İlk Uzun Yol (530 KM) Lastik Tamir Kitleri Hk.
Reklamlar
-
30 Haziran 2016, 11:08
#1
Merhaba,
Bayram tatili sebebiyle Cumartesi sabah 05:00-06:00 gibi İstanbul çıkışlı Dikili'ye gideceğim. Sormak istediğim yanımda olması gereklenler ile ilgili.
Öncelikle WD-40, Motul zincir yağı, küçük alet takımı yanımda. Asıl sorun lastiklerle ilgili. Şehir içinde 1 kez lastiğim patlamış, lastikçi bulana kadar çok büyük eziyet çekmiştim. Şehirlerarası yolda bu tamamen berbat bir durum olur bu sıcaklarda.
Öncelikle aşağıda yer alan ürünü almaya gerek var mıdır? Malum ücreti pek makul değil ancak daha önce kullanan bir arkadaş var mıdır?
http://www.motosikletaksesuarlari.co...ITI_34003.html
Yoksa aşağıdaki ürün yeterli midir?
http://www.feyizoglu.com/Lastik-Tami...-_50523.html#0
Teşekkürler,
Reklamlar
-
30 Haziran 2016, 11:23
#2
Moderatör
Birinci linkteki givi tamir setinin 15 TL olanı var, iş görür, ayrıca ipone köpük veya benzeri 2 tüp aldığın zaman bir problem yaşayacağını sanmam.. Bende geçen gün 6000 bin km tur yaptım, yanımda tamir kiti ve 2 tüp köpük vardı.
1 köpük yanlış hatırlamıyorsam, komple sönmüş bir lastiğe 20 psi basıyor ve köpükle tıkıyor. Ben 2 tane aldım sağlam olsun diye. Cok sükür problem olmadan döndüm..
-
30 Haziran 2016, 11:36
#3
patladığı yerde lastiği söküp (fitile asla güvenmeyin) yama için tamirciye götürmek en sağlam yoldur..
köpük kullandıktan sonra temizlemesi, lastiği söküp tamirciye gitmenizden daha zahmetlidir..
karşılaşacağınız tamircilerin yüzde 99 u motosiklet lastiğini sökemeyecektir,iş başa düşeceği için lastik söküp takmayı mutlaka öğrenin !!!
-
30 Haziran 2016, 11:59
#4
yada fitil atmayı öğrenin gideceğiniz yerde yama yaptırırsınız.
-
30 Haziran 2016, 13:36
#5
Köpük 2deliğe kadar fitil 3 deliği patlağı kapatıyor..
Sanayi bölgesinde haftada 400km yol yapıyorum nerdeyse ayda 3 kere patlıyor iniyor..
Lastiği değiştirdik ama patlama olayı devam edince tubless (yani iç lastik/samiralsiz) tekere iç lastik taktik..
Yama 10 yenisi (3yamadan sonra) 20-25tl lastik en ucuzu 100-130tl
-
30 Haziran 2016, 16:34
#6
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
patladığı yerde lastiği söküp (fitile asla güvenmeyin) yama için tamirciye götürmek en sağlam yoldur..
köpük kullandıktan sonra temizlemesi, lastiği söküp tamirciye gitmenizden daha zahmetlidir..
karşılaşacağınız tamircilerin yüzde 99 u motosiklet lastiğini sökemeyecektir,iş başa düşeceği için lastik söküp takmayı mutlaka öğrenin !!!
şehir dışında elinde tekerlekle otostop mu çekecek?
-
shruikan adlı üyeden alıntı
şehir dışında elinde tekerlekle otostop mu çekecek?
evet otostopta çekebilirsiniz veya şehirler arası çalışan otobüslerde en yakın benzin istasyonuna sizi bırakır...benzin bitse ne yapacaksın ? otostop çekmek utanilacak birşey değil bu kadar gözünde büyütme
-
İstanbul dan dikiliye gideceksin ,
Yanına hiç bir şey almana gerek yok
Lastik patlamasını bu kadar dert etmeyin, zaten yollar ısız değildir yazı yaban değildir. %99,999 lastigin patlamaz da diyelim patladı , kenara bırakır ilk benzinlikten köpük alır gelirsin..Merak etme bir şey olmaz ..
Deseydin ki ben ağrı dağına çıkcağım kros motor ile o zaman yanına yedek motor bile al derdim..
Bu olayı bu kadar büyütmeye gerek yok.
-
Tamir kiti varken otostopa ne gerek var. Tipimdenmidir nedir otostopta ortalama araç durma suresi benim için 1,5 saat. Bir de bunun benzinlikten geri dönüşü var bu arada köpük alırsanız suna dikkat edin. Tekere ornegin kalınca bir çivi batmissa ve önce çiviyi çıkarıp sonra köpük basarsanız genis olan deliği köpük kapatamayabilyor. Başıma geldi. Önce köpüğü basın. Fitil olayı en garantisi, kalın delikleri bile fitille kapatabilursiniz. Yanınızda mutlaka basınçlı tüpte olsun ki fitil sonrası hava bakabilirsiniz. Fakat fitil atmak da belirli bir tecrübe ve yetenek gerektiriyor. Yani kullanmayı bilmiyorsanız fitili atamayabilirsiniz.
-
01 Temmuz 2016, 12:28
#10
Bu köpüklü tamir kitleri şambiyelli lastiklerde mi kullanılıyor.İç lastik yoksa janta yapışmazmı köpük.
-
01 Temmuz 2016, 13:17
#11
Yiğit_ adlı üyeden alıntı
Bu köpüklü tamir kitleri şambiyelli lastiklerde mi kullanılıyor.İç lastik yoksa janta yapışmazmı köpük.
şambriyele yamadan başka çözüm yok; bu sayılanlar hep tubeless lasitkler için geçerli.
-
01 Temmuz 2016, 13:40
#12
Arkadaşın dediği gibi 10 liralık bir tamir kiti ve 2 köpük yeterli olur. İnşallah kullanmak zorunda kalmazsınız
-
01 Temmuz 2016, 13:56
#13
Arkadaşlar,
Bence en sağlıklısı yanınızda lastik tamir seti ( http://urun.n11.com/diger/acil-durum...rca-P111080247 ) + ayak pompası ( http://urun.n11.com/kompresor-ve-hav...pump-P99024036 ) bulundurmanız olacaktır.
Lastiğe batan çivi v.b. maddeyi çıkarıp orayı fitil girecek kadar genişletip ( set içinde hepsi var ) fitili attıktan sonra hava basarsanız bir sıkıntı olmayacaktır.
" Ayak pompasını nasıl taşıyacağız " kuşkunuz varsa bu tip bir ürün de alınabilir, içinde hava basıncı verebilen tüpler var ; ( http://urun.n11.com/diger-lastik-jan...kiti-P38278844 )
Çivi v.b. maddeleri çıkartmak amaçlı ne olur ne olmaz diye pense de taşımak mantıklı olur.
Sonra en yakın lastikçiye gider yama ile lastiği kurtarabilirsiniz. Bunlar yanınızda yoksa benim gibi 15 + km patlak lastikle gidip lastiği hiç edersiniz
Dediğim olayı burada bir arkadaş güzelce anlatmış ; ( https://www.youtube.com/watch?v=XjZHUinyXpA )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)