Motosiklet Alırken Dikkat Edilmeyen Nokta: Ağırlık (KTM versus 3 Japon)
Reklamlar
-
07 Temmuz 2016, 10:36
#41
Ktm 16000/139=115.1
Kawa 13500/155=87
Yamaha 15000/165=90.9
Suzuki 16000/187=85.5
Bu hesaba göre en ucuzu suzuki oluyor. Ktm 'nin kilosunu 115 liradan alıyorsun. Çok pahalı
Reklamlar
-
07 Temmuz 2016, 14:02
#42
Mexico adlı üyeden alıntı
Abi konfor kısmına bende katılmıyorum ama arkadaşın dediği gibi rüzgarlı havada ağır motor daha iyi yere basar değil mi? (Bilmediğinden soruyorum)
sert rüzgarlı havada hafif olan motorun ağır olanından daha hızlı gidemeyeceğidir
KOnfor nispeten dogru, bu yanlis. Sekli ve lastikleri ayni olan motorda son hiz beygir gucune bakar. Hatta agir olanda lastik daha cok deforme olacagi icin daha fazla enerji kaybi olur. Hafif olan her halukarda daha cabuk hizlanir.
Rahatlik meselesinde yine asil suspansiyona bakiyor mesele. Ama hafif motorsikleti rahat ve ruzgardan etkilenmeyecek sekilde yapmak daha zor tabi.
-
07 Temmuz 2016, 14:12
#43
ağırlık hakkında ciddi yanlış bilgileriniz var , biraz araştırma yapmanızı tavsiye ederim.
-
07 Temmuz 2016, 15:05
#44
En alınası kawa bence
Duke kullanan biri olarak boy 180 ise ayaklariniza dizden alta kramplar girecektir.
-
16 Temmuz 2016, 23:32
#45
berkcigdem adlı üyeden alıntı
ağırlık hakkında ciddi yanlış bilgileriniz var , biraz araştırma yapmanızı tavsiye ederim.
Ağırlık bilgileri makinelerin kendi resmi sitelerinden aldım. Yanlış nerede?
İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.
-
17 Temmuz 2016, 12:03
#46
Eşeğin kuyrugunu kalabalikta kesme kimi uzun der kimi kisa... bilmem anlatabildimmi?
Siraladigin motorlarin hepsi guzel.. imkan varsa hepsini dene incele vs..
-
17 Temmuz 2016, 12:51
#47
cerkezbiker adlı üyeden alıntı
Ağırlık bilgileri makinelerin kendi resmi sitelerinden aldım. Yanlış nerede?
z250 sl 148 kg mesela.
-
21 Temmuz 2016, 23:21
#48
redmap adlı üyeden alıntı
z250 sl 148 kg mesela.
Ama kendi sitesinde 148 kg / 150 kg (ABS) yazıyor
http://www.kawasaki.com.tr/motosikle...kdetaylar.html
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
-
21 Temmuz 2016, 23:43
#49
ıslak ağırlık vs kuru ağırlık farkını bilmeniz gerekir demiş yukarıdaki arkadaş.
-
22 Temmuz 2016, 01:02
#50
Kivrandirmayin, acik acik soyleyin arkadasa
ABS'li Kawasaki Z250SL islak agirligi 150 kg. KTM Duke 250 web sitesinde verilen 139 kg ise kuru agirlik, yani motorda benzin, yag ve (emin degilim ama) su olmadan olculen agirlik. Yani KTM agirligina 13-14 kg daha eklemen gerekir birebir karsilastirabilmek icin.
-
22 Temmuz 2016, 02:38
#51
simurgg adlı üyeden alıntı
Kivrandirmayin, acik acik soyleyin arkadasa
ABS'li Kawasaki Z250SL islak agirligi 150 kg. KTM Duke 250 web sitesinde verilen 139 kg ise kuru agirlik, yani motorda benzin, yag ve (emin degilim ama) su olmadan olculen agirlik. Yani KTM agirligina 13-14 kg daha eklemen gerekir birebir karsilastirabilmek icin.
Sayın simurg sadece yağ değil bırakın yağı debriyaj yağı ve akü bile dahil değil arkadaşın verdiği sayılara. Merak etmesin bizde motosiklet alırken kilo/beygir rasyosuna bakıyoruz yoksa otomobil alırdık.
-
22 Temmuz 2016, 08:47
#52
shruikan adlı üyeden alıntı
ben de diyorum ki: ktm o hede-hödeleri olduğundan pahalı. yamahada ekstra bi şey olmamasına rağmen pahalı; ama ne hikmetse millet sanki yamaha aile şirketleriymiş gibi "yamaha da yamaha" diyolar.
.rar paketine sıkıştır, fransadan gönderiver bikaç motor o zaman. biz isteye isteye kazık yemiyoruz. hesaplı alternatifi mi var sanki? koyun çok bu memlekette, kurunun yanında yaş da yanıyo.
gene siyasete bağlıyon diyecen de, başka da sebebi yok ki.
ktm ve z250 pigmeler için yapıldığından boyu biraz uzun insanlar için oradaki seçenekler mt-25 ve inazuma ile sınırlı.
Yamahada ekstra olan şey güç. Bu konuda da hiçbiri yanına yaklaşamıyor bariz.
-
22 Temmuz 2016, 09:12
#53
sven adlı üyeden alıntı
ktm ve z250 pigmeler için yapıldığından boyu biraz uzun insanlar için oradaki seçenekler mt-25 ve inazuma ile sınırlı.
Yamahada ekstra olan şey güç. Bu konuda da hiçbiri yanına yaklaşamıyor bariz.
Sesli güldürdün beni yemin ederim. Altındakine bakmadan pigmeler için yapılmış diosun. Altındaki motorun sele yüksekliği 780 mm z250 sl sele yüksekliği 785 mm
-
22 Temmuz 2016, 09:35
#54
Kawasaki z250sl ağırlığı da site de farklı görünüyor:
Kuru Ağırlık
148 kg / 150 kg (ABS)
cerkezbiker adlı üyeden alıntı
güzel bakan , güzel görür.
-
22 Temmuz 2016, 09:35
#55
Bunun sele yuksekligiyle pek alakasi yok. Inazuma da 780 mm ama hayvan gibi motor.
Oyle olsa cruizer motorlara 1.60dan uzun kisi binemezdi.
-
22 Temmuz 2016, 09:48
#56
reverse adlı üyeden alıntı
Bunun sele yuksekligiyle pek alakasi yok. Inazuma da 780 mm ama hayvan gibi motor.
Oyle olsa cruizer motorlara 1.60dan uzun kisi binemezdi.
Pigme dediği için sele yüksekliğini verdim. Diğer ebatlara bakarsanda mt25 ile arasında dağlar kadar fark yok 3 5 cm lik farklar bunlar.yani mt25 i süremeyecek bir pigme z250 sl ve duke gibi motorlarıda süremez.
-
22 Temmuz 2016, 10:25
#57
Ağırlık konusu önemli arkadaşlar. Geçen gün disk kilidini çıkarmadan gitmeye çalıştım. Meğerse gitmiyormuş meret
Sol ayağım altında kaldı ben düşerken.Koruma takozu işe yarıyormuş .
İyi ki çok ağır değilmiş motor dedim
-
22 Temmuz 2016, 10:31
#58
altug34 adlı üyeden alıntı
ıslak ağırlık vs kuru ağırlık farkını bilmeniz gerekir demiş yukarıdaki arkadaş.
Aslında onu değil, ağırlığın avantaj ve dezavantajlarının yanlış bilindiğini söylüyor. Tamamen katılıyorum, millet sürekli atıp tutuyor. Ağırlığın sadece yan rüzgarlara karşı avantajı vardır. Karşıdan gelen rüzgarda motorun ağır veya hafif olması bir şeyi değiştirmez. Ancak rüzgar bir hızlanıp bir duruyorsa hızdaki dalgalanmayı azaltır o kadar. Forumda biraz kuvvet nedir nasıl etkileri vardır diye ders anlatmak lazım.
Ağırlık konusu motorda en son bakacağım şeydir. Motor konforsuz, titreşimli, aşırı ufak olduktan sonra ağır olsa ne olur olmasa ne olur ? Hepsi tamamsa o zaman hafif olanı seçerim. Hem az yakar, hem güzel gider, hem de güzel durur.
-
22 Temmuz 2016, 11:48
#59
redmap adlı üyeden alıntı
Sesli güldürdün beni yemin ederim. Altındakine bakmadan pigmeler için yapılmış diosun. Altındaki motorun sele yüksekliği 780 mm z250 sl sele yüksekliği 785 mm
sele yüksekliği ile sürücü ebatlarını bağdaştırdığın kafa ne kafasıysa onla devam.. helal sana..
boyu 1.85 üzerindeki biri duke200 - z250 gibi motorları "RAHAT" şekilde süremez. Kapiş?
-
22 Temmuz 2016, 11:55
#60
sven adlı üyeden alıntı
sele yüksekliği ile sürücü ebatlarını bağdaştırdığın kafa ne kafasıysa onla devam.. helal sana..
3 5 cmlik farklar ile, altındaki motora bakmadan duke ve z250 sl yi pigme motoru yaptıran kafaylada sana başarılar diyorum. Sürücü ebatları diyosunda pegler ile koltuk mesafesini ölçsen arada bir fark olmadığını anlayacaksın.Mt25 farkı sürücünün kapladığı alandan çok kuyruk krenaj vs gibi alanlarda etkili.Diz ve depo kavrama konusunda z250sl mt25 den daha çömert.Depo yapısına bak anlarsın zaten. Bu motorları boyundan dolayı rahat süremeyen adam mt25 ide rahat süremez.Piskolojik algı oluşmuş tıpkı sendeki gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)