Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet Alırken Dikkat Edilmeyen Nokta: Ağırlık (KTM versus 3 Japon)

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj dominar
    Ktm 16000/139=115.1
    Kawa 13500/155=87
    Yamaha 15000/165=90.9
    Suzuki 16000/187=85.5

    Bu hesaba göre en ucuzu suzuki oluyor. Ktm 'nin kilosunu 115 liradan alıyorsun. Çok pahalı
    jimi_hendrix bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mexico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi konfor kısmına bende katılmıyorum ama arkadaşın dediği gibi rüzgarlı havada ağır motor daha iyi yere basar değil mi? (Bilmediğinden soruyorum)
    sert rüzgarlı havada hafif olan motorun ağır olanından daha hızlı gidemeyeceğidir

    KOnfor nispeten dogru, bu yanlis. Sekli ve lastikleri ayni olan motorda son hiz beygir gucune bakar. Hatta agir olanda lastik daha cok deforme olacagi icin daha fazla enerji kaybi olur. Hafif olan her halukarda daha cabuk hizlanir.

    Rahatlik meselesinde yine asil suspansiyona bakiyor mesele. Ama hafif motorsikleti rahat ve ruzgardan etkilenmeyecek sekilde yapmak daha zor tabi.

  3. #43
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    ağırlık hakkında ciddi yanlış bilgileriniz var , biraz araştırma yapmanızı tavsiye ederim.

  4. #44
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    En alınası kawa bence
    Duke kullanan biri olarak boy 180 ise ayaklariniza dizden alta kramplar girecektir.

  5. #45
    cerkezbiker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Pulsar
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ağırlık hakkında ciddi yanlış bilgileriniz var , biraz araştırma yapmanızı tavsiye ederim.
    Ağırlık bilgileri makinelerin kendi resmi sitelerinden aldım. Yanlış nerede?
    İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.

  6. #46
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Eşeğin kuyrugunu kalabalikta kesme kimi uzun der kimi kisa... bilmem anlatabildimmi?
    Siraladigin motorlarin hepsi guzel.. imkan varsa hepsini dene incele vs..

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Alıntı cerkezbiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ağırlık bilgileri makinelerin kendi resmi sitelerinden aldım. Yanlış nerede?
    z250 sl 148 kg mesela.

  8. #48
    metecel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS
    Alıntı redmap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    z250 sl 148 kg mesela.
    Ama kendi sitesinde 148 kg / 150 kg (ABS) yazıyor

    http://www.kawasaki.com.tr/motosikle...kdetaylar.html
    “Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş

  9. #49

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    ıslak ağırlık vs kuru ağırlık farkını bilmeniz gerekir demiş yukarıdaki arkadaş.

  10. #50
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Kivrandirmayin, acik acik soyleyin arkadasa

    ABS'li Kawasaki Z250SL islak agirligi 150 kg. KTM Duke 250 web sitesinde verilen 139 kg ise kuru agirlik, yani motorda benzin, yag ve (emin degilim ama) su olmadan olculen agirlik. Yani KTM agirligina 13-14 kg daha eklemen gerekir birebir karsilastirabilmek icin.

  11. #51

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Alıntı simurgg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kivrandirmayin, acik acik soyleyin arkadasa

    ABS'li Kawasaki Z250SL islak agirligi 150 kg. KTM Duke 250 web sitesinde verilen 139 kg ise kuru agirlik, yani motorda benzin, yag ve (emin degilim ama) su olmadan olculen agirlik. Yani KTM agirligina 13-14 kg daha eklemen gerekir birebir karsilastirabilmek icin.
    Sayın simurg sadece yağ değil bırakın yağı debriyaj yağı ve akü bile dahil değil arkadaşın verdiği sayılara. Merak etmesin bizde motosiklet alırken kilo/beygir rasyosuna bakıyoruz yoksa otomobil alırdık.

  12. #52
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de diyorum ki: ktm o hede-hödeleri olduğundan pahalı. yamahada ekstra bi şey olmamasına rağmen pahalı; ama ne hikmetse millet sanki yamaha aile şirketleriymiş gibi "yamaha da yamaha" diyolar.

    .rar paketine sıkıştır, fransadan gönderiver bikaç motor o zaman. biz isteye isteye kazık yemiyoruz. hesaplı alternatifi mi var sanki? koyun çok bu memlekette, kurunun yanında yaş da yanıyo.

    gene siyasete bağlıyon diyecen de, başka da sebebi yok ki.
    ktm ve z250 pigmeler için yapıldığından boyu biraz uzun insanlar için oradaki seçenekler mt-25 ve inazuma ile sınırlı.

    Yamahada ekstra olan şey güç. Bu konuda da hiçbiri yanına yaklaşamıyor bariz.
    wing41 bunu beğendi.
    sven stands ready.

  13. #53
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Alıntı sven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ktm ve z250 pigmeler için yapıldığından boyu biraz uzun insanlar için oradaki seçenekler mt-25 ve inazuma ile sınırlı.

    Yamahada ekstra olan şey güç. Bu konuda da hiçbiri yanına yaklaşamıyor bariz.
    Sesli güldürdün beni yemin ederim. Altındakine bakmadan pigmeler için yapılmış diosun. Altındaki motorun sele yüksekliği 780 mm z250 sl sele yüksekliği 785 mm

  14. #54
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Kawasaki z250sl ağırlığı da site de farklı görünüyor:
    Kuru Ağırlık
    148 kg / 150 kg (ABS)


    Alıntı cerkezbiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akaryakıt tüketim değerleri, kendi sitelerinin verdiği resmi değerler. ABS'li 250 SL için tablo aşağıdaki gibidir.

    http://i.hizliresim.com/qBn5bW.jpg
    güzel bakan , güzel görür.

  15. #55
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Bunun sele yuksekligiyle pek alakasi yok. Inazuma da 780 mm ama hayvan gibi motor.
    Oyle olsa cruizer motorlara 1.60dan uzun kisi binemezdi.

  16. #56
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun sele yuksekligiyle pek alakasi yok. Inazuma da 780 mm ama hayvan gibi motor.
    Oyle olsa cruizer motorlara 1.60dan uzun kisi binemezdi.
    Pigme dediği için sele yüksekliğini verdim. Diğer ebatlara bakarsanda mt25 ile arasında dağlar kadar fark yok 3 5 cm lik farklar bunlar.yani mt25 i süremeyecek bir pigme z250 sl ve duke gibi motorlarıda süremez.

  17. #57
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Ağırlık konusu önemli arkadaşlar. Geçen gün disk kilidini çıkarmadan gitmeye çalıştım. Meğerse gitmiyormuş meret
    Sol ayağım altında kaldı ben düşerken.Koruma takozu işe yarıyormuş .
    İyi ki çok ağır değilmiş motor dedim

  18. #58

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı altug34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ıslak ağırlık vs kuru ağırlık farkını bilmeniz gerekir demiş yukarıdaki arkadaş.
    Aslında onu değil, ağırlığın avantaj ve dezavantajlarının yanlış bilindiğini söylüyor. Tamamen katılıyorum, millet sürekli atıp tutuyor. Ağırlığın sadece yan rüzgarlara karşı avantajı vardır. Karşıdan gelen rüzgarda motorun ağır veya hafif olması bir şeyi değiştirmez. Ancak rüzgar bir hızlanıp bir duruyorsa hızdaki dalgalanmayı azaltır o kadar. Forumda biraz kuvvet nedir nasıl etkileri vardır diye ders anlatmak lazım.

    Ağırlık konusu motorda en son bakacağım şeydir. Motor konforsuz, titreşimli, aşırı ufak olduktan sonra ağır olsa ne olur olmasa ne olur ? Hepsi tamamsa o zaman hafif olanı seçerim. Hem az yakar, hem güzel gider, hem de güzel durur.

  19. #59
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı redmap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesli güldürdün beni yemin ederim. Altındakine bakmadan pigmeler için yapılmış diosun. Altındaki motorun sele yüksekliği 780 mm z250 sl sele yüksekliği 785 mm
    sele yüksekliği ile sürücü ebatlarını bağdaştırdığın kafa ne kafasıysa onla devam.. helal sana..

    boyu 1.85 üzerindeki biri duke200 - z250 gibi motorları "RAHAT" şekilde süremez. Kapiş?
    sven stands ready.

  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Alıntı sven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sele yüksekliği ile sürücü ebatlarını bağdaştırdığın kafa ne kafasıysa onla devam.. helal sana..
    3 5 cmlik farklar ile, altındaki motora bakmadan duke ve z250 sl yi pigme motoru yaptıran kafaylada sana başarılar diyorum. Sürücü ebatları diyosunda pegler ile koltuk mesafesini ölçsen arada bir fark olmadığını anlayacaksın.Mt25 farkı sürücünün kapladığı alandan çok kuyruk krenaj vs gibi alanlarda etkili.Diz ve depo kavrama konusunda z250sl mt25 den daha çömert.Depo yapısına bak anlarsın zaten. Bu motorları boyundan dolayı rahat süremeyen adam mt25 ide rahat süremez.Piskolojik algı oluşmuş tıpkı sendeki gibi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)