Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

scooterda son gaz gitmek?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    supersamo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2016
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Pcx 150
    scooterda son gaz gitmek sorun olur mu arkadaşlar? 80 den sonra titreme başlıyor ama 110 a kadar çıkıyorum. Sorun olur mu bu hızda 1 saat kadar seyir mesela?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Dikkat! Troll görev başında. Sazanlar gölgede saklansın!

  3. #3
    supersamo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2016
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Pcx 150
    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkat! Troll görev başında. Sazanlar gölgede saklansın!
    sıktınız ama..

  4. #4

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Alıntı supersamo48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıktınız ama..
    Burası kum havuzu değil, çocuk bahçesi değil, oyun eğlence salonu hiç değil.
    Siz daha fazla sıktınız.
    Ben mi?
    Daha başlamadım bile.
    Psikiyatri kliniği önerimi artık tekrarlamayacağım, faydası olmayacak gibi görünüyor.

  5. #5
    supersamo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2016
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Pcx 150
    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burası kum havuzu değil, çocuk bahçesi değil, oyun eğlence salonu hiç değil.
    Siz daha fazla sıktınız.
    Ben mi?
    Daha başlamadım bile.
    Psikiyatri kliniği önerimi artık tekrarlamayacağım, faydası olmayacak gibi görünüyor.
    buyrun hocam gelin sizi alalım önce. nick yazdığı halde neden ısrarla konulara girdiğinizi konuşuruz.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  6. #6
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Sürekli son gaz gidersen ömrü daha kısa olur başka birşey olmaz.

  7. #7
    TurboTastic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul /Üsküdar
    Alıntı supersamo48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooterda son gaz gitmek sorun olur mu arkadaşlar? 80 den sonra titreme başlıyor ama 110 a kadar çıkıyorum. Sorun olur mu bu hızda 1 saat kadar seyir mesela?
    Scooter ile dipgaz 1 saat gidilirmi evet gidilir. sonrasındada varyatör bakımı normal zamanından çok daha önce işleme girer. uzun süreler sabit gidiş varyatöre pek iyi gelmez. saygılar.

  8. #8
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Çocuğun olmaz..

  9. #9
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Gitmeyi bir dene buraya yaz bizi bilgilendir

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

    Facebooktaki ifade simgeleri Motosiklet.net'e gelmeli. Bunun için Change.org'da imza kampanyası başlatmayı düşünüyorum.

  11. #11
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    çay kaşığı ile toprak kazmaya benzer. kolunuz ne kadar yorulursa motorda o kadar yorulur
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  12. #12
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    kaza yaparsan büyük yaralanma yaşarsın.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  13. #13
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Arkadaşım pcx 150 stabil 100 gitsen ne olur bırakta gitsin he rodajını güzelce yap 2 bin km reden sonra yağına suyuna bakarsan bir şey olmaz saten kulandığın model 120 kesiciye giriyor bana ait olan aletle şehir içinde 40 60 e5 tem boş bulursam 80 stabili tercih ediyor baktım tirafik daha sakin dip gaz yapmadan 100 km seyir ediyorum motoru yüklüyken yokuş çıkarken bağırtmayın yeter saten eğimli yol bulursam dip gaz yapmadan 120 doğru yolcu oluyorum 3.5 atıyor ayrı konu artçlı hafif yokuşta 60 tan sonra 80 yavaş yavaş gidiyorum dip gaz yapınca 90 doğru bağırdığı anlaşılıyor zorlamaya gerek yok altındakini tanıyıp yer yer nasıl muamele ediceğini nasıl bir tepki karşılaşıcağını tahmin edebiliyorsun

    Ayrıca 2 gün önce hafif aşağıya meyili tem de artçılı anlık dip gaz la 120 görünce ben şok emi oğlu yavaş ulan deyip bağırdı ve dip gazı kesip 100 km rede sabit devam ettim ilk defa 120 kadranda gördüm dersen neden bastın huyum deyildir ama 2 kişiyle motor çakılı stabilesi bana bu hisiyatı tatırdı son olur sanırım herkese kazasız belasız sürmeler
    supersamo48 bunu beğendi.
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  14. #14
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    pcx 150 ile biz denedik zaten son hıza geldiğinde yani çok zorladığında motor kendini ileri geri atıyo
    sanki bişey olcakmış gibi hissedip gazı bırakıyosun tatlı tatlı 100-110 la gidiyosun

  15. #15
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pcx 150 ile biz denedik zaten son hıza geldiğinde yani çok zorladığında motor kendini ileri geri atıyo
    sanki bişey olcakmış gibi hissedip gazı bırakıyosun tatlı tatlı 100-110 la gidiyosun
    İşte o nokta kesici oluyor. 100-105 arası gidilebilir, pcx taş gibi cihaz birşey olmaz.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Bende gts evo var 145 de kesiciye giriyor kopek gibi gisiyor pcx tas gibiymis bizim motor salatalik gibi aten hergun bir yeri bozuluyor

  17. #17
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Deprem olursa anlamazsın.

  18. #18
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bu tip motorlarda yakıtın kimyasal enerjisi motorun (silindirin)içinde ısı enerjisine
    dönüşür. Bu gruba örnek olarak Gaz türbinlerini, Jet, Otto, Diesel ve Wankel motorlarını
    gösterebiliriz. Bu motorlarda çalışma maddesi olarak direkt basıncı ve sıcaklığı yükselmiş
    olan yanma ürünleri kullanılmaktadır.
    Gaz türbinlerinde yanma odasında (hücresinde) elde yüksek basınç ve sıcaklıktaki yanma
    ürünlerin potansiyel enerjisi bir meme (lüle) yardımı ile kinetik enerjiye dönüştürülür ve
    türbin kanatlarına gönderilir. Özel şekillendirilmiş olan bu kanatlar yardımı ile gazların
    kinetik enerjisi mekanik işe dönüşür. Gaz türbinlerinde rotorun hareketi dönme hareketi
    olduğundan, dengeleme problemi söz konusu değildir. Bu nedenle çok yüksek devirlerde
    çalışabilmektedirler. Bunun yanı sıra bu tip motorlarda gazların daha iyi genişlemesi ve iç
    enerjinin daha iyi kullanılması sonucu verim daha iyidir. Yukarıda söz edilen üstünlüklerinin
    yanında gaz türbinlerin önemli eksiklikleri de vardır. Örneğin, rotorun yüksek devrine ve
    gazların yüksek sıcaklığına dayanabilmek için rotor kanatlarının yüksek kaliteli çelikten
    imal edilmeleri gerekir. Buna rağmen kısa sürede aşınır ve yenileri ile değiştirilme
    zorunluluğu doğar. Jet ( tepkili ) motorlarında yanma odasında elde edilen yüksek basınç ve
    sıcaklıktaki yanma ürünleri bir lüleden dışarıya akarken jet (tepki) kuvveti oluşur ve bu
    kuvvetin etkisi ile araç gazların akış yönünün tersine doğru hareket eder. Bu tip
    motorlarda çok büyük güçler elde edilebilmektedir. Ancak verimlerinin düşük olması da
    önemli bir dezavantajdır.
    Günümüzde pistonlu içten yanmalı motorlar yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu
    motorlarda yanma sonucu elde edilmiş yüksek basınç ve sıcaklıktaki gazlar piston
    yüzeyine etki eder ve onun harekete geçirir. Bu gruba dahil olan Otto ve Diesel
    motorlarında piston hareketi doğrusaldır ve krank-biyel mekanizması yardımı ile
    dönme hareketi elde edilir. Wankel motorlarında ise piston (rotor) hareketi döneldir.
    Yukarıda kısaca sözettiğimiz termik motorlar arasında en fazla uygulama alanı bulan
    içten yanmalı pistonlu motorlardır. Bunun nedeni ise;
    - Bu motorların toplam verimi daha yüksektir. Örneğin;
    Diesel motorunun toplam verimi: 0.40-0.50
    Buhar makinesinin toplam verimi: 0.16
    Buhar türbini toplam verimi: 0.28
    Gaz türbini toplam verimi: 0.35
    mertebelerindedir.
    - İş çevrimi tek bir gövdede gerçekleştiğinden daha kompakt bir yapıya sahiptirler. Kazan,
    buhar boruları, ısıtıcılar gibi ilave düzenlere gereksinimleri yoktur.
    - Birim güç başına harcanan yakıt daha azdır, yani daha ekonomiktirler.
    - İlk harekete geçme ve yükleme süreleri diğer termik motorlara göre çok kısadır.
    Bu üstünlüklerinin yanında birçok dezavantajları da vardır:
    - Konstrüktif ve teknolojik açıdan çok komplike makineler dır.
    - İmalat maliyetleri yüksektir.
    - Yüksek kaliteli yakıtlara gereksinim duyarlar.
    Fakat bilimin ve tekniğin gelişmesine paralel olarak özelikle son yıllarda elektroniğin
    gelişmesiyle de motorlar devamlı olarak gelişmişler ve halende gelişmektedirler.
    Bu motorlarla pratik olarak en yüksek verimlere ulaşılmıştır. Fakat bu motorun gelişimi
    için tüm olanaklar henüz bitmiş değildir. Daha iyi bir kanşım teşkili, daha mükemmel bir
    yanma ile çevrim parametrelerinin yükseltilmesi olasıdır. Bunun sonucunda daha az yakıt
    harcanımı ve yüksek güç elde edilecektir. Art gazların enerjisinden yararlanarak
    ekonomikliği arttırmak, devir sayılarının yükseltilmesi sonucunda boyutların küçültülmesi,
    yeni ve daha hafif malzemeler ile yeni alternatif yakıtların kullanılması gibi problemler de
    hala çözüm beklemektedir..



    Scooter ile son gaz gitmek bizi aşar evlat..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    PCX 150 ise ve kesici varsa sorun olmaz. Karbüratörlü scooter'da ise motorun canına okursun. Yalnız muhtemelen şöyle de bir olay vardır, gazı biraz kapatsan bile motor yavaşlamayacaktur. Bu da o kapattığın kadar ki kısımda benzini boşa harcıyorsun anlamına gelir. Enjeksiyonlu PCX'in bunu da ayarlayacağını düşünüyorum.

  20. #20
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip motorlarda yakıtın kimyasal enerjisi motorun (silindirin)içinde ısı enerjisine
    dönüşür. Bu gruba örnek olarak Gaz türbinlerini, Jet, Otto, Diesel ve Wankel motorlarını
    gösterebiliriz. Bu motorlarda çalışma maddesi olarak direkt basıncı ve sıcaklığı yükselmiş
    olan yanma ürünleri kullanılmaktadır.
    Gaz türbinlerinde yanma odasında (hücresinde) elde yüksek basınç ve sıcaklıktaki yanma
    ürünlerin potansiyel enerjisi bir meme (lüle) yardımı ile kinetik enerjiye dönüştürülür ve
    türbin kanatlarına gönderilir. Özel şekillendirilmiş olan bu kanatlar yardımı ile gazların
    kinetik enerjisi mekanik işe dönüşür. Gaz türbinlerinde rotorun hareketi dönme hareketi
    olduğundan, dengeleme problemi söz konusu değildir. Bu nedenle çok yüksek devirlerde
    çalışabilmektedirler. Bunun yanı sıra bu tip motorlarda gazların daha iyi genişlemesi ve iç
    enerjinin daha iyi kullanılması sonucu verim daha iyidir. Yukarıda söz edilen üstünlüklerinin
    yanında gaz türbinlerin önemli eksiklikleri de vardır. Örneğin, rotorun yüksek devrine ve
    gazların yüksek sıcaklığına dayanabilmek için rotor kanatlarının yüksek kaliteli çelikten
    imal edilmeleri gerekir. Buna rağmen kısa sürede aşınır ve yenileri ile değiştirilme
    zorunluluğu doğar. Jet ( tepkili ) motorlarında yanma odasında elde edilen yüksek basınç ve
    sıcaklıktaki yanma ürünleri bir lüleden dışarıya akarken jet (tepki) kuvveti oluşur ve bu
    kuvvetin etkisi ile araç gazların akış yönünün tersine doğru hareket eder. Bu tip
    motorlarda çok büyük güçler elde edilebilmektedir. Ancak verimlerinin düşük olması da
    önemli bir dezavantajdır.
    Günümüzde pistonlu içten yanmalı motorlar yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu
    motorlarda yanma sonucu elde edilmiş yüksek basınç ve sıcaklıktaki gazlar piston
    yüzeyine etki eder ve onun harekete geçirir. Bu gruba dahil olan Otto ve Diesel
    motorlarında piston hareketi doğrusaldır ve krank-biyel mekanizması yardımı ile
    dönme hareketi elde edilir. Wankel motorlarında ise piston (rotor) hareketi döneldir.
    Yukarıda kısaca sözettiğimiz termik motorlar arasında en fazla uygulama alanı bulan
    içten yanmalı pistonlu motorlardır. Bunun nedeni ise;
    - Bu motorların toplam verimi daha yüksektir. Örneğin;
    Diesel motorunun toplam verimi: 0.40-0.50
    Buhar makinesinin toplam verimi: 0.16
    Buhar türbini toplam verimi: 0.28
    Gaz türbini toplam verimi: 0.35
    mertebelerindedir.
    - İş çevrimi tek bir gövdede gerçekleştiğinden daha kompakt bir yapıya sahiptirler. Kazan,
    buhar boruları, ısıtıcılar gibi ilave düzenlere gereksinimleri yoktur.
    - Birim güç başına harcanan yakıt daha azdır, yani daha ekonomiktirler.
    - İlk harekete geçme ve yükleme süreleri diğer termik motorlara göre çok kısadır.
    Bu üstünlüklerinin yanında birçok dezavantajları da vardır:
    - Konstrüktif ve teknolojik açıdan çok komplike makineler dır.
    - İmalat maliyetleri yüksektir.
    - Yüksek kaliteli yakıtlara gereksinim duyarlar.
    Fakat bilimin ve tekniğin gelişmesine paralel olarak özelikle son yıllarda elektroniğin
    gelişmesiyle de motorlar devamlı olarak gelişmişler ve halende gelişmektedirler.
    Bu motorlarla pratik olarak en yüksek verimlere ulaşılmıştır. Fakat bu motorun gelişimi
    için tüm olanaklar henüz bitmiş değildir. Daha iyi bir kanşım teşkili, daha mükemmel bir
    yanma ile çevrim parametrelerinin yükseltilmesi olasıdır. Bunun sonucunda daha az yakıt
    harcanımı ve yüksek güç elde edilecektir. Art gazların enerjisinden yararlanarak
    ekonomikliği arttırmak, devir sayılarının yükseltilmesi sonucunda boyutların küçültülmesi,
    yeni ve daha hafif malzemeler ile yeni alternatif yakıtların kullanılması gibi problemler de
    hala çözüm beklemektedir..



    Scooter ile son gaz gitmek bizi aşar evlat..
    muhakkak faydalı bir bilgidir okuyan arkadaşlar özet geçerse çok memnun olurum


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)