2. El motosiklet alırken dikkat edilmesi gerekenler
Reklamlar
-
İsterseniz ilk motorunuz olsun, isterseniz cc yükseltin, isterseniz farklı bir motor türü kullanmaya başlayın, hepimizin dileği sıfır kilometre gıcır gıcır bir motosiklete binmek olacaktır. Ancak gel gelelim bu durum gerek maddi imkanlar gerekse ülkemizde doların durumu neticesinde 125 cc motorların bile uçuk kaçık fiyatlara satılmasından kaynaklı, "ya ben bu motoru alırım ama, bu fiyata da kendimi enayi gibi hissederim abi" düşüncesi ya da sebebiniz her ne ise artık 2. el motosiklet almaya karar vermiş bulunmaktasınız ki bu yazıyı okuyorsunuz. İkinci el motosikletlerin fiyatı sıfırına nazaran daha ucuz gelmişse de bu durum sizi yanılgıya düşürmesin çünkü bazı durumlarda aldığınız 2. el motorunuzu yürütmek sıfır kilometre bir motordan daha pahalıya patlayabilir. İşte bu duruma düşmemek için bir nebze de olsa üzerine konuşacağımız bu bir kaç konuya dikkat etmeniz, sizleri maddi zararlardan büyük ölçüde kurtarabilir.
Ehliyetinizi alın:
Ülkemizde çoğu kişi motosiklet kullanmak için ehliyete gerek olmadığını düşünmekte. Ancak bu onların düşüncesi çünkü gerek var arkadaşlar, üzerine bineceğiniz alet bisiklet değil en düşük cc de bile 150 - 200 km/s hızlara ulaşabilen araçlar. İşin ciddiyetini kavramanız açısından söylüyorum, korunma ekipmanları olmadan 30 km/s hızla duvara çarptığınızda ölebilirsiniz. Yani motosiklet sürmek hem kendi hayatınız açısından hem de trafikteki diğer insanlar açısından belli bir sorumluluk almak demektir. Motosikletin olmazsa olmazı 2 unsurdan biri ehliyet diğeri koruma ekipmanıdır lütfen bunu unutmayın.
Alacağınız motor türünde karar kılın:
Yaşadığınız yer, motosikleti sürmeyi düşündüğünüz güzergah ya da trafik tecrübeniz gibi etkenleri göz önüne alarak bir tür seçimi yapmalısınız. Örneğin kırsal kesimde yaşayan biriyseniz super sport motosikletler her ne kadar çekici gözükseler de sizin için yanlış bir seçim olacağını bilmelisiniz. Ya da işe gidip gelmek amaçlı düz bir caddede kısa mesafe sürüşler için arazi motosikleti tercih etmeniz mantıksız bir yaklaşım olabilir. Ayrıca motosiklet konusunda daha önce hiç tecrübeniz yoksa yüksek cc bir motosiklet almanız da ölümcül bir hata olacaktır, önerim 125 cc gibi düşük cc bir motosikletle bu işe başlamanız.
Bütçenizi belirleyin:
Çoğu ilanda gördüğünüz "motoru aldığında sadece benzini koyup gideceksin abi" sözüne pek itibar etmeyin. Neden mi? Çünkü ilk defa motosiklet alacaksanız bütçenizin bir kısmını da eldiven, kask veya dizlik gibi ekipmanlara ayırmalısınız. Ucuz diye gidip kalitesiz ekipmanlar almayın. Unutmayın; kask biraz pahalı olabilir ancak gerektiğinde hayatınızı kurtaracak olan şey belki de o kask olacak. "Ben dikkatli kullanırım abi, sağdan sağdan, kask beni rüzgardan korusa yeter, bana bir şey olmaz" demeyin çünkü motosiklet kazalarının %70'i diğer sürücülerin hatalarından kaynaklanmaktadır. 10 liranız varsa gidip 10 liralık motosiklet bakmayın önce ekipman için bir bütçe ayırıp kalanıyla motosiklet bakın.
Ehliyetimizi aldık, alacağımız motosiklet türünü belirledik, bütçemize göre ekipman ve motosiklet seçimimizi de yaptık. Artık motosiklet ilanlarına bakmaya başlayabiliriz...
"Muayyer, Dosta gider, Böylesi Türkiyede Tek" gibi başlıklara dikkat edin:
Biraz ilan sitelerini dolaşırsanız bu tarzda açılmış pek çok ilan görebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken şey genelde bu tarz başlıkları "apaçi" dediğimiz kardeşlerimiz açar. Yanlış anlaşılmasın ötekileştirmek için yazmıyorum bunu ama şu da bir gerçek ki bu arkadaşlarımız motosikleti tek teker sürmekten, motosikletin orasıyla burasıyla oynamaktan, teker yakmaktan büyük haz duydukları için sattıkları motorlar pek almak isteyeceğiniz türden motosikletler değildir. Açıkçası ben kendi adıma hor kullanılmış bir motosikleti ne kadar ucuz da olsa satın almam.
Motosiklet olağan fiyatının çok çok altında satılıyorsa:
Önce bi durup düşünelim; neden bu kadar ucuz? 5 liralık malı neden 3 liraya satsınlar? Unutmayın, ucuz etin yahnisi yenmez. O motosiklet muhtemelen ya son demlerini yaşıyordur ya da ölmüştür. Bu yolda şüphe sizin en iyi arkadaşınızdır, her şeyden şüphe edin. Belki de motosiklet çalıntıdır? Biraz araştırırsanız satılık ilanlarına yakın sayıda çalıntı ilanları bulabilirsiniz.
Motosikletin trafik çıkış yılıyla yaptığı kilometreye dikkat edin:
Motosikletlerin kilometreleri bize her zaman doğruyu söylemez. Her şeyde olduğu gibi bunda da maalesef bir kaç hile yöntemi mevcut. Bir çok ilana baktığınızda 2012 2013 model motosikletlerin genelde 10.000 kilometre civarında olduğunu göreceksiniz. Yahu arkadaş bu insanlar bu motosikletleri hiç mi sürmediler? Küçük bir hesaplama yapalım: ben Ankara'da yaşayan biri olarak yaşadığım yer Kızılay'a ortalama 20 kilometre uzaklıkta. Ayda 10 kez Kızılay'a gittiğimi düşünelim gidiş-geliş toplamda 400 km eder. Bu durumda benim yıllık en az 5.000 kilometre yapmış olmam gerekir. Uzun lafın kısası 2012 - 2013 trafik çıkışlı bir motosiklet 24.000 - 25.000 kilometreden az yapmış olamaz ki bu inanın bana en minimal değerler.
Fotoğraflara bakarak motosikletin giderlerini hesaplamaya çalışın:
Açıklamaları dikkatli okuyun "motor olduğu yerde yan yattı, karenajda küçük bi çatlak var veya çıtır hasarı var" gibi cümleleri gördüğünüzde fotoğraflara dikkatlice bakın belkide küçük çatlak o kadar da küçük değildir, bir süre sonra size karenajı değiştirecek bir çatlak olmasın? Yan yatarken motor bloğu çatladıysa? Bir kere tekerleklere bir bakalım üzerinde hala fabrika çıkışı lastikler mi var? Yalnızca tekerlekler en azından 600 700 TL masraf çıkaracak bilginize.
Peki hangi ilanlar güven telkin eder?:
"Motorun ilk sahibiyim, tüm bakımlarını kendi bayisinde yaptırdım ve elimde faturaları var, şu parçasını değiştirdik ama orjinal kendi servisinde değişti" gibi cümleler o motosikleti tercih etmenizde size yardımcı olabilir. Trafiğe çıkış yılı ve yaptığı kilometre de olağan sınırlar içerisindeyse, motor temiz gözüküyorsa ve açıklamalarda yukarıda yazdığım cümleler çerçevesinde şekilleniyorsa bu motosiklet sizin için uygundur diyebiliriz. Ancak yine de motoru canlı canlı görmeden, sesini duymadan, test sürüşü yapmadan karar vermeyiniz.
Uzun bir süre ilanları takip ettikten sonra bir motosiklet sahibiyle görüştük ve artık motorumuzu canlı canlı görüp test sürüşü yapacağız.
Motosiklete bakmaya asla tek başınıza gitmeyin:
Mutlaka yanınızda biri olsun, motosikletten hiç anlamayan biri olsa bile yine de yanınızda biri olmalı. Bazı kusurları siz göremeyebilirsiniz ama yanınızda götürdüğünüz kişi belki bir kusuru fark edecek ve sizi uyararak büyük bir hatadan kurtaracak.
Motosikleti incelemeden pazarlık yapmayın:
Motosiklet her yönüyle içinize sinmiş olabilir ama yine de pazarlık yapmak için henüz çok erken. Hala asıl amacınız satıcıdan motorun hasarları, varsa kazası ve olumsuz yönlerini öğrenmek olmalı.
Motosikletle bir test sürüşüne çıkın:
Satıcının yanına gittiğinizde dikkat etmeniz gereken ilk şey motosiklet çalışıyor halde mi? Eğer sorunuzun cevabı evetse kıllanmanız için bir sebeptir bu, yine şüphe edelim neden çalışır vaziyette bekliyor? Motor çalıştırmada bir sorun mu yaşıyor? Motor çalışır haldeyse kapatıp tekrar çalıştırmayı deneyin. İlk seferde motor çalışmadıysa, tuhaf bir ses geldiyse sesli ve imalı bir bakış atıp "hmm" dediğiniz anda satıcı kendini paralamaya başlar ve motor hakkında bir şeyler daha öğrenirsiniz. Sorunsuz çalıştıysa motorun sesini bir dinleyin motor sesi hep tek düze bir şekilde çıkmalıdır seste bir dalgalanma olmadan hep aynı senkronda devam etmelidir. Bu koşulu da sağlıyorsa sahibinden izin alıp bir test sürüşüne çıkın, gaz tepkisi nasıl onu ölçün, frenlerine bakın.
Motoru bir ustaya götürmeyi teklif edin:
Motoru bir ustaya götürmeyi teklif edin, ancak belirtin "motorda bir sorun yoksa ustanın ücretini ben ödeyeceğim, yok eğer bir sorun varsa siz ödersiniz" diye şart koşun. Eğer motor ustasından da olur alırsanız el sıkışabilirsiniz.
Yeni motorunuz hayırlı uğurlu olsun, Tanrı kaza bela vermesin, iyi yolculuklar.
Kaynak: 2. El motosiklet alırken dikkat edilmesi gerekenler - motoryakiti.com
Motorunuzun yakıt tüketim değerleri, maksimum hızı, teknik özellikleri ve fiyatı gibi bilgileri
motoryakiti.com adresinde bulabilirsiniz.
Reklamlar
-
-
cok titizim diyorsaniz ikinci el motor almayin.
-
Yeni konu açacaktim,araştirdim mevcut açilmiş hali var,buradan devam edelim,
1-Metal yorgunluğu(5-8-10yaş)kontrolu(kaynak ve birleşim yerleri)
2-Yürüyen aksam durumu(rulman,mafsal,oring,sizdirmazlik)
3-Pas,korozyon.kontrolu
4-Halat,kablo,elektrik tesisatı kontrolu(soketler,ekler,baglantilar)
5-Gidon ve mesnet boşluğu kontrolu
6-Fren alt,üst merkez kontrolu(sızma,pas,tamir takimi,pistonun rahat hareketi,diski ısırma dozu)
-
1. 2. el scooter almayın
hadi alacaksınız
2. scooter kullanan biriyle pazarlık yapmayın
3.scooteriyle şu kadar hız yaptığını söyleyen birinden motor almayın
4.scooterinin markasının fanboyluğunu yapandan mal almayın
5.scootercinin inatla motoru kendi ustasına göstermek istemesini engelleyin
6.scooterine motosiklet muamelesi yapan birinden mal almayın
7.kayışın zincirden daha performanslı olduğunu söyleyen birinden mal almayın
8.''ben scooteri satıp fitesli alcam'' diyenden mal almayın
9.''honda hayat onda'' mottosuyla gezen antalyalı yörüklerden scooter almayın
10.k.atatürk imzası yerine osmanlı tugrası bulunan pcxlerden uzak durun.
-
Valla km olayi biraz abarti olmus. Evliyim cocugum var sabah okula birak aksam okuldan al derken mecbur hafta ici kullanamiyom.Hafta sonu olacak hava güzel olacak aileyle planmis aktivite olmayacak derken bazen bir aydan fazla marsa bile basamiyorum. Sabah ise giderken aksam geldigimde otoparka gormek yetiyo. Orada bir motosikletim var istedigimde binebilirim rahatligi var.(Motosikletsiz oldugunuzda bir huzurluk oluyor ama var ve binemiyosaniz o kadar koymuyo) 2015 aralikta aldim mt07 mi ve hala 12 bin km yilda 3 4 bin km binebilirsem ne ala..
-
arifziyaar adlı üyeden alıntı
Valla km olayi biraz abarti olmus. Evliyim cocugum var sabah okula birak aksam okuldan al derken mecbur hafta ici kullanamiyom.Hafta sonu olacak hava güzel olacak aileyle planmis aktivite olmayacak derken bazen bir aydan fazla marsa bile basamiyorum. Sabah ise giderken aksam geldigimde otoparka gormek yetiyo. Orada bir motosikletim var istedigimde binebilirim rahatligi var.(Motosikletsiz oldugunuzda bir huzurluk oluyor ama var ve binemiyosaniz o kadar koymuyo) 2015 aralikta aldim mt07 mi ve hala 12 bin km yilda 3 4 bin km binebilirsem ne ala..
250cc uzeri makinalar genelde,kullanicisi evli ve cocuklu ise yillik max 5bin km civarinda geziyor.
Hee illaki istisnalar olabilir.
-
melez adlı üyeden alıntı
1. 2. el scooter almayın
hadi alacaksınız
2. scooter kullanan biriyle pazarlık yapmayın
3.scooteriyle şu kadar hız yaptığını söyleyen birinden motor almayın
4.scooterinin markasının fanboyluğunu yapandan mal almayın
5.scootercinin inatla motoru kendi ustasına göstermek istemesini engelleyin
6.scooterine motosiklet muamelesi yapan birinden mal almayın
7.kayışın zincirden daha performanslı olduğunu söyleyen birinden mal almayın
8.''ben scooteri satıp fitesli alcam'' diyenden mal almayın
9.''honda hayat onda'' mottosuyla gezen antalyalı yörüklerden scooter almayın
10.k.atatürk imzası yerine osmanlı tugrası bulunan pcxlerden uzak durun.
10.madde ne alaka?
-
-
gencebay25 adlı üyeden alıntı
Sen Osmanlıya kurban ol
Osmanlı zaten kurban oldu, gerisi hikaye.
-
melez adlı üyeden alıntı
1. 2. el scooter almayın
hadi alacaksınız
2. scooter kullanan biriyle pazarlık yapmayın
3.scooteriyle şu kadar hız yaptığını söyleyen birinden motor almayın
4.scooterinin markasının fanboyluğunu yapandan mal almayın
5.scootercinin inatla motoru kendi ustasına göstermek istemesini engelleyin
6.scooterine motosiklet muamelesi yapan birinden mal almayın
7.kayışın zincirden daha performanslı olduğunu söyleyen birinden mal almayın
8.''ben scooteri satıp fitesli alcam'' diyenden mal almayın
9.''honda hayat onda'' mottosuyla gezen antalyalı yörüklerden scooter almayın
10.k.atatürk imzası yerine osmanlı tugrası bulunan pcxlerden uzak durun.
Katılıyorum.
-
Merhaba arkadaşlar, ikinci el bir ybr esd almak istiyorum. Motor fotoğraflar dan göründüğü kadarı ile çok temiz. Km si normal 2014 model 26 bin km de. satıcı arkadaşla konuşurken babasının araba ile kaza yaptığını ve arabayı yaptırmak için motoru satacağını söyledi. Bunu ben sormadan söyledi. Motorun fiyatı piyasasına göre uygun.bin binbesyuz tl aşağıda. Fazla yazarsam satılmaz dedi. Bu doğru olabilir mi yoksa motoru satmak için uydurulmuş bir kılıf olabilir mi. Satıcı arkadaşı bugün birkez daha aradım. "Gel bak gör beğenirsen notere gideriz alırsın " diyor. Dün konuştuk bugün
Bakmaya gidemedim beni aradı ve gelip gelmeyeceğimi sordu. çarşamba günü bir alıcının daha geleceğini söylüyor. Bu vaziyet'i hal motoru satmak için emri vaki yönlendirme yapıyor olabilir mi? Hani bazen iç sesiniz "hayır dur" der ya bende şu an öyle hissediyorum. Kimsenin günahını almak istemem ama sizler çok kez motor alıp sattığınız için satıcıların genel karakterlerini daha iyi bilirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)