Ya başlangıç motoru için yzf r-125 almayı düşünüyorum. İzlediğim bütün videolarda viraja yatarak giriyorlar. İlk defa motor kullanıcağım için yatma fikri bana bi değişik ve korkunç geliyor. Yatmadan dönmek zor mu oluyor ?
Ya başlangıç motoru için yzf r-125 almayı düşünüyorum. İzlediğim bütün videolarda viraja yatarak giriyorlar. İlk defa motor kullanıcağım için yatma fikri bana bi değişik ve korkunç geliyor. Yatmadan dönmek zor mu oluyor ?
Uyuyanın üzerine kar yağarmış, üstüne kalın bir yorgan ört ceyeren çarpmasın.
Valla kafanı döneceğin tarafa çevirince ister istemez yatırıyorsun motoru hele birde keskin bir viraja hızlı girdim mi gaz kessen yerdesin 2 seçeneğin oluyor ya yatırıp döneceksin (hata affetmez) yada salacaksın kendini boşluğa ışığa doğru yürüyeceksin güzel kardeşim
En önce eğitim al ki viraja nasıl girilir nasıl çıkılır bunu güzelce öğren.. Kendin deneyerek öğrenmeye çalışma..
Viraj işi insanın beyni ile mücadelesinde kazanırsa virajıalır kazanamazsa virajı alamaz.. Bunu için viraj disiplini edinmen gerekiyor.. Orta kulak ve beyin seni yatırmamaya ve dik hayatta tutmaya çalışırken kolların ve vucudunla bu dirence karşı koyman gerekiyor.. Çünkü insan denen hayvan tehlikeyi iki ayak üstnde ve tam karşısına alacak ve dik ayakta duracak şekilde programlanmıştır..
İmkansıza yakın. Çünkü 2 tekerlekli (motosiklet, bisiklet gibi) taşıtlar yatma prensibine göre dönüyorlar. Bunun için Keith Code'un "Twist of the Wrist" videosunu izleyebilirsin. Türkçesi "Bileğin Dansı" diye geçiyor galiba.
Şöyle düşün. Araba ile giderken (sen kullan ya da başkası) sola keskin viraj dönüyorsunuz. İstemsiz bir biçimde arabanın içindekiler sola doğru gövdelerini ve özellikle kafalarını yatırırlar. Çünkü merkezcil ivmeden ötürü vücutları sağa doğru savrulmaya çalışır. Motorda da durum aynı. Sen gidonu sola çevirdiğinde vücudun sağa doğru gitmeye çalışacak. Hatta motorun kendisi bile yatırmazsan sağa doğru savrulup devrilecek. İşte bu durumu karşılamak için sen sola (dönüş yönüne) yatacaksın.
Ben bu soruya sormandan ötürü bisiklette kullanmadığını düşünüyorum. Kullanıyor ve detayları biliyor olsaydın şu soruyu soracaktın; Kontra nedir? Bunun cevabını da aynı videoda bulabilirsin. Motosikleti güç sarfetmeden yatırmanın yoludur.
Videolarda bahsettiğin yatış dışa çıkma/içe sarkma yöntemi ise buna zaten gerek yok. Bunlar uç durumlar. Sen normal oturuş ile motoru yatıracak ve baş (göz değil) ile uzak noktada kaçan hedefi kovalayacaksın.
Daha da anlatırdım ama bu kadar emeğe bile trol olmandan korkuyorum.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
kontra tekniği videolarını izle
Ben motorlarda en azından hızlı olmayan commuter (vitesli) kontra tekniği diye bilinen ters yöne gövdeyle gidiyorum açıkçası bu daha kolay ha altında 125cc var hız gaz kontrol kolay 600cc olsaydı nasıl olurdu onu bilemem..
gözüm
sakın ola şehir içinde yatarak yani pistteki gibi yatarak virajlara girme.
oradaki zamanlama, dizlerdeki slider aparatlar ve araç yoğunluğu farklıdır.
iyi bir eğitimden sonra zamanla olacaktır
ama burada yazanların da %99 u yatmıyordur, sadece klavyede yatıyordur.
yani şehir içinde o hızlar ve viraj ve trafik buna uygun değildir.
doğru olanı yapmaya devam et; motosiklet kullanırken kork!
korku, yaşamın ilk şartıdır.
başka türlü hayatta kalamazsın ;)
cbr 250 var, bende hiç motor sürmemiştim senin gibi kaygılarım vardı ama şu an rahat bi şekilde viraja yatıyorum. gitmek/dönmek istediğin npktaya bakmakla bitiyor iş.
İndim viraja girdim şikana
Açtım dizimi baktım çıkışa
Yattım Allah yatır beni
Apeksten sonra kaldır beni
önce motoru düz yolda götürme konusunda ustalaş. zamanla virajlara yatarak kontra vs. şeklinde kendini geliştirirsin. emeklemeden koşulmaz.
Arkadaş yatınca yere duşeceğini de zannediyordur eminim...
Yorumlara bakıyorumda adam insan gibi sormuş o kadar saçma cevap veren, alay etmeye çalışan insan var ki gerçekten insanın bişey sorası gelmiyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)