Suzukinin motoru en az güçsüz ve en ağır yani malzemeden çalmamış.
Bu iyiye işaret şaseyi rahat rahat eğemezsiz ve fiyata da yansıtılmamış malzemedeki fark, ağırlık fazlası yakıtı da olumsuz etkilememiş
Tercihim Suzuki
Motorun ağır olması iyi hafif olunca yol tutuşu kötü olabilir. Mesela Bajaj Pulsar 200NS, 140 kilo ağırlığında ve kaliteli lastikler kullanmama rağmen yokuş çıkarken virajlarda arkadan kayma eğilimi gösteriyor. KTM Duke 250 de Pulsar ile akraba olduğundan virajlarda benzer performans gösterecektir.
''Ne kadar ağır olursa o kadar çok yere baskı uygular, yeri daha iyi tutar'' tezi ilk başta mantıklı gelse de gereksiz derecede ağır olan bir motor, optimum derecede ağır olan bir motordan daha kötü yol tutuşu sergileyebilir.
Siz motosiklet seciminizi motorun agirligina gore mi yapacaksiniz?
Seçeneklerin arasında ktm varsa diğerlerini pek düşünmem 😄
KTM'deki ABS 3.000 TL. Onu çıkarsak, motor 13.000'e geliyor. Diğer makinelerde ABS olmadığına göre, KTM açık ara ideal motor olmuyor mu?
İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.
Duke çok hafif ama çokta konforsuz. Diğerleride hemen hemen aynı. Ayrıca biraz kalıplıysanız altınızda ufak kalıyorlar. Ama inazuma için bunlar geçerli değil. Ben alacak olsam inazuma alırım. Herkesin önceliği farklı.
Duke eğer 390'sa belki önceliğim değişebilir.
Not: Ayrıca listede yanlışlar var. Inazuma hepsinden fazla yakar, z250'nin ABS'li veriyonuda var diye biliyorum
Ben araba alirken bile dikkat ediyorum agirliga. Beygir gucunden cok daha onemli bence.
Araba veya motorsikleti hafif uretmek pahali. Sadece plastik benzin deposu bile celikten en az 2 kat daha pahali. Ozel kimyasal islem gormesi gerekiyormus plastigin guvenli sekilde surekli benzin tasiyabilmesi icin. Ayni sekilde tirelli sase de pahali.
Ama sadece agirlik ve benzin gucune bakilarak motorsiklet alinmaz. Inazuma relazet gozukuyor listede ama populer olmasi bosuna degildir.
Bu motosikletler günlük kullanım amaçlı motosikletler.
Yani yol yapacaksan ağır iyidir, spor yapacaksan hafif gibi bir yaklaşımı bunlara uygulayamazsınız.
Yol yapacaksanız başka motosiklet alacaksınız.
Bu modellerin kullanım amacı hedeflerine bakıldığında hafif olanı tercih etmek akıllıca olur.
Fakat gücü de çok fazla olmamalı. Hayatımızı kolaylaştırmak için dünya para verip asfalt üzerinde güreş tutmanın bir anlamı yok.
Para demişken. Bana göre hiçbiri etiketlerinde yazan rakamı hak eden motorlar değiller.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Biryerde ktm geçiyorsa tek geçerim,bir alırsın tam alırsın
Biri birinden üstün olabilir ama çok spesyal hede hödeleri yoksa yapacağı 10-12 bin lira bu motorların.
Bir kere çoktan tedavülden kalkmış motorlar. Boyayıp boyayıp Asya ülkelerinde satmaya devam ediyorlar.
Avrupa'da 3500 - 3800€ gibi sattıkları motorlar Türkiye'de kıymete biniyor.
Ama vergi!!!
demeyin çünkü Honda alt segmentte bazı modelleri Türkiye'de Avrupa ile aynı fiyata hatta bazen üç beş kuruş aşağıya satabiliyor. Doğrusu bu benim çok sinirimi bozuyor.
Halkın alım gücü zaten kısıtlı. Avrupalının 2 aylık maaşıyla alabildiği motorları Türk halkı en az 10 ay çalışarak alabiliyor.
Hele Hintli ve Çinli markalarda kazık daha da büyüyor.
Hindistan'da 3500 lira olan motor Türkiye'de 6000 - 6500 lira gibi fiyatlarla satılıyor.
Çin'de 350 - 500 dolar olan motosikletler Türkiye'de 3500 - 4000 lira.
Kazığın boyutunu hissedebiliyormusunuz?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
yakında arkadaşlar ben motor alacağım kaç kilo alayım diye başlık açılırsa şaşırmayın şaka şaka ama gerçek olan bir şey var tamam hafif ama dayanıklı meteryaller mevcut ama siz inanıyor musunuz ki 10-20bin tl arası satılan motosikletler de o malzemeyi kullanacaklar o yüzden ben ağırı makbuldür diyorum
Ktm en iyisidir çünkü benim ktm em var.
Acik ara ktm diyorum üzerinde gelen lastikleri de muadillerinden one tasiyor ayrica wp suspansiyonlari ve tasarimi benim gonlumu fethetti belki fanatiklik ama bence ktm :DD
KTM nin o kadar hafif olması normal ufacık tefecik içi dolu turşucuk nede olsa... z250 de ufalta ufalta g*t cebine sığdırdılar ona da dicek bişi yok. İnazuma nın rahatlığı konforu ortada adamlar malzemeden kısmamış bol bol koymuş. MT-25 de 250cc bir naked ağırlığında ideal laf yok boyut olarak KTM ve Duke ün yanında sanki bi MT-07
Hiç bir zaman KTM seçmem, İnazuma nın tipini beğenmiyorum, Kawasaki nin yeni SL modelleri kızlar için çıkarılmış gibi, benim için bu listede tek seçenek MT-25.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)