http://http://www.sozcu.com.tr/2016/...mpaign=ekonomi
Son fotoğraf ve yorum çok komik Feribot güzel yaa...
linki olmammış
http://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi...mpaign=ekonomi
http://http://www.sozcu.com.tr/2016/...mpaign=ekonomi
Son fotoğraf ve yorum çok komik Feribot güzel yaa...
linki olmammış
http://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi...mpaign=ekonomi
Hanginiz tükürdü çıksın ortaya.
Biri çıkmış tükürdüğünüzü yalayacakmısınız diye soruyor.
Olaylara yaklaşım şeklinize bayılıyorum.
Köprüden 40 bin araç geçince yaptığımız bütün eleştiriler geçersiz mi olacak yani?
Mesela;
-İyi ki tren yolu yapmamışlar mı diyeceğiz?
-iyi ki köprü gelirlerini 22 yıl birilerine peşkeş çekmişler mi diyeceğiz?
-ya da iyi ki köprü geçiş ücreti pahalı mı diyeceğiz?
Nasıl olacak bu yalama işi?
Bilen arkadaşlar yazsınlar, biz alışık değiliz bu yalama işlerine.
Hakikaten aptal yerine konuluyoruz ve bunu gayet kendinizden emin bir şekilde yapıyorsunuz.
Ne yani köprüden 40 bin araç geçmezse ben sevineceğim öyle mi?
Yani bu kadar salak olduğumdan gayet eminsiniz.
Yıllarca devlete vergi ödemişiz.
Devlet verdiğim vergileri birilerine peşkeş çekip köprü yaptırmış.
Ödediğim paralar belkide hayatım boyunca kullanmayacağım bir yatırıma gitmiş.
Üstelik yetmemiş köprüden 40 bin araç geçmezse aradaki fiyat kaybını yıllarca ödemeye devam edeceğiz.
Ve ben burda hayatım boyunca yüzünü bile görmediğim 2-3 kişiye karşı haklı çıkacam diye cebimden yıllarca para çıkmasına sevineceğim öyle mi?
Hay sizin aklınıza....
Neyin kavgasını verdiğimizi bile anlamıyorsunuz değil mi?
En ufak fikriniz bile yok.
Yazık..,,:(
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Ya kafama takıldı,
şimdi bu kopruden plaka kapalı gecilmiyomu. hgs, ogs falan varmı, butun gişelerde bariyer mi var, o bariyelerin arasında bi motor geçecek kadar yer yokmu acabaa. Plakasız motorlar nasıl gececek bu durumda mesela
Kürttür alevidir ayıran yok, varsa bu ayrımı yapan chp zihniyetidir. Bu uçlaştırmadan fayda sağlayan parti bellidir chp dir. Kendine göre bu genel yapıya sahip adamların hepsini İzmirdeki belediyelerde görebiliyoruz benim derdim kürt türk alevi vs değil bu ayrımcılığın Chp nin içinde katı bir şekilde olmasıdır.Kürtte benim kardeşimdir Türkmen de, alevi de benim kardeşimdir inanan da kardeşimdir inanmayan da hristiyan olan da. Yeter ki insan olsunlar saygı duysunlar. Demokrasi demokrasi diye yırtınıp sonra da kendi gibi düşünmeyenlere hakaret edip koyun diyip aşağılayan insan demeye dilim varmayan şahıslar var bu memlekette. Benim orda deyinmek istediğim yer Chp nin kendi yandaşlarını kayırdığını hiçbir yere yazmamanız sadece bu konuda hükümetin eleştirilmesidir.
Sözcü gazetesinin haberlerinden kaçı doğru da oraya köprünün boş resmini koyup araç geçmiyor haberine inanalım? Gazete gazete değil yalan makinesi. Burda 100 tane yalan haberini çıkartırım sözcü gazetesinin...
İşin özü bekleyin 1 sene sonra resmi kayıtlarla verilerle görün geçen araç sayısını. Zaten belirtmiştim siz devletin cebine girenin çıkanın derdinde değilsiniz, maksadınız kara propaganda. Araç sayısı garanti edilenin altında olursa yüzünüz güler yeter ki hükümete giydirebilin diye vatanin ülkenin b'ka batmasına sevinecek kafada adamlarsınız. Dediklerim gibi art niyetli olmayıpta olumlu anlamda eleştiren devletin milletin faydası için içten bir şekilde eleştiren muhalif arkadaşlar dediklerimi üzerine alınmasınlar, öyle iyi niyetli olanlara eleştirenlere Eyvallah.
Köprünün ücretinin fazla olması konusunda herkes hemfikir. Garanti edilen sayı konusu da dediğim gibi yıl sonunda belli olur.
İçinizden geçen şey " İnşallah o garanti edilen araç sayısı kadar araç geçmez. " temennisi ise kendinizi sorgulayın ve olumsuz anlamda yazdıklarımı üzerinize alının.
Bunlara da yazacak çok şey bulursunuz sizinle sidik yarıştırlmaz biliyorum her zaman her yerde siz haklısınızdır herşeyi siz daha iyi bilirsiniz ama olanları yazıverdik işte zaman kaybettik yok yere...
http://www.kgm.gov.tr/SiteCollection...leri(2016).pdf
İki boğaz köprüsünün ve tüm otoyolların toplam gelirleri mevcut fiyatlarla , aylık gelirin tavan yaptığı son ayı alıyorum
İki boğaz köprüsünün geliri : 29 milyon 364 bin tl -- (Hizmet alan 12 milyon 614 bin)
Tüm ülkede ki paralı otoyolların geliri : 86 milyon 288 bin tl (Hizmet alan 25 milyon 112 bin)
Tüm ülkede ki otoyollar ve 2 boğaz köprüsünün geliri toplamı : 125 milyon 600 bin tl
Osmangazi köprüsüne verilen garanti : Günlük 40000 kişi , Aylık 1 milyon 240 bin kişi
Köprü Şirketinin bu seviyede elde edeceği toplam gelir : 110 milyon üç yüz altmış bin tl
Yani bu köprüyü yapan şirket şimdiye kadar yapılmış iki boğaz köprüsünün ve tüm otoyollarımızın gelirin %10-15 az garanti almış sadece bir köprü ile.
Artık nereden yorumlarsanız yorumlayın artı bu sadece köprüye verilen garanti , daha 70000 geçiş /gün ve 135000 geçiş/gün garanti verilen otoyol etapları da var.
(geçmişimizde de rüzgar alan bir atatürk olimpiyat stadı ve meşhur f1 pistimiz var)
Ne güzel iş valla , hayırlı olsun.
bariyerin uzun olması sorun değil bir otomobil geçerken sizde hemen arkasından geçersiniz...avrupa otoyollarinda çoğu motorcu böyle geçiyor ama artık gişelere giriş ve cikista çift bariyer var..Osmangazi de de çift gördüm ama ben ucretsizken geçtim ikiside aktif calisiyor mu bilemiyorum..eğer öyleyse kaçak geçerken iki bariyer arasında keklik gibi kalırsınız hiç denemeyin :D
Göreceksiniz siz!
diyenler için
Buraya not düşelim.
Böylece kerizliğin bir hastalık olmadığı ortaya çıksın.
Neyi not düşeceğiz?
Şimdi bu köprü 2600 metre civarında ve 3+3 şeritli bir otoyol.
Geçiş ücreti yaklaşık 90 lira
Yani kilometresi 33 liraya falan geliyor.
Ne diyor cankuşlar?
Bunca yatırımın elbet bir karşılığı olacak yani fiyat normal diyorlar.
Hatta istemeyen etrafından dolaşsın da diyorlar.
Doğrumudur?
Haklı olup olmadıklarını çok yakında göreceğiz.
Fakat bunun göstergesi sanıldığı gibi köprünün üstünden kaç araç geçtiği ile ilgili değil.
Gösterge yeni yapılan 3. köprü olacak.
Yeni köprü yaklaşık 1800 metre ve 4+4 şeritli bir otoyol.
Üstelik üzerinde tren yolu da var.
Bu cankuşlar haklılarsa yeni köprü geçiş ücretinin kilometresi en az 33 liradan yaklaşık 55 lira civarında olması gerek.
Osmangazi köprüsü 1,100 milyon dolara mal olmuş.
Bu köprü ise en az 1,600 milyon dolara mal olacak.
Yani yatırım maliyeti daha fazla.
Yatırım maliyeti daha fazla olmasına rağmen işletme süresi sadece 10 yıl.
Kısaca candaş ve yandaş dostlarımızın mantığıyla 3. köprü geçiş ücretinin en az 55 lira ve hatta daha fazla olması gerek.
Yanılıyormuyum?
Peki candaş ya da muhalif herkese soralım.
3. köprü geçiş ücretinin 55 lira olma ihtimali var mı?
Onu geç 30 lira olma ihtimali var mı?
Hadi bakalım.
Madem hesap kitap bilmiyoruz.
Madem tek derdimiz iktidarı karalamak.
Madem itiraz ettiğimiz her konu yanlış.
Yakında 3. köprü açılacak.
Bakarız geçiş ücretlerine.
Kim neyi yalıyormuş ortaya çıkar.
Hala daha konuşana da üstteki hastalık kelimesi geçen cümleyi aspirin niyetine okuturuz.
Öperim gözlerinizden.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
nerden buluyosun bu enerjiyi coQ ? yazılarını artık şaşkınlıkla okumaya başladım. twitırda ki olayları önceden söyleyen adam sen misin yoksa
Yok hocam dün yoğunluktan kontrolü yapmamıştım ondan yazmadım site resmi site link ve rakamlar resmi rakamlar.İnternette bilgi güvenliği hatalı yerden alıyorsanız sıkıntılıdır kaynağa bakarsanız alttaki bilgi notuna göre hesaplarsanız sizde teyit edebilirsiniz.Ha evet bence de akıl almaz bir durum , yazık.
Köprünün tek yönden ücretli olduğunu düşünürseniz.Not: Otoyol net geliri hesaplanırken KDV (%18), köprüler net geliri hesaplanırken KDV(%18) ve Belediye payı (%10) düşülmüştür.
Köprülerden Geçen Araçlar Her İki Yön İçin Alınmıştır.
Yani bu dev yatırımların tüm kazancı olduğu gibi bu köprüyü yapan firmaya (sadece köprü bu arada dahası var) tabir caizse rehin edilmiş.Bir tür dolaylı özelleştirme de denebilir ama sadece gelirin.
Siz onu bunu bırakın da her türlü giren çıkan kime =) yandaşı da yandaş olmayanı da aynı kefedeyiz de gören yok =)) hala o ona laf ediyo bu buna laf ediyo senin cebinden de onun cebinden de aynı para çıkıyor vatandaşın cebine giren birşey yok.. birbirlerinize laf edeceğinize biraz da bu tarafa gelin de halinizi görün.
Bugün ki hürriyet gazetesinde bir yazı var ki okumamak , öğrenmemek daha iyi.
Verilen 35 usd garanti 2008'e göre ve her sene sıkı durun Amerikan Tüfe'sine göre artıyormuş.
Artı şu an ki fiyatın (bu tepki olmasın diye indirilen fiyat) bu fiyata kadar olan kısmını yine devlet karşılayacak.
Sonuç : Deli Dumrul'un köprüsü bile daha insaflıymış.
http://www.hurriyet.com.tr/osmangazi...dolar-40142263
Hükümlere göre, geçiş ücreti bazı bu yıl sonunda 40 dolar olacak. Geçiş ücreti işletmeci tarafından indirilirse fark Hazine’yi ilgilendirmeyecek.2010 Eylül tarihli sözleşmeye göre, köprü geçiş ücreti olarak belirlenen 35 dolarlık bedel için 2008 yılı baz alınmış.
Buna göre eğer daha sonraki yıllarda sözleşmeye değişik bir hüküm getirilmediyse, 2008 yılındaki 35 dolarlık ücretin her yıl ABD’deki tüketici fiyatları endeksindeki artış kadar artırılması gerekiyor. Bu hesaba göre de, Haziran 2016 itibariyle 39.05 dolar ediyor.
Yıl sonuna da 40 doları bulacak.Köprü açılışında belirlenen ve bugün uygulanan 88.75 TL’lik geçiş ücreti KDV hariç 25 dolara denk geliyor. 39-40 dolarlık geçiş ücreti yüksek bulunarak aşağı çekilen geçiş ücreti nedeniyle hasılatı düşürücü bu durumda da geçen araç başına 14-15 dolarlık fark da Hazine tarafından ödeyecek.
yetkili bir abimiz
"geçsenizde para ödeyeceksiniz geçmeseniz de"
beyanatı ile noktayı koymuştur.
rampaların ustasıyım
feribotun hastasıyım
Bunlar iyi günlerimiz.Daha büyük kazıklar yolda.
Sermayesi din olanın rehberi şeytan olur.
Köprünün peşkeş çekildiği zaten belli. Birileride bu işten 777 sülalesine yetecek parayı 23 yıl boyunca asgari ücretlinin vergisinden alacak. Buraya kadar herkes aynı fikirde de......
Bu giren kazığın farkına vardık ta ne oldu. Bu nasıl demokrasi.
Yada demokrasi bumudur. Nerede denetleyici mekanizmalar. Nerede milletin vekilleri , neden ; buna mecliste itiraz edip yiyenlerin burnundan fitil fitil getirmezler. Neden yüütmeyi durdurmak için daha başvurulmadı.? Neden bu tezgahı çevirenler yargılanmıyor. ???
Nedenini hepimiZ yerine dile getireyim.
ASLINDA HALKIN İSTEDİĞİ OLMUYOR.
ASLINDA DEMOKRASİ ADI ALTINDA HALKIN YÖNETEMEDİĞİ BİR SİSTEM BİZLERE YUTTURULUYOR.
SON SÖZ
KRAL ÇIPLAK .........
Platon MÖ 427 - MÖ 347), Antik klasik Yunan filozofu
“Demokrasinin esas prensibi, halkın egemenliğidir. Ancak toplumun kendini yönetecekleri iyi seçebilmesi için yetişkin ve iyi eğitim görmüş olması şarttır. Eğer bu sağlanamazsa demokrasi, otokrasiye, tek bir kişinin mutlak, sınırsız biçimde iktidarı elinde tuttuğu bir siyasal sisteme evrilir. Halk övülmeyi sever. Onun için güzel sözlü halkavcıları (demagoglar) yetersiz de olsalar başa geçebilirler. Oy toplamasını bilen herkesin, devleti idare edebileceği de sanılır.
Demokrasi bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse, oligarşi, az sayıda kişinin iktidarı elinde bulundurduğu düzen oluşur. Sürdürülürse halkavcıları, demagoglar türer. Halkavcılarından (demogoglardan) da diktatörler çıkar.”
geçsenizde geçmesenizde biz sizi zaten seveceğiz diye ulaştırma bakanı zaten söylemiş. evet geçmeyen de para ödeyecek derken ki rahatlığa bak, tipini sevdiğim
http://t24.com.tr/haber/ulastirma-ba...eksiniz,349775
Bu fiyata geçmem arkadaş, o yolun hakkı 15 tl. bedava yaptığınız halde bile taahhüt edilen sayıya ulasmiyorsa, bu sayıda bir problem var.
Aklımda büyük bir soru var bu meblağ izmirden istanbulamı?
sadece köprü ücretimi? Şahsen ben izmirden istanbula 100 liranın ödenebilir olduğunu düşünenlerdendim de :S Hatta bağzı arkadaşlarım vito alıp V.İ.P. sefer yapmayı planlıyordu.
Birkaç arkadaş çok mantıklı hesap yapmış bunları görünce bizim bürokratlar ne halt yiyor anlayamıyorum...
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)