Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

virajda düşme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Virajdan çıkarken hızını biraz artırmalısın. Bence virajda yavaş kaldığın için düştün.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    180 lastik takılması gereken arka janta çoğu 190 lastik uymuyor takınca bazıları içe doğru kıvrılıyor. Hangi kafayla 150 den 180 e geçtiğinizi anlamak mümkün değil.

    Kafanıza göre lastik ebadı değiştirmek kazalara ilk zemini hazırlar. İkinci konu 0 takım lastiği sabunlu ve ılık su ile iyice yıkamadan kullanırsan kayar. İlk 250-300 km de anca kendine gelir.

    Lastik hava basıncı benim motorumda 180/55 17 36-38psi kitapçık verisi ortada. 180 lastiğe nasıl 29 bastınız ?
    Bende buna katılıyorum. 180 lastik için 29 aşırı düşük bir değer gibi geldi bana. Genelde 36-42 aralığında oluyor ki bu durumda 29 çok düşük bir basınç demek. Düşürecek kadar düşük.
    Lastik konusunda bi yanlış anlaşılma var sanırım. eski lastikler 120-180 idi. ben lastikleri değiştirip 110-150 taktırdım. kitapçıkta yazan basınç değerleri de 29-29 psi. fakat tam olarak kaç basıldığını dediğim gibi ölçmemiştim o an. 200. km de düştüm. lastik rodajı ile ilgili kafam karıştı açıkcası. bu konuda güvenilir bilgi paylaşabilecek var mı?

    Düşme konusuna gelirsek, virajda düşme nedenleri arasında lastik kalitesi yer alıyor olsada çok düşük hızlarda ve fazlaca yatık değilseniz ortalama bir lastik ile dahi düşecek kadar kaymak pek olası değildir.

    Düşme konusu gaz kolu, fren kullanımı, virajda debirajı kavrama seviyelerinde tutmak, vites değiştirmek, virajdaki asfaltın kalitesi ve eğimi, düzgün virajlarda dahi ön ve arka lastiğin izlediği çizgi üzerindeki basit gibi görünen eğimler, asvalt erimesi, asvalt yumuşaması, asvalt yüzeyinin sıcaktan özelliğini kaybetmesi, yolda kaygan bir sıvı olma ihtimali, zincir yağının tam dönüşte bir kaç damla kadarının lastik temas düzeyine denk gelmesi gibi onlarca ama onlarca nedenden kaynaklı olabilir.

    Dönüşte motorun üzerindeki duruşumuz (bu çok önemli), kontrayı düzgün yapamamış olmak, bakışı kaçırmak çoğu zaman kayma değil toslama nedenidir, yani virajın dışına baktığınızda vücut pozisyonuyla oynamadıysanız kaymanız düşük ihtimaldir.

    Virajda öne yada arkaya veya sağa sola ağırlık vermek, kontrayı verirken gidona dönme baskısı uygulamak (40 km hızda bu olabilir), kırılgan titrek bir dönüş çizgisi izlemek, kaygan zeminde (parlak asvalt) dönerken gidonla oynamak, dönüş açısını değiştirmek vs uzar gider...

    Özetlersek viraj konusu fiziksel motosiklet sürüşünün (yeteneğinin) en az yarısıdır. Belki daha da fazlası. Sürekli adım adım geliştirilmesi gerekir. Motosikletle dönüşler başlı başına bir ilim dalı ve üzerinde gerçekten çalışan biliminsanları bulunuyor.

    Ama şunu söyleyeyim virajda hız ne kadar viraja göre dengeliyse kayma riski o kadar az oluyor. Geniş bir virajda düşük hızla dönmek motorun dengesizliğine sebep oluyor. Tabi bunda diğer etkenleride katarak bir hız seçilmeli.
    teşekkürler güzel cevabın için. mesajını okurken düşme anını gözümde canlandırmaya çalıştım. anladığım kadarıyla, lastik, bakış, dönme açısı, fren olma ihtimali yok. bi tek ilk viraja hızlı girdim diye ikinci viraja yavaş girmeye çalıştım. belki dönme esnasında gaz kesmiş olabilirim. ama bu da benim için tatmin edici bir cevap olmayacak malesef. viraj konusu dediğin gibi sürekli çalışılıp geliştirilmesi gereken bir konu.

    geçmiş olsun, sebebi neydi bilemem, ama ben başka bir konuya değineceğim,
    duke ler bana viraj için pek güvenli gelmiyor, hoplamaya zıplamaya, hızlanmaya durmaya evet ama sanki aerodinamik yapısı, kaster açısı, gidon tutuş şekli gibi özellikleri viraj kabiliyeti azmış hissi veriyor.
    bir duke fanatiği olarak haklı olduğun noktalar olduğunu düşünüyorum. motor atlamaya zıplamaya çok müsait. ama denge, viraj kabiliyeti, stabillik konusunda farklı motorlar da kullanmış birilerinin görüşleri daha doğru olur.

    lastik basıncı, 1-2psi farkedemiyorum ben ama 5psi fazlası sorun yaratır. motoru aldığımda sağolsunlar fazla fazla basıp vermişler, virajlarda orası burası ayrı oynuyordu. motor mu çok sert ne oluyor derken bi ölçtüm resmen allah ne verdiyse basmışlar, indirince normal değerine düzeldi.

    lastik basınçlarınızı bir ölçün, muhtemelen ya basınçlar fazladır o sebeple olmuştur ya da yoldan kaynaklıdır. ama ne olursa olsun demek hızlı girmişsiniz, yola, lastiğe veya kendiniz için tedbir aralığı bırakmamışsınız o yüzden düşmüşsünüz demektir.
    düştükten sonra açıp saatler ibrahim tatlıses dinleyesi geliyor insanın. " ben nerdee yanlış yaptım, Allahım neydi günahım " basıncı ölçer ölçmez yazacağım buraya. ama çinden aldığım manetler bi aydır gelmedi. pulsar maneti alacağım geçici olarak.

    Düştüğün noktayı iyi biliyorum.
    Kadınlar aklını başından almış.

    Geçmiş olsun.
    aman dikkat, rüzgar gibi geçen karizmatik motorcu sinek gibi yapışan gariban motorcu moduna giriyor. yüz vermeyelim kadınlara

  3. #23
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Ne garip insanlar okumadan sayfalarca yazı yazmışlar.. yada okuduklarını anlamamışlar.
    Bende fikrimi söyleyeyim; yeni lastiklerin üzerinde epey kaygan bir tabaka bulunur ve 200 km'de hemen kaybolmaz. virajda gaz kontrolün iyiyse lastik + asfaltın kaygan oluşu düşmeni sağladı.
    onun dışında lastik ölçülerin doğru, hava basınçların doğru. 29/29 tek kişi 29/32 yüklü lastik basıncı kullanıyoruz.
    bu forumda o kadar güzel bilgiler var ki.. ve o kadar gereksiz boş beleş yazı yazanlar..

    tekrardan geçmiş olsun, tekerin düz bassın

  4. #24

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200NS
    Kazanın 1 numaralı sebebi Türkiye şartlarında asfalt ta yan yatmanızdır. Bu ülkede asfaltlar genellikle kaygandır, yan yatılmaz, kadınlara bakmak da 2 faktör tabi

  5. #25
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Bence hatunlara bakayım derken düştün.Bende yolda çok yavaş giderken bir an yerde bok gördüm.Lan lastik bokamı girdi diye arkama bakarken laps diye yeri öptüm.

  6. #26

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı infernus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne garip insanlar okumadan sayfalarca yazı yazmışlar.. yada okuduklarını anlamamışlar.
    Bende fikrimi söyleyeyim; yeni lastiklerin üzerinde epey kaygan bir tabaka bulunur ve 200 km'de hemen kaybolmaz. virajda gaz kontrolün iyiyse lastik + asfaltın kaygan oluşu düşmeni sağladı.
    onun dışında lastik ölçülerin doğru, hava basınçların doğru. 29/29 tek kişi 29/32 yüklü lastik basıncı kullanıyoruz.
    bu forumda o kadar güzel bilgiler var ki.. ve o kadar gereksiz boş beleş yazı yazanlar..

    tekrardan geçmiş olsun, tekerin düz bassın
    Bilip bilmeden millete ahkam kesmeyin.

    Lastiğin üzerindeki koruyucu tabaka hiçbir lastikte 200 km kalmaz. 100 km bile fazla fazla söyleniyor.

    50-60 km de böyle sıcak havalarda akar gider o. Sağlam olsun diye fazlaca 100 km denir.

    Ani hareketler, ani fren ve gazlama, fazla yatma açısı, ıslak zeminde zorlayarak sürüş gibi nedenler olmadıkça öyle hart diyede kaymaz.

    Hele böyle sıcak hava ve sıcak asvaltta.

    Bunların hepsi denenmiş uygulanmış ve paylaşılmıştır. Ama sen dandik bir lastik kullanırsan 200 değil 2000 km de kullansan kayar o

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

    Ayrıca viraja devirli girmek yüksek yol tutuş sağlar ama kolay kayabilmeye neden olur. Yani kayma nedenlerinden biri oluştuğunda hiç affetmez. Düşük devir güvensiz viraja neden olur ama daha zor kayar.

    En güzeli; viraja uygun bir devir/hızla virajı almaktır.

    Doğru dönüş çizgisi, bakış açısı, kafanın duruş şekli, peş peşe gelen sert virajlar önemli.

    Yeteneğini ve sınırlarını zorlarsan bugün olmasa yarın zaten düşersin.

    En güzeli çeşitli bol virajlı yollarda sürerek kendi yeteneğini geliştirmektir. Öncesinde bir eğitim şart tabi.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)