adam bişi yok derse motorda, eğer çıkarsa masrafları sen ödersin yani ekspertiz işte ustanın ücreti falan bişi yoksa ben bakıcam diyecem tamam derse iş bizde zaten
Sizin 1000lik motorunuz var peki biz 30-40 binkmde aldığımız motorlarla 80 bini görebilirmiyiz? teşekkürler efendim.
-
11 Temmuz 2016, 00:39
#16
ssCi adlı üyeden alıntı
2 Kişiyiz kardeş gibi ayrılmaz motorcularız
yine tanıdığımız 3-5 kişi var ama onlarla sözde kanka dediğimiz kişiler
hemen hemen hepimiz sslere geçmek istiyoruz bütçelerimizde 18-23 civarı işte ekipmanlar hariç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
Full servis bakımlı bulmak zor bulsamda ekspertiz ile ustaya falan göstererek işi halledebiliriz, zaten anlaşma yapıcaz adam bişi yok derse motorda, eğer çıkarsa masrafları sen ödersin yani ekspertiz işte ustanın ücreti falan bişi yoksa ben bakıcam diyecem tamam derse iş bizde zaten
Sizin 1000lik motorunuz var peki biz 30-40 binkmde aldığımız motorlarla 80 bini görebilirmiyiz? teşekkürler efendim.
Bunun garantisini kimse veremez ama siz elinizden geldigince zorlamadan ve zamaninda deismesi gereken butun parcalarla ve bakimlariyla bu kmleri gormesini sagliyabilirsiniz.
-
11 Temmuz 2016, 01:01
#17
90 yıllarda yarış motoru vardı ama motosiklet yağı olmadığı için araba yağı konana hatta ayçiçek yağı konana motosikletler oldu. Bloklar patladı, debriyajlar patladı...
Japon motorları iyidir kötüdür demiyorum 2002 gsxr 600 sürdüm yıllarca, frensiz suzukilerden. Sağlamdır. Japon motorları artısı eksi olsun sağlamdır.
Bi laf var gülüyorum. " Zorlanmamış" ne demek ? 12.000 devir üstü çevirmemiş felan anlatıyorlar. Yarış motoru pistte kullanman için limitlerine çıkmaya uygun hazırlanmıştır. Kesiciye sokulanlar ve soğukken zorlanan motorlar hariç makinenin üretim amacı zaten 12.000 devir üstünde çık gazla frenle yat kalk vs. Aletin doğasında bu var. Piste giren motor hırpalanır ama işi bu zaten.
Eğer yarış motoru alacaksan, piste girenler acaba çok hırpalanmışmı ? Bunu düşünmeni anlarım. Yüksek devirde sürülen, otobanda kullanılan şehir içinde " every day bike " olarak kullanılmayan motorlara bak.
Türkiye de bilinçli kullanıcı artıyor. Düzgün motosikletler var. Seceresi belli sahipleri belli olan motosiklerler alınır. Japon motoru tercih edilir. Adam güzelce motorunu ısıtıp devirli sürmüşse otobanda gazlamışsa motor alınır.
Hangi motordan uzak durulur ? Km si düşürülmüşten, şasesi kaynaklıdan, bakımsızdan. Cafe önüne gidip gelmeye kesiciye sokulandan. Bunlardan uzak dur. Gezen ve doğasına uygun kullanılan " yarış motoru" alınır. Bakımlarını aksarmadıkça sa sorun olmaz.
" herşeyi senden benden çok iyi bilenler " türkiye de 20.000 km üstü motor alınmaz derler. Onlara da diyeceksin ki " herkes / sen değil " bu ülkede bu forumda motorlarına gayet temiz bakan, bakımlarını yaptıran ve doğasına uygun kullanan var.
İyice araştırırsan gönlünden geçene kavuşursun. Önce tam olarak ne istediğini belirle.
-
11 Temmuz 2016, 01:51
#18
Ben her zaman şunu öneririm. Motordan önce sahibine bakın. Zaten bu size fikir verecektir. Sahibi düzgün, eğitimli, kaliteli, efendi birisi ise, motoruna çok iyi bakmıştır. Yola çıkıp artistik yapmamıştır. Efendi efendi motorunu kullanmıştır. Ekspertiz de yaptırıp alırsınız. Zaten bu tip arkadaşlar her şeyi tüm açıklığı ile size anlatırlar. Ama adam çakal ise, bana bedava motorunu vermeye kalksa ben şahsen almam. Kilometresi yüksek motordan endişe etmeyin. Zira düşürülmemiştir. Gerçek halidir. Satıcıda dürüsttür.
Bu arada; Yargıtay kararları var. Kilometre ile oynamak dolandırıcılık kapsamındadır. Hem hapis hem de çok ciddi para cezaları kesiliyor artık. Memleketimde ki çakalları uyarmak benden olsun.
-
11 Temmuz 2016, 02:11
#19
Coach_k ve metinkılıc isimli üyelerin yazdıklarının altına imzamı atıyorum bu konunun cevabı budur.
-
11 Temmuz 2016, 08:46
#20
35 bin 60 bin 100 bin deki bir Japon motosikleti için bu rakamlar kilometre değildir. Zaten 50 bin deki motosikleti bile insanlar arasında motosiklete bitmiş gözüyle bakılması cahillikten başka bisey değil. Diyelim ki her yağ değişimini 2000 km blie gelirseniz yine motoru bitiremessiniz. Arabaların motor ömürleri 400 bin ila 700 bin km arasında değişirken motosikletleri 50 bin km de neden bitmiş gözüyle Bakılıyor. Motosikletin silindirleri plastikten mi . alacağın motosikletin motor km ömrünü yetkili servise sorun ona göre alın. Olay bu kadar basit.35 binde 50 binde bir motor için yolun başı diyen arkadaşımız çok doğru söylemiş. Psikolojik olarak etkilenmiyor insanlar galiba motosiklet küçük bir araç olunca motor omrude az dır gibisinden Japon motosikletleri 400 bin km ye kadar motor ömürleri vardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)