http://www.motosiklet.net/forum/moto...yaziyorum.html
Okumanızı şiddetle tavsiye ederim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...yaziyorum.html
Okumanızı şiddetle tavsiye ederim.
4 silindir yerine benim tavsiyem size Kawasaki ER6-F, Suzuki SV650 olur. Bunları istemem illa 4 silindirli istiyorum derseniz de o zaman önce çok iyi bir eğitim almanızı tavsiye ederim. (Honda Academy, Yamaha Riding, Motto Akademi)
Abi madem hacimli istiyorsun.
Al bi honda nc serisi. Cok ta agresif degil. Yas ta var sende biraz. Sakin sakin kullanir alisirsin. Sonrasinda al bir gsxr, cbr falan.
Direk ss ler korkunc olur.
Düz yollarda sürülecekse, s1000rr bile başlangıç motoru olur ve en fazla 1 ayda "yetmiyo bu" dedirtir.
Al nispeten düşük hacim bi motor, 250'nin üstü hakkaten riskli, çık virajlı bi yola adrenalinin dibine vurursun.
Köy yolunda ibrede 70-80'i gördüğümde uçuyorum sanıyorum, düz yolda 120-130'da sıkıntıdan patlıyorum.
Okudum sonuna kadar.. Motora binerken motor kullandığım bilinci ile hareket edeceğim. Teşekkür ederim paylaşım için. Her ne kadar motosiklet videoları izlesem de kaza videolarını da bir o kadar izlerim bilinç altında bir fren mekanizması olsun diye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
4 silindirli istememin sebebi araba gibi tepki versin diye. çift silindirli naked ve enduro motorlar tork bakımından güçlüler ivmelenmesi daha sert olduğu için ürkütüyor açıkçası. Eğitim almayı çok istiyorum ama buna zaman ayıramam açıkçası bir de eğitim veren yerler bana uzak malum. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
Teşekkür ederim yaş konusunda daha gencim yolun yarısındayım Peki.Direkt ss ile başlamayacağım onda anlaştık herkesle.
Aile büyükleri seni emek etmiş mali muşair etmiş oda yetmemiş aile kurup çoluk çocuğa karışmışsın hayırdır hayatanmı soğudun birader ölmek istiyorsan bu kadar uraşma ailenin emeklerini kurduğun aileyi mindar etme otur hayatına devam et 750 cc kadar eğitim aldık yeni yasada A sınıfıda ehliyete aldım şimdi nemi kulanıyorum 125cc scooter sen 4 tekerle 2 teker şaka deyil baya karıştırmışsın ben amele olduğum halde bu farkları anlıyorsam sen daha iyi anlaman gerekiyor sen git arabanla 300 400 basmaya devam et çok yanış gelmişsin buralara kadar
Tirafikta bi aracın yanında silme geçmesi bile sana dokunmadan ruzgarıyla anlık panikle yere düşüm bi yerlerinin kırılması veya ölümüne sebeb olur bu yaşlarda alıcağın hasar iyleşmeside sorlu ağrılı olur veya rahmetine kavuşursun sonra 2 teker şeytan işi olur kimseyi üzmeye hakkınız yok burda konu açarak giriceğiniz tabuda hal için refarans aramayın toz olup uçun gidin
Ben kıçı kırık ufak cc de bile 3 5 aracın bana vurma ihtimalini kıl payı yırtım 20 40 km re hızlarda siz ne kadar dikkatli olursanız olun ufak cc anlık yanış birden fazla gaz tebkilerini telore eder veya edersiniz sen 1.5 ton aracın 200 km hızıyla 200 kilo olan aracın 250 km hız ve torkunu çok yanış benimsemişsin anlık yanışın duvarda veya bi yerde patlarsın kabak çiçeği gibi açılırsın
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Teşekkür ederim tavsiyeniz için direkt ss olmayacak onda anlaştık. Dediğiniz motora baktım hoş bir motor bunu düşüneceğim çok sağol Kardeşim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Bende öyleyim tabi motor ile değil araba ile sivasa giderken temmuz sıcağında 110 ile uyku bastırıyor hemen. O yüzden sürekli 200 - 210 ile gidip geliyorum. 100 km mesafe sadece 33 dk. alıyor böyle. Neden diye hiç sormadım şimdiye kadar tavsiyeleri dinledim. Peki ama neden 1000 cc ile başlamak tehlikeli oluyor? Yani durduk yerde motor kendiliğinden gaz mı yiyor? Savuruyormu sizi üzerinden atmaya mı çalışıyor? Ne verirseniz öyle gitmiyor mu bu alet? 250 cc bir motor 150 kg. 1000 cc bir motor 200 kg. Hız kazanan herşey ağırlaşır yolda. Üstelik GSXR 600 ve Kawasaki z1000sx gibi modellerde sürüş modu seçeneği var. Bunları göz önüne alırsak hangi motorda hakimiyet kolay olur ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Bukadar gelmeseydiniz üstüme bakın dünyanın en ağır işini yapıyorum normal bir insan davranışı beklemeyin benden elbette. Hayatımdan soğumadım aksine memnunum işim ağır ve tek heycan duyduğum şey motosiklet. Birde lanet olsun yaşadığım yer büyük şehir olsa ve eğitim veren özel bir kurum olsa mutlaka gider eğitim alırım ama o eğitimi de düşük cc li motorlarla almam. Bir aracın kişiyle bütünleşmesi için en az 1000 km yol alması ve süren kişinin onu her türlü denemesi lazım kanımca.. Hızlanması , yatması , üzerinde duruş şekli, ön ve arka frenlerin sınanması , devir aralıklarının ölçülmesi, roll-on testi vs. gibi. Şimdi ben hiç 1000 cc motor kullanmadım. Eğitim veren yerler bile bu motoru hemen kullandırtmıyor. CBF150 ile eğitim veriyorlar. Peki bu 1000 cc motor kullanan arkadaşlar nerden öğrendiler kullanmayı merak ediyorum?
Abi demişsin forumu okudum takipteyim filan ama sanki eksik kalanlar var,bi daha arama yap iyice oku istersen,acısını çok zor yaşayan abiler var ,(bkz.240 km hizla yaptigim kaza),başlangıç olarak düşük cc başlayın,güvenli sürüş tekniklerini öğrenin eğitim alın.
örnek: ybr'nin gaz kolunu sonuna kadar çevirdiğinde 10-11 beygir güç ve/veya 8-9nm tork alırsın. s1000rr'ın gaz kolunu sonuna kadar çevirdiğinde 170-180 beygir güç ve/veya 100-110nm tork alırsın. araba sürüyon madem bilirsin: s1000rr, veyronun 2-3 katı güç/ağırlık oranına sahip.
ybr'de ayarsız gaz açarsan en fazla motor kafana geçerken, s1000rr'da ayarsız gaz açarsan fezaya fırlarsın!
o yaştan sonra racing alırsanız çok ama çoook pişman olursunuz. Özellikle kondüsyon bakımından biraz hantal kaldıysanız tahminimce 20 km gittikten sonra bel fıtığı belirtileri gösterecek kollarınızda kas kasılması olacaktır. eeee bir de işin refleks kısmı var ve zamanla kazanılmış yanlış alışkanlıklar. maxi skuter alırsanız ortadaki boşluk konusunda çok sıkıntı yaşamazsınız ayak uzatmak gibi bir lükse sahip olunca zamanla size göre eksikliklerini görmediğinizi fark edeceksiniz. Benim de tavsiyem burgman 400 ya da bütçeniz müsaitse 650 den yana ama mutlaka eğitim alın zira ağırlıkları yüzünden düşük süratlerde bu cihazları kontrol etmek problem yaratabiliyor. Dğer bir seçenek cruzer. çıplak motorlar sürmesi zevklidir ama rüzgara karşı bağışıklık kazanmadıysanız işkenceye dönüşebilir. Ve en önemlisi mutlaka deneyerek alın.
Okudum Kardeş gerçekten 2 senedir her türlü yazıyı okudum videoyu izledim hatta dünyanın en iyi eğitmeninin youtube de videosunu altyazılı olarak izledim. Altın elbiseli adam keza öyle - ki çok hoş anlatımı olan iyi bir eğitmen. Yalnız eksik olan bir şey var evet kimse demedi ki "teknolojisi üstün olan , ve sana güven veren bir motor ile başla ama boş yolda uygun zamanda ve uygun kıyafetle motorunu test et akıllıca. Motorun tepkilerini ölç , almadan önce test sürüşü yap, sen motora motor da sana alışınca trafiğe çık yada şehirler arası yol yap." Ben demiyorum ki sürekli +250 ile yol alıcam.1,90 boy 95 kilo vücut var sinek gibi bir motor ile nasıl hakimiyet kurayım? Kullandım çünkü seyhan 150 mz 250 bunlar bisikletten bozma motorlar. Asıl tehlike bence bu tip motorlar ve scooter lar. Çünkü iskeletleri yok üzerindeki 14 beygirlik motor bile fazla. Kawasaki z1000sx dedim kimseden çıt çıkmadı 2014 best seller motor. 3 çeşit sürüş seçeneği olan sport Turing motor. Bayanların bile motor zevkini karşılasın diye üretilmiş bir motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
S1000RR benim için intihar olur evet Ona hakim olmak kolay olmasa gerek hayabusa gibi. Ben honda cbr 1000 rr ı teknik olarak inceledim diğerlerine nazaran uysal bir motor ama sürüş modu yok. Suzuki de standart 3 çeşit sürüş modu var. Bunlar önemli ayrıntılar. Kawasaki z1000sx keza öyle ve 124 bg. Önü bile kalkmıyor motorun. İzlediniz mi hiç videosunu?
31 yaşındayım ve motora yeni başlayacağım. 2004ten beri otomobil ehliyetim var. 2010 a kadar kullandığım en güçlü araç mazda 323 1.8 idi. 115 bg ile gayet yeterli performansı vardı. Taa ki patronun bmw m5 ini kullanana kadar. Araç çok az gazla kalkıyor gayet makul hızlara ulasiyordu. Biraz sert basınca yanlamaya baslayip patinaj kontrol devreye girip 10a kadar sayinca 180e varıyordu. E5 te fark etmeden 237 km hıza çıktım. Sorana en fazla 150 yapıyorum derim. O zaman anladım ki bazen kullandığım araç senin zihninden hızlı olabilir.
Motorsikletle dönecek olursak. Ben maddi imkanların sebebiyle bajaj discover 150s ile başlamayı düşünüyorum. Ama param bile olsa en fazla pulsar 200ns ile başlarım. Sebebi ise bu motordan üst motorların zihnimden hızlı olacağıdır.
Size tavsiyem illa 250cc kullanmam diyorsaniz ve de biraz hızlı olsun derseniz kim duke 390, honda cb500f gibi modellere bakın 50 60bg i pek geçmeyin. Bend oda riskli ama en azından 600luk kadar intihara meyilli degill
Yaşlarımız yakın ve bikaç senedir aktif motosiklet kullanıyorum. Motosikletin farklı bi dünya olduğunu düşündüğümden Honda'dan eğitim almıştım öncesinde.
Motosiklet kullanacağım diyorsanız eğitim için vakit bulamama bahane olmasın derim.
Açıkçası başlangıç motosikleti falan başlığını açmışken şaka yaptığınızı düşündüm 1000 rr'ları görünce.Küçük motosiklet alıp başkalarını güldürmeyelim gibi bi düşünceniz varsa sonradan sevdikleriniz ağlayacaklardır muhtemelen..
''Gaz kolu elimde'' minvalinde bi satır vardı mesajlarınızda, sadece 100-120 ile kot farkı bulunan falan bi asfalttan geçerken panik yapsanız, ya da bi karışlık bi çukura girip çıktıktan sonra.. o gaz kolu her zaman sabit tutulmuyor.. Bi duke 390 deneyin tanıdıklarınız varsa motosiklet hızlanıyor mu,rüzgar neymiş falan öğretici olacaktır başlangıç için!
Beşbindeyken 125lik motosikletle tam öğrendim düşüncelerine girmekteyken ve ertesi gün 250lik kawasaki alacakken kaza yapmıştım, üç takla attım, şükür biraz öğretici oldu.Hem de öğrendim demenin nasıl büyük bi hata olduğunu biliyor ve başkalarının tavsiyelerinden de ders almak gerektiğine inanıyordum ama insanız işte bazen yaşamadan öğrenilmiyor.Sanırım a 250 üstü naked ya da racing motosiklet almam artık başka tarz düşünmezsem..
Bi arkadaşın dediği gibi r25 diyorum en fazla, hatta bence o bile fazla.Çünkü aldıktan sonra sadece otobanda gazlayacağınızı düşünmüyorum ayrıca görünüşü insana benzeyen yaratıklardan da bolca mevcut maalesef..
Enduro bile alsanız yüksek cc almayın derim başlangıca.Saygılar..
Not: Bi ara cb500 düşünmüştüm bende fakat öncesinde küçük cc ile biraz tecrübe diyorum..
yav al geç o zaman abicim, madem o kadar biliyon niye burda soru soruyon? bi de z1000 diyon ya!
kaza işte bu "ben yaparım ya n'olcek?" demekten oluyo. korkarak binene aksine hiçbi şey olmuyor.
sen z1000 al, en fazla 2 güne bi yerde patlamazsan hiçbi şey bilmiyorum!
Para var huzur var. Son yolculuk biletini seçme hakkı tabi ki olmalı insanın.
Cevizli Un Helvası Tarifi Malzemeleri
Ön hazırlık için gerekenler;
1 adet KAWASAKİ Z1000SX (15.750,00 €)
1 adet Made in P.R.C Kask (15,00 €)
2 su bardağı elenmiş un
100 gram margarin yağı
yarım su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı sıcak su
1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
Cevizli Un Helvası Yapılışı
Sıcak suyu tencereye koyup altını yakalım. Sonra içerisine şekeri de koyarak şeker eriyip kaybolana kadar karıştıralım. Şeker eriyince ocağı kapatıp tencereyi ocaktan alalım. Büyük boy bir tava alıp ocağa koyun. Tavanın içerisine margarini ve sıvıyağı katın ve eritin. yağlar eridikten sonra içine unu ilave edin. Hafif ateşte kavrulana kadar karıştırın. Un iyice kavrulmuş hale geldikten sonra ceviz içini ilavesi yapın ve 3 dakika kadar karıştırmaya devam edin. Sonra bu tavanın içine daha önceden hazırladığımız şekerli su yavaş yavaş dökülerek karıştırın. Koyu bir kıvama gelene dek karıştırmaya devam edin. Kıvama gelen helvanın üstünü kapatın ve dinlendirin. Dinlenmiş hevadan kaşık ile alarak servis tabağına koyun. Afiyet olsun.
Yorumlarını tavsiyelerini esirgemeyen tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Bazı arkadaşlarımı kızdırdım affedin iyiliğimi istediğinizi biliyorum. Shurikan ve Osman bey sizi ayrı kızdırmışım anlaşılan Sizin dediğiniz gibi olsun 250 cc yi geçmeyen bir motor ile başlayacağım söz veriyorum size burada.
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Allah o duruma düşürmesin diyeyim cümlemizi.. Tecrübe sahibi olana kadar burada 250 cc yeter bana dediğiniz gibi. Aslında en çok istediğim şey formula 1 parkta 1000 cc motor eğitmeni ile sürüş yapmak haftalarca.. İmkan ve zaman yaratabilirim sanırım ama öyle bir şey varmı bilmiyorum.? Sadece onu yaşamak..
40.950 tl lütfen
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)