Yolun sonu: Suzuki VanVan 125/200 - Bajaj Avenger 150 - Hyosung GV 250
Reklamlar
-
28 Haziran 2016, 19:14
#1
Selam Arkadaşlar,
A2 Ehliyet sınavını geçtim yarın emniyete evrakları teslim ediyorum Artık yaklaşık 3 aydır yaptığım araştırmanın sonucunda ilk motorumu alabilirim. Büyük ihtimalle kararımı verdim gibi. Gibi diyorum tam netleştirmek için sizlerin de fikrini yardımını almak istedim. Seçenekleri 3'e düşürdüm.(Hyosung RT 125'i de eklersek 4 diyebiliriz)
Beni motor almaya iten en büyük nedenlerden biri ufak gezilere kaçma fikri. Gezmeyi çok seviyorum, yayla, keşfedilmemiş koylarda kamp yapma yakın ve farklı kültürleri keşfetmek beni çok heycanlandırıyorum. Yunanistan'ı ve adalarını keşfetmeyi çok seviyorum.(umarım artık bunu motorumla yapabileceğim (: ). Trafikten nefret ediyorum trafiğe girmekten de nefret ediyorum trafikte araba kullanmaktan tiksiniyorum hiç öyle bir niyetim yok. İşyerim ile evim çok yakın dolayısıyla şehir içinde de kullanacağım ve elbette Sarıyer Bakırköy Kadıköy sahilleri gibi yakın yerlere akşam gezmeleri olacak .
Dolayısıyla şehir trafiğine girmekten kaçınsam da illa şehiriçinde kullanacağım, haftasonları kamp yerlerine sahillere kaçamaklar yapacağım. Kesinlikle hız tutkunu değilim. Motordan anladığım son 3-4 aydır incelediğim forumlar izlediğim youtube videolarından ibaret. Süper Sport-Scooter-Sport ve chopper tarzı motorlar hiç ama hiç bana çekici gelmiyor.
bu bilgileri yazdım çünkü genel olarak bir bilgi vermek istedim çünkü yaptığınız yorumlar nokta atışı olsun ve benim gibi düşünen insanlara da yardımcı olsun diye. Daha önce açılan Suzuki VanVan başlıkları 'o para verilmez', '2 ay sonra yükselticem diyeceksin (evet 2 ayda zengin olursam ducati scrambler alırım (: )' 'o paraya git YBR al' 'CBF al' 'çok pahalı' gibi yorumlardan geçilmiyor.
Bütçem çok zorlarsam kredi taksit vs 15bine kadar çıkabilir ama gönlüm istiyor ki 10 bin civarında bu işi tatlıya bağlayalım.
Bu başlıkta yazdığım motorların ve artı olarak Hyosung RT 125 ve hatta Suzuki VanVan'ın taklidi olan Skyteam V-raptor'u da beğeniyorum. Fakat araştırmalar ve tavsiyeler üzerine belki de görünüş olarak en güzeli olsa da Skyteam V-raptor'u seçeneklerden çıkardım, bu konuda en azından netim. Geri kalan Seçeneklerden yine çok beğendiğim Hyosung RT 125 için ise sıfırı yok ikinci eli ise çok az ilan var ve yaşlılar. İlk motorum olacak motordan anlamıyorum dolayısıyla böyle bir riske girmek istemiyorum. İstemeyerek de olsa bu seçeneği de elemiş oluyorum.
Şimdi biraz bilgi sahibi olduğum bu 3 motoru karşılaştırırsak görüşleriniz nelerdir. Ben kafama yatmayan taraflarını yazmaya çalışacağım bu da yorumlarınızın yardımcı olmasına yarayacaktır.
SUZUKI VANVAN
Evet biliyorum, çok pahalı fakat aşık oldum, resmilerine bakınca bile heycanlanıyorum resmen. İki kere gidip mağazada gördüm inanılmaz derecede güzel görünüyor gözüme. Kuvvetli ihtimal de Suzuki VanVan alacağım gibi görünüyor. Fikrinizi almak adına yazıyorum, bu motoru almaya kalkarsam önümde 3 seçenek geliyor. 1- Suziki VanVan 200cc (15.450 TL) 2- Suzuki VanVan 125 cc(12.250 TL) ve son olarak 3- İkinci el Suzuki VanVan 125(10000 TL civarında). İkinci el için çok seçenek yok çünkü motor geçen sene gelmiş 200'lüğün ikinci eli zaten yok geriyo sadece 1-2 tane 2015 model 2. el 125 cc'lik kalıyor. En yaşlısı 1 yaşında ve 5-6 bin km yaptığı için çok büyük risk görmüyorum.
Vanvan için aklıma takılanlar. Acaba çok masraflı mı olur tekerleği biraz pahalı, yedek parça servis açısından da sanırım ucuza kaçmıyorlar.
Giriş yazısında belirttiğim gibi kampa gitmeyi istiyorum yani yanıma çadırımı matımı alıp yollara düşmek.
Resimde görüleceği üzere egzoz çok yukarı da. Yani soft çanta da olsa takmak sıkıntı ve egzozun ısısı zarar verir gibi geliyor? Ayrıca arka sinyaller selenin ortasına denk geliyor :( arka seleye monte etmeye çalışacağım çantalar burada da sorun yaratacak gibi?
Bir sorum VanVan için 125 cc ile 200 cc'de yakıt tüketimi açısından çok farkı olur mu? Yetkili satıcı olmayacağını hemen hemen aynı olacağını söylüyor?(Naapak inanak mı? )
En sevmediğim yönü yakıt deposu. Sadece 6,5 litre kullananlar 200 km sonunda ışığın yandığını söylüyorlar. Bu da sürekli sapa arazi yollara gitme sevdalısının aklında !lan acaba dönüşe benzin yeter mi?' sorusunu dönüp dolaştıracak gibi.
Yakıt deposunu büyütme imkanı var mıdır? Bu pahalıya mı patlar? Bir de sıfır için çok renk seçeneği yok istediğin rengi spariş etmek istersen süreç 3 ayı buluyormuş. Boyatmak motorun değerini çok düşürür mü?
Hyosung GV 250
Geçen gün Beşiktaş'ta bir arkadaşın altında gördüm. 1-2 dakika sohbet ettik. genel olarak memnun olduğunu söylüyor, bu forumda bu motor için sayfalarca yazı var 3 aşağı 5 yukarı aynı şeyleri söyledi 'boşa geçmiyor, servis/yedek sıkıntısı vs'. Bir çok kişinin genel kanaati Japonlar her zaman korelilerden 2 tık üst kalite motor yapıyorlar. Görüntüsü VanVan kadar çekici gelmese de benim aradığım motora yakın bir çizgisi var. çift silindir 14 lt benzin deposu 250 cc fiyatının da aşağı yukarı aynı olduğunu düşünürsek mantıklı gibi. Aklıma takılanlar da bu servis sorunu yüzünden uzun vadade sıkıntı yaşamam ayrıca ağır ve yakıt tüketimi daha fazla olacağı gibi.
Bajaj Avenger 150
Yine Beşiktaş'ta henüz 1 hafta önce bir arkadaşta gördüm hemen gidip baktım nedir ne değildir. Arkadaş %80 oranında olumlu bulduğunu söyledi. Motor utanmasa VanVan kadar güzel görünecek : ). Ben bugüne kadar sadece ehliyet kursunda motor kullandım. Kursta bana Hint Motoru Hero verdiler. 15 dk kullandıktan sonra elim uyuşuyor, karıncalanıyordu, sürekli elimi sallıyordum geçsin diye. Yani keyif için aldığımız onca para verdiğimiz aletin böyle keyifsiz bi özelliği olmasını hiç istemem. Bütün Hint motorları böyle değildir ama aklımda kaldığı kadarıyla titreşimden şikayet eden yazılar gördüm. Onun haricinde fiyatı epeyce uygun.
Umarım özetleyebilmişimdir. Bu seçenekleri değerlendirirseniz sizin görüşleriniz artısı eksisi fiyat performans ne dersiniz?. Ayrıca istediğim tarzı ve kullanım amacımı da göz önünde bulundurarak benim göz önümde bulundurabileceğim değerdirebileceğim başka motor var mıdır?
Şimdider herkese çok teşekkürler.
Özgür..
Reklamlar
-
28 Haziran 2016, 19:28
#2
Vanvana o parayı vermem için piyangodan para çıkıp, geyiğine motor almam gerek.
-
28 Haziran 2016, 19:38
#3
yahu başlığın bu tarz yorumlarla dolmaması adına uzunca bi giriş yazısı yadım :(
yani hem bana hem de benim gibi kişilere yardımcı olması adına 'heves kaçırıcı' yorumlardan ziyade kafa açıcı aydınlatıcı yorumlarda bulunsak daha fena olmaz mı acaba sanki biraz?
Çok teşekkürler..
-
28 Haziran 2016, 19:51
#4
seçenekler sadece bu 3 modelmi yollara kampa gideceğini yazmışsın mondial rv3i evo var kullanmadım ama kamplar için ideal bir şeye benziyor bu üçü arsında suzuki hepsinden kalitelidir ama onunda parça fiyatları falan canını sıkmasın
-
28 Haziran 2016, 20:31
#5
vanvan cgye benziyor. niye 12 bin bu
-
28 Haziran 2016, 20:51
#6
Ben de senin gibi kamp sevdalisi ve gezme hastasi biriyim. Ev ile isim arasi yuruyerek 4 dk. Bu her istanbulluya nasip olmaz. Motoru sadede gezmek amaçlı kullanacağım ve kendime butcem elvrrmedigi için bajaj discover 150s bakıyorum. Ama senin kadar butcem olsa pulsar 200ns bakardım. Uzun yola giden, yeterli kalite ve sağlamlığı sahip, parçası ucuz, servisi yaygın bir motor.
Ama sen illaki bu 3 seçenekten biri diyorsan bence gönlünde yatan vanvana git. Çünkü sevdiğin bir motoru kullanmak ayrı bir zevktir. Ama aklında servi ve parça pahalılığı olsun. Acemilikteki düşme kalkmalarda sonra canin yaninca en azindan sevdiğim motor dersin.
-
28 Haziran 2016, 21:10
#7
Aleykum selam. Benim oyum da suzuki vav van 'a. Motosiklet gozune hos gelecek ve binmekten keyif duyacaksin. Saydigin motosikletler icinde ki en saglam ve kaliteli motosiklet vanvan. Kolay kolay yag bakimindan haric birsey yaptirmazsin. Sifir alacagin icin 2 yil zaten garantili. O parayi vermem diyenlere bakma. Bi cbf yada ybr ye binmek istemiyorsan mecbur veriyorsun. Ben onu bunu bilmem arkadas kaliteli maldan sasmayacaksin.
-
28 Haziran 2016, 21:13
#8
Herhalde uzun yol için en kötü seçim olur vanvan.
Vanvan, grom tarzı motorlar arabalardaki smart fortwo ya benzerler. 3. araç olarak geyiğine alınacak motosiklet bunlar.
Motorları beğenmekten ziyade motosiklet tiplerini araştırın. Sorunsuzluk için japonlardan şaşmayın(2 honda 1 sym 2 çinli motor sahibi olarak söylüyorum(en düşüğü 2013 modeldi))
Bu üç seçenekten gv iyi durumdaysa onu tercih ederdim(2. el kabul ediyorum) Uzun yolda o cc farkını ararsınız.
Dersen ki sen ne seçersin gözüm kapalı inazumayı alırım.
Bu arada yeni ehliyetlerde cc sınırlaması vardı iyi araştırdınız mı bu durumu?
-
29 Haziran 2016, 01:06
#9
sıralama yaparsam
1- van
2-hyosung
3.avanger
-
29 Haziran 2016, 02:26
#10
Senin de belirttiğin gibi vanvan deposu küçük olduğu için sürekli bir soru işareti yaşayacaksın bende RX3 EVO ya bi bakmanı öneririm kullanmadım fakat kullanan bir kaç kişiye sordum genel anlamda memnunlar bir araştır derim.
-
29 Haziran 2016, 02:36
#11
Aynı fiyat ve kamp kurmak içinse neden inazuma düşünmüyorsunuz.Tam istediğiniz motor aslında.
-
29 Haziran 2016, 03:03
#12
Gezi ve seyahatlere çıkacaksınız, uzun ya da kısa. Eşyanız çok ya da az olacak. Ama her zaman altınızda fazladan bir güç olsun isteyeceksiniz. Bunun için hız tutkunu olmaya gerek yok, bu işin kanunu bu kesinlikle 250ccde ısrarcıyım ama 250cc sizi korkutuyorsa da bajajdan yana tercihini kullan..
-
29 Haziran 2016, 07:37
#13
-
29 Haziran 2016, 07:48
#14
-
29 Haziran 2016, 07:51
#15
@seko
alet çok şekilmiş ama güvenilir mi, parça kalitesi nasıl vs bunları da bilmek lazım.
-
29 Haziran 2016, 07:52
#16
Seko adlı üyeden alıntı
3-4 daha koysan sr400 alırsın
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
29 Haziran 2016, 07:56
#17
Vanvan için o para israf.
Gezme, koylar, doğa dediğiniz için mondi rx derim.
-
29 Haziran 2016, 08:05
#18
Kesinlikle bu motosikleti incelemeni tavsiye ederim.
Mondial Rx3i Evo
-
29 Haziran 2016, 08:27
#19
Ulgio adlı üyeden alıntı
@seko
Ed
alet çok şekilmiş ama güvenilir mi, parça kalitesi nasıl vs bunları da bilmek lazım.
Benim gördüğüm kadarıyla parça kalitesi gayet iyi, sadece koltuk kaplamasın beğenmedim. Selenin altında yer alan siyak kapak falan hep kalın metalden yapılmış. Tank gibi motor bana göre. Zinciri oldukça kalın mesela.
SR400'u bulursan alırsın tabi ama yok, zaten devamı da yok. Benim derdim uygun fiyatlı iyi motor almak. Yoksa giderim Ducati Scrambler alır geçerim. Ayrıca RX3 o fiyatı ediyorsa 400 cc olduğu için bu haydi haydi eder. Sanırım motorun 400 cc olduğu kimsenin dikkatini çekmemiş. Alternatifsiz bir motor. Benim için yine en önemli kriterim titreşim olacaktır ki, Fransa incelemesinde motorun titreşimsiz olarak 5000 devirde 100 km/saat hızda gittiğini söylemişler.
-
29 Haziran 2016, 10:02
#20
O neymiş öyle ya, yaygınlaşsın o motor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler