Geri Çağırılan R25 ve MT25 Modelleri Hakkında
Reklamlar
-
24 Haziran 2016, 14:20
#21
Motosiklet Eğitmeni
simurgg adlı üyeden alıntı
Artık üretmiyor tam doğru olmamış. 300 cc'lik motorların hacimlerini bizim gibi vergi dilimi sınırı 250cc olan ülkelerde rekabetçi olabilmek için ufak modifikasyonlarla düşürüp öyle ihrac ediyorlar diyelim.
O nasıl oluyor ben anlamadım!!!
300cc motoru 250cc ye düşürme kısmı beni aşar.
Hadi gücü düşürse anlarım ki zaten bazı ülkeler bunu yapıyor ama motor hacmini düşürmekten kast edilen nedir?
Üstelik hâli hazırda üretilmiş 250cc motor bloğu varken bunu neden yapsınlar?
Daha önce 300cc üretip daha sonra 250cc üretmek zorunda kalsalardı belki anlardım ama zaten 250cc bir motoru çok önceden üretmişken niye bir sürü masraf yapıp 300cc motorları küçültmeye uğraşsınlar?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
-
24 Haziran 2016, 14:27
#22
Sevgili horoz (coq)
dediğiniz ''Bir de Avrupa deyince aklınıza bir bütünlük gelmesin. Trafikte bir standart yok. Her ülkenin kendine has kuralları var.'' cümlesini kısmen doğru buluyorum.
Şu an referandum sonucu ingiltere avrupa birliğinden çıkıyor. Fransa(sanırım siz fransalıydınız belki bilginiz vardır)ve hollandada refarandum yapacakmış birlikten çıkmak için , ingiltere başbakanı sanırım d.cameron birlikten italya ve avusturyanın çıkabileceğini ima etti. Ayrıca iskoçyada bağımsızlığını ilan edip büyük britanyadan çıkacakmış. Sabahtan beri işim gereği bloomberg dinliyorum
Yani dediğiniz gibi Avrupa deyince artık aklıma bir bütünlük gelmeyecek!
-
24 Haziran 2016, 17:23
#23
COQ adlı üyeden alıntı
O nasıl oluyor ben anlamadım!!!
300cc motoru 250cc ye düşürme kısmı beni aşar.
Hadi gücü düşürse anlarım ki zaten bazı ülkeler bunu yapıyor ama motor hacmini düşürmekten kast edilen nedir?
Üstelik hâli hazırda üretilmiş 250cc motor bloğu varken bunu neden yapsınlar?
Daha önce 300cc üretip daha sonra 250cc üretmek zorunda kalsalardı belki anlardım ama zaten 250cc bir motoru çok önceden üretmişken niye bir sürü masraf yapıp 300cc motorları küçültmeye uğraşsınlar?
İçten yanmalı motorların silindirlerinin hacmiyle birlikte şekillerinin de bilgisini veren iki ölçüm daha var: "stroke" ve "bore". Yani silindirin çapı ve uzunluğu gibi (tam olarak öyle değil ama) düşünebilirsin.
R-25 ile R-3'ün tamamen farklı motorlar olduğunu düşünmüyorsun umarım. Aralarındaki fark R-25 silindirlerinin R-3'ten küçük olması.
R-25 Bore x Stroke = 60,0 mm x 44,1 mm
R-3 Bore x Stroke = 68.0 mm x 44.1 mm
Yani motoru küçültme işi sandığın kadar zor değil. Sadece silindir çapını değiştirerek yapılabiliyor (söylememe gerek yok ama tabi ki tasarım sırasında). Peki zor ve pahalı olmasa da belli bir maliyeti olan bu yola neden giriyorlar? Yukarıda da belirttiğim gibi ellerindeki 300cc'lik bir motoru bizim gibi 250cc'den büyük motorlara fazladan vergi uygulayan pazarlarda rekabetçi fiyatla satabilmek için.
-
24 Haziran 2016, 18:06
#24
hahahaha. yav acayip nerede japon faşistleri, arkadaş bir tane çinli firma yamahanın yaptığını yapsa taşa tutarlardı, 15-20 sayfa olmuştu çoktan.
-
24 Haziran 2016, 18:51
#25
Arkadaşlar sıra sıra bütün ülkelerde olur bu işlem mrk etmeyin sürüşünüze devam edin :. bnm 18 bin km oldu 2 tane arkadaşımın 30 bin km de motorları :D
-
27 Haziran 2016, 18:01
#26
Bu konuda Yamaha Türkiye'ye mail atıp dönüş alan oldu mu ? Sonuçta yurtdışı forumlara bakılırsa sorgulanabiliyor , koskoca Yamaha'ya ustam yok , usta gelince bakacak tarzı bir yaklaşım uygun düşmemiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)