Motosiklet Alırken Dikkat Edilmeyen Nokta: Ağırlık (KTM versus 3 Japon)
Reklamlar
-
06 Temmuz 2016, 00:33
#21
COQ adlı üyeden alıntı
Biri birinden üstün olabilir ama çok spesyal hede hödeleri yoksa yapacağı 10-12 bin lira bu motorların.
Bir kere çoktan tedavülden kalkmış motorlar. Boyayıp boyayıp Asya ülkelerinde satmaya devam ediyorlar.
Avrupa'da 3500 - 3800€ gibi sattıkları motorlar Türkiye'de kıymete biniyor.
Ama vergi!!!
demeyin çünkü Honda alt segmentte bazı modelleri Türkiye'de Avrupa ile aynı fiyata hatta bazen üç beş kuruş aşağıya satabiliyor. Doğrusu bu benim çok sinirimi bozuyor.
Halkın alım gücü zaten kısıtlı. Avrupalının 2 aylık maaşıyla alabildiği motorları Türk halkı en az 10 ay çalışarak alabiliyor.
Hele Hintli ve Çinli markalarda kazık daha da büyüyor.
Hindistan'da 3500 lira olan motor Türkiye'de 6000 - 6500 lira gibi fiyatlarla satılıyor.
Çin'de 350 - 500 dolar olan motosikletler Türkiye'de 3500 - 4000 lira.
Kazığın boyutunu hissedebiliyormusunuz?
ben de diyorum ki: ktm o hede-hödeleri olduğundan pahalı. yamahada ekstra bi şey olmamasına rağmen pahalı; ama ne hikmetse millet sanki yamaha aile şirketleriymiş gibi "yamaha da yamaha" diyolar.
.rar paketine sıkıştır, fransadan gönderiver bikaç motor o zaman. biz isteye isteye kazık yemiyoruz. hesaplı alternatifi mi var sanki? koyun çok bu memlekette, kurunun yanında yaş da yanıyo.
gene siyasete bağlıyon diyecen de, başka da sebebi yok ki.
Reklamlar
-
06 Temmuz 2016, 01:06
#22
Misal; motosiklet hafif değildir ama seni belkide çok mutlu edecek, hepsiyle birer çay içmelisin.
-
06 Temmuz 2016, 01:46
#23
Ktm= Yakıtsız ağırlık yaklaşık 139 kg.
Yamaha= Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 165 kg
Yakıt tankı kapasitesi 14 L
Yağ tankı kapasitesi 2,4 L
yani yamaha kuru ağırlık olarak 149 kg, ktmnin bg/kg avantajı yok oluyor..(SİTELERİNDEN ALINTI...)
-
06 Temmuz 2016, 02:25
#24
Aralarında sadece ktm kullandım sele dışında gayet konforlu amortisörleri harika ve içlerindeki en ekstralısı genel bir geyik olucak ama harika lastik yeni başlayanlar için harika kaydırmalı debriyaj ve bence hayat kurtaran abs.çok şekilci değilsen ktm harika bence aralarında gösteriş olarak babası mt25.bide insanlardan yorum alırken hiç kullanmadıkları motorlara yorum yapan insanları hiç sallama bence.senin için ne önemli ise ona göre karar ver tekrar söylüyorum kullanıcı yorumlarını karşılaştır kararını ver.
-
06 Temmuz 2016, 02:44
#25
MaMi_33 adlı üyeden alıntı
Ktm= Yakıtsız ağırlık yaklaşık 139 kg.
Yamaha= Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 165 kg
Yakıt tankı kapasitesi 14 L
Yağ tankı kapasitesi 2,4 L
yani yamaha kuru ağırlık olarak 149 kg, ktmnin bg/kg avantajı yok oluyor..(SİTELERİNDEN ALINTI...)
boşver beygiri, pist motoru değil bunlar zaten. hangi devir aralığında ne kadar tork verdiğine bak.
-
06 Temmuz 2016, 09:35
#26
cerkezbiker adlı üyeden alıntı
Motosiklet alırken dikkat edilmeyen nokta, motosikletin ağırlığı. KTM ile 3 Japon markasını 250 cc Naked üstünden kıyasladım. Sizce hangi makine tercih edilebilir?
http://i.hizliresim.com/PMzXY7.jpg
cagiran adlı üyeden alıntı
Suzukinin motoru en az güçsüz ve en ağır yani malzemeden çalmamış.
Bu iyiye işaret şaseyi rahat rahat eğemezsiz ve fiyata da yansıtılmamış malzemedeki fark, ağırlık fazlası yakıtı da olumsuz etkilememiş
Tercihim Suzuki
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
mantığınız çok yanlış ağırlık artışını sağlamlık ve malzemeden çalmakla nasıl ilişkilendirdiniz anlayamadım. Günümüzde ağırlığı hafif olup çok sağlam olan malzemelerde var.
freewill adlı üyeden alıntı
yakında arkadaşlar ben motor alacağım kaç kilo alayım diye başlık açılırsa şaşırmayın
şaka şaka ama gerçek olan bir şey var tamam hafif ama dayanıklı meteryaller mevcut ama siz inanıyor musunuz ki 10-20bin tl arası satılan motosikletler de o malzemeyi kullanacaklar
o yüzden ben ağırı makbuldür diyorum
Freewill ile aynı fikirdeyim
Bu yüzden ve bahse konu ağırlık farkları ile üretici firmalar dikkate alındığında teknoloyi takip ettikleri ve mühendislik trendlerini iyi bildikleri aşikar olan bu üreticiler dikkate alındığında bir tanesi titanyum kullanırken diğerinin dolu demir kullanmayacağını tahmin edebiliriz..
Hepsi en hafif en sağlam en ucuz mantığını kovalamıştırlar eminim.
Bu mantıkla Suzukinin en ideali yakaladığına inanıyorum
-
06 Temmuz 2016, 09:50
#27
ABS
VAR
YOK
YOK
YOK
Bitti arkadaş. Yeni başla başlama, gerek kalite gerek görünüş gerek performans olarak ki bunlardan bildiğim kadarıyla en iyi lastikli gelen KTM yani 1.000 tl lastik parası çıksanız diğerleriyle eşit fiyata ABS li karizmatik bir motor elde etmiş oluyorsunuz. Sürekli uzun yol için İnazuma tercih edilebilir ama benim tercihim gene de Duke den yana olurdu. Oldu da.
-
06 Temmuz 2016, 09:57
#28
Eğer hatalı okumadıysam seçenekleri tek ve iki silindir aynı kategoride değerlendirilmiş..
bu acabağ doğru bir yaklaşım mı?
Ben doğru bulmadım açıkcası.
Titreşim ile ilgilenmiyor musunuz?
Yada tork verdiği devir aralıkları ile ve/veya tork grafiği ile.
-
06 Temmuz 2016, 10:03
#29
Aklima eski suzuki van'lar geldi, bunlarin orjinalinde, virajda devrilmesin, diye kum agirlik varmis altinda.
Bizim millet bu kumu gorunce bosaltmis, yakit tuketimini azaltmak icin, sonra da bir surusu devrilmis.
Boyle bir hikaye iste.
-
06 Temmuz 2016, 11:16
#30
Sevgili kardeşim. 4 motor ile test sürüşü yapmadan hangisinin sana uygun olup olmadığına nasıl karar vereceksin. Burada yazılan değerlere göre karar vermek çok yanlış. Gidip mümkünse test sürüşü yap veya aynı motorları kullanan tanıdıkların varsa, rica et biraz sür. Sürünce aralarındaki bariz farkları göreceksin ve ona göre karar vereceksin.
Kağıt üzerindeki değerler bir yere kadar insana fikir verebilir. Ancak karar vermek için veri ile birlikte deneyim şart. Hafif iyidir mantığı da yanlış. O zaman en hafif motor en iyi motordur diye mi düşüneceğiz.
Hafif olan az yakar mantığı da yanlış. Hafif olan ancak benzini içen motorlarda var. Ama ağır olup çok az yakanlarda, teknolojisi, karakteristiği, kullanım kolaylığı, yolda güven vermesi, vb.vb.bir dünya kriter var. Bunları da ayrıca değerlendirmek lazım. Ama en önemlisi, sen neyi beğeniyorsan, hangisi hoşuna gidiyor ise onu al. Sırf millet bir tanesini onayladı diye gidip hayatta bir mal almadım, almamda. Önemli olan benim ne istediğim.
-
06 Temmuz 2016, 11:23
#31
k_ayhn adlı üyeden alıntı
Aralarında sadece ktm kullandım sele dışında gayet konforlu amortisörleri harika ve içlerindeki en ekstralısı genel bir geyik olucak ama harika lastik yeni başlayanlar için harika kaydırmalı debriyaj ve bence hayat kurtaran abs.çok şekilci değilsen ktm harika bence aralarında gösteriş olarak babası mt25.bide insanlardan yorum alırken hiç kullanmadıkları motorlara yorum yapan insanları hiç sallama bence.senin için ne önemli ise ona göre karar ver tekrar söylüyorum kullanıcı yorumlarını karşılaştır kararını ver.
Duke konforsuz diyen benim, sanırım taş bana. Binlerce km duke kullanmış biri olarak yaptım yorumu. Öyle sallamasyon değil yani. Sele gerçekten rezalet, motor tek kişilik ayrıca. Tekrar Duke alsam arka seleye mono kapak yaparım ki kimse binmesin arkaya. Yoksa yokuş inerken bile artçı omuzlarına çıkıyor. Çünkü sele hem sert, hem kaygan, hemde çok ufak. (artçı)
Ha keyifli mi? Hemde nasıl. Tam bir canavar, tam bir haylaz. Her şey aynı anda olamayacağı için konfordan ödün verilmiş kabul etmek gerek.
-
06 Temmuz 2016, 13:11
#32
En Konforlu = inazuma
En Şekil = Mt-25
En güvenli, kronik sorunsuz = Duke 250 Abs.
şehirdeki cam gibi asfaltı düşündükçe ve fren yaptıkça tekrar tekrar abs'li ve üzerinde iyi lastik olan motosikleti seçmiş olmak hoşuma gidiyor.
-
06 Temmuz 2016, 14:24
#33
infernus adlı üyeden alıntı
En Konforlu = inazuma
En Şekil
= Mt-25
En güvenli, kronik sorunsuz = Duke 250 Abs.
şehirdeki cam gibi asfaltı düşündükçe ve fren yaptıkça tekrar tekrar abs'li ve üzerinde iyi lastik olan motosikleti seçmiş olmak hoşuma gidiyor.
Duke'un kronik sorunları var malesef. En basitinden ön amörtisör keçeleri. Her marka ve modelin kronik sorunları vardır. Yok diyen yalan söyler.
-
06 Temmuz 2016, 17:29
#34
konu güzel gerçekten,
inazuma bakıyorum haftalardır. ama 187 kilo nedir arkadaş?
şu airhawk ile duke selesi uzun yolda çekilir mi bilen var mı?
-
06 Temmuz 2016, 18:58
#35
cagiran adlı üyeden alıntı
Freewill ile aynı fikirdeyim
Bu yüzden ve bahse konu ağırlık farkları ile üretici firmalar dikkate alındığında teknoloyi takip ettikleri ve mühendislik trendlerini iyi bildikleri aşikar olan bu üreticiler dikkate alındığında bir tanesi titanyum kullanırken diğerinin dolu demir kullanmayacağını tahmin edebiliriz..
Hepsi en hafif en sağlam en ucuz mantığını kovalamıştırlar eminim.
Bu mantıkla Suzukinin en ideali yakaladığına inanıyorum
hepsi en ucuz en sağlam mantığını kovalamadı emin olabilirsiniz mesela yamaha da seramik silindir kullanırken diğerlerinde standartı nasılsa öyle silindir kullandılar. Bu yüzden yamahanın boş ağırlığı ortalamanın altında. Tabii bu ağırlık olayı sadece malzemede bitmiyor. Her motosikletin tipinden tutun şasisinin şekline ve elciklerinin malzemesine kadar hepsi ağırlığı etkiliyor. Tabii yamaha seramik silindir kullandığı için hepsinden hafif olacak diye bir kaide yok. Normal silindirli halinden daha hafif olsa kafi.
-
06 Temmuz 2016, 18:59
#36
Ağır motor yere iyi mi basar kötü mü basar bilmem.Benim bildiğim araçlarda ağırlık arttıkça konfor artar.En basit senaryo da sert rüzgarlı havada hafif olan motorun ağır olanından daha hızlı gidemeyeceğidir.
-
06 Temmuz 2016, 19:00
#37
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
hepsi en ucuz en sağlam mantığını kovalamadı emin olabilirsiniz mesela yamaha da seramik silindir kullanırken diğerlerinde standartı nasılsa öyle silindir kullandılar. Bu yüzden yamahanın boş ağırlığı ortalamanın altında. Tabii bu ağırlık olayı sadece malzemede bitmiyor. Her motosikletin tipinden tutun şasisinin şekline ve elciklerinin malzemesine kadar hepsi ağırlığı etkiliyor. Tabii yamaha seramik silindir kullandığı için hepsinden hafif olacak diye bir kaide yok. Normal silindirli halinden daha hafif olsa kafi.
Güzel bilgi
Teşekkür ederim.
Kaskınıza taş değmesin, kuş pislemesin.
-
07 Temmuz 2016, 04:07
#38
enderbilgi adlı üyeden alıntı
Ağır motor yere iyi mi basar kötü mü basar bilmem.Benim bildiğim araçlarda ağırlık arttıkça konfor artar.En basit senaryo da sert rüzgarlı havada hafif olan motorun ağır olanından daha hızlı gidemeyeceğidir.
Bir yanlis bilgi daha...
-
07 Temmuz 2016, 08:41
#39
hasmet adlı üyeden alıntı
Bir yanlis bilgi daha...
Abi konfor kısmına bende katılmıyorum ama arkadaşın dediği gibi rüzgarlı havada ağır motor daha iyi yere basar değil mi? (Bilmediğinden soruyorum)
-
07 Temmuz 2016, 09:37
#40
Inazuma'yı plastik yığınlarının listesinden çıkaralım bir zahmet. 20 sene sonra diğerleri hurdalıktayken Inazuma aynı görüntüyle yollarda olacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)