kenan sofuoğlu 400km/h yaptı dünya 1 dakikalığına güzelleşti.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Japonlari tebrik ederim motoru da köprüyü de muhteşem yapmislar
Benim bildiğim Japon pilotlar kendi ülkelerinden çıkan motoru özel pistlerde bu hızlara zar zor çıkarıyorlar, bunu bol rüzgarlı bir günde rüzgar korunağı olmayan bir köprüde yapmak yürek ister. Hala devam ediyor mu bilmiyorum f-16 ları amerika yapıyor eğitimlerini biz veriyorduk. Konu pilotluk olunca şahinle bile 240 basabilen tek millletiz nede olsa Yada tüfekle uçak düşürebilen. Teknolojiyi üretemiyoruz ama kullanmakta üstümüze yok. Birde şu teknolojileri biz üretsek dünya bizim olurda işte nerdeee!
Hadi Japonlar bunu da açıklasın
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
Kenan para kazandı
Redbull reklam yaptı.
Biz ne aldık , sıfır
Takdir edilmesi gereken kişiler varsa bunlar
Japon mühendisleri ile Kawasaki Mühendisleridir.
İntihar eden bir mühendis vardı keşke onun içinde 1dk saygı duruşu olsaydı.
1000lik olmaz ama 600 lük olurcularda düz yolda gaz açarak 1000rr ile 299 u çok rahat görebilirler.
Hiç Japonları tanıdınız mı bimiyorum. Ben çok Japon tanıdım. Üstelik Honda mühendisleriydi.
Birlikte uzun bir dönem çalıştık Honda fabrikasında... Ne fark ettim o dönemlerde biliyor musunuz?
Neyse şimdi burada yazarsam Honda abi bize kızar
Ama şu kadarını söyleyim Japonlar bizi gerçekten seviyorlar. Bu kadar sistemsiz nasıl başarabiliyorsunuz diye soruyorlar. Bizde bu mümkün değil diyorlar. Muhtemelen Japonlarda Kenanı tebrik edecek ve gurur duyacaklardır. Gerçekten şaşırtıcı derecede dostane ve sevecendirler ve başarıya sonuna kadar destek verirler.
Ama malesef asıl sorun bizim içimizde. Bunu Japonlarda fatk etmişler. Bizden birileri Japonları tebrik ederken Japonlar bize hayranlık duyuyor.
Evet Honda dan söz ediyorum.
Honda fabrikasında çalışan Japon mühendislerden birine ulaşabilir ve görüşebilirsiniz ama bizim mühendislere ulaşıp görüşmek baya zordur.
Ben 1 yıl kadar çalıştım Honda da.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
ben de çevre yolunda 120 yaptım, ne var yani? hatta hafif viraj da vardı.
Adama sorarlar sen bir Türk olarak Türk malı motosiklet yaptında Kenan mı binmedi de böyle eleştiriyorsun diye. Hatta al sormuş olayım yaptın da binmediler mi? JApon bayrağı açacak halleri yok gurur duyulacak tek unsur Türk sürücü o sebeple Türk bayrağı açılıp omuzlarda taşınıyor.
Mantık buysa eğer dünya üzerindeki tüm savaş uçakları bundan sonra abd, fransa yada rusya bayraklarıyla uçsunlar düşman ülke uçağı düşürüldüğünde bu üreticilerden hangisi yapmışsa o uçağı o bayraklar açılsın.
Onur hocam söylediklerin kısmen doğru ama eksik mesela milli takımdaki futbolcuların çoğunun ayaklarında yabancı marka kramponlar var oynanan topa formalara kadar belki hepsi yabancı marka, formalar kramponlar ve toplar onları kullancak sporcular olmazsa ne işe yarar? Demek ki efsane Michael Schumacheri değil Ferrayi tebrik etmek lazım.
Adamı sırf ideolojik düşünceleri yüzünden tebrik edemeyecek kadar aciz ve kıskançsınız valla helal olsun... Ne oldu bizim millete nedir bu ayrımcılık nedir bu insanların düşüncelerine saygı göstermemek, adam gelmiş denemiş yapmış tebrik edin geçin herşeye bir muhasabe herşeye bir itiraz herşeye bir muhalefet, ayıptır arkadaşlar milli sporcu ne demek? Ufacık saygı...
Helal olsun sana Kenan Sofuoğlu!!!
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
Bu arada bir bilgi daha vereyim, görüyorum ki bilip bilmeden atılıp tutuluyor. Osmangazi köprüsü yap-işlet-devret modeliyle ihale edilmiştir. Yap-işlet-devret modelinde devletin cebinden tek kuruş para çıkmaz. Hatta yasa gereği ihaleyi alan firma yanlış hatırlamıyorsam %20 veya %30 oranında (tabi bu oranlar ikili anlaşmaya göre değişebilir) yerli sermaye kullanmak durumundadır.
Yani köprüyü Japonlar yapar. İşlerin toplam tutarının belli bir miktarını yerli sermayeye kazandırırlar. Sonrasında işletme bedeli kaç yılsa o kadar yıl içerisinde (geçiş başına 90 tl ücret buna göre hesaplanır) 90 tl den belli bir araç geçişi üzerinden kar veya zarar yaptığı köprüde bedeli artı hedeflenen veya daha üzeri karlara ulaşır. İşletme süresi sonunda köprüyü ait olduğu devlete teslim eder. Bu tür işler iç piyasada nakit akışına büyük destek olur.
Bu nedenle Osmangazi köprüsü geçiş ücreti için Kdv oranı %8 de tutularak bu rakamlara kadar inilmiştir.
Kredi kullanarak motor almak gibi. Ama motorun parasını motoru kiralayarak ödememiş oluyorsunuz. Motordan farklı olarak köprü değer kaybetmez.
Bu sadece bizde değil tüm dünya da çoğunlukla böyle işler.
ben mühendis değilim motosiklet yapayım.
kenanın yarışlarda başarı göstermesine ben de herkes gibi "eyvallah" diyorum, "helal olsun" diyorum. motoru tek başına bıraksan o pisti dönemez çünkü, komuta edecek birisi lazım.
sen çıkar motoru düzlüğe, at vitesi 6'ya, gazı da lastikle falan sabitle atla üstünden, motor kendi kendine 300 de yapar 400 de yapar 500 de yapar.
beceri gerektirmeyen bi atraksiyona bu kadar sempati gösterilmesi rezillikten başka bi şey değil.
Hahahahahahahha neyin kafasını yaşıyorsun sen abicim? Bu rakamlara kadar indirilmiştir ne demek? 10 liraya mı indirilmiş? Seni ilahi adam beni güldürdün akşam akşam.
Şaka maka yazarken farkettim adam ciddi ciddi ucuz ve makul sanıyor köprü biletini. Seni çocukken 3 kere atıp 2 kere mi tuttular dostum?
Ben fiyat ucuz demedim. Bu işin bir maliyeti vardır. İşletilecek yıla ve geçmesi beklenen araç sayısına göre hesap yapılır. Teklife açılır. Teklif veren firmalar ve devletin ilgili komisyonu arasında bu görüşmeler üzerinde anlaşılana kadar devam eder. Belirlenecek geçiş ücreti köprünün işletilecek süre boyunca maliyeti kurtarmalı ve üstlenici firmaya kar ettirmelidir. Eğer ihaleye katılan firmalar kazanç görmezlerse zaten böyle bir köprüde hiç yapılamaz.
Diğer açıdan bakalım senin açından.
Eğer bu köprüden geçiş az olursa sen haklısın fiyatı millet pahalı buldu derim. Ama merak etme tıka basa dolacaktır köprü. Özellikle ticari araçlar için bu rakamlara geçiş çok büyük avantajlar sağlayacaktır. Sen merak etme bütün bu hesapların yapıldığını köprü açılıp bir süre sonra oturduğunda alacaksın zaten.
Kafan biraz basıyor olsa bunu zaten anlarsın.
Eğer senin 2 kez atıp bir kez tutmadılarsa hayatın boyunca geçmezsin o köprüden değil mi?
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
Fransiz fb sayfasinda bile tebrik ediyorlar adami, biz kendi pilotumuza laf atma cabasindayiz :D
Ek olarak: Güncel fiyatlarla bir tır otobüs kamyon 120 ile 190 tl arasında feribotla geçebiliyor. Karayoluyla gitse yakıt ve zaman kaybı daha büyük olacak. Osmangazi köprüsünü kullanan tırların geçiş ücretleri yaklaşık 200-250 tl arasında olacak.
Ben motorcu adamım. 13 tl verir feribotla geçerim gidiş dönüş 20 tl. Üstüne birde yemek ikram edeceklermiş feribotlarda Süper. Köprü en çok bana yaradı o zaman Püfür püfür gel keyfim gel.
Siz İstanbul-İzmir otobanı tatilciler veya biz motorcular için mi yapıldı sanıyorsunuz?
Şimdi seni 2 kez atıp bir kez tutmadıklarına göre hesap yap bakalım lojistik firmalarının bu işten kazancı ne olacak?
Kenan Sofuoğlu benim bildiğim en iyi ve en azimli pilotumuz. Tebrik ederim kendisini.
Kenan'ı tebrik ediyorum. Bildiğim kadarıyla bu motosikletle şu ana kadar yapılan en yüksek hıza ulaştı.
Köprü için bir detay ekleyeyim. Oğuz kardeşimiz yazmış ama eksik bildiği bir şey var.
Köprü onun anlattığı şekilde yapıldı bu doğru fakat üzerinde devlet garantisi var.
Yani cebimizden bir kuruş çıkmadı cümlesi doğru olabilir ama bu çıkmayacak anlamına gelmiyor.
Devlet köprüyü ihale etti ama bilmem ne kadar araç geçeceğinin de garantisini verdi.
Eğer geçmezse kalan parayı devlet yani siz cebinizden ödeyeceksiniz.
Kısaca, hayatınız boyunca o köprüyü kullanmasanız bile en az 20 yıl köprüye para ödeyeceksiniz.
Bu nedenle dua edinde köprüden geçen çok olsun.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)