Osman Gazi köprüsü ve motosiklet ücreti
Reklamlar
-
08 Temmuz 2016, 21:59
#41
Çalmasalardı düşünmeye gerek kalmazdı aslında.Nasıldı bizim Rüçhan'dan alacağımız vardı diye mi başlıyorduk .
KÖprüye gelince rakamları göreceğiz hep beraber , devletin(yani dolaylı yoldan bizim) ödeyeceğimiz rakamları da göreceğiz.
Reklamlar
-
08 Temmuz 2016, 22:22
#42
-
08 Temmuz 2016, 23:15
#43
Motoru aldığım gün plakadaki 3harfini 8 yaptım 2yıl oldu 1ceza gelmedi
-
08 Temmuz 2016, 23:18
#44
Valla benim motor 100 km'de yaklaşık 13-14 lira yakıyor. 62 liraya 400 küsür kilometre yapıyorum. Acelem yoksa bile körfezi dolaşacağıma feribota biner giderim ki zaten öyle yapıyorum. Şahsen maddi durumu iyi olan veya acelesi olanlardan başka o köprünün "o fiyat ile" pek tercih edileceğini düşünmüyorum. Fiyat düşerse işler değişir orası ayrı.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
08 Temmuz 2016, 23:35
#45
tanertc adlı üyeden alıntı
Bunlar hepsi siyonist yahudi işbirlikçisi. Hayin bunlar hep. Yahudilerle de dost olduktu değil mi. Mavi marmaracı, İsrail düşmanı üçgen bunlar.
sen musa ile kuşun hikayesini biliyormusun ?
-
09 Temmuz 2016, 00:37
#46
Motosiklet Eğitmeni
Köprü ile ilgili görüşlerimi daha önce yazmıştım tekrar etmeye gerek yok.
Yeni gelişmelere göre yorum yapmak gerekiyor.
Fakat 70 milyon Türk'ün
"Allah'ım ne olur bugün 40bin araç geçsin"
diye dua edeceği bir oluşumun nasıl bir hizmet anlayışının ürünü olduğu ortada.
Resmi açıklamalara göre 5 günde yaklaşık 400bin araç köprüyü kullanmış.
Bayram tatili ve bedava olduğu halde günlük ortalama 80bin araç geçiş yapmış.
Yani yarın ücretli olduğunda görünen şey ister istemez insanı umutsuzluğa sürüklüyor.
Yıllık ortalamalara göre bayram tatillerinde 8-9 kat trafik artışı oluyor.
Yani bu normal günlerde 7-8bin araç o yolu kullanacak demek.
İnşallah böyle olmaz.
Çünkü görülüyor ki işimiz kamyon ve otobüsçülere kalıyor.
Eğer köprüyü kullanırlarsa 40bin araç kotasını doldurmamız mümkün olacak gibi.
Daha doğrusu parayı tamamlayabileceğiz.
İşin daha kötü tarafı oluşan trafik yoğunluğu projenin hesapsız kitapsız yapıldığının göstergesi.
Sen 40 bin araç geçecek diye köprü yap.
40 bin araç geçmeye kalkınca kilometrelerce kuyruk oluşşsun.
Böyle bir sazanlığı bizden başka düşünen olmaz tabi.
Yılda 650 milyon tasarruf edilecek deniliyor.
40.000x90x365=1.314.000.000
gibi bir rakam ortaya çıkıyor.
Hadi 650 milyon tasarruf ettik,
1.314.000.000-650,000,000=664.000.000
yapıyor.
O kalan para ne olacak?
Neticede 40bin araç geçerse geçiş ücreti olarak, geçmezse vergi olarak bu para yine vatandaşın cebinden çıkacak.
Yani köprünün tasarruf sağlayacağı hikayesi inanılır gibi değil.
Daha öncede yazdım yine yazayım.
Eğer tasarruf gibi bir amaç olsaydı o köprüye tren yolu yapılırdı.
Ama projede var olan demir yolu sonradan alınan bir kararla kaldırıldı.
Neden acaba?
Kastedilen zamandan tasarruf ise uçak hem daha hızlı hem de daha ucuz.
Bırak yakılan mazotu benzini, sadece bu köprünün geçiş ücreti bile uçak biletinden pahalı.
Yani uçak varken hangi keriz daha fazla ödeyip daha uzun zaman harcayacağı karayolunu tercih eder?
Yine de evet mutlaka faydalı yanları var.
Ama neden biz paramızı elin oğluna verip kendi paramızla başkasına köprü yaptırıp bir de üstüne yıllarca işletme hakkı verdik?
Deniliyor ki devletin cebinden kuruş çıkmadı.
Ama bakıyoruz asıl yapan adamın cebinden kuruş çıkmamış.
Kamu bankaları ve ordan burdan kredi alıp yapmış köprüyü.
Bu bankalarda ki para kimin parası, bizim değil mi?
Bu parayı kredi olarak vereceğine devlet kendisi kullanamazmıydı?
Hadi diyelim devlet ticarethane değildir mantığından yüründü.
Tamam ver ihaleyi yapsın adam.
Niye yıllarca geçiş garantisi veriyorsun?
Ayrıca, yapılan kamulaştırmalara kimin parası harcandı?
Köprünün bakım ve işletme giderleri kime ait?
Bunlar hakkında bilgisi olan var mı?
Her işimiz gibi bu da art niyetli olunca belki de gerçekten hizmet olabilecek her adım mide bulantısı ve kazık şeklinde vatandaşa giriyor.
Hele harcanan parayla neler yapılabileceğini düşündükçe deli oluyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
09 Temmuz 2016, 00:46
#47
git adlı üyeden alıntı
sözcü gazetesi paralel terör örgütünün kalemşörlüğünü yapıyor normal yani şimdi köprü yapılmış millet köprü beğenmiyor iki gün önce samsun polis okulunun önünde amirim bu arabalardan çektimiz ne dağ taş 34 16 19 hatta 40 plakalı araçlarla doluydu dedim meraketme radar cezaları hepsine gönderildi bayramda devlet baya kazandı trafik cezalarından radara giren girene
Kesinlikle haklısınız
-
09 Temmuz 2016, 00:47
#48
Bölgedeki tarla, arsa fiyatları uçmuş... Bayramlaşırken telefonda bahsetti; bi arkadaşımın 5 yıl önce 75 bin TL'ye zor sattığı arazisi şimdilerde 300 binleri bulmuş...
-
09 Temmuz 2016, 00:54
#49
Biatçılar toplanmış hemen. Umarım her gün 40 bin şakşakçı geçer köprüdende en azından bir kerede olsa bir işe yararlar memlekette.
-
09 Temmuz 2016, 01:05
#50
Ne kadar boş beleş profil olduklarını her fırsatta kanıtlamak zorunda olan bir tür. İncelenmesi gerek, nasıl bir hatanın sonucu. Tekrar etmesin.
-
09 Temmuz 2016, 01:10
#51
hattoi adlı üyeden alıntı
Biatçılar toplanmış hemen. Umarım her gün 40 bin şakşakçı geçer köprüdende en azından bir kerede olsa bir işe yararlar memlekette.
-
09 Temmuz 2016, 01:25
#52
ugurerkan adlı üyeden alıntı
Motoru aldığım gün plakadaki 3harfini 8 yaptım 2yıl oldu 1ceza gelmedi
Marifet gibi yazmışsın da eğer o plakayı başkası kullanıyorsa ve farkına varırsa Savcılık kanalıyla kamera görüntülerine ulaşılır. Detaylı tetkikle seni bulurlar. Hakkında hem ceza davası açılır ki yaptığın dolandırıcılık kapsamındadır. Ayrıca yaptığın geçişlerin parasını 10 katı olarak senden alırlar. Kısaca kan alırlar.
-
09 Temmuz 2016, 02:22
#53
Motosiklet Eğitmeni
Bu arada eklemem gereken bir şey var.
Benim aklımda 97 ya da 98 yılında yapılan ihalede ücret 10 dolar civarında olarak kalmış.
Doğru mu diye araştırken wikide normal ücret tarifesini gördüm.
Bu tarifeye göre motosiklet geçişi 121 lira.
Şu an ki fiyatlar bildiğiniz gibi indirimli fiyatlar. Bu indirim devletin verdiği araç başına 35 dolar fiyatı etkilemiyor.
İndirimin ne kadar süreceği de belli değil.
Yani yakında yeni bir fiyat ayarlaması kimseyi şaşırtmasın.
Neyse eski ihalede ki rakamı da buldum. Araç başına 11 dolarmış.
Orada da geçiş garantisi var fakat 20 bin araç ve yine 11 dolar garanti edilmiş.
Bildiğiniz gibi o ihale iptal edilmişti.
Bu sürede ne değişti de rakam 11 dolardan 35 dolara, garanti 20 bin araçtan 40 bin araca fırladı anlamak mümkün değil.
Üstelik geçen zaman içerisinde araç sayısı da bir hayli artmış.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
09 Temmuz 2016, 02:25
#54
Köprüyle yarış pistini bir tutup kıyaslayan Çoq bilmiş biri vardı o da bu konuya zıplar diye düşünmüştüm ki okurken gördüm zıplamış. Ya beyler, neyin kafasındasınız bilmem ama bu ülkede yapılan vatam caddesine zamanında demişlerdi uçak mı indireceksinİ bu caddeye? Şimdi diyoruz ki keşke zamanında daha da yapsalarmış. Zihniyet meselesi. Kimi at gözlüğüyle bakar ve kafası önde olur sadece önünü görür, kimi uzun vadeli. Beyler hırsızlar çala dursun siz uyuyun. Hüloooğ :D ne de olsa bu ülke de 12 uçak altınla kaçarken yakalanan bir başbakan var ve cezası da verildi idamla demi ama. (ironiyi anlayamayacak kişiler olduğunu biliyorum ama ne edek ne de olsa köprüyü gokart pisti yerine koyup ta onun yerine 15 tane yarış pisti yapılır diyen çoq bilmişler var) burda da neden yazdım şu saatte bilmiyorum. Adam gibi tartışmak isteyen gelsin başka mecralara (forumlar çok buyrun beni de çağırın geleyim) . Bu forumu siyasi emellerinizle kirletmeyin. Burası yeri değil. Mod lar ne iş yapar bilmem. Konu kızışmadan millet birbirine saymadan gelmiyorlar. Yahu birader konu açılıyor da kontrol nerde? Bir bak ya yazılanlar kalp kırar mı aşağılar mı vs? Hiç... Motosiklet forumu olmuş siyasi forum. Ne iş forum yöneticileri?
-
09 Temmuz 2016, 02:36
#55
Çok uzatmayin bedavayken gidin geçin ben bugün geçtim bir dahaki bayram'da beleş olursa geçerim
-
09 Temmuz 2016, 05:36
#56
http://www.yenicaggazetesi.com.tr/ca...ste-90316h.htm
Hep aynı hikayeler.
Bir şey denilince Hemen, Adnan Vik vik vik
Zaten Vatan Cad. Vik vik
Sanki ben astım kerkenezi.
Muhafazakarların akıttığı kanlar parmakla gösterilecek kadar az değil ne yazık ki. Olsa bile o kanı akıttığını bilmediğim birisine bunun üzerinden tanımlama yapacak kadar aciz değilim.
Karalı adlı üyeden alıntı
Çok uzatmayin bedavayken gidin geçin ben bugün geçtim bir dahaki bayram'da beleş olursa geçerim
Kesinlikle, beleş ise değer. Diğer türlü tek kuruş vermem.
-
09 Temmuz 2016, 05:39
#57
-
09 Temmuz 2016, 08:16
#58
bursagsli adlı üyeden alıntı
Duyduğum kadarıyla bu köprüde geçmek için alt sınır varmış eğer o gün köprüden geçen araç sayısı alt sınırdan az ise ücret vatandaştan alınacakmış
Malesef Memleketin %50 si senin gibi insanlardan oluşuyor.
İşin ilginç tarafı ilk emir OKU.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
09 Temmuz 2016, 08:21
#59
Çevremdeki çoğu vatandaş , köprüyü devletin yaptığını ve geçiş ücretlerinin hazineye gideceğini zannediyor. Ne kadar ilginç değil mi ? Hoş , 9 devlet bankasından siyasi talimatla verilen kredilerle , üstlenici firmaya herhangi bir mali sıkıntı yaşatmadan yapıldığı için , dolaylı yoldanda haksız sayılmazlar.
Günlük geçiş garantisi olarak verilen rakam her kaynakta farklı beyan ediliyor. 40.000 diyen var , 70.000 diyen var. Ama her halükarda bu rakama ulaşmak için , ilerde yapılacak uygulamalarla Kamyon,tır , Kamyonet, yolcu otobüsü vs vs , bu köprüyü kullanması mecburi tutulursa veya aynı güzergahtaki arabalı vapur sayısı azaltılırsa da kimse şaşırmasın.
Elbette şu an yollar yeni olduğu için , şu an için köprüyü kullanan memnun. İlerde asfalt kalitesi bozulurda bakım onarım masraflarınıda vatandaşa kilitlemeye kalkarlarsa yine şasırmayın.
Köprüyü kullanacak olanlara hayırlı uğurlu olsun.
-
09 Temmuz 2016, 08:54
#60
Çok canlı bir topic olmuş. Yazmadan önce bütün yazılara bir göz atayım dedim. Birine dayanamadım yukarda yazdım bişeyler.
Konu çok dallı budaklı. Birçok açıdan ele almak lazım. Ama insan ağzını açıp iki kelime söylemek isterken bile siyasete bulaşmadan edemiyor.
Birçok işde olduğu gibi bu işin içinde de bildiğimiz bilmediğimiz nelervar neler.
En büyük pasta RANT. Bu RANTİYECİLİK Ülkemizin en gözde mesleğidir. İktidara gelmeden önce yapılır bu hesaplar. Sözler verilir hesaplar yapılır mal bölüşülür. Kimin nerden ne aldığını 10 yıl sonra 3. köprü çevresinde ve 15 yıl sonra deli proje çevresinde görüp anlamayacağız. Aptal değil Salağız. Adam zamanında almış hem de taaa dutlukken.
İkinci pasta da AKAR$U. ( Bu ismi ben şimdi uydurdum ) Bu ve 3. boğaz köprüsü ile ilgili bir durum.
1. adım -Tabelaya yüksek ücret yaz
2. adım - Araç sayısını yüksek tut
3. adım - Tamamen AK ve Pak devlet parasını cebe indir.
Günde 40 bin araç Yılda 14 milyon 600 bin araç demektir.
Köprü işletme ve yapım süresi 25 yıl.
3 yılda yapıldı 22 yıl işletilecek.
14.600.000 X 22 = 321.200.000 Araç eder. 321 milyon 200 bin ( burayı %50 için böyle yazdım )
Burda dikkat edilmesi gereken şey 40.000 otomobil garantisi. Otomobilden büyük araçlar hesaba dahil edilmedimi ? Ticari araçların daha çok tercih edeceği daha çok ihtiyacağı hesap edilmedimi ? Edildiyse Para hesabına neden dahil değil.
35$+Kdv = 41.3 Amerikan doları ediyor.
Bu köprüyü hergün 22 yıl 40.000 otomobil kullandığında. 13.265.560.000 USD Gelir elde edilecek. 13 milyar 265 milyon 560 bin amerikan doları.
Köprü ihale bedeli zaten 7 milyar
7 milyarlık kredi de devlet garantörlüğünde verildi.
AKP bi koydu iki aldı.
Ticari kullanımı da eklediğinizde bi koyup üç almış olacak.
Kentleşme ve modern şehircilikden bahseden bazı arkadaşları da İstanbulun yeni ilçelerini gezmeye davet ediyorum.
Bağcılar, Sultanbeyli, Sultangazi... ve daha birçoğu. Gözünüz körmü daracık sokaklarda birbirinize sürtmeden geçmiyorsunuz ne bir sosyal tesis ne adam akıllı bir park yok.
........
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)