Forumdaki yüksek hacimli motosikletten vazgeçirme çabası
Reklamlar
-
22 Haziran 2016, 01:53
#81
Emre Fırat adlı üyeden alıntı
Otomobil ile ortalama 200 bin küsür km tecrübem var aktifim yolda , motor ise 3 ay önce scooter aldım henüz 2 bin küsür km tecrübem oldu geçenlerde bi şanssızlık şehir içinde 40 km civarı hızla giderken gazı kapadım bir baktım motor hala tapagaz gidiyor gaz teli takılı kalmış nolduğunu anlamadan yapıştım yere sürüklendim kolum çizildi sadece , montu bagaja koymuştum eldiven ve kask vardı iyiki hiç birşey olmadı ellerime . Bir iki ufak sıyrıkla atlatmamın sebebi 150 cc bir scooter'a sahip olmamdı , allah göstermesin kimseye böyle birşey fakat 600 cc makine olsaydı altımadki belki bir anda motor ya kafama geçmişti yada beni 40 km hızdan 80 90 km hızlara daha nolduğunu anlayamadan hızlandırıp o hızlarda yerlerde süründürücekti . Debriyaj var eyvallah ama bi virajdasınız hızını ve yatma pozisyonunuzu hızınıza göre ayarladınız bir anda dip gaz bastığınızı düşünün 150 cc scooter ile nolur 600 cc motor ile nolur . Yürümeyi öğrenmeden koşmaya heves etmemek lazım . Trafiği iyi öğrenmek lazım hangi adamın napıcağını kestirebildikten sonra cc yükseltip bunu biraz daha akıcı seri hale getirip gazlayabiliriz bence . Barkın bey demişti bir videosunda ' şöyle düşünün adamın hiç hayatında arabası olmamış arabaya oturmamış ama diyor ki bir ferrari alıcamda gazlıycam çekicem kapıya vb gibisinden
Buyuk motorlarda bu onemli bir tehlike oldugu icin cift tel kullanilir. Biri iter, biri ceker. Takilma yasanmaz.
En yenilerde zaten tumden elektronik. Onlarda da cok sensor var. Herhangi birinde problem sezdiginde ECU kesiyor gazi. Guvenlik moduna gore tekerlerde kayma riski oldugunda veya motosiklet tekere geleceginde de kesiyor gazi.
Reklamlar
-
22 Haziran 2016, 01:55
#82
Arkadaslar merhaba, 25 yasındayım yaklaşık 10 yıldır motosiklet kullanıyorum. İlk 4 yılı saçma sapan 6 yılı daha normal sekilde kullandım. İlk motorum mondial 100 ukh cup idi 50bin km bindim. Büyük makina hayalim idi almamamın tek sebebi maddiyat olmaması, ardından cbr 125 ile 30 bin km ve ninja 250 ile 17bin km yol yaptım. Spacy ile 10 bin km yol ve xt660r ile 10 bin km den sonra 600rr aldım. 6bin km civarı kullanıp satıp gsr 600 aldım.
Yinede allah bilir ama ben o 600rr ı önce alsaydım muhtemelen hayatta olmazdım. 200 üzerine çıkmak öyle basit ki, ve öyle tehlikeli ki. Bunu kullanmayan anlaması mümkün değil diye düşünüyorum. Ayrıca bakım masrafları birisi Anlatınca komik gibi gelse de bi takım lastik 1300 civarı, iyi yağ 200 300 ortalama. E eski model ise zincir dişli zamanın gelmis olabilr 500 750 gider. Bunları toplayınca yekün tutuyor. 600rr da 2. Vites dişlisi sorunum vardı 1500 tl hilal değişim masrafı çıkmıştı. Ortalama 50 kurus yakan bi makina için işletme maliyeti çok büyük. Hele biz Türk milleti olarak cebimizde 10 lira varsa 10 da kredi cekip 3 de eşten dostun alıp 25 liraya arac alan insanız. Çevremde bütün tanıdığım insanlar borc, kredi, taksit ile motor alıyor. Kimse dur ben 5 sene aylık 1000 lira para biriktirip sıfır motor alayım demiyor. Ha varsa baba dan atatan ayrı. Büyük güç, büyük tecrübe gerektirir. Kimsenin gazına gelmeye gerek yok
-
22 Haziran 2016, 02:10
#83
Krediyle motorsiklet almak, krediyle tatile gitmek gibi birsey. Yine de akillica planlanirsa neden olmasin.
Buyuk motorsiklet cok masraf cikarir da bir yere kadar dogru bence. Bir defa alet temiz bir Japonsa hemen hemen hic sorun cikarmiyor. Zincir ve disliler cok uzun sure gidiyor, degisme zamaninda da kaliteli takim $150. Ortalama 4 litre yag aliyor, 7500km'de bir kaliteli sentetik yag ve orijinal filtreyle degistirseniz $50. Tek buyuk masraf lastik bence. Onu da bilerek almak lazim. Bir de tabii ki cok benzin yakiyor... Hic tasarruflu degil.
-
22 Haziran 2016, 02:54
#84
Para, masraf filan olayı konuşulacak konu değil.
Parası yeten adam kullanır. Yetmeyen adamın motoru en ufak masrafta yatar 2-3 ay tam parayı denkleştirir bir daha masraf çıkar aklı başına gelir vs..
İşin asıl önemli tarafı ; elinin altında, apış aranda o güç varsa kullanırsın. Kullanmam ben filan diyen adam ya kendini kandırır ya da çok enteresan bir kişilik olması lazımdır.
Bknz. Barkın'ın şuan forumda dolaşan videosuna.. O aklı başında diye düşündüğümüz adam bile, o hayat görüşüyle o tecrübesiyle gaza gelip 5 dk seyrettiğim vedeoda aynaları kullanmadan saniyede 4 şerit değiştirip, diğer sürücülerle muhatap olup, kamyonların minibüslerin arasına sıfırlama giriyor.
Tehlikeli ama sinsi olay ne biliyor musunuz?
Bir süre sonra hıza gözleriniz alışıyor.
Vücudunuz, aklınız, beyniniz cesaretiniz alışıyor...
Önce 110 a sonra 140 a daha sonra 180 e ve 220 ye alışıyor ve yadırgamıyorsunuz. Zevkli ve normal bir olay geliyor o hızlarda seyretmek.
İşte o yüzden diyorum bacaklarının arasında o güç varsa kullanırsın arkadaş bunun lamı cimi yok...
20 yaşında bir dallama Audisiyle sinirlendirir kullanırsın..
Sevgiline kızar kullanırsın.
Mutlu olursun kullanırsın.
Çişin gelir kullanırsın.
Testesteron coşar kullanırsın...
İşte hayati mesele bu, bu güce sahipken ve kullanacağın zaman geldiğinde tecrüben gerçekten yeterli değilse, yeteneğin yoksa, yol okuyacak zekan az ise, biraz da şansın kıtsa ölürsün...
Yeteri kadar tecrübesi, eğitimi olmayan kişinin yüksek cc hele ki ss gibi bir aracı olması çok sakıncalı... Hiç gerek yok.
Yine de her koyun kendi bacağından asılır demek düşür bizlere.
-
22 Haziran 2016, 04:37
#85
Ben burda tartışmaya girmiyeceğim. Sadece söylemek isteğidim, eleştirmenin ya da bir görüşü savunmanın neyi yanlış? Yukarda bazı arkadaşlar , bazı arkadaşların yorumlarından sıkılıp forumda artık çok vakit öldürmeyeceklerini söylüyor. Ya arkadaş eğer adamın yorumu mantıksızsa, mantıklısını söyle biz de aydınlanalım. Ben de çok gereksiz yorumlar gördüm. Ama demedim ki forumdan küstüm ayrılıyorum. Gereksizse ya da yanlışsa tecrübesi olanlar yardım edecektir. Bu forumda sadece TEK GÖRÜŞ YANSITILMAYACAKTIR. FARKLI GÖRÜŞLER OLACAKKİ BİZ DE ANLAYALIM NEYİN YANLIŞ YA DA DOĞRU OLDUĞUNU.
-
22 Haziran 2016, 08:34
#86
hocam iyi güzel yazmışsın da, kimse, "ben dl650 alcam" veya "bmw f650 alıyorum" diyene, "alma ölürsün" diyeni görmedim.
genellikle "600rr alcam, r6 alıyorum, zx6 aldım" gibi konulara yazıyolar bu ölürsün muhabbetini.
çünkü bu motorlar hiç de öyle uysal makineler değil.
güzel bi noktaya değinmişsin ama her yüksek cc de aynı tepki verilmiyor, belirtmek istedim.
-
22 Haziran 2016, 10:17
#87
''Forumdaki rivayetlere göre 50-60 yaşına gelince anca yüksek cc makina kullanırsınız.
O yaşta da refleks ve enerji kalırsa tabi ''
10 NUMARA YORUM
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
-
22 Haziran 2016, 10:23
#88
Mersin İl Temsilcisi
ukalalık taslayan çoksa, konuyu açmadan soru soranın acizliğine ne demeli?
ukalalıktan dem vuranların yüzde doksanının yüksek cc motosiklete kendilerinin dahi binmediğini, binse bile hatalr yaptığını düşünüyorum..
viraj alamayan onlarca vlog videosu var!
-
22 Haziran 2016, 10:45
#89
A.Volkan adlı üyeden alıntı
''Forumdaki rivayetlere göre 50-60 yaşına gelince anca yüksek cc makina kullanırsınız.
O yaşta da refleks ve enerji kalırsa tabi ''
10 NUMARA YORUM
Öyle demeyin. 50-60 yaşına gelmek de mesele ;)
-
22 Haziran 2016, 11:36
#90
tamam bundan sonra bize ne der geçeriz...
-
23 Haziran 2016, 16:46
#91
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
+18
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
29 Haziran 2016, 00:32
#92
Tefoo adlı üyeden alıntı
İlk kazayı biliyorum kafatası kırıldı adamın,heralde 9 ay komada kalmıştı.Ayağa kalktığında da bisiklet kaskına benzer bir kask takıyordu iyileşmek için
-
29 Haziran 2016, 00:52
#93
Bende geçen sene YAMAHA FZS 600 (2001 model, 4 silindir) almıştım, kendisi canavar gibi bir motordu, sürekli tek silindir ve küçük hacimli motosikletler kullandığım için bana çok aşırı güçlü geliyordu, yaklaşık bir sene bindim, motorun gücüne alışamadım, masrafına ve yakıtına yetişemedim, tabi birde aşırı hızdan dolayı kaza yapma riski daha fazla olduğu için geçen hafta motorumu sattım, çok defa ölümle burun buruna geldim, trafikte sağ şeritten birden bire sol şerite geçen arabalar sağolsun soğuttular beni bu motordan, şimdi mondial 150 mr vulture aldım, fıtı fıtı gidiyorum yine gideceğim yere, bulunduğum yerde büyük hacimli motor tek bende vardı, bende alışamamıştım zaten büyük motora sattım, kurtuldum, kafam rahatladı, bir dahada büyük hacimli(600 cc ve üzeri) 4 silindir motor almamaya yemin ettim.
-
29 Haziran 2016, 01:15
#94
serdar1547 adlı üyeden alıntı
Bende geçen sene YAMAHA FZS 600 (2001 model, 4 silindir) almıştım, kendisi canavar gibi bir motordu, sürekli tek silindir ve küçük hacimli motosikletler kullandığım için bana çok aşırı güçlü geliyordu, yaklaşık bir sene bindim, motorun gücüne alışamadım, masrafına ve yakıtına yetişemedim, tabi birde aşırı hızdan dolayı kaza yapma riski daha fazla olduğu için geçen hafta motorumu sattım, çok defa ölümle burun buruna geldim, trafikte sağ şeritten birden bire sol şerite geçen arabalar sağolsun soğuttular beni bu motordan, şimdi mondial 150 mr vulture aldım, fıtı fıtı gidiyorum yine gideceğim yere, bulunduğum yerde büyük hacimli motor tek bende vardı, bende alışamamıştım zaten büyük motora sattım, kurtuldum, kafam rahatladı, bir dahada büyük hacimli(600 cc ve üzeri) 4 silindir motor almamaya yemin ettim.
Basina bit husumet gelmeden kendi bilincine sahipsin burdaki genclere anlatamiyoruz izah dahi edemiyoruz bizi kislaniyor saniyorlar 600 cc motor alicak imkanim var ama hic gerek yok 250 cc scooter ile mutluyum,
-
29 Haziran 2016, 02:59
#95
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Basina bit husumet gelmeden kendi bilincine sahipsin burdaki genclere anlatamiyoruz izah dahi edemiyoruz bizi kislaniyor saniyorlar 600 cc motor alicak imkanim var ama hic gerek yok 250 cc scooter ile mutluyum,
Bir ara bende ehh alayim 650 , dedim . Egitimde alirim dedim.. Sonra duuur dedim uzun yıllar daha motor kullanmaliyim.
-
29 Haziran 2016, 03:29
#96
Akıl var mantık var arkadaş kimse geri zekalı değil. Büyük hacimli motorlarda tecrübe gerektiği aşikar bir durum, yinede inatla alacağım diyen olursa ailesi düşünsün siz niye tartışıyorsunuz. Sonuçta kaza geliyorum demez ama herkeste kaza yapacak diye bir şey de yok.
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
-
29 Haziran 2016, 04:09
#97
Son yazılan yorumlara bakılacak olursa, iri yarı motosikletlere şüphe, temkin ve endişe ile yaklaşan arkadaşlar görüşlerini iyice ifade etmişler. söylenecek pek bir şey kalmamış. Herkesin aklı kendince en iyi akıl olduğuna göre, bu saatten sonra motosiklet hayatına 300 500 600 cc le başlamak isteyen arkadaşlara kısa görünümlü ömürlerinde başarılar dileyip burada noktayı koymak daha iyi olmaz mı? Döne döne aynı şeyler söylenmeye başlanmış. Hayatta daha heyecanlı, daha ilginç, daha eğitici konular da var, neden onlardan birini başlatmıyoruz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)