Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

virajda düşme

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    merhabalar,

    geçen hafta istanbul marmara forumun önündeki E-5 bağlantı yolundaki köprüden sola virajda düştüm. hızım yaklaşık 30-40 civarıydı. önce sağa bir viraj vardı. ona biraz hızlı girdim. hızımı düşürdüm. sonra sola virajda, virajın tam ortasındayken sanırım ön lastik kaydı. motorla birlikte sola yattık. sol ayağım motorun altında 6-7 metre sürüklendik. havalar sıcak diye bot giymemiştim. gerçi bir süredir spor ayakkabı ile sürüyordum. daha önce belirtmiştim. motoru ilk aldığımda üstünde ön 120; arka 180 lastik vardı. lastikler iyi durumdaydı ama normal ölçüden ( 110;150 ) hava genişti. temkinli sürüyordum, özellikle virajlara çok yavaş giriyordum eski lastiklerle. herhangi bir problem yaşamamıştım. nihayet parayı biriktirip tam ölçülerde rosso 2 aldım. 100 km rodajı bitirdim. artık rahat olabilirim derken. 200. km'de böyle kayıp düştüm. motoru inceledim. ön lastikte 20 cm civarında bir siyahlık vardı. sanırım lastiğin kaydığı yer oluyor burası. bu yüzden kaydığını düşünüyorum. düştüğüm taraftaki debriyaj manetinin ucu kırık olduğu için yere temas etmemiş, kırılmamış. ama sağ taraftaki fren maneti kırılmış. burası çok ilginç çünkü hatırlamaya çalıştım. motorun sağ tarafı bariyere çok yakındı durunca. ama bariyere hiç temas etmedi. üstünde aliexpress ten aldığım manetler vardı. neyse niye düştüm üzerine çok düşündüm. aklıma 1, 2 ihtimal geliyor. sizlerin fikrini almak istiyorum.

    1. ihtimal; rodajı henüz bitmemiş lastikler, o yüzden kaydı. ayrıca ben düştükten sonra sağolsun yardıma gelen bir kaç kurye arkadaş burdaki asfalt çok kötü, kayması çok normal demişti. siz de dikkat edin. özellikle bakırköy-zeytinburnu civarındaki köprülerde.
    2. ihtimal; lastikleri motolastikten alıp, atamoto da taktıracaktım. fakat onlar yoğun diye beni kabataş buz motora yönlendirdi. lastik havalarını kaç bastın diye sorunca arkadaş kaç olmalıydı tadında bişey sordu. ben de 29-29 dedim. o da 30 yap sen sürekli dedi. bu beni o an düşündürdü açıkcası. sonra da umursamadım. halen ölçtüremedim basıncı ama dokununca baya şişik duruyor.
    3. ihtimal; burası komik ama bundan da olabilir diye düşünmeden edemiyorum. virajı alırken bakışım olması gereken yerdeydi. bi an marmara foruma giden bi kaç güzel kadına kaydı gözlerim ama tekrar yola baktım. o anlarda da düştüm.

    ekipman olarak, korumalı deri montu çıkarıp ince kuzu derisi korumasız deri montu giymiştim düştüğüm gün. mont baya korudu beni. sol dirseğimde sürtünmeden kaynaklı ufak bişi var. onun dışında mont çok az aşınmış. yırtılmamış.
    normal kot pantolon, o da yırtılmadı. ama dizimde de ufak sıyrıklar var.
    bot, dediğim gibi motor kayarken bileğimin asfalt motor arasında sıkışıp kaydığını hissediğince aha kırıldı dedim. ama sonrasında röntgende bişey çıkmadı. ezikler ve sıyrıklar dışında yürürken bazen hissettiriyor kendisini. onun dışında ucuz atlattığımı düşünüyorum.

    paylaşayım dedim, her türlü olumlu eleştiriye açığım. 6 gün oldu motoruma binmiyorum. hayatımdan bişey eksik gibi. ama bu da kendimi cezalandırma yöntemim tekerimiz düz bassın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    okumadım ama lastiklermi dandikti acaba
    Maslak bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Geçmiş olsun. Ayak bileğinin motorun altında kalması kısmını... gerisini yazamıcam... okurken kötü oldum. Kırılmamış olduğuna sevindim...

    Yaz geldi diye kask, eldivenle çıkar oldum sadece şu sıralar ... Nasılsa kısa mesafeler falan diye ...

    Bi kendimi toparlasam iyi olacak!

    Tekrardan geçmiş olsun...

    Not: Dur, daha bir olumlu bitireyim yazıyı. Düşme sebebine değinmemişim. Bence c şıkkı
    wing41 ve blackfish bunu beğendiler.

  4. #4
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    100km de lastiğin rodajı bitmez, sürekli düz gidiyorsun çünkü, lastiğin yan kısımları temas etmiyor yere. Bol bol hafif hafif yatır motoru lastiğin yüzeyi aşınsın biraz.

    Ayrıca bazı yerlerin asfaltı ayna gibi arabaların yansımasını görebiliyorsun, oralarda yatma.

  5. #5

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    110-150 ölçülerden 12-180 e geçiş bence en önemli sebebi bu diye düşünüyorum.

  6. #6

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Ayak bileğinin motorun altında kalması kısmını... gerisini yazamıcam... okurken kötü oldum. Kırılmamış olduğuna sevindim...

    Yaz geldi diye kask, eldivenle çıkar oldum sadece şu sıralar ... Nasılsa kısa mesafeler falan diye ...

    Bi kendimi toparlasam iyi olacak!

    Tekrardan geçmiş olsun...

    Not: Dur, daha bir olumlu bitireyim yazıyı. Düşme sebebine değinmemişim. Bence c şıkkı
    kadınlar da bakılmayacak gibi değildi ya, zaten düştükten sonra hepsi toplandı başıma ama tahmin edeceğin gibi bu sefer ben yüz vermedim

    kısa uzun mesafe fark etmiyor ya, ekipmanı giymeye zorla kendini. insanın canı acıyınca anlıyor bunu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------

    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100km de lastiğin rodajı bitmez, sürekli düz gidiyorsun çünkü, lastiğin yan kısımları temas etmiyor yere. Bol bol hafif hafif yatır motoru lastiğin yüzeyi aşınsın biraz.

    Ayrıca bazı yerlerin asfaltı ayna gibi arabaların yansımasını görebiliyorsun, oralarda yatma.
    lastik rodajını özenle yapmak lazım, yanları aşındırma için slalom işe yarar sanırım.

    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110-150 ölçülerden 12-180 e geçiş bence en önemli sebebi bu diye düşünüyorum.
    120-180 den 110-150 ye döndüm. benden öncekş sahibi geniş lastik taktırmış. sanırım çıkma lastik bulmuş satmak için.

  7. #7

    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    geçmiş olsun. ekipmanın önemini acı da olsa anlamış olduk tekrardan.

  8. #8

    Üyelik
    23 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    inşallah discoery 150s
    Geçmiş olsun. Sıcaklar bahane edilmeden tam donanımlı gezmek şart. Siz ucuz atlatmissiniz ama kötü de olabilirdi.
    blackfish bunu beğendi.

  9. #9
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Önün birden bırakması, lastiklerin iyi ve hızın düşükse bir yağ tabakasına temastan dolayı olabileceği ihtimalini getiriyor.

    Geçmiş olsun..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------

    Alıntı Taygunho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Sıcaklar bahane edilmeden tam donanımlı gezmek şart. Siz ucuz atlatmissiniz ama kötü de olabilirdi.
    Birşey söyleyeceğim, bu sıcaklarda gerçekten tam koruma bot pantolon bilimum bütün korumaları takip nasıl Motora biniyorsunuz?Ben bot ve pantolon harici bütün ekipmanı takıyorum ancak kan ter içinde kalıyorum.Motordan indikten sonra sırılsıklam olduğum için hasta olma, belimin sırtımın tutulma ihtimali daha fazla, buda sağlıksız değil mi?

    Her zaman en kötü ihtimale göre hazırlanmak önemli ancak bu sıcakta bu kadar ekipman ile motor binmek te biraz rezillik gibi düşünüyorum.
    blackfish bunu beğendi.

  10. #10
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    Geçmiş olsun
    Lastikçilere nasıl güvenip hava basıncını kontrol etmedin hele ki kaç hava bastın sorusuna gelen o cevaptan sonra? 200km boyunca hiç mi bi benzinliğin yanından geçerken 2 dakikan yoktu? Bence tüm şıklar bir araya gelmiş
    blackfish bunu beğendi.

  11. #11
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    Çok çok geçmiş olsun.

    Lastik hava basıncı ve teker ölçüsüne kılavuzdan bak derim.

    Tekrardan aynı hadiseleri yaşama.

    Tüm şıklar sırasıyla olmuş gibime geliyor.
    blackfish bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100km de lastiğin rodajı bitmez, sürekli düz gidiyorsun çünkü, lastiğin yan kısımları temas etmiyor yere. Bol bol hafif hafif yatır motoru lastiğin yüzeyi aşınsın biraz.
    Burada yanlış anlaşıldığını düşündüğüm bir konu var. Lastik rodajı 100 km de biter. Hele böyle sıcak havalarda rahat rahat biter.

    Lastiğin yüzeyinde satışa kadarki rafta veya depolarda bekleyeceği süre içerisinde dış etkenlerden etkilenmemesi amacıyla mumsu ince bir tabaka ile kaplanıyor.

    Lastik ısındıkça tüm yüzeydeki tabaka erimeye başlıyor ve akarak yüzeyi terk ediyor. Bunun için 100 km mesafe yeterde artar bile. Önemli olan lastiğin asfaltta ısınarak bu mum tabakasını eritmesi ve atması.

    Mantıklı olarak düşünürseniz yata yata rodaj yapılmaz bu büyük hayati tehlikeye neden olur. Sadece yeni lastik yüzeyinin evet biraz aşınarak yol şartlarına uygun hale gelmesi güzel olacaktır. Ama üzerindeki kaplamayla bunun bir ilgisi bulunmamaktadır.

    Zaten sıcak bir havada yeni lastiklerle biraz dolaşıp döndüğünüzde lastiğe dikkatlice ışık altında bakarsanız beyazımsı bir sıvının aktığını görebilirsiniz.
    blackfish bunu beğendi.

  13. #13
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    180 lastik takılması gereken arka janta çoğu 190 lastik uymuyor takınca bazıları içe doğru kıvrılıyor. Hangi kafayla 150 den 180 e geçtiğinizi anlamak mümkün değil.

    Kafanıza göre lastik ebadı değiştirmek kazalara ilk zemini hazırlar. İkinci konu 0 takım lastiği sabunlu ve ılık su ile iyice yıkamadan kullanırsan kayar. İlk 250-300 km de anca kendine gelir.

    Lastik hava basıncı benim motorumda 180/55 17 36-38psi kitapçık verisi ortada. 180 lastiğe nasıl 29 bastınız ?

  14. #14

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Düşme konusuna gelirsek, virajda düşme nedenleri arasında lastik kalitesi yer alıyor olsada çok düşük hızlarda ve fazlaca yatık değilseniz ortalama bir lastik ile dahi düşecek kadar kaymak pek olası değildir.

    Düşme konusu gaz kolu, fren kullanımı, virajda debirajı kavrama seviyelerinde tutmak, vites değiştirmek, virajdaki asfaltın kalitesi ve eğimi, düzgün virajlarda dahi ön ve arka lastiğin izlediği çizgi üzerindeki basit gibi görünen eğimler, asvalt erimesi, asvalt yumuşaması, asvalt yüzeyinin sıcaktan özelliğini kaybetmesi, yolda kaygan bir sıvı olma ihtimali, zincir yağının tam dönüşte bir kaç damla kadarının lastik temas düzeyine denk gelmesi gibi onlarca ama onlarca nedenden kaynaklı olabilir.

    Dönüşte motorun üzerindeki duruşumuz (bu çok önemli), kontrayı düzgün yapamamış olmak, bakışı kaçırmak çoğu zaman kayma değil toslama nedenidir, yani virajın dışına baktığınızda vücut pozisyonuyla oynamadıysanız kaymanız düşük ihtimaldir.

    Virajda öne yada arkaya veya sağa sola ağırlık vermek, kontrayı verirken gidona dönme baskısı uygulamak (40 km hızda bu olabilir), kırılgan titrek bir dönüş çizgisi izlemek, kaygan zeminde (parlak asvalt) dönerken gidonla oynamak, dönüş açısını değiştirmek vs uzar gider...

    Özetlersek viraj konusu fiziksel motosiklet sürüşünün (yeteneğinin) en az yarısıdır. Belki daha da fazlası. Sürekli adım adım geliştirilmesi gerekir. Motosikletle dönüşler başlı başına bir ilim dalı ve üzerinde gerçekten çalışan biliminsanları bulunuyor.

    Ama şunu söyleyeyim virajda hız ne kadar viraja göre dengeliyse kayma riski o kadar az oluyor. Geniş bir virajda düşük hızla dönmek motorun dengesizliğine sebep oluyor. Tabi bunda diğer etkenleride katarak bir hız seçilmeli.
    pea, blackfish ve simurgg bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Motosikleti
    MT-25 ABS
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önün birden bırakması, lastiklerin iyi ve hızın düşükse bir yağ tabakasına temastan dolayı olabileceği ihtimalini getiriyor.

    Geçmiş olsun..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------



    Birşey söyleyeceğim, bu sıcaklarda gerçekten tam koruma bot pantolon bilimum bütün korumaları takip nasıl Motora biniyorsunuz?Ben bot ve pantolon harici bütün ekipmanı takıyorum ancak kan ter içinde kalıyorum.Motordan indikten sonra sırılsıklam olduğum için hasta olma, belimin sırtımın tutulma ihtimali daha fazla, buda sağlıksız değil mi?

    Her zaman en kötü ihtimale göre hazırlanmak önemli ancak bu sıcakta bu kadar ekipman ile motor binmek te biraz rezillik gibi düşünüyorum.
    Deri montla gezmeyeceksin,alacaksın bir file mont püfül püfül gezeceksin,sadece ışıklarda yakar.

  16. #16

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Coach_k adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik hava basıncı benim motorumda 180/55 17 36-38psi kitapçık verisi ortada. 180 lastiğe nasıl 29 bastınız ?
    Bende buna katılıyorum. 180 lastik için 29 aşırı düşük bir değer gibi geldi bana. Genelde 36-42 aralığında oluyor ki bu durumda 29 çok düşük bir basınç demek. Düşürecek kadar düşük.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  17. #17
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    geçmiş olsun, sebebi neydi bilemem, ama ben başka bir konuya değineceğim,
    duke ler bana viraj için pek güvenli gelmiyor, hoplamaya zıplamaya, hızlanmaya durmaya evet ama sanki aerodinamik yapısı, kaster açısı, gidon tutuş şekli gibi özellikleri viraj kabiliyeti azmış hissi veriyor.

  18. #18
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    lastik basıncı, 1-2psi farkedemiyorum ben ama 5psi fazlası sorun yaratır. motoru aldığımda sağolsunlar fazla fazla basıp vermişler, virajlarda orası burası ayrı oynuyordu. motor mu çok sert ne oluyor derken bi ölçtüm resmen allah ne verdiyse basmışlar, indirince normal değerine düzeldi.

    lastik basınçlarınızı bir ölçün, muhtemelen ya basınçlar fazladır o sebeple olmuştur ya da yoldan kaynaklıdır. ama ne olursa olsun demek hızlı girmişsiniz, yola, lastiğe veya kendiniz için tedbir aralığı bırakmamışsınız o yüzden düşmüşsünüz demektir.

  19. #19

    Üyelik
    30 Nisan 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i, Bajaj Pulsal 150NS
    Düştüğün noktayı iyi biliyorum.
    Kadınlar aklını başından almış.

    Geçmiş olsun.

  20. #20

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    geçmiş olsun kardeşim ALLAH beterinden saklasın viraja girerken elinden geldiği kadar hızını düşür hepimizin başına gelebilir


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)